ultras1885 Elküldve: 2018-03-02 19:30 Futómû és hibái
Pocses írta:ultras1885 írta: Sziasztok Fanok!
Egy kis helpre lenne szükségem mert én nem jövök rá mi okozza a jelenséget és hátha tapasztalt már valaki hasonlót. A tünetem, hogy elindulás után a bal hátsó kerék felől ilyen nyöszörgő hangot hallok(u-u-u-uu-uuu... ), mintha szorulna valami. Ahogy gyorsabban forog a kerék úgy egyre gyorsabban majd olyan 40km/h felett elhallgat (vagy csak akkor már a többi zaj elnyomja). Látható jele nincs, hogy valami elengedte volna magát, nem is melegszik fel semmi de nagyon zavaró. És nem is állandóan csinálja de viszonylag sűrűn. A másik tünet ami vagy ehhez kapcsolódik vagy ettől független ezt nem tudom, de ha pl. jövök ki a körforgalomból és elkezdek gyorsítani akkor ugyanúgy a bal hátsó felől olyan kopogó hang jön, mintha valaki alulról kalapáccsal ütné az alvázat (igaz nincs ehhez tartozó rezgés vagy más jelenség csak a kopogó hang). Utána gyorsításra ismét előjön egy darabig de olyan 2000-es fordulatszám felett. Mi a tosz lehet ez? Kerékcsapágy cserélve lett, porvédő lemez helyrerakva (a szokásos halált már produkálta ) Csinálhat ilyet ha döglődik a féltengelyem? Vagy diffi? Valami ötlet esetleg tapasztalat? Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat!
A bölcső nem lehet kiszakadva az alvázból?
Sajnos ki volt szakadva mikor a hátulról jövő dübögő hang alapján a diffi nagy szilentet kicseréltük. Akkor derült ki,hogy az enyém sem úszta meg. Akkor meg lett javítva az is,diffi szilent cserélve. Ez a hibajelenség megszűnt. Engem az zavar,hogy indulásnál a kerék felől a sebesség növekedésével arányosan sűrűbben jön a "szoruló" hang. De semmi látható jele nincs és 40 felett elhallgat,majd ha lassítok megállás előtt megint jön a hang. A tárcsát se látom úgy kopni mintha fogna a fék menet közben,nem is melegszik semmi de mégis olyan mintha szorulna valami... a másik kalapáló hang meg nagy talány,nemrég voltam futóművesnél is de az sem talált semmit. Szóval ez egyelőre nagy talány Sőt ma már kapott hátra két új lengéscsillapítót is, figyelgetem majd a kopogást,bár azt is körforgalomból vagy élesebb kanyar után hallom ahogy újra tolod neki. Ezért gondoltam a féltengelyre mert jobbos kanyarnál,körforgalom után ugye a terhelést az kapja és a nagyobb ív miatt gyorsabban kell forognia. De nem tudom,hogy a haldokló féltengely produkálhat-e ilyet...