ute107 fórum hozzászólásai

ute107 Elküldve: 2011-11-21 20:05 Turbo

PG_Junior írta: Sziasztok!

Korábban már írtam a problémámról részletesen. Az a problémám, hogy valamikor szépen, egyenletesen megy az autó, de előfordul, hogy darabosan húz. 2000-es fordulat körül szépen megindul az autó, aztán ahogy átlépi egy kicsivel, elfogy az erő. Diagra volt szerencsém feltenni, a turbóra nem jelzett hibát, úgyhogy valami a vácuum, EGR körül lehet, bár az EGR kb. 1,5 - 2 hete tisztítva lett - ekkor vettem észre, hogy a turbó-n nem volt fent jól a turbócső, esetleg a geometriát ez boríthatta?! - igazából változást nem nagyon veszek észre. Az összes vácuum csövem cserélve lett ezért az sem okozhat gondot. Azt is észre vettem, hogy az alapjáratom ingadozik... egyszer 800 köröl van, aztán felugrik 1000-re, majd vissza. Fogyasztásmérőm 1-2-3-as fokozatban ha odalépek mindig kimegy 20 l-ig, ezért a légtömegmérő hibára nem gondolok, de hát ki tudja, bármi megeshet. A diag. azt mutatta, hogy az optimális levegőbeáramlás helyett nekem a duplája van. Ezt lenne jó kideríteni miért??
Mivel elég sok lehetőség van, nem szeretnék mindenből újat venni, ezért kérném valaki segítségét. Szükségem lenne egy EGR szelepre, egy légtömegmérőre, 2 db vácuum szelepre és egy vácuum tartályra, hogy ki tudjam próbálni - így kizárva a hibalehetőséget. Akinek van esetleg bontott, vagy felesleg, aki kölcsön tudná adni egy próba erejéig (Fejér megye és Somogy megye lenne jó), nagyon megköszönném. Természetesen ha megvan a hiba oka, és jó a kipróbált cucc, amennyiben eladó, meg is venném.


Akinek nem egyértelmű, a vácuum szelepről és tartályról mellékeltem képet.

Itt: http://kepfeltoltes.hu/111121/...es.hu_.png

Nagyon köszönöm a segítséget, lehet nyugodtan priviben is írni, mert azt előbb látom.

Üdv,
PG


Na leírom mit hogy csinálj.
2000 évjáratú az autód. Szóval facelift előtti. Dugózd le az EGR szelepet még az EGR hűtő előtt. Nem lesz hibakódod, mivel nincs még ilyen visszajelző a kocsidba. Nálam sincs.
EGR hiba így már kilőve.

Ellenőrizd a vákumcsöveket, én ki is cseréltem őket mert a gyári elöregedik 10 év alatt.
Következő lépés meg kell mérni egy vákummérővel, hogy a kocsid elő állítja-e a 0,6-os vákumot. Értelemszerűn az érkező vákumcsöveknél. Majd a vákumszelepek kivezetésénél is ellenőrizni kell a vