trebi69 fórum hozzászólásai
« előző12következő »

trebi69 Elküldve: 2023-06-01 08:38 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

katonaza írta:
trebi69 írta: Sziasztok, szeretném összehozni a kapcsolatot E36 20PIN-es csatlakozón keresztül az INPA 5.0.8-al. Fizikai soros portos laptoppal próbálkozom, amin Win 7 32bit-es OP rendszer van. K-LINE kábelem van (a CARSOFT működik vele). Milyen interface beállításokat kell eszközölni az edibas.ini fájlban? Estleg egy step by step infó, ha sikerült már valakinek összehozni. Előre is köszi.


Nincs ilyen nevű fájl.

EDIABAS.INI van.

Ez a lényeges benne:
[Configuration]
Interface =STD:OBD
Simulation = 0
EcuPath =C:\EDIABAS\ECU
SimulationPath =C:\EDIABAS\SIM
TracePath =C:\EDIABAS\TRACE
TraceSize = 1024


Bocs, kihagytam egy "a" betűt.
Kerek 20 PIN-es csatinál is az OBD-t kell kiválasztani?

trebi69 Elküldve: 2023-05-25 13:20 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok, szeretném összehozni a kapcsolatot E36 20PIN-es csatlakozón keresztül az INPA 5.0.8-al. Fizikai soros portos laptoppal próbálkozom, amin Win 7 32bit-es OP rendszer van. K-LINE kábelem van (a CARSOFT működik vele). Milyen interface beállításokat kell eszközölni az edibas.ini fájlban? Estleg egy step by step infó, ha sikerült már valakinek összehozni. Előre is köszi.

trebi69 Elküldve: 2023-05-21 09:24 Fékjavítás

YELLOW írta:
trebi69 írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta: Sziasztok, segítséget kérnék. E36 1.6 önindító csere után visszaraktam a szívósort meg minden kütyüt, viszont azóta nincs fékem. Olyan mintha leállított motornál lépnék a fékre, tök kemény a pedál és csak minimális fékerő van. Ha pörgetem a motort, akkor egy kicsit beljebb megy a fékpedál.(a vákum csövet is visszaraktam). Merre lehet a hiba? Köszönöm előre is!


ha nem jár a motor, az a jó, ha felkeményedik a pedál pumpálásra. úgy tartod, mikor kemény, és indítasz. ha induláskor szépen beljebb megy a pedál, akkor tökéletes a rendszer. így kell működnie. korábban lehet egy cső nem volt rádugva, vagy repedt volt és nem ment a fékrásegítőd.

Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam, Járó motornál is kemény marad a pedál, Nincs rásegítésem...
ui.: Az alapjáratom is elment.


jah, hát ezért mert akkor falsot szív. vagy fékrásegítő és a szívócső közti cső lyukadt ki, vagy maradt ki, vagy maga a fékrásegítő vákuumdobja ment tönkre.


Még egy amatőr kérdésem lenne, ez vajon hova csatlakozik???
Nem találom a helyét.


Megtaláltam, tolatólámpa kapcsoló.





trebi69 Elküldve: 2023-05-19 18:23 Fékjavítás

YELLOW írta:
trebi69 írta: Sziasztok, segítséget kérnék. E36 1.6 önindító csere után visszaraktam a szívósort meg minden kütyüt, viszont azóta nincs fékem. Olyan mintha leállított motornál lépnék a fékre, tök kemény a pedál és csak minimális fékerő van. Ha pörgetem a motort, akkor egy kicsit beljebb megy a fékpedál.(a vákum csövet is visszaraktam). Merre lehet a hiba? Köszönöm előre is!


ha nem jár a motor, az a jó, ha felkeményedik a pedál pumpálásra. úgy tartod, mikor kemény, és indítasz. ha induláskor szépen beljebb megy a pedál, akkor tökéletes a rendszer. így kell működnie. korábban lehet egy cső nem volt rádugva, vagy repedt volt és nem ment a fékrásegítőd.

Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam, Járó motornál is kemény marad a pedál, Nincs rásegítésem...
ui.: Az alapjáratom is elment.


trebi69 Elküldve: 2023-05-19 09:50 Fékjavítás

Sziasztok, segítséget kérnék. E36 1.6 önindító csere után visszaraktam a szívósort meg minden kütyüt, viszont azóta nincs fékem. Olyan mintha leállított motornál lépnék a fékre, tök kemény a pedál és csak minimális fékerő van. Ha pörgetem a motort, akkor egy kicsit beljebb megy a fékpedál.(a vákum csövet is visszaraktam). Merre lehet a hiba? Köszönöm előre is!

trebi69 Elküldve: 2023-02-03 10:02 Ajtó

Sziasztok, kis segítséget szeretnék. E36 vezető oldali ajtaja nem nyílik. Nagy nehezen megbontottam a belső borítás tetejét kivettem a légzsákot hogy hozzáférjek a vízszintes nyitó pálcához. Fogóval megpróbáltam rásegíteni nyitás közben de sajnos sikertelenül. Nem hinném hogy be lenne fagyva, egyszer eljátszotta ezt ősszel is, akkor spontán kinyílt, befújtam WD40-el amit tudtam, eddig bírta. Még annyi hogy a külső kilincsemet nem húzza vissza a rugó, nem tudom van e összefüggés... Mit lehetne tenni? Köszi.

trebi69 Elküldve: 2022-02-16 17:35 Inditozásra nem inditt a kocsi !

trebi69 írta: Sziasztok, még mindig a nehezen indulással kínlódok. Az üzemanyag sz9vattyú, Oxigén szonda, főtengely és vezérműtengely jeladók kicserélve. A jelenség változatlan. hidegen és meleg motor leállítása után pár percig pöccre indul, viszont ha visszahül a motor, akkor sokat teker míg beindul és benzin szag is érezhető. Nem lehet hogy túl sok üzemanyagot kap ilyenkor valamiért? Most végre sikerült az INPA-val a kapcsolatot 9sszehozni. Segítenétek értelmezni az képeket, nekem nem sok mindent mondanak az eredmények.













Köszönöm előre is!




Üdv, lehet hogy megvan a hiba oka, üzemi hőfokról vártam addig míg elindul visszafelé a víz hőfok óra mutatója (kb 20 perc). Ekkor indítóztam ami csak tekert és akkor az INPA -32C fokot írt ki a hűtővíz hőmérsékletének. Amint beindult felugrott víz hőfok értéke 82C fokra ami a valós lehet...









trebi69 Elküldve: 2022-02-15 13:29 Inditozásra nem inditt a kocsi !

Sziasztok, még mindig a nehezen indulással kínlódok. Az üzemanyag sz9vattyú, Oxigén szonda, főtengely és vezérműtengely jeladók kicserélve. A jelenség változatlan. hidegen és meleg motor leállítása után pár percig pöccre indul, viszont ha visszahül a motor, akkor sokat teker míg beindul és benzin szag is érezhető. Nem lehet hogy túl sok üzemanyagot kap ilyenkor valamiért? Most végre sikerült az INPA-val a kapcsolatot 9sszehozni. Segítenétek értelmezni az képeket, nekem nem sok mindent mondanak az eredmények.













Köszönöm előre is!


trebi69 Elküldve: 2021-09-10 09:15 Inditozásra nem inditt a kocsi !

hil írta:
trebi69 írta:
hil írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta: Sziasztok,
lenne egy nagy problémám. Hidegen a motor pöccre indul, he melegen (teljesen mindegy hogy üzemi hőfokon van vagy alatta) leállítom és pár percen belül újra indítózok akkor is pöccre indul. Viszont ha hagyom hűlni kb. 15-30 percet, akkor nagyon sokat kell indítóznom, és amikor nagy nehezen beindul, akkor még hullámzik párat az alapjárat, mire beáll normálisra (néha mintha benzinszagot is éreznék). Kicseréltem előszőr a főtengely jeladót, majd a vezérműtengely jeladót is de semmi javulás. A diag nem ír hibát. Mi lehet a baj?
Köszönöm előre is a válaszokat!

Talán lehetséges, hogy az üza. rendszer elengedi a nyomást



Hogyan tudnám leellenőrizni hogy elengedi a nyomást az üa rendszer?
Még mindig a nehezen indítással küszködők


Próbáld azt, hogy ráadod a gyújtást vársz kb 20 másodpercet és azután önindítózol. A szívósor tetején van egy olyan szelep, mint a kerekeken, ott lehet mérni a tüza rendszer nyomását. Ha a tüskét benyomod és nem jön benzin, akkor elengedte a nyomást. Valszeg az üzemanyag szivattyú a hibás. Nekem ugyanez volt új szivattyúval, két évig volt ez a jelenség (télen nem, csak melegben) aztán szerencsére megdöglött teljesen, tettem bele másikat, azóta jó.


