tikass fórum hozzászólásai

tikass Elküldve: 2016-01-23 19:52 Izzítás vezérlõ

Nos előző történetem ez év januárjában folytatódott, 1-én amikor is dezsavű szerűen ismét szarul indult a kocsi(szintén -9)! de már korábban észrevetetm hogy 0 fok körül sem olyan határzott az indulás mint volt! na mondom akkor lehet beszartak a gyertyák megint!? nos rászánom magam, vettem megint gyertyát, mondom most BERUT vezszek, az a gyári, hátha jobb lesz, gyertyák kint, próbálom egy vezetékkel, faszán ahogy kell izzik, mondom akkor ez biztos jó még, hát mind a 4 jó volt!! mondom az ördög már megint rendeset szart! szétszedtem és nem ez a baj. akkor mi marad, relé v vezérlő, avagy biztosíték. biztosíték jó! méregetem, mi jön a pipán, 5-6 volt vagy még kevesebb feszültség. akkor itt mondom meglesz a baj, mivel mind a 4 egyforma, valószínű a vezérlő. Nos itt jegyezném meg aki teheti mindenképpen diagnosztikával kezdje, mert sokat lehet vele spórolni(időt!!). nos mivel nekem nem volt, így gondoltam megyek tovább leveszem megnézem, igenám de motortérből fentről LEHETETLEN! Csak lentről burkolatokat lebontva, lehet levenni. így mivel nem aknán álltam, kocsi össze, irány haverhoz aknára. Így is lett, lentről viszonylag könnyen levehető, két csavar, és két stekker. nos felbontás után, ami kis melegítéssel, szikével csavarhúzóval abszolválható. Ami fogadott egy átlátszó zselés anyaggal beöntve a kis áramkör, és a kis merev vezetékek látszólag a helyükön, viszont senkit ne tévesszen meg mert nekem az összes levolt törve a helyéről!!! kipucolni egy fogkefével a legjobb azt a részt ahova majd forrasztani fogunk, nem sértjük meg vele a nyákot. Ami ezütös anyag a csatlakozók lábain van, nem forrasztható, nem cin! azt sajnos mindenkinek ÓVATOSAN lekell csiszolni amig egy kis halvány vöröses sárgás kis rezet nem látni, különben nem futja a cin! itt ezeket egy kis csaposküszörüvel a legjobb de fokozott ovatossággal a nyákra ügyelve! Egy kis darab új vezetéket készítsünk a régiek helyett, azt beforrasztani, vmi tömítőpasztával kinyomni, fedél rá, szintén kis pasztával, fel a helyére és ÖRÜLNI!! Nos mikor kész lett ki is olvastuk, ami mutatta is a 4 gyertyahibát, és magát a modult is, ami nem csoda, mivel a vezérlő bejövő vezetékei is levoltak törve. hiba törölve,többet nem jött vissza, és azóta már -17ben is indul, ahogy az első dugó holtpontra ér! Végezetül pár kép még!
Összegzésül, vagy a gyertyák, vagy a vezérlő a hibás, nincsenek általában nagy képletek, de legegyszerűbb rögtön teszterrel kiolvasni, sokat segíthet, és időt pénzt spórolhat! Remélem hasznos volt, valakinek tudtam a történeteimmel újat mondani, segíteni.

tikass Elküldve: 2016-01-23 19:12 Izzítás vezérlõ

Sziasztok! izzitás, izzításvezérlő témakörben szeretném veletek megosztani személyes tapasztalataim, amik remélhetőleg segítenek majd pár embernek. nos a történet még tavaly kezdődött szilveszter előtti nap nem indul a gép a -10ben, csak nagyon kehesen, mondom oké izzítógyertya, vettem is négyet, szilveszter napján, buli előtt még gyorsan kicserélem a délelőtt folyamán, nos valószínűsíthetően, még az eredeti gyertyák voltak, így a 2 órás művelet elhúzódott olyan 10órásra két embernek, mivel 4 ből 2 beleszakadt, mindenféle kicsalogatómódszer(melegmotor alap, plussz melegítés, anya ráhegesztés, áztatás, majd FÚRÁS!!) ellenére, nos akkor kezdődött az igazi munka, jelentem hogy egyet a WD40-nek köszönhetek(1,5órás áztatás után vlahogy behatolt, és egy anyát ráhegesztve sikerült kicsavarni),a másikat pedig kollégám és jómagam kitartásának, itt már minden bevetettünk de semmi sem hatott, belekelett furnunk a közepébe a végén(megjegyzem csak a titánfúróval tudtuk kifúrni a belső wolframszál miatt, de azt is többször kellett köszörülni). elkellett a menetet pontosan úgyfúrni hogy az megmaradjon a hengerfejben, hogy később kipucolás után használható legyen még, injektort kivéve, a hengert holtpontra hajtva nyomás aláhelyeztük, megelőzendő az esetleges forgácsbelehullást, valamint azzal való esetleges feloldását a gyertyának. persze folyamatos WD-s áztatás, majd egy balos csavarkihajtóval, próbálgatva, már a menetes rész nélkül is még mindig ugyanúgy tartott, majd egyszer csak roppant egyett, és lassan de sikerült kiszedni!! megúszván ezzel, sok plussz költséget, és utánajárást futkozást, időt és MOTORMEGBONTÁST!!! Utóbbi volt a fő cél. ezután 4 ÚJ gyertya NGK, és ismét jól indult a gép! meg a Szilvester is jól sikerült! Végezetül pár kép amit nem kívánok senkinek!

tikass Elküldve: 2016-01-23 18:44 Fûtés - Klíma

Sziasztok!

Segítséggel szeretnék szolgálni fűtőmotor végellenállás témakörében. a hiba az volt, hogy fogtam kiszálltam a kocsiból, és az jó 2 perc múlva gondolt egyet és bekapcsolta a fűtőventillátort, ami hol jobban hol kevésbé gyorsan működött, hol rövidebb majd hosszabb ideig, de megfigyeltem és jó 5-6óra múlva is ezt játszotta, hogy ki be kapcsolt, tehát magától, lezárt autónál bekapcsolt. keresgélés utánagondolás után, biztosíték ellenőrzés, minden volt. nem maradt más csak a végellenállás. hozzátenném hogy ezt leszámítva normálisan működött, ingadozások nélkül, amit többen is szoktak tapasztalni. nos kicseréltem egy Hella gyártmányúra ami sok vékony tüskés, és már 1,5 éve jól szolgál! tanácsom hogy semmiképp ne gyárit vegyetek bele, mert nekem sem az első gyári volt benne, látszott hogy már valaki cserélte(csavarok hiányoztak), a gyárinak egyszerűen szar a hőleadása a robosztus tüskék miatt, meglátásom szerint azért megy mind tönkre. Megtalálni pedig utas felől, kesztyűtartót kivéve, is szarul hozzáférhető. de ott bent lesz! Remélem valakinek még segítséget nyújt, és hasznos lesz a hozzászólás!