trip2science Elküldve: 2020-03-29 12:41 320d Motor
Sziasztok!
Imádott 320d-m (adagolós 136 LE) félmelegen nem hajlandó rendesen indulni. Volt-e valakinek hasonló tapasztalata, nem tudom merre induljak a megoldás felé. Egy éve vettem, még ismerkedünk egymással
Hidegen izzít és kifogástalanul azonnal indul télen hidegben is. Üzemmelegen leállítva majd újraindítva nem izzít, de rendesen újraindítható. Kb 20-25 perc várakozás után kezdődnek a gondok, ekkorra valamennyit visszahűl a motor, nem izzít és nagyon sok indítózás után (van amikor 10-12 mp) hajlandó csak őfelsége elindulni, rendesen kinyírva ezzel az akkut. Amikor félmelegen elindul, sok fehéres színű gázolajszagú füst jön a kipuffból. Ez néhány másodperc után teljesen megszűnik. Mindegy, hogy a félmeleget melyik oldalról éri el, a jelenség kb ugyanaz (hidegről melegedve majd leállítva, vagy üzemmelegről leállítva). Amikor elindul a hosszú indítózás után, az hirtelen történik, nem fokozatosan.
A motor nagyon jó kondiban van, olajat gyakorlatilag nem fogyaszt, úgy tűnik gondos tulaj volt az előző, meg én is annak tartom magam. Üzemanyag fogyasztása rendben, hosszútáv autópálya 4.8-5, vegyesben 5.6-5.8, csak városban és rövid utakon nem járok. Összesen annyi gond van még vele, hogy tankolásonként (1200 km kb, elfogyaszt fordulatszámtól függően 0.5-1.2 liter vizet. Nagy fordulaton többet, kisebben kevesebbet. A hengerfej tüneteket nem mutatja(olaj jó, kipufogógáz színtelen, vízhőfok középállásban), valószínűleg egr hűtő inkább.
Most nyírta ki teljesen az akkut, ha van ötletetek, kérem osszátok meg, merre induljak.
Köszönöm.
Imádott 320d-m (adagolós 136 LE) félmelegen nem hajlandó rendesen indulni. Volt-e valakinek hasonló tapasztalata, nem tudom merre induljak a megoldás felé. Egy éve vettem, még ismerkedünk egymással
Hidegen izzít és kifogástalanul azonnal indul télen hidegben is. Üzemmelegen leállítva majd újraindítva nem izzít, de rendesen újraindítható. Kb 20-25 perc várakozás után kezdődnek a gondok, ekkorra valamennyit visszahűl a motor, nem izzít és nagyon sok indítózás után (van amikor 10-12 mp) hajlandó csak őfelsége elindulni, rendesen kinyírva ezzel az akkut. Amikor félmelegen elindul, sok fehéres színű gázolajszagú füst jön a kipuffból. Ez néhány másodperc után teljesen megszűnik. Mindegy, hogy a félmeleget melyik oldalról éri el, a jelenség kb ugyanaz (hidegről melegedve majd leállítva, vagy üzemmelegről leállítva). Amikor elindul a hosszú indítózás után, az hirtelen történik, nem fokozatosan.
A motor nagyon jó kondiban van, olajat gyakorlatilag nem fogyaszt, úgy tűnik gondos tulaj volt az előző, meg én is annak tartom magam. Üzemanyag fogyasztása rendben, hosszútáv autópálya 4.8-5, vegyesben 5.6-5.8, csak városban és rövid utakon nem járok. Összesen annyi gond van még vele, hogy tankolásonként (1200 km kb, elfogyaszt fordulatszámtól függően 0.5-1.2 liter vizet. Nagy fordulaton többet, kisebben kevesebbet. A hengerfej tüneteket nem mutatja(olaj jó, kipufogógáz színtelen, vízhőfok középállásban), valószínűleg egr hűtő inkább.
Most nyírta ki teljesen az akkut, ha van ötletetek, kérem osszátok meg, merre induljak.
Köszönöm.