Köszönöm a válaszod, tegnap este leállítás után egy órával a szelepet lenyomva spriccelt a benzin. Most reggel hogy állt egész éjjel az autó egy csepp se jött ki a szelepen, meg sem szisszent. Majd ráadtam a gyújtást vártam fél percet, a szelepben ismét volt benzin és pöccre indult a motor. Gondolom akkor ez a baj forrása. Elég csak a hengeres szivattyút cserélni vagy a komplett szerkezetet kell?


de ha este kiengedted a nyomást, akkor reggel ne csodálkozz ha nem spriccol.
menj vele, aztán este ne nézd meg. csak reggel. úgy valid az ellenőrzés.


Este megjárattam, reggelre semmi nyomás nem volt a szelepben...


így akkor oké. vagyis nem oké, de az a hiba, amit írtak.

Jobb hátsó ülés alatt van a szivattyú. Tudsz ezzel is járni, ha gyújtás ráadás után vársz kb 10-15 másodpercet az indítózással. Én így használtam 2 éven ár, télen nem kellett ezt csinálni. Én javasolnám nem gagyi és nem bontott szivattyú vásárlását. Én a teljes szerkezetet cserélném
Bye: hil



Kicseréltem a szivattyút sajnos ugyanúgy elengedi a nyomást reggelre. A bal hátsó ülés alatti fehér szivattyúnak látszó tárgynak mi a szerepe, az is egy szivattyú vagy csak a benzinszint mérő szerepe van? Teljesen tanácstalan vagyok...

Szia,
az a szivattyú és a szinszint mérő is azon van. Milyen "új" szivattyút vettél bele? Saját tapasztalat: elromlott a gyári szivattyú, vettem bele újat. Ugyanaz volt a jelenség az újjal mint Neked. Kb másfél évig jártam vele (indítás előtt 10 sec várakozás), mire az is megpusztult. Cseréltem más gyártmányúra, azóta nincs gond vele, egyből indul a motor.


A kék szivattyút németből rendeltem, továbbra se tudom hogy a bal oldali fehér is egy szivattyú vagy csak szintmérő? Csak két pólusú elektromos csatija van viszont benzincső is megy rá... Nem lehet, hogy azon keresztül megy el a nyomás? Nekem a 10 sec várakozás nem jön be, valamikor fél perc várakozás után is sokat teker amíg elindul...




trebi69 Elküldve: 2021-09-03 07:19 Inditozásra nem inditt a kocsi !

hil írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta: Sziasztok,
lenne egy nagy problémám. Hidegen a motor pöccre indul, he melegen (teljesen mindegy hogy üzemi hőfokon van vagy alatta) leállítom és pár percen belül újra indítózok akkor is pöccre indul. Viszont ha hagyom hűlni kb. 15-30 percet, akkor nagyon sokat kell indítóznom, és amikor nagy nehezen beindul, akkor még hullámzik párat az alapjárat, mire beáll normálisra (néha mintha benzinszagot is éreznék). Kicseréltem előszőr a főtengely jeladót, majd a vezérműtengely jeladót is de semmi javulás. A diag nem ír hibát. Mi lehet a baj?
Köszönöm előre is a válaszokat!

Talán lehetséges, hogy az üza. rendszer elengedi a nyomást



Hogyan tudnám leellenőrizni hogy elengedi a nyomást az üa rendszer?
Még mindig a nehezen indítással küszködők


Próbáld azt, hogy ráadod a gyújtást vársz kb 20 másodpercet és azután önindítózol. A szívósor tetején van egy olyan szelep, mint a kerekeken, ott lehet mérni a tüza rendszer nyomását. Ha a tüskét benyomod és nem jön benzin, akkor elengedte a nyomást. Valszeg az üzemanyag szivattyú a hibás. Nekem ugyanez volt új szivattyúval, két évig volt ez a jelenség (télen nem, csak melegben) aztán szerencsére megdöglött teljesen, tettem bele másikat, azóta jó.


Köszönöm a válaszod, tegnap este leállítás után egy órával a szelepet lenyomva spriccelt a benzin. Most reggel hogy állt egész éjjel az autó egy csepp se jött ki a szelepen, meg sem szisszent. Majd ráadtam a gyújtást vártam fél percet, a szelepben ismét volt benzin és pöccre indult a motor. Gondolom akkor ez a baj forrása. Elég csak a hengeres szivattyút cserélni vagy a komplett szerkezetet kell?


de ha este kiengedted a nyomást, akkor reggel ne csodálkozz ha nem spriccol.
menj vele, aztán este ne nézd meg. csak reggel. úgy valid az ellenőrzés.


Este megjárattam, reggelre semmi nyomás nem volt a szelepben...


így akkor oké. vagyis nem oké, de az a hiba, amit írtak.

Jobb hátsó ülés alatt van a szivattyú. Tudsz ezzel is járni, ha gyújtás ráadás után vársz kb 10-15 másodpercet az indítózással. Én így használtam 2 éven ár, télen nem kellett ezt csinálni. Én javasolnám nem gagyi és nem bontott szivattyú vásárlását. Én a teljes szerkezetet cserélném
Bye: hil



Kicseréltem a szivattyút sajnos ugyanúgy elengedi a nyomást reggelre. A bal hátsó ülés alatti fehér szivattyúnak látszó tárgynak mi a szerepe, az is egy szivattyú vagy csak a benzinszint mérő szerepe van? Teljesen tanácstalan vagyok...

trebi69 Elküldve: 2021-07-18 09:29 Inditozásra nem inditt a kocsi !

YELLOW írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta: Sziasztok,
lenne egy nagy problémám. Hidegen a motor pöccre indul, he melegen (teljesen mindegy hogy üzemi hőfokon van vagy alatta) leállítom és pár percen belül újra indítózok akkor is pöccre indul. Viszont ha hagyom hűlni kb. 15-30 percet, akkor nagyon sokat kell indítóznom, és amikor nagy nehezen beindul, akkor még hullámzik párat az alapjárat, mire beáll normálisra (néha mintha benzinszagot is éreznék). Kicseréltem előszőr a főtengely jeladót, majd a vezérműtengely jeladót is de semmi javulás. A diag nem ír hibát. Mi lehet a baj?
Köszönöm előre is a válaszokat!

Talán lehetséges, hogy az üza. rendszer elengedi a nyomást



Hogyan tudnám leellenőrizni hogy elengedi a nyomást az üa rendszer?
Még mindig a nehezen indítással küszködők


Próbáld azt, hogy ráadod a gyújtást vársz kb 20 másodpercet és azután önindítózol. A szívósor tetején van egy olyan szelep, mint a kerekeken, ott lehet mérni a tüza rendszer nyomását. Ha a tüskét benyomod és nem jön benzin, akkor elengedte a nyomást. Valszeg az üzemanyag szivattyú a hibás. Nekem ugyanez volt új szivattyúval, két évig volt ez a jelenség (télen nem, csak melegben) aztán szerencsére megdöglött teljesen, tettem bele másikat, azóta jó.


Köszönöm a válaszod, tegnap este leállítás után egy órával a szelepet lenyomva spriccelt a benzin. Most reggel hogy állt egész éjjel az autó egy csepp se jött ki a szelepen, meg sem szisszent. Majd ráadtam a gyújtást vártam fél percet, a szelepben ismét volt benzin és pöccre indult a motor. Gondolom akkor ez a baj forrása. Elég csak a hengeres szivattyút cserélni vagy a komplett szerkezetet kell?


de ha este kiengedted a nyomást, akkor reggel ne csodálkozz ha nem spriccol.
menj vele, aztán este ne nézd meg. csak reggel. úgy valid az ellenőrzés.


Este megjárattam, reggelre semmi nyomás nem volt a szelepben...

trebi69 Elküldve: 2021-07-17 09:04 Inditozásra nem inditt a kocsi !

hil írta:
trebi69 írta:
hil írta:
trebi69 írta: Sziasztok,
lenne egy nagy problémám. Hidegen a motor pöccre indul, he melegen (teljesen mindegy hogy üzemi hőfokon van vagy alatta) leállítom és pár percen belül újra indítózok akkor is pöccre indul. Viszont ha hagyom hűlni kb. 15-30 percet, akkor nagyon sokat kell indítóznom, és amikor nagy nehezen beindul, akkor még hullámzik párat az alapjárat, mire beáll normálisra (néha mintha benzinszagot is éreznék). Kicseréltem előszőr a főtengely jeladót, majd a vezérműtengely jeladót is de semmi javulás. A diag nem ír hibát. Mi lehet a baj?
Köszönöm előre is a válaszokat!

Talán lehetséges, hogy az üza. rendszer elengedi a nyomást



Hogyan tudnám leellenőrizni hogy elengedi a nyomást az üa rendszer?
Még mindig a nehezen indítással küszködők


Próbáld azt, hogy ráadod a gyújtást vársz kb 20 másodpercet és azután önindítózol. A szívósor tetején van egy olyan szelep, mint a kerekeken, ott lehet mérni a tüza rendszer nyomását. Ha a tüskét benyomod és nem jön benzin, akkor elengedte a nyomást. Valszeg az üzemanyag szivattyú a hibás. Nekem ugyanez volt új szivattyúval, két évig volt ez a jelenség (télen nem, csak melegben) aztán szerencsére megdöglött teljesen, tettem bele másikat, azóta jó.




Köszönöm a válaszod, tegnap este leállítás után egy órával a szelepet lenyomva spriccelt a benzin. Most reggel hogy állt egész éjjel az autó egy csepp se jött ki a szelepen, meg sem szisszent. Majd ráadtam a gyújtást vártam fél percet, a szelepben ismét volt benzin és pöccre indult a motor. Gondolom akkor ez a baj forrása. Elég csak a hengeres szivattyút cserélni vagy a komplett szerkezetet kell?

trebi69 Elküldve: 2021-07-16 11:50 Inditozásra nem inditt a kocsi !

hil írta:
trebi69 írta: Sziasztok,
lenne egy nagy problémám. Hidegen a motor pöccre indul, he melegen (teljesen mindegy hogy üzemi hőfokon van vagy alatta) leállítom és pár percen belül újra indítózok akkor is pöccre indul. Viszont ha hagyom hűlni kb. 15-30 percet, akkor nagyon sokat kell indítóznom, és amikor nagy nehezen beindul, akkor még hullámzik párat az alapjárat, mire beáll normálisra (néha mintha benzinszagot is éreznék). Kicseréltem előszőr a főtengely jeladót, majd a vezérműtengely jeladót is de semmi javulás. A diag nem ír hibát. Mi lehet a baj?
Köszönöm előre is a válaszokat!

Talán lehetséges, hogy az üza. rendszer elengedi a nyomást



Hogyan tudnám leellenőrizni hogy elengedi a nyomást az üa rendszer?
Még mindig a nehezen indítással küszködők

trebi69 Elküldve: 2021-06-26 19:37 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
trebi69 írta:
YELLOW írta:
trebi69 írta: Sziasztok, szereztem egy iCarsoft i910 diagnosztizáló kütyüt. Gondoltam megmondja nekem miért indul nehezen a verda. A motor diagnózisnál kommunikációs hibát ír, viszont vannak olyan menü pontok, ahol kommunikál az autóval. Tettem fel ide néhány képet: A link neve Estleg lenne valami ötletetek miért nem olvas rendesen? Köszi


mert az OBD csatlakozóban (kütyün) a 7-8-as PIN-t rövidre kell zárni.
ha bontható a csati, akkor azon belül, ha nem, akkor a PIN-ek tövében kell csinálni egy rövid zárat. elvileg be van számozva a PIN-ek mellett, ha nincs, akkor a neten találni kiosztást.


A kocsiban a kerek 20 pin-es aljzaban a 17-20 pint áthidaltam, elviekben az megy az ODB2 7-8 ra de sajnos ugyanúgy nincs kommunikáció...


jah bocs, most látom.... hogy E36.
azzal nem fog kommunikálni. max a motorvezérlőbe olvas bele.


Ez fura, ezt a videót néztem mielőtt megvettem volna a kütyüt és mindent kiolvasott az E36-ból: A link neve

trebi69 Elküldve: 2021-06-26 19:09 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
trebi69 írta: Sziasztok, szereztem egy iCarsoft i910 diagnosztizáló kütyüt. Gondoltam megmondja nekem miért indul nehezen a verda. A motor diagnózisnál kommunikációs hibát ír, viszont vannak olyan menü pontok, ahol kommunikál az autóval. Tettem fel ide néhány képet: A link neve Estleg lenne valami ötletetek miért nem olvas rendesen? Köszi


mert az OBD csatlakozóban (kütyün) a 7-8-as PIN-t rövidre kell zárni.
ha bontható a csati, akkor azon belül, ha nem, akkor a PIN-ek tövében kell csinálni egy rövid zárat. elvileg be van számozva a PIN-ek mellett, ha nincs, akkor a neten találni kiosztást.


A kocsiban a kerek 20 pin-es aljzaban a 17-20 pint áthidaltam, elviekben az megy az ODB2 7-8 ra de sajnos ugyanúgy nincs kommunikáció... Megmértem multiméterrel a ODB2 7 pin rámegy az 17-es pin-re de a ODB2 8-as pin sehova, most ilyenkor mi van?

« előző12következő »