treboR fórum hozzászólásai

treboR Elküldve: 2020-02-16 17:35 riasztó gond

Sziasztok!

A riasztóm megbolondult. Nem tudom hogy azért-e mert az akksit lehúztam mikor az alapjárati motort tisztítottam.
Lényegében működik, csak nagyon hamar lezár - kihúzom a slusszkulcsot és 10mp múlva aktiválódik is. Sőt, például amikor kiszállok a kocsiból és becsukom az ajtót, akkor is aktiválódik a riasztó, de a központi zárat nem aktiválja.
Én az ajtó zárás érzékelő kontakt hibájára tippelek, mert amikor bukkanón/kátyún haladok át, akkor is néha 2-3X fel le jár az ablak - de csak 4-5mm-t amit automatikusan is csinál mikor nyitom és becsukom az ajtót. (ennek is köze lehet a riasztó aktiválásához?)

Angol nyelvű fórumokon 3 dolgot írnak átlagban:
-gyenge,rossz akksi (multiméter hiányában még nem teszteltem, de régi)
-ajtó,motorháztető zárás érzékelő
-sziréna probléma
és hogy ezek valamelyike miatt hamis jelet küldhet, és ezért bolondul meg a riasztó.

Valakinek, valami ötlet hogy merre induljak a hiba keresésben?
Egyébként 320i(m52b206s3) 1997...

treboR Elküldve: 2020-02-08 11:45 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Most pakoltam vissza a dolgokat. Ha már le van bontva gondoltam kitakarítom az alapjárati motort-szelepet is. Most jobb lett, indulás után egyszer esett csak vissza 400ig a fordulat, de utána leesik 800ra és vissza 550re. Bár csak 2-3km-t mentem, de ezalatt egyszer sem esett lejjebb 500nál.(motor üzemmeleg volt)

De ami fontosabb. Nem tudom mihez értem hozzá, vagy csak az a gond hogy akksit lehúztam szereléskor, de meghülyült a riasztó. Ha kiszállok a kocsiból és ajtót bezàrom beriaszt, de a zàr úgy marad. Tanítani kell, vagy hozzáértem valami vezetékhez? Mondjuk Maf szenzor oldalàn szereltem, nem hiszem hogy lenne ott valami riasztós dolog.

http://www.bmwfanatics.hu/gale...821328.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...831030.jpg


de akkor megtaláltad a jeladót?
itt lesz a 9-es... neked még a régi blokk van így a motor elején van és néz egy tárcsát


Igen megtaláltam, köszönöm. Már csak arra kell rájönni hogy melyik féle. Csatlakozóból és jeladóból is 2 féle van.
Max.megnézem. Ha nem húzom le, csak az inbuszt kitekerem és csekkolom milyen az baj lehet?

A riasztó nagyobb hiba most. Van rá reset? Vagy hozzáértem valamihez mikor az alapjárati szelepet szedtem le? Kihúzom a kulcsot és nagyon hamar beriaszt. Lehetséges hogy arra van valami kapcsoló vagy vezeték?


nem tudok a riasztóra mit mondani. nem sokat tudok a gyári rendszerről. ha meg nem gyári, akkor meg pláne nehéz kitalálni mi a gond. alapjárati motornak nem hiszem, hogy lenne köze hozzá. esetleg volt ott valami vezeték, testkábel, ami lecsúszott elmozdult.


Megtaláltam, itt is a kép. Úgy látom még gyári. Rajta van a száma, az alapján könnyen megtaláltam. Csatlakozó is megvan, már csak meg kell rendelni. Hella,Delphi,Era,Febi,Magnetti-Marelli... rengeteg márka, van ami esetleg beváltabb? Említetted hogy drágát és minőséget vegyek. Na most melyik számít annak? Mert pl. FEBI mindent is gyárt, de a Delphi-nél nagyrészt csak elektromos dolgokat làtok.
Egyébként sokan lebontják a radiátor hűtőt hozzá, de én úgy nézem simán befér a kezem, és még a termosztát alatt is simán el tudnám vezetni...




a Febi, mint a Meyle és már tán a Lemförder is úgymond csomagolócég. tehát vannak nekik beszállítóik, amik lehetnek nagy cégek, csak saját márkásként csomagolják a terméket. a Febi pl gyári beszállító is már a BMW-nél, de valójában miylen alkatrészt ki gyártja, az jó kérdés...
én akartam íri már az elején, hogy a Hella-t választanék. Általában ilyen szenzorok esetén azok a legmegbízhatóbbak. de a Hella is már összefogott a Behr-rel szerintem.
NGK, Beru még amik egész jók elektromos dolgokban. juniksz, bárdi-hoz képest majd féláron kaphatóak alkatrészek, más helyeken. annyiért kb, mintha 40% kedvezménnyel vásárolnál a juniksznál. annak idején, sok éve is általában a Hella-t ajánlották sokan. ha vennék én is azt vennék. de rád bízom, de ne a lista elejéről válassz. tehát ne ilyen triscan, maxgear, topran, loro és társai féléket.
szerk.: a felső képen lévő a főtengely jeladó


Ezt például nem tudtam. Bár nagy része az alkatrészeknek amiket eddig vettem az pont Febi,Meyle,Mahle... :/
Egyébként a Hella sem a régi már. Dolgozom Hella és Orlaco érzékelőkkel,fényszórókkal. Hát mit ne mondjak. Benelux államokban gyártják mind... Minőségre sokszor Aliexpresses szintet üti meg kb. és sokat vissza kell küldeni.

treboR Elküldve: 2020-02-08 00:31 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Most pakoltam vissza a dolgokat. Ha már le van bontva gondoltam kitakarítom az alapjárati motort-szelepet is. Most jobb lett, indulás után egyszer esett csak vissza 400ig a fordulat, de utána leesik 800ra és vissza 550re. Bár csak 2-3km-t mentem, de ezalatt egyszer sem esett lejjebb 500nál.(motor üzemmeleg volt)

De ami fontosabb. Nem tudom mihez értem hozzá, vagy csak az a gond hogy akksit lehúztam szereléskor, de meghülyült a riasztó. Ha kiszállok a kocsiból és ajtót bezàrom beriaszt, de a zàr úgy marad. Tanítani kell, vagy hozzáértem valami vezetékhez? Mondjuk Maf szenzor oldalàn szereltem, nem hiszem hogy lenne ott valami riasztós dolog.

http://www.bmwfanatics.hu/gale...821328.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...831030.jpg


de akkor megtaláltad a jeladót?
itt lesz a 9-es... neked még a régi blokk van így a motor elején van és néz egy tárcsát


Igen megtaláltam, köszönöm. Már csak arra kell rájönni hogy melyik féle. Csatlakozóból és jeladóból is 2 féle van.
Max.megnézem. Ha nem húzom le, csak az inbuszt kitekerem és csekkolom milyen az baj lehet?

A riasztó nagyobb hiba most. Van rá reset? Vagy hozzáértem valamihez mikor az alapjárati szelepet szedtem le? Kihúzom a kulcsot és nagyon hamar beriaszt. Lehetséges hogy arra van valami kapcsoló vagy vezeték?


nem tudok a riasztóra mit mondani. nem sokat tudok a gyári rendszerről. ha meg nem gyári, akkor meg pláne nehéz kitalálni mi a gond. alapjárati motornak nem hiszem, hogy lenne köze hozzá. esetleg volt ott valami vezeték, testkábel, ami lecsúszott elmozdult.


Megtaláltam, itt is a kép. Úgy látom még gyári. Rajta van a száma, az alapján könnyen megtaláltam. Csatlakozó is megvan, már csak meg kell rendelni. Hella,Delphi,Era,Febi,Magnetti-Marelli... rengeteg márka, van ami esetleg beváltabb? Említetted hogy drágát és minőséget vegyek. Na most melyik számít annak? Mert pl. FEBI mindent is gyárt, de a Delphi-nél nagyrészt csak elektromos dolgokat làtok.
Egyébként sokan lebontják a radiátor hűtőt hozzá, de én úgy nézem simán befér a kezem, és még a termosztát alatt is simán el tudnám vezetni...


treboR Elküldve: 2020-02-07 17:35 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
treboR írta:
Most pakoltam vissza a dolgokat. Ha már le van bontva gondoltam kitakarítom az alapjárati motort-szelepet is. Most jobb lett, indulás után egyszer esett csak vissza 400ig a fordulat, de utána leesik 800ra és vissza 550re. Bár csak 2-3km-t mentem, de ezalatt egyszer sem esett lejjebb 500nál.(motor üzemmeleg volt)

De ami fontosabb. Nem tudom mihez értem hozzá, vagy csak az a gond hogy akksit lehúztam szereléskor, de meghülyült a riasztó. Ha kiszállok a kocsiból és ajtót bezàrom beriaszt, de a zàr úgy marad. Tanítani kell, vagy hozzáértem valami vezetékhez? Mondjuk Maf szenzor oldalàn szereltem, nem hiszem hogy lenne ott valami riasztós dolog.

http://www.bmwfanatics.hu/gale...821328.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...831030.jpg


de akkor megtaláltad a jeladót?
itt lesz a 9-es... neked még a régi blokk van így a motor elején van és néz egy tárcsát


Igen megtaláltam, köszönöm. Már csak arra kell rájönni hogy melyik féle. Csatlakozóból és jeladóból is 2 féle van.
Max.megnézem. Ha nem húzom le, csak az inbuszt kitekerem és csekkolom milyen az baj lehet?

A riasztó nagyobb hiba most. Van rá reset? Vagy hozzáértem valamihez mikor az alapjárati szelepet szedtem le? Kihúzom a kulcsot és nagyon hamar beriaszt. Lehetséges hogy arra van valami kapcsoló vagy vezeték?

treboR Elküldve: 2020-02-06 18:15 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Igazából nem minden kuplung nyomásra áll le, mostanában kezdett előjönni véletlenszerűen. Van hogy csak 400ig esik vissza aztan jó. Következő lámpánál 300ig...és van amikor le is áll. De melegen vehető észre jobban.
Egyébként 2-3 féle van, van amihez kábel is van kb 50cm, de van ami csak egy csonk és a csatlakozó is màs. Tudom, bontsam le és nézzem meg melyik kell, de attól félek hogy ha szétszedem nem lesz már jó és másnap kell az autó. :/ csak az oldalon nem írja hogy O gyűrűt is adnak e hozzà. Azt szokták adni vagy nem mindhez?


itt a 25-ös alkatrész, tehát vezetékes kellene, amennyiben stimmel, hogy 20i cabrio és 1997-es gyártás... nem kell a VIN kód, nem tudok rákeresni még sem.


igen,köszönöm a képet. Egyébként rendszám és alváz alapján a kábel nélkülit rendeltem meg, de szerencsére autósboltból hogy ha nem jó ki tudják cserélni. Ott az eladó szerint ilyen kell, (egyébként minden videó a neten kábel nélkülit mutat..) majd holnap du meglátom amúgy is. Igazából reméltem hogy nem kell 2x leszedni mindent.


alulról lehet jobban odaférni, de ugye mondtad nincs akna... én így hirtelen meg nem mondom milyen van benne. mert ugye az M50, M52, M52TUB ezen része eléggé hasonló, abból lehet eltérés, hogy vezetékes, vagy csak maga a jeladó van. azért írtam hol van, hogy talán bevilágítva is látni, aztán látszik milyen kell bele. márkába milyet választottál?


Emelni tudom a kocsit. De most le bontottam mindent, és elképzelhető hogy nincs főtengely jeladó? Keresem, de csak a helye van. Egyébként Meyle-t vettem, de úgy tűnik nem kell...


én még ilyet nem láttam. most akkor milyen motor van a tiédben? van motorszám? leolvasható a motorkód? meg egy képet tegyél már fel a motortérről... de le kell kicsinyíteni a képet, 1024-től ne legyen szélesebb a kép, vagy 768-tól nagyobb a magassága.


na várjál. akkor a blokk elején lesz. ha szemben állsz a motorral, akkor ugye van a VANOS dudor. jobb oldalon van a vezérműtengely jeladó. bal oldalon megy egy vízcső, az alatt lesz a főtengely jeladó. csak itt nem a lendkereket nézi.


Most pakoltam vissza a dolgokat. Ha már le van bontva gondoltam kitakarítom az alapjárati motort-szelepet is. Most jobb lett, indulás után egyszer esett csak vissza 400ig a fordulat, de utána leesik 800ra és vissza 550re. Bár csak 2-3km-t mentem, de ezalatt egyszer sem esett lejjebb 500nál.(motor üzemmeleg volt)

De ami fontosabb. Nem tudom mihez értem hozzá, vagy csak az a gond hogy akksit lehúztam szereléskor, de meghülyült a riasztó. Ha kiszállok a kocsiból és ajtót bezàrom beriaszt, de a zàr úgy marad. Tanítani kell, vagy hozzáértem valami vezetékhez? Mondjuk Maf szenzor oldalàn szereltem, nem hiszem hogy lenne ott valami riasztós dolog.

http://www.bmwfanatics.hu/gale...821328.jpg

http://www.bmwfanatics.hu/gale...831030.jpg

treboR Elküldve: 2020-02-06 14:00 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
Igazából nem minden kuplung nyomásra áll le, mostanában kezdett előjönni véletlenszerűen. Van hogy csak 400ig esik vissza aztan jó. Következő lámpánál 300ig...és van amikor le is áll. De melegen vehető észre jobban.
Egyébként 2-3 féle van, van amihez kábel is van kb 50cm, de van ami csak egy csonk és a csatlakozó is màs. Tudom, bontsam le és nézzem meg melyik kell, de attól félek hogy ha szétszedem nem lesz már jó és másnap kell az autó. :/ csak az oldalon nem írja hogy O gyűrűt is adnak e hozzà. Azt szokták adni vagy nem mindhez?


itt a 25-ös alkatrész, tehát vezetékes kellene, amennyiben stimmel, hogy 20i cabrio és 1997-es gyártás... nem kell a VIN kód, nem tudok rákeresni még sem.


igen,köszönöm a képet. Egyébként rendszám és alváz alapján a kábel nélkülit rendeltem meg, de szerencsére autósboltból hogy ha nem jó ki tudják cserélni. Ott az eladó szerint ilyen kell, (egyébként minden videó a neten kábel nélkülit mutat..) majd holnap du meglátom amúgy is. Igazából reméltem hogy nem kell 2x leszedni mindent.


alulról lehet jobban odaférni, de ugye mondtad nincs akna... én így hirtelen meg nem mondom milyen van benne. mert ugye az M50, M52, M52TUB ezen része eléggé hasonló, abból lehet eltérés, hogy vezetékes, vagy csak maga a jeladó van. azért írtam hol van, hogy talán bevilágítva is látni, aztán látszik milyen kell bele. márkába milyet választottál?


Emelni tudom a kocsit. De most le bontottam mindent, és elképzelhető hogy nincs főtengely jeladó? Keresem, de csak a helye van. Egyébként Meyle-t vettem, de úgy tűnik nem kell...

treboR Elküldve: 2020-02-05 20:59 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
treboR írta:
Igazából nem minden kuplung nyomásra áll le, mostanában kezdett előjönni véletlenszerűen. Van hogy csak 400ig esik vissza aztan jó. Következő lámpánál 300ig...és van amikor le is áll. De melegen vehető észre jobban.
Egyébként 2-3 féle van, van amihez kábel is van kb 50cm, de van ami csak egy csonk és a csatlakozó is màs. Tudom, bontsam le és nézzem meg melyik kell, de attól félek hogy ha szétszedem nem lesz már jó és másnap kell az autó. :/ csak az oldalon nem írja hogy O gyűrűt is adnak e hozzà. Azt szokták adni vagy nem mindhez?


itt a 25-ös alkatrész, tehát vezetékes kellene, amennyiben stimmel, hogy 20i cabrio és 1997-es gyártás... nem kell a VIN kód, nem tudok rákeresni még sem.


igen,köszönöm a képet. Egyébként rendszám és alváz alapján a kábel nélkülit rendeltem meg, de szerencsére autósboltból hogy ha nem jó ki tudják cserélni. Ott az eladó szerint ilyen kell, (egyébként minden videó a neten kábel nélkülit mutat..) majd holnap du meglátom amúgy is. Igazából reméltem hogy nem kell 2x leszedni mindent.



treboR Elküldve: 2020-02-05 14:26 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta: Sziasztok!

Olyan problémám van hogy az autó nehezebben indul melegen és ha teljesen lenyomom a gázpedált (nem szokásom a "racse" de kizárólag tesztelés céljából) akkor darabosan gyorsul. Nem tudom összefügg-e a két dolog.

Állt 1-2 évig kereskedésben, előtte hobbi autó volt évi 8-10 ezer km (Tudomásom szerint. Igazolt km állás, ~248 ezer km, nem Magyarországon van forgalomban).

M52B20
Friss olaj - Castrol 5w30 + Meyle szűrő
Új gyertyák - NGK BKR6EK (made in France-nem tudom jók-e, csak rosszat hallani egy ideje ami ott készül)
Új légszűrő - Mahle
Új benzin szűrő - Febi-Bilstein
Állás miatt szervo-fékolaj cserélve, futómű beállítva.

Ac pumpát nem ellenőriztem még, de hidegen tökéletesen indul és hallom is a pumpát hogy dolgozik. Bár,néha benzin szag szokott lenni a kocsi mellett állva.

Volt hogy 50km-en keresztül rángatva ment, alig gyorsult 100 fölé,stb... Utolsó pillanatban szerviz utcájába fordulva mintha kiköpött volna valamit és megindult, mert tövig nyomtam a gázpedált és alig ment 60al -de azt is 1 perc alatt érte el.
OBD2 55-ös hibát ír és Maf szenzort. Utóbbi speciális spray-el kitakarítva. Ha lehúzom akkor sem történik változás - valószínű ezért is írta ki hibának.

Lehetséges hogy dugulàs van az üzemanyag rendszerben? Jelenleg teli tankhoz töltöttem egy "petrol system cleanert" majd meglátjuk, de csodát nem várok.

YouTube videót tudok linkelni ha szükséges.

Köszönöm.


szerintem vedd le a kipuf rendszert, mert lehet belefészkelt valami, vagy elrohadt valamelyik dobban valami és elzárja az utat.
hibát én csak BMW spec, diaggal olvasnék. és élő adatokat kellene nézni, mikor produkálja. de előbb levenném a rendszert...
szerk.: ha leveszed a rendszert ugye akkor a Lambda szonda sem lesz benne, szóval célszerű a légtömegmérőt is lehúzni, viszont majd beírja hibának beírja hibának. valószínű azért írta be, mert lehúztad róla és úgy próbáltad. de úgy kellene megnézni jobban, megy-e.


Az a baj hogy rendszert nehéz megoldani hogy leszedjem, mert nincs garázs vagy ilyesmi. Utcán a kisebb dolgok mennek csak. Ha lehúzom a lambda szondát és a maf szenzort de a kipuf rendszert fent hagyom az is megoldás lehet?
Egyébként 55-ös hibára "oxigén szenzort" írt tehát.. Bár mikor kipuf nem volt javítva(olyan hangja volt mintha straight pipe lenne ) tömítések lettek meg kicsit lyukas volt.


ha dugulás van a rendszerben, akkor hiába húzod le a lambdát... mert a rendszer dugulása visszafogja a motort, visszafojtja.
mondjuk írtad, hogy légtömegmérő lehúzva is ugyanaz a helyzet. ez utalhat valóban arra, hogy rossz. de azt élő adatban lehetne látni hogy valami nem kósert mér. de attól is lehet, hogy nem változik semmi, mert a motor fojtja valami. álló autónál előfordulhat, azt meg csak úgy lehet ha leszedi az ember.
de akár az is lehet, hogy a kartergázad sok. járó motornál, mikor már jár egy ideje az olajbetöltőt tekerd le, de csak óvatosan, kezedre vigyázz. ha túl nagy nyomás jön ki, vagy nagy a vákuum, akkor az is lehet probléma.


Ma lehúztam a légtömegmérőt, nem sokat változott. Kicsit jobb lett a gázreakció - viszont a darabos gyorsulás megmaradt és hidegen is nehezebben indult. Egyébként nem elviselhetetlen, normál tempóval közlekedve szinte észre sem venni - normál esetben nem pörgetem 3500 fölé... Mert nem rángat, csak érezni hogy növelve a fordulatot fél másodpercrekre kb minden ötszázadik fordulatnál kihagy..nehéz leirni. (esetleg videót tudok linkelni-vagy privátban küldeni)
Akkor úgy szűröm le az eddigiekből hogy felesleges a benzin szivattyút nézegetni, inkább a lambda szonda és maf szenzor körül nézelődjek?
Egyébként ha a katalizátorom "halott" akkor az is okozhatja? Eléggé össze van törve benne a "töltelék" hallani is lehet.

(Egyébként a "petrol system cleaner"-től kicsit jobb a fogyasztás és finomabban jár a motor. Nem nagy szám, de kb 16 euró volt és egyszer belefér. Kb 1 literrel lett jobb. Most kb 9 liter. - ezt csak úgy zárójelben. )


ha összeomlott a katalizátor az is lehet. ezért mondtam, hogy a leömlő után kellene lebontani. én szerintem 75%-ban azt mondom ott lesz a gond. nem a lambda szonda, azt azért írtam, mert ha leveszed a rendszert, akkor az sem lesz benne, nem fog mérni, úgy meg felesleges a légtömegmérő is rádugva.
de annyi is elég lenne, hogy a leömlő után a csatlakozásnál megbontani, aztán valahogy félre feszíteni és megnézni mi a helyzet.
szerk.: itt egy videó, szerintem ez lehet neked. https://youtu.be/GEffGHLQ4TA?t=560


Köszönöm a linket, igen ilyesmi is előfordult amit említ a videóban hogy nyelezni kellett de nem ment 100nàl jobban. Aztán valamiért megjavult. De jelenleg már hidegen is rosszabbul indul, párszor dadog. (Kb 50km-en 1-2x) De a legidegesítőbb hogy ha kuplungot benyomom és kanyarodok pl.leesik a fordulat aztan ingadozik de le is áll pàrszor. Alapjárati motorra is tippelek, de addig amíg a kipufogó nincs megnézve nem bolygatom. EGR szelepre is gondoltam, aztán rájöttem hogy nekem nincs.

Videó itt van, van ezen kívül még 2 a csatornámon.
https://youtu.be/3WEFtCCTClo


amit most írsz, hogy kanyar, meg kuplung, meg leáll, az tipikusan főtengely jeladó hiba. viszont mikor leáll akkor előtte leesik a fordulat, mintha megszakadna valami? a rossz indítás is ennek lenne betudható. szóval ezek alapján főtengely jeladó hiba. de ráolvasnék, mert lehet vezérműtengely jeladó hiba is, de a tünet inkább a főtengelyre vezethető vissza.
ne olcsó jeladót vegyél. sajna az is előfordulhat, hogy az új rossz, inkább márkásabbat érdemes.


Igen leesik, és igen,mintha megszakadna (de nem állandóan ilyen,de sokszor olyan mint anno Simsonon vagy Mz-n rossz lenne a gyertya és rángatna ) és van hogy menet közben kb 30km/h-nàl is leesik 200ig,vagy 0-ra és megint visszaàll. Piros lámpához közeledve is van hogy kuplungot benyomom és 550es alapjárat helyett 3-400ig esik vissza 1-2 másodpercre és jó lesz.
De legtöbbször tolatásnál kormány teljes elforgatásakor is leáll.


ennek fényében én most 95%-ban már ki merem jelenteni, hogy főtengely jeladó. de ha lenne bármilyen motorra rácsatlakozó diag, akkor ki is írná, mert ezt a hibát eltárolja. 6 hengereseknél kifejezetten jellemző hiba. ha ezt írod az elején, hogy kuplung kinyomásra leáll, rögtön ezt írtam volna.
szerk.: lehet valami elrágta a vezetékét, vagy kontaktos a csatlakozása. érdemes megnézni azt is a jeladónak.


Igazából nem minden kuplung nyomásra áll le, mostanában kezdett előjönni véletlenszerűen. Van hogy csak 400ig esik vissza aztan jó. Következő lámpánál 300ig...és van amikor le is áll. De melegen vehető észre jobban.
Egyébként 2-3 féle van, van amihez kábel is van kb 50cm, de van ami csak egy csonk és a csatlakozó is màs. Tudom, bontsam le és nézzem meg melyik kell, de attól félek hogy ha szétszedem nem lesz már jó és másnap kell az autó. :/ csak az oldalon nem írja hogy O gyűrűt is adnak e hozzà. Azt szokták adni vagy nem mindhez?

treboR Elküldve: 2020-02-04 19:09 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta: Sziasztok!

Olyan problémám van hogy az autó nehezebben indul melegen és ha teljesen lenyomom a gázpedált (nem szokásom a "racse" de kizárólag tesztelés céljából) akkor darabosan gyorsul. Nem tudom összefügg-e a két dolog.

Állt 1-2 évig kereskedésben, előtte hobbi autó volt évi 8-10 ezer km (Tudomásom szerint. Igazolt km állás, ~248 ezer km, nem Magyarországon van forgalomban).

M52B20
Friss olaj - Castrol 5w30 + Meyle szűrő
Új gyertyák - NGK BKR6EK (made in France-nem tudom jók-e, csak rosszat hallani egy ideje ami ott készül)
Új légszűrő - Mahle
Új benzin szűrő - Febi-Bilstein
Állás miatt szervo-fékolaj cserélve, futómű beállítva.

Ac pumpát nem ellenőriztem még, de hidegen tökéletesen indul és hallom is a pumpát hogy dolgozik. Bár,néha benzin szag szokott lenni a kocsi mellett állva.

Volt hogy 50km-en keresztül rángatva ment, alig gyorsult 100 fölé,stb... Utolsó pillanatban szerviz utcájába fordulva mintha kiköpött volna valamit és megindult, mert tövig nyomtam a gázpedált és alig ment 60al -de azt is 1 perc alatt érte el.
OBD2 55-ös hibát ír és Maf szenzort. Utóbbi speciális spray-el kitakarítva. Ha lehúzom akkor sem történik változás - valószínű ezért is írta ki hibának.

Lehetséges hogy dugulàs van az üzemanyag rendszerben? Jelenleg teli tankhoz töltöttem egy "petrol system cleanert" majd meglátjuk, de csodát nem várok.

YouTube videót tudok linkelni ha szükséges.

Köszönöm.


szerintem vedd le a kipuf rendszert, mert lehet belefészkelt valami, vagy elrohadt valamelyik dobban valami és elzárja az utat.
hibát én csak BMW spec, diaggal olvasnék. és élő adatokat kellene nézni, mikor produkálja. de előbb levenném a rendszert...
szerk.: ha leveszed a rendszert ugye akkor a Lambda szonda sem lesz benne, szóval célszerű a légtömegmérőt is lehúzni, viszont majd beírja hibának beírja hibának. valószínű azért írta be, mert lehúztad róla és úgy próbáltad. de úgy kellene megnézni jobban, megy-e.


Az a baj hogy rendszert nehéz megoldani hogy leszedjem, mert nincs garázs vagy ilyesmi. Utcán a kisebb dolgok mennek csak. Ha lehúzom a lambda szondát és a maf szenzort de a kipuf rendszert fent hagyom az is megoldás lehet?
Egyébként 55-ös hibára "oxigén szenzort" írt tehát.. Bár mikor kipuf nem volt javítva(olyan hangja volt mintha straight pipe lenne ) tömítések lettek meg kicsit lyukas volt.


ha dugulás van a rendszerben, akkor hiába húzod le a lambdát... mert a rendszer dugulása visszafogja a motort, visszafojtja.
mondjuk írtad, hogy légtömegmérő lehúzva is ugyanaz a helyzet. ez utalhat valóban arra, hogy rossz. de azt élő adatban lehetne látni hogy valami nem kósert mér. de attól is lehet, hogy nem változik semmi, mert a motor fojtja valami. álló autónál előfordulhat, azt meg csak úgy lehet ha leszedi az ember.
de akár az is lehet, hogy a kartergázad sok. járó motornál, mikor már jár egy ideje az olajbetöltőt tekerd le, de csak óvatosan, kezedre vigyázz. ha túl nagy nyomás jön ki, vagy nagy a vákuum, akkor az is lehet probléma.


Ma lehúztam a légtömegmérőt, nem sokat változott. Kicsit jobb lett a gázreakció - viszont a darabos gyorsulás megmaradt és hidegen is nehezebben indult. Egyébként nem elviselhetetlen, normál tempóval közlekedve szinte észre sem venni - normál esetben nem pörgetem 3500 fölé... Mert nem rángat, csak érezni hogy növelve a fordulatot fél másodpercrekre kb minden ötszázadik fordulatnál kihagy..nehéz leirni. (esetleg videót tudok linkelni-vagy privátban küldeni)
Akkor úgy szűröm le az eddigiekből hogy felesleges a benzin szivattyút nézegetni, inkább a lambda szonda és maf szenzor körül nézelődjek?
Egyébként ha a katalizátorom "halott" akkor az is okozhatja? Eléggé össze van törve benne a "töltelék" hallani is lehet.

(Egyébként a "petrol system cleaner"-től kicsit jobb a fogyasztás és finomabban jár a motor. Nem nagy szám, de kb 16 euró volt és egyszer belefér. Kb 1 literrel lett jobb. Most kb 9 liter. - ezt csak úgy zárójelben. )


ha összeomlott a katalizátor az is lehet. ezért mondtam, hogy a leömlő után kellene lebontani. én szerintem 75%-ban azt mondom ott lesz a gond. nem a lambda szonda, azt azért írtam, mert ha leveszed a rendszert, akkor az sem lesz benne, nem fog mérni, úgy meg felesleges a légtömegmérő is rádugva.
de annyi is elég lenne, hogy a leömlő után a csatlakozásnál megbontani, aztán valahogy félre feszíteni és megnézni mi a helyzet.
szerk.: itt egy videó, szerintem ez lehet neked. https://youtu.be/GEffGHLQ4TA?t=560


Köszönöm a linket, igen ilyesmi is előfordult amit említ a videóban hogy nyelezni kellett de nem ment 100nàl jobban. Aztán valamiért megjavult. De jelenleg már hidegen is rosszabbul indul, párszor dadog. (Kb 50km-en 1-2x) De a legidegesítőbb hogy ha kuplungot benyomom és kanyarodok pl.leesik a fordulat aztan ingadozik de le is áll pàrszor. Alapjárati motorra is tippelek, de addig amíg a kipufogó nincs megnézve nem bolygatom. EGR szelepre is gondoltam, aztán rájöttem hogy nekem nincs.

Videó itt van, van ezen kívül még 2 a csatornámon.
https://youtu.be/3WEFtCCTClo


amit most írsz, hogy kanyar, meg kuplung, meg leáll, az tipikusan főtengely jeladó hiba. viszont mikor leáll akkor előtte leesik a fordulat, mintha megszakadna valami? a rossz indítás is ennek lenne betudható. szóval ezek alapján főtengely jeladó hiba. de ráolvasnék, mert lehet vezérműtengely jeladó hiba is, de a tünet inkább a főtengelyre vezethető vissza.
ne olcsó jeladót vegyél. sajna az is előfordulhat, hogy az új rossz, inkább márkásabbat érdemes.


Igen leesik, és igen,mintha megszakadna (de nem állandóan ilyen,de sokszor olyan mint anno Simsonon vagy Mz-n rossz lenne a gyertya és rángatna ) és van hogy menet közben kb 30km/h-nàl is leesik 200ig,vagy 0-ra és megint visszaàll. Piros lámpához közeledve is van hogy kuplungot benyomom és 550es alapjárat helyett 3-400ig esik vissza 1-2 másodpercre és jó lesz.
De legtöbbször tolatásnál kormány teljes elforgatásakor is leáll.
Ui. Egyébként kiolvasva csak az 55es kódot adta ki, vgy keressek masik szervizt akinek van bmw speciális programja? Meg tudom mondani milyen: Az van a papíron hogy MaxiSys, Autel a program.


treboR Elküldve: 2020-02-04 18:20 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta: Sziasztok!

Olyan problémám van hogy az autó nehezebben indul melegen és ha teljesen lenyomom a gázpedált (nem szokásom a "racse" de kizárólag tesztelés céljából) akkor darabosan gyorsul. Nem tudom összefügg-e a két dolog.

Állt 1-2 évig kereskedésben, előtte hobbi autó volt évi 8-10 ezer km (Tudomásom szerint. Igazolt km állás, ~248 ezer km, nem Magyarországon van forgalomban).

M52B20
Friss olaj - Castrol 5w30 + Meyle szűrő
Új gyertyák - NGK BKR6EK (made in France-nem tudom jók-e, csak rosszat hallani egy ideje ami ott készül)
Új légszűrő - Mahle
Új benzin szűrő - Febi-Bilstein
Állás miatt szervo-fékolaj cserélve, futómű beállítva.

Ac pumpát nem ellenőriztem még, de hidegen tökéletesen indul és hallom is a pumpát hogy dolgozik. Bár,néha benzin szag szokott lenni a kocsi mellett állva.

Volt hogy 50km-en keresztül rángatva ment, alig gyorsult 100 fölé,stb... Utolsó pillanatban szerviz utcájába fordulva mintha kiköpött volna valamit és megindult, mert tövig nyomtam a gázpedált és alig ment 60al -de azt is 1 perc alatt érte el.
OBD2 55-ös hibát ír és Maf szenzort. Utóbbi speciális spray-el kitakarítva. Ha lehúzom akkor sem történik változás - valószínű ezért is írta ki hibának.

Lehetséges hogy dugulàs van az üzemanyag rendszerben? Jelenleg teli tankhoz töltöttem egy "petrol system cleanert" majd meglátjuk, de csodát nem várok.

YouTube videót tudok linkelni ha szükséges.

Köszönöm.


szerintem vedd le a kipuf rendszert, mert lehet belefészkelt valami, vagy elrohadt valamelyik dobban valami és elzárja az utat.
hibát én csak BMW spec, diaggal olvasnék. és élő adatokat kellene nézni, mikor produkálja. de előbb levenném a rendszert...
szerk.: ha leveszed a rendszert ugye akkor a Lambda szonda sem lesz benne, szóval célszerű a légtömegmérőt is lehúzni, viszont majd beírja hibának beírja hibának. valószínű azért írta be, mert lehúztad róla és úgy próbáltad. de úgy kellene megnézni jobban, megy-e.


Az a baj hogy rendszert nehéz megoldani hogy leszedjem, mert nincs garázs vagy ilyesmi. Utcán a kisebb dolgok mennek csak. Ha lehúzom a lambda szondát és a maf szenzort de a kipuf rendszert fent hagyom az is megoldás lehet?
Egyébként 55-ös hibára "oxigén szenzort" írt tehát.. Bár mikor kipuf nem volt javítva(olyan hangja volt mintha straight pipe lenne ) tömítések lettek meg kicsit lyukas volt.


ha dugulás van a rendszerben, akkor hiába húzod le a lambdát... mert a rendszer dugulása visszafogja a motort, visszafojtja.
mondjuk írtad, hogy légtömegmérő lehúzva is ugyanaz a helyzet. ez utalhat valóban arra, hogy rossz. de azt élő adatban lehetne látni hogy valami nem kósert mér. de attól is lehet, hogy nem változik semmi, mert a motor fojtja valami. álló autónál előfordulhat, azt meg csak úgy lehet ha leszedi az ember.
de akár az is lehet, hogy a kartergázad sok. járó motornál, mikor már jár egy ideje az olajbetöltőt tekerd le, de csak óvatosan, kezedre vigyázz. ha túl nagy nyomás jön ki, vagy nagy a vákuum, akkor az is lehet probléma.


Ma lehúztam a légtömegmérőt, nem sokat változott. Kicsit jobb lett a gázreakció - viszont a darabos gyorsulás megmaradt és hidegen is nehezebben indult. Egyébként nem elviselhetetlen, normál tempóval közlekedve szinte észre sem venni - normál esetben nem pörgetem 3500 fölé... Mert nem rángat, csak érezni hogy növelve a fordulatot fél másodpercrekre kb minden ötszázadik fordulatnál kihagy..nehéz leirni. (esetleg videót tudok linkelni-vagy privátban küldeni)
Akkor úgy szűröm le az eddigiekből hogy felesleges a benzin szivattyút nézegetni, inkább a lambda szonda és maf szenzor körül nézelődjek?
Egyébként ha a katalizátorom "halott" akkor az is okozhatja? Eléggé össze van törve benne a "töltelék" hallani is lehet.

(Egyébként a "petrol system cleaner"-től kicsit jobb a fogyasztás és finomabban jár a motor. Nem nagy szám, de kb 16 euró volt és egyszer belefér. Kb 1 literrel lett jobb. Most kb 9 liter. - ezt csak úgy zárójelben. )


ha összeomlott a katalizátor az is lehet. ezért mondtam, hogy a leömlő után kellene lebontani. én szerintem 75%-ban azt mondom ott lesz a gond. nem a lambda szonda, azt azért írtam, mert ha leveszed a rendszert, akkor az sem lesz benne, nem fog mérni, úgy meg felesleges a légtömegmérő is rádugva.
de annyi is elég lenne, hogy a leömlő után a csatlakozásnál megbontani, aztán valahogy félre feszíteni és megnézni mi a helyzet.
szerk.: itt egy videó, szerintem ez lehet neked. https://youtu.be/GEffGHLQ4TA?t=560


Köszönöm a linket, igen ilyesmi is előfordult amit említ a videóban hogy nyelezni kellett de nem ment 100nàl jobban. Aztán valamiért megjavult. De jelenleg már hidegen is rosszabbul indul, párszor dadog. (Kb 50km-en 1-2x) De a legidegesítőbb hogy ha kuplungot benyomom és kanyarodok pl.leesik a fordulat aztan ingadozik de le is áll pàrszor. Alapjárati motorra is tippelek, de addig amíg a kipufogó nincs megnézve nem bolygatom. EGR szelepre is gondoltam, aztán rájöttem hogy nekem nincs.

Videó itt van, van ezen kívül még 2 a csatornámon.


https://youtu.be/3WEFtCCTClo




treboR Elküldve: 2020-02-03 19:24 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
treboR írta:
YELLOW írta:
treboR írta: Sziasztok!

Olyan problémám van hogy az autó nehezebben indul melegen és ha teljesen lenyomom a gázpedált (nem szokásom a "racse" de kizárólag tesztelés céljából) akkor darabosan gyorsul. Nem tudom összefügg-e a két dolog.

Állt 1-2 évig kereskedésben, előtte hobbi autó volt évi 8-10 ezer km (Tudomásom szerint. Igazolt km állás, ~248 ezer km, nem Magyarországon van forgalomban).

M52B20
Friss olaj - Castrol 5w30 + Meyle szűrő
Új gyertyák - NGK BKR6EK (made in France-nem tudom jók-e, csak rosszat hallani egy ideje ami ott készül)
Új légszűrő - Mahle
Új benzin szűrő - Febi-Bilstein
Állás miatt szervo-fékolaj cserélve, futómű beállítva.

Ac pumpát nem ellenőriztem még, de hidegen tökéletesen indul és hallom is a pumpát hogy dolgozik. Bár,néha benzin szag szokott lenni a kocsi mellett állva.

Volt hogy 50km-en keresztül rángatva ment, alig gyorsult 100 fölé,stb... Utolsó pillanatban szerviz utcájába fordulva mintha kiköpött volna valamit és megindult, mert tövig nyomtam a gázpedált és alig ment 60al -de azt is 1 perc alatt érte el.
OBD2 55-ös hibát ír és Maf szenzort. Utóbbi speciális spray-el kitakarítva. Ha lehúzom akkor sem történik változás - valószínű ezért is írta ki hibának.

Lehetséges hogy dugulàs van az üzemanyag rendszerben? Jelenleg teli tankhoz töltöttem egy "petrol system cleanert" majd meglátjuk, de csodát nem várok.

YouTube videót tudok linkelni ha szükséges.

Köszönöm.


szerintem vedd le a kipuf rendszert, mert lehet belefészkelt valami, vagy elrohadt valamelyik dobban valami és elzárja az utat.
hibát én csak BMW spec, diaggal olvasnék. és élő adatokat kellene nézni, mikor produkálja. de előbb levenném a rendszert...
szerk.: ha leveszed a rendszert ugye akkor a Lambda szonda sem lesz benne, szóval célszerű a légtömegmérőt is lehúzni, viszont majd beírja hibának beírja hibának. valószínű azért írta be, mert lehúztad róla és úgy próbáltad. de úgy kellene megnézni jobban, megy-e.


Az a baj hogy rendszert nehéz megoldani hogy leszedjem, mert nincs garázs vagy ilyesmi. Utcán a kisebb dolgok mennek csak. Ha lehúzom a lambda szondát és a maf szenzort de a kipuf rendszert fent hagyom az is megoldás lehet?
Egyébként 55-ös hibára "oxigén szenzort" írt tehát.. Bár mikor kipuf nem volt javítva(olyan hangja volt mintha straight pipe lenne ) tömítések lettek meg kicsit lyukas volt.


ha dugulás van a rendszerben, akkor hiába húzod le a lambdát... mert a rendszer dugulása visszafogja a motort, visszafojtja.
mondjuk írtad, hogy légtömegmérő lehúzva is ugyanaz a helyzet. ez utalhat valóban arra, hogy rossz. de azt élő adatban lehetne látni hogy valami nem kósert mér. de attól is lehet, hogy nem változik semmi, mert a motor fojtja valami. álló autónál előfordulhat, azt meg csak úgy lehet ha leszedi az ember.
de akár az is lehet, hogy a kartergázad sok. járó motornál, mikor már jár egy ideje az olajbetöltőt tekerd le, de csak óvatosan, kezedre vigyázz. ha túl nagy nyomás jön ki, vagy nagy a vákuum, akkor az is lehet probléma.


Ma lehúztam a légtömegmérőt, nem sokat változott. Kicsit jobb lett a gázreakció - viszont a darabos gyorsulás megmaradt és hidegen is nehezebben indult. Egyébként nem elviselhetetlen, normál tempóval közlekedve szinte észre sem venni - normál esetben nem pörgetem 3500 fölé... Mert nem rángat, csak érezni hogy növelve a fordulatot fél másodpercrekre kb minden ötszázadik fordulatnál kihagy..nehéz leirni. (esetleg videót tudok linkelni-vagy privátban küldeni)
Akkor úgy szűröm le az eddigiekből hogy felesleges a benzin szivattyút nézegetni, inkább a lambda szonda és maf szenzor körül nézelődjek?
Egyébként ha a katalizátorom "halott" akkor az is okozhatja? Eléggé össze van törve benne a "töltelék" hallani is lehet.

(Egyébként a "petrol system cleaner"-től kicsit jobb a fogyasztás és finomabban jár a motor. Nem nagy szám, de kb 16 euró volt és egyszer belefér. Kb 1 literrel lett jobb. Most kb 9 liter. - ezt csak úgy zárójelben. )


treboR Elküldve: 2020-02-02 20:03 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
treboR írta: Sziasztok!

Olyan problémám van hogy az autó nehezebben indul melegen és ha teljesen lenyomom a gázpedált (nem szokásom a "racse" de kizárólag tesztelés céljából) akkor darabosan gyorsul. Nem tudom összefügg-e a két dolog.

Állt 1-2 évig kereskedésben, előtte hobbi autó volt évi 8-10 ezer km (Tudomásom szerint. Igazolt km állás, ~248 ezer km, nem Magyarországon van forgalomban).

M52B20
Friss olaj - Castrol 5w30 + Meyle szűrő
Új gyertyák - NGK BKR6EK (made in France-nem tudom jók-e, csak rosszat hallani egy ideje ami ott készül)
Új légszűrő - Mahle
Új benzin szűrő - Febi-Bilstein
Állás miatt szervo-fékolaj cserélve, futómű beállítva.

Ac pumpát nem ellenőriztem még, de hidegen tökéletesen indul és hallom is a pumpát hogy dolgozik. Bár,néha benzin szag szokott lenni a kocsi mellett állva.

Volt hogy 50km-en keresztül rángatva ment, alig gyorsult 100 fölé,stb... Utolsó pillanatban szerviz utcájába fordulva mintha kiköpött volna valamit és megindult, mert tövig nyomtam a gázpedált és alig ment 60al -de azt is 1 perc alatt érte el.
OBD2 55-ös hibát ír és Maf szenzort. Utóbbi speciális spray-el kitakarítva. Ha lehúzom akkor sem történik változás - valószínű ezért is írta ki hibának.

Lehetséges hogy dugulàs van az üzemanyag rendszerben? Jelenleg teli tankhoz töltöttem egy "petrol system cleanert" majd meglátjuk, de csodát nem várok.

YouTube videót tudok linkelni ha szükséges.

Köszönöm.


szerintem vedd le a kipuf rendszert, mert lehet belefészkelt valami, vagy elrohadt valamelyik dobban valami és elzárja az utat.
hibát én csak BMW spec, diaggal olvasnék. és élő adatokat kellene nézni, mikor produkálja. de előbb levenném a rendszert...
szerk.: ha leveszed a rendszert ugye akkor a Lambda szonda sem lesz benne, szóval célszerű a légtömegmérőt is lehúzni, viszont majd beírja hibának beírja hibának. valószínű azért írta be, mert lehúztad róla és úgy próbáltad. de úgy kellene megnézni jobban, megy-e.


Az a baj hogy rendszert nehéz megoldani hogy leszedjem, mert nincs garázs vagy ilyesmi. Utcán a kisebb dolgok mennek csak. Ha lehúzom a lambda szondát és a maf szenzort de a kipuf rendszert fent hagyom az is megoldás lehet?
Egyébként 55-ös hibára "oxigén szenzort" írt tehát.. Bár mikor kipuf nem volt javítva(olyan hangja volt mintha straight pipe lenne ) tömítések lettek meg kicsit lyukas volt.

treboR Elküldve: 2020-02-02 17:25 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Olyan problémám van hogy az autó nehezebben indul melegen és ha teljesen lenyomom a gázpedált (nem szokásom a "racse" de kizárólag tesztelés céljából) akkor darabosan gyorsul. Nem tudom összefügg-e a két dolog.

Állt 1-2 évig kereskedésben, előtte hobbi autó volt évi 8-10 ezer km (Tudomásom szerint. Igazolt km állás, ~248 ezer km, nem Magyarországon van forgalomban).

M52B20
Friss olaj - Castrol 5w30 + Meyle szűrő
Új gyertyák - NGK BKR6EK (made in France-nem tudom jók-e, csak rosszat hallani egy ideje ami ott készül)
Új légszűrő - Mahle
Új benzin szűrő - Febi-Bilstein
Állás miatt szervo-fékolaj cserélve, futómű beállítva.

Ac pumpát nem ellenőriztem még, de hidegen tökéletesen indul és hallom is a pumpát hogy dolgozik. Bár,néha benzin szag szokott lenni a kocsi mellett állva.

Volt hogy 50km-en keresztül rángatva ment, alig gyorsult 100 fölé,stb... Utolsó pillanatban szerviz utcájába fordulva mintha kiköpött volna valamit és megindult, mert tövig nyomtam a gázpedált és alig ment 60al -de azt is 1 perc alatt érte el.
OBD2 55-ös hibát ír és Maf szenzort. Utóbbi speciális spray-el kitakarítva. Ha lehúzom akkor sem történik változás - valószínű ezért is írta ki hibának.

Lehetséges hogy dugulàs van az üzemanyag rendszerben? Jelenleg teli tankhoz töltöttem egy "petrol system cleanert" majd meglátjuk, de csodát nem várok.

YouTube videót tudok linkelni ha szükséges.

Köszönöm.