tszalai fórum hozzászólásai

tszalai Elküldve: 2008-02-17 07:15 E46 316i - A BMW öngyógyító rendszere!

Köszi mindenkinek az értékes infókért!
Az apró-cseprõ hibákba már beletörõdtem, nem foglalkozom vele mert tudom, hogy a többi is ilyen.

Visszatérve az eredeti problémámra (mint említettem, az ominózus kartergáz visszavezetõ szelep és a csõ a toldalékkal nem lett kicserélve) a kocsi az olajcsere óta megjavult, értsd: tökéletes az alapjárat, jól megy, szép a hangja, azonnal és határozottan áll le amikor elfordítom a kulcsot. Ennek ellenére, a szakszervíz szerint ezzel nincs elintézve a dolog, szóval rám illetve a döntésemre vár egy újabb 1ooEzer forintos kiadás (a szelepfedél amibe az említett kartergáz visszavezetõ szelep be van integrálva plusz a csõ plusz a munkadíj plusz 1 nap)

Szerintetek ezt még kicseréltessem vagy teljesen felesleges?

Hol tudok beszerezni eredeti BMW alkatrészeket és olajat?

Végül, kihez vihetném a kocsit? Lehetõleg Budapesten vagy környékén.

Köszi és Üdv.
Tibi

tszalai Elküldve: 2008-02-15 17:12 E46 316i - A BMW öngyógyító rendszere!

Mindenkinek köszönöm a segítséget! Úgy tûnik a márkaszervizek nem örvendenek valami nagy népszerûségnek. Jah, igen, én is elmebeteg borsosnak gondolom azokat az árakat amiket felsoroltam, és nagy büdös bunkónak érezném magam ha nem lenne igaz amit írtam. Szerencsére megvan az összes számla (tételesen), szóval ...

Az elsõ hibát talán akkor követtem el, amikor új autót vettem. Nem ez az elsõ kocsim, de ennyit még egyikre sem költöttem (fõleg nem indokolatlanul). A garancia, a pecsétek és a státusz sokba kerül Ha pedig ott állnék mögöttük (amit szerintem meg sem engednének) akkor az még többe lenne ...

Nem esik jól kimondani, de ez nem olyan tipikus magyar betegség, hogy ott kúrják át az embert ahol csak lehet? Nagyon szomorú. Azt sem értem, hogy a BMW hogy adhat szörtifikétet ilyen cégeknek. Na, mind1 inkább nem mondok semmit, hülye voltam, bíztam bennük, le van szarva.

Azért a márkában is csalódtam picit. Annó a zöldséges mergába (tudjátok az a ronda szappantartó) csak tankolni kellett a gazolint. Elektromos kontakt-hiba olyan helyen ahol a víznek még csak nyoma sincs és nem is forog, mozog az alkatrész? Ez hihetetlen szar anyagra vagy méretezési problémára utal. A Trabantom többet tudott ennél 1o éves korában! De hogy jót is mondjak, a tesómnak is BMW-je van. Igaz kicsit idõsebb a vas, bõven tíz év felett, 260 ezer kilóméterrel, három literes benzines, asszem valami 730i. Na, annak miért nincs semmi baja? Neki több esze volt mint nekem, nem jár márkaszervízbe vele.

De a legszebb, ha mi tényleg egy szellem-autóban ülünk. Elromlik aztán megjavul magától. Meggyógyítja magát? Ez elég vicces vagy inkább rémálom? Kollégának mondom, igen tankolás után jött elõ az alapjárati gond de nem azonnal. Már kb. egy 70 km-t mehettem vele amikor észrevettem. Csak melegen csinálta és az újraindítás egyszer sem segített rajta. Kb. 4 napig bírtam cérnával, aztán elvittem a szervízbe mert nem is ment túl jól. Elõtte levettem a mûanyag burkolatot a motorról. Hátul van egy kemény csõ a végén pedig egy 6cm hosszú puha gumi toldalék amit alapjáraton össze-szívott a vákum. Ez biztos nem gyári technológia, hanem valami dugulás a rendszerben. Ahogy írtam is, az INSPEKCIO II után az autó hibátlan lett, jelenleg alaktrészre (szelepfedél + a csõ) vár, mert a hiba nincs kijavítva. De akkor miért jó??? Mert szerintem nincs olyan kompjúter ami egy mechanikus hibát vagy dugulást kijavít a paraméterek átállításával. Vagy a BMW-nek van ilyen? Ezt most hót komolyan kérdezem.

De ez lehet tényleg egy szellem-gép és önálló életet él. Egy darabig azt hittem nem tudok vezetni, aztán pedig azt, hogy szar a kuplungom mert finoman gyakorlatilag képtelenség volt vele elindulni. Kikapcsoltam a DSC-t is, hátha az szarakodik, de nem. Aztán irány a fórum, és lám másnak is csinálja. Na, az enyém is csinálta egy egész nyáron keresztül, már majdnem belöktem az árokba annyira bosszantott. A szervízbe persze megnézték, mondták hogy semmi baja, csak menni kell vele határozottan. O.K. mondom, de így is bekapja a 11 és felet a városban, mennyit fog zabálni ha sportosan nyomom, hadd szóljon. De az ötlet jó, mert ha dinamikusan terheled akkor valóban nem jön elõ ez a berángat indulásnál hiba. Valszeg ez meg a kéttömegû lendkerék (jól mondom?) problémája. Kiakad, vagy mi ... Óbudán az ügyfélre bízzák, hogy cserélteti-e 170 ezerért vagy beletörõdik, hogy ilyen. A jó hír, hogy nekem ez a hiba megszünt létezni kb. egy fél éve. Természetesen magától!!! Még arra gondoltam, esetleg benzin helyett vizet tankolok a MOL-nál. Nem tudom.

Egyszer volt még olyan, hogy tele tankolás után a mutató csak 3/4-ig ment fel, már majdnem reklamáltam a kútnál. Ez a gond fél napig tartott, a rendszer kijavította magát, a mutató felmászott a helyére. Nem viccelek, komolyan mondom.

Szeretnék korrekt maradni. Amikor jó a kocsi, imádom tényleg. Nagyon megszerettem, soha ott nem hagyott sehol. Ha szarakodott is, a szervízig mindig elvitt. Én nem azért vettem meg mert BMW hanem mert nagyon tecccik a formája és fõleg a belseje. Ráadásul (gondoltam) ez egy BMW, tehát nem lehet vele gond, fõleg nem, hogy elsõ tulaj vagyok. Na ebben tévedtem, azt hiszem.

tszalai Elküldve: 2008-02-15 12:01 E46 316i - A BMW öngyógyító rendszere!

Sziasztok!

Egy 2oo3 októberében vásárolt 316i boldog(?) tulajdonosa vagyok. Az autó most volt 4 éves, 55e km van benne. Elsõ tulajként a teljes élettörténetét ismerem. Én amúgy olyan vagyok, hogy nem tépem szét a kocsit, rendszeresen karbantartom és tényleg nincs nagy igénybevételnek kitéve. Most jöjjenek a tények:

2003/10 - 100.000 Ft-ért üzembe helyezték a boltban.

2005/04 - Elsõ szervíz 19e km (Bp. Váci út)
- Motorolaj, fékfolyadék, olajszûrõ, légszûrõ, pollenszûrõ csere, deszt.víz, ablakmosó, fékhatásmérés, rövid próba (73.000.- Ft)

2005/11 - A 4. hengernél elfáradt a gyujtótrafó. Irány a Váci út. Hát igen, ez tipushiba (mondják a márkaszervízben), javasoljuk kicserélni mind a négyet. Persze, O.K. 40.000.- Ft + 1 nap

2005/12 - Reggel mennék, se kép se hang. Én balfasz, biztos rajta felejtettem vmit. De sajnos nem, a gyári BMW akksi nem bírta tovább, hiába töltöttem, hiába a zöld jelzõfény, három nap után már nem indult. O.K. csere (20.000.- Ft). Kicsit azért bosszantott mert anno a Zsiguli fos orosz akksiját 5 évig nyúztam. Mind1, ezek már korszerû akksik, kicsit hamarabb feladják

2006/10 - 38e km a bömbiben. Hû, ideje meglátogatni a márkaszervízt és kérni egy pecsétet a könyvbe. Inspekció I - ez már kicsit drágább (79.000.- Ft) Maradjunk annyiban, lecserélik(?) érte az olajat.

2007/10 - Az izzók hibájára figyelmeztetõ lámpa fel-fel villan, hol hosszabb hol rövidebb idõre. Baromi idegesítõ, de persze, semmi nincs kiégve - ez is egy BMW tipushiba (mondják a szakszervízben). Mind1, mert úgyis vizsgáztatni kell a kocsit, nézzék meg azt is, kérem! Nem nézték meg mert a controllmûszer ellenállást mér, sajnos hibásan(?). Szóval, nincs mit tenni. Ja amúgy a kocsi simán átment a vizsgán potom 141.000.- forintért. Ebbõl a vizsgadíj 7.500 Ft, a többi az alkatrész és a munkadíj, mert a teljes fékrendszert lecserélték tárcsákkal betétekkel együtt. Akkor 50e! km volt benne. Kezdtem elkeseredni...
Akkor itt most elmondom, hogy az ellenõrzõ lámpa valóban ellenállást mér és nem hiszitek el, de hibátlanul. A hátsó lámpa vezetékei közül egy kontaktos lett és már úgy melegedett, hogy szinte kiolvadt a csokiból. Megcsináltam a kontakthibát otthon, azóta nem jelez a mûszer.

2008/02 - Az összes közül talán ez a legjobb sztori. Fogta magát és elment az alapjárat. 700 és 15oo között ingadozott kb. 1o másodpercenként, mintha szórakozásból nyomkodnám a gázpedált. Kizárólag üzemi hõfokon jelentkezett a hiba. A jelenség kiegészült azzal, hogy kicsit dadogva ment a kocsi és valahogy úgy állt le mint egy öreg dízel, megrázkódva (akinek volt ilyen az tudja). Na, irány Óbuda (a Váci útra többet be nem teszem a lábam). Itt nagyon készségesek voltak, de ez nem újdonság mert amott is azok voltak. Mesélem mi van a kocsival, hát az sokminden lehet, majd kiderül a diagnosztika során, mondják. Mivel már csak 3000km-t jelzett a következõ szervízig ezért úgy hagytam ott, hogy csinálják meg azt is. Persze O.K.

Kiderítették, hogy egy un. karter-gáz visszavezetõ szelep romlott el ami ennél a tipusnál a szelepfedélbe (70K) van beépítve. Nem javítható, cserélni kell, plusz a csövet (11K) is ami így együtt kb. 100K + a normál szervíz amit kértem 124K, azaz kb. 230.000.- Ft lesz. Szerencsémre szelepfedél épp nem volt raktáron, így csak az INSPEKCIÓ II-t csinálták meg 124.000 forintért. A szervízben megerõsítettek abban, hogy ez a meghibásodás ilyen futásteljesítmény és kor mellett kicsit furcsa, nem jellemzõ. Ahogy az sem, hogy az olaj olyan volt benne mintha egy 2o éves traktorból engedték volna le. Az olajszûrõ betétje pedig állítólag darabokban jött ki belõle. Ettõl baromi ideges lettem, mert szinte bármit ki lehet spórolni egy autóból kivéve az olajat! Azt nagyon megsínyli ... szervizenként 70 - 80 rugóért cserébe! Persze, bizonyítani semmit nem lehet ...

Na, gurulok haza a szervízbõl (majd a jövõ héten kell visszavinnem ha megjött a cucc) és hihetetlen de az autó hibátlan. Stabil, szép az alapjárat, csendes a moci, szépen fut, jól húz, minden O.K. Hívom a szerelõt mobilon, megcsinálták és meglepetést szereztek? Nehogy azt gondoljam, mondja. Ez a BMW un. öngyógyító rendszere, a kompjúter kinullázása után olyan alapértékekre áll vissza, hogy jónak tûnik, de valójában nem az, majd meglátom, ki kell cserélni azt a szelepfedelet, akkor lesz igazán jó.

Gyerekek! Bevallom õszintén, ezen a ponton feladtam. Segítsetek!
Amire és ahogy én használom a kocsit az egy BMW-nek nulla. Kicsit csalódott vagyok, fõleg mert nagyon szeretem ezt az autót és picivel többet vártam volna minõségileg. Ti hogy látjátok, mi a véleményetek?

Köszi és Üdv.
Tibi