tschikosch fórum hozzászólásai

tschikosch Elküldve: 2011-02-21 22:04 320d Motor

zoliika írta:
tschikosch írta:
zoliika írta:
tschikosch írta:
Bianconero írta: Sziasztok!

Szerintetek mitől lehet az,hogy (főleg hidegen) gázadáskor halk fütyülő hangot hallok a motortól? Nem vészes,de azért észrevehető...Ahogy melegszik enyhül ez a hang..


Hali!

Turbó fütyül,biztos jókedvében...
Nekem ugyanezt csinálja,hidegen,alig merem nyomni neki olyankor.
Azt,hogy mennyire fütyörészik,hasonlítsd össze, a youtube-on van egy csomó videó.



Nekem szintén ugyanezt csinálja szerintem nincs elég kenés ,de ha bemelegszik kussba van!


Bizony,sztem is,mármint ha bemelegszik,kussba van,viszont énszerintem nem kenés hiány miatt,hanem a lapátok fütyülnek.
Hogy ennek mi köze a hideg,meleg üzemhez,fingom sincs.
Én úgy szoktam,hogy míg el nem éri az üzemi hőfokot,addig 1500 fordulat fölé nem engedem.
Turbót melegíteni kell!!!
Leállításnál mindig hagyok neki 1-2 perc alapjáratot,hűlni,illetve megállni.
Azonkívül longlife 04 5w-30 gyári BMW olaj van benne,15ezrenként tervezem a cseréjét.



Tökéletesen igazad van erről van szó Drága barátom!


Viszont azt tanultabb fórumtársak megírhatnák,hogy miért fütyül hidegen,melegen meg nem!
Mert a hígfo.ás van rajtam néha ezekben a mínuszokban...


tschikosch Elküldve: 2011-02-21 21:52 320d Motor

zoliika írta:
tschikosch írta:
Bianconero írta: Sziasztok!

Szerintetek mitől lehet az,hogy (főleg hidegen) gázadáskor halk fütyülő hangot hallok a motortól? Nem vészes,de azért észrevehető...Ahogy melegszik enyhül ez a hang..


Hali!

Turbó fütyül,biztos jókedvében...
Nekem ugyanezt csinálja,hidegen,alig merem nyomni neki olyankor.
Azt,hogy mennyire fütyörészik,hasonlítsd össze, a youtube-on van egy csomó videó.



Nekem szintén ugyanezt csinálja szerintem nincs elég kenés ,de ha bemelegszik kussba van!


Bizony,sztem is,mármint ha bemelegszik,kussba van,viszont énszerintem nem kenés hiány miatt,hanem a lapátok fütyülnek.
Hogy ennek mi köze a hideg,meleg üzemhez,fingom sincs.
Én úgy szoktam,hogy míg el nem éri az üzemi hőfokot,addig 1500 fordulat fölé nem engedem.
Turbót melegíteni kell!!!
Leállításnál mindig hagyok neki 1-2 perc alapjáratot,hűlni,illetve megállni.
Azonkívül longlife 04 5w-30 gyári BMW olaj van benne,15ezrenként tervezem a cseréjét.

tschikosch Elküldve: 2011-02-21 21:32 320d Motor

Bianconero írta: Sziasztok!

Szerintetek mitől lehet az,hogy (főleg hidegen) gázadáskor halk fütyülő hangot hallok a motortól? Nem vészes,de azért észrevehető...Ahogy melegszik enyhül ez a hang..


Hali!

Turbó fütyül,biztos jókedvében...
Nekem ugyanezt csinálja,hidegen,alig merem nyomni neki olyankor.
Azt,hogy mennyire fütyörészik,hasonlítsd össze, a youtube-on van egy csomó videó.

tschikosch Elküldve: 2011-02-21 21:29 Szívócsonk-pillangószelep

spree írta:
BarG írta: Ezaz Emberek!
Szavazzunk! Arról, hogy leszakad-e a pillangó vagy sem. Én annak a pártján vagyok, hogy soha-senkinek se fog leszakadni. Eddig se szakadt le senkinek, csak egy nagy hoax az egész, hogy néha motorokat kell ezért cserélni, jobb esetben felújítani. A rémhírterjesztők ideje lejárt! Ahogy most szavazunk, a motorok ahhoz fogják tartani magukat, különben lesz nekik nemulass!



Így is van ez kérem szépen!

Szerintem is sokkal jobb, ha gyár által kitartott, sok idióta semmirekellő kubikus mérnök rengeteg kétes agyszüleményét, esetleges direkt rosszra törekvő újításait, népszívató találmányait, fejlesztéseit mind-mind kivesszük vezényszóra az autóinkból!
Pillangószelepek, EGR szelepek, részecskeszűrők, katalizátorok, kartergázszűrők???
Mííík ezek, minek ezek oda?? Régen sem voltak! Oszt ment a kocsi...
Sok felesleges, elromló szar!
Én elgondolkodom sokat, hogy esetleg kivegyem-e a hajtókarokat meg a dugókat, nehogymá egyszer azok is megálljanak.
Legtöbb bosszúságot a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő okozza, ki...szom!!
Idegesít, hogy sokan írnak róla itt-ott rosszakat, nehogymá majd nálam egyszer elromoljon.
Ja, nem is beszélve a kettőstömegű lendkerekekről, meg a légtömegmérőkről.
Ennyi szart...
Dobáljunk ki mindent, nehogy egyszer esetleg valami KOPÓALKATRÉSZ elkopjon és cserélni kelljen.

Remélem senkit nem sértettem meg, de emberek!
Lássuk be, ez a sok dolog amit sokat ki akarnak venni, le akarnak dugózni, ki akarnak szoftveresen ölni, az mind-mind nem véletlenül vannak ott, valami szerepük nyilván van.
Akinek autója van annak érdemes tudni, hogy bizonyos idő és kilométerfutás után lesznek dolgok amiket ki KELL cserélni.
Biztos!
Akinek nincs kedve-pénze ezekre áldozni az meg véleményem szerint vegyen biciklit, bár azzal is sok baj lehet.
Suzukival jártam régen 7 éven át, mindig, mindenhova.
1 pár féktárcsa garnitúrán kívül én semmit nem költöttem rá 175.000 km-en át.
Csak hát... Az nem ilyen volt na. Valamit valamiért elvén, talán ez így logikus is.
Több kényelmi, biztonsági, és egyéb technikai felszerelés = több alkatrész, több hibaforrás, több pénz.
Ennyi, bár ez bizonyára mindenki előtt ismert tény.

Ne szedjük már szét autóinkat, jóóvan az úgy, ha meg elromlik meg kell csináltatni.

Még 1x senki ne vegye soraimat senki magára, de ezt már előbb is meg akartam írni, az előttem szóló poénját (nagyon jó) pedig kicsit továbbgondoltam.

További sok szerencsét a gépekhez, asszem legtöbben napjainkban csak abban bízhatunk.


Én változatlanul azt tartom,hogy azt nem csak úgy beszívja a motor.
Ott le kell rakódnia sok-sok koromnak és reteknek,hogy ne tudjon mozogni,és le tudjon törni.Én amellett voksolok,hogy néha ki kell puculni,EGR-el együtt,ha meg esetleg a pillangószelep tengelyénél taknyol,akkor csere.
Cél,a gyári állapot fenntartása.
Nem kell azt azért évente kétszer cserézni.
Előttem szólóhoz:ültem egyszer kétszer szuzkába,nagy feeling,bár nem szeretnék benne ülni,amikor a fa bejön az anyósülés közepéig.


tschikosch Elküldve: 2011-02-13 19:45 Olajzabálás

Hori írta:
tschikosch írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: 1000 km-t akartam írni, tehát a többi része ugyanaz. 1000 km-re sok az 1 deci szerintem, bár dízelnél nem tom, de sokallom.


Off olasz diesel autó KKK turbóval megengedett olajfogyasztása 100g/100km, ez 1.4ie mororral 50g/100km. A 1dl kb 85g/1000km bőven elfogadható, még akkor is ha jóval modernebb technikáról van szó.


A fosvágen könyvébe bele volt írva,hogy ezer km-enként 7 dl olajfogyasztás az még normális,Merci Vitoéba 1 lityi per ezer km.
Egyébként meg megmondta az egyik szerelő ismim,hogy 2000 évjárat után tökmindegy,hogy milyen kocsit veszel,mindegyik xar.
Én is örültem,amikor azt hittem,hogy a Ford-om nem eszi az olajat.
Aztán kimentem először vele autópályára,aszt hirtelen pest után már minmax félúton volt az olajszint...




2000be meg azt mondták a szerelők hogy a 90es évek elején elfelejtettek autókat gyártani és mindegyik szar

2020ba meg azt fogják mondani hogy 2010 után már mindegyik kocsi szar


schlecht,schlechter,schlechteste!!!



tschikosch Elküldve: 2011-02-13 19:25 Olajzabálás

hancurozo írta:
YELLOW írta: 1000 km-t akartam írni, tehát a többi része ugyanaz. 1000 km-re sok az 1 deci szerintem, bár dízelnél nem tom, de sokallom.


Off olasz diesel autó KKK turbóval megengedett olajfogyasztása 100g/100km, ez 1.4ie mororral 50g/100km. A 1dl kb 85g/1000km bőven elfogadható, még akkor is ha jóval modernebb technikáról van szó.


A fosvágen könyvébe bele volt írva,hogy ezer km-enként 7 dl olajfogyasztás az még normális,Merci Vitoéba 1 lityi per ezer km.
Egyébként meg megmondta az egyik szerelő ismim,hogy 2000 évjárat után tökmindegy,hogy milyen kocsit veszel,mindegyik xar.
Én is örültem,amikor azt hittem,hogy a Ford-om nem eszi az olajat.
Aztán kimentem először vele autópályára,aszt hirtelen pest után már minmax félúton volt az olajszint...

tschikosch Elküldve: 2011-02-13 18:07 Olajzabálás

YELLOW írta:
tschikosch írta:
Hali!

Nekem ezer km-enként 1 dl-t megkajol a gyári Longlife olajból.Lesz..om.
Akkor idegesebb voltam,amikor az 1.4 benzines fosvágen pólóm ugyanezt csinálta.
Ott pedig nem kéne hogy elszökjön.


akkor neked ott a turbo-val, vagy a motorral gondok vannak... 100km/1dl az sok. ha lenne benne 800ezer, akkor oké.


Olvasd végig még egyszer alaposan,mit írtam.

tschikosch Elküldve: 2011-02-13 15:31 Olajzabálás

Hori írta:
nickname írta:
hil írta:
hancurozo írta:
Hori írta: bírom az olyan diesel motorokt amik 15000km alatt semennyi olajat nem esznek Kár hogy ilyen nem létezik


De létezik, sőt ha már nagyon "hugyozik" a porlasztó még termeli is a "motorolajat". Vagy szívó diesel.
Jó állapotú turbó diesel csipegeti, ami nem eszi az porlasztós


Látjátok, hogy van olyan, hogy a motor nem fogyaszt az olajból a két csere között. Ha ezt írják.......

Az a baj, hogy ez a Prolong, meg egyéb adalék dolog is ki volt már tárgyalva, de most megint kezdődik talán???





Sajnos nem tudok érdemben nyilatkozni, mert nálam 10.000 Km alatt nem kell utánatölteni





a nem kell utánatölteni és 1mm-t sem megy lejjebb a szint között óriási a különbség, azt elhisszük hogy nem kell utánatölteni de azt hogy a turbodiesel nem fogyaszt olajat azzal inkább ne is próbálkozz


Hali!

Nekem ezer km-enként 1 dl-t megkajol a gyári Longlife olajból.Lesz..om.
Akkor idegesebb voltam,amikor az 1.4 benzines fosvágen pólóm ugyanezt csinálta.
Ott pedig nem kéne hogy elszökjön.

tschikosch Elküldve: 2011-01-15 19:23 Szívócsonk-pillangószelep

Alesi írta: Sziasztok!

Ettol a pillangoszelep-problematol kb mikortol kell felni? Enyembe meg csak 95e km van, kezdjek rettegni?

A Masik, elobbi oldalakon is megkerdezte vki, de nem jott valasz, igy en is megkerdem, hogy az NT Auto vajon foglalkozik ilyen tores-dugozassal, es ha nem, akkor tud valaki egy jo BMW szakit, akinek mindene megvan ehhez?

Koszi elore is


Ami a legfontosabb:vedd le,és nézd meg milyen állapotban van.Ha könnyen járnak a pillangók,és nem taknyolja az olajat a tengelynél,akkor egy takarítás után mehet vissza.
Sztem nem azért szívja be a motor,mert akkora szívóhatás van ott,hanem elrakódik korommal,retekkel,és nem bír mozogni,amikor a rudazat mozgatná,valószínű sérül a tengelynél.
Ha bizonyos időközönként karban van tartva,tisztítva,akkor nem fogja beszívni.
Ettől még a folyás megeshet.
Akik ledugózták,azon nem tapasztaltak semmi hátrányos jelenséget (füst,lomhaság,fogyasztás,stb).
Van akinek viszont a gyári állapot fenntartása a fontos.
Én is most vívódom,mert az egyik tengelynél már taknyolja a cuccot.



tschikosch Elküldve: 2010-12-10 16:43 Felni csere

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne felétek:
E46-ról levett felni passzol-e é E36 M3-ra,agyátmérő tekintetében.
A lyukosztás tudom,hogy egyezik,csak ezt nem.
Nem-e nagyobb,vagy kisebb,tehát nem-e kell esztergáltatni bele tehermentesítőt,illetve ellenkező esetben a felni agyátmérőjét megnagyobbítani?
Köszönöm előre is.

tschikosch Elküldve: 2010-11-18 20:35 Féktárcsa és fékbetét

balesz írta: én a fékeken nem spórolnék...

tschikosch írta:
bmw320d4 írta:
tschikosch írta:

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a Vaico márkájú féktátcsa,illetve fékbetétről?
Elég olcsón adják,valami német utángyártott.
Kollégám venné meg E39-hez.


Ha olcsó kell, akkor inkább ott a Delphi vagy a Ferodo, azokra nem nagyon van panasz.


Ezt annyira olcsón adja a srác (21 e a 2 tárcsa,meg a 4 betét az E39-hoz,pl),hogy nem tudom miből lehet.






Én sem,azért kérdeztem,hogy van-e valakinek valamilyen tapasztalata,dehát nem van.
Megmondom akkor neki,hogy hanyagolja.

tschikosch Elküldve: 2010-11-18 20:09 Féktárcsa és fékbetét

bmw320d4 írta:
tschikosch írta:

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a Vaico márkájú féktátcsa,illetve fékbetétről?
Elég olcsón adják,valami német utángyártott.
Kollégám venné meg E39-hez.


Ha olcsó kell, akkor inkább ott a Delphi vagy a Ferodo, azokra nem nagyon van panasz.


Ezt annyira olcsón adja a srác (21 e a 2 tárcsa,meg a 4 betét az E39-hoz,pl),hogy nem tudom miből lehet.


tschikosch Elküldve: 2010-11-18 19:58 Féktárcsa és fékbetét



Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a Vaico márkájú féktátcsa,illetve fékbetétről?
Elég olcsón adják,valami német utángyártott.
Kollégám venné meg E39-hez.

tschikosch Elküldve: 2010-11-10 21:26 légzsak_

YELLOW írta:
tschikosch írta: Sziasztok!

Hasonló a problémám,néha rövid időre világít a légzsákvisszajelző,az olvasottak alapján tehát 90%,hogy ülésfoglaltság érzékelő.Természetesen először motordiagnosztika kell.
Ha ez a hiba,akkor 30ezret mondtak cserére.Olvastam azt is,hogy szoftveresen ki lehet kapcsolni,vagyis hogy azt fogja hinni,hogy mindig ülnek ott.
Tehát ha csatt van,akkor kinyílik ott is.
Kérdésem a következő lenne:ismer-e valaki Kazincbarcika-Miskolc-Tiszaújváros vonalon olyan illetőt,aki diagnosztikában ott van,illetve ki tudja ezt kapcsolni?
Másik kérdés:mi miatt világít ez pontosan?
Köszi a válaszokat
Üdv
Krisztián


sajna még nem foglalkoztam a diaggal. még laptop és tapasztalat hiányban vagyok. de ha nem sürgős, és miutén elég biztosan fogom majd tudni hasnélni a progit, akkor beszélhetünk róla. sajna ezen a vonalon nem tudok olyat aki foglalkozna diaggal. legközelebb nyíregyen bmw320d4 user van. őt keresd ha nagyon sürgős.



Köszi a tippet,voltam nála,sikerült is kikapcsolni,meg ha már rá volt dugva úgyis,akkor a komfortfunkciókat bekapcsolni.
Meg ha már rá volt dugva,ki is derült hogy 3-as 4-es henger izzítógyertya hibás...

Jövő hónap csere mind a 4.

tschikosch Elküldve: 2010-11-10 07:31 légzsak_

Nem sürgős,illetve nem tudom...
Nem tervezem,hogy összereccsentem a kocsit,de ha netán adódik valami,akkor viszont azt szeretném,ha kinyílna a légzsák ott is,ahol a barátnőm ül.
Köszi szépen a választ.
YELLOW írta:
tschikosch írta: Sziasztok!

Hasonló a problémám,néha rövid időre világít a légzsákvisszajelző,az olvasottak alapján tehát 90%,hogy ülésfoglaltság érzékelő.Természetesen először motordiagnosztika kell.
Ha ez a hiba,akkor 30ezret mondtak cserére.Olvastam azt is,hogy szoftveresen ki lehet kapcsolni,vagyis hogy azt fogja hinni,hogy mindig ülnek ott.
Tehát ha csatt van,akkor kinyílik ott is.
Kérdésem a következő lenne:ismer-e valaki Kazincbarcika-Miskolc-Tiszaújváros vonalon olyan illetőt,aki diagnosztikában ott van,illetve ki tudja ezt kapcsolni?
Másik kérdés:mi miatt világít ez pontosan?
Köszi a válaszokat
Üdv
Krisztián


sajna még nem foglalkoztam a diaggal. még laptop és tapasztalat hiányban vagyok. de ha nem sürgős, és miutén elég biztosan fogom majd tudni hasnélni a progit, akkor beszélhetünk róla. sajna ezen a vonalon nem tudok olyat aki foglalkozna diaggal. legközelebb nyíregyen bmw320d4 user van. őt keresd ha nagyon sürgős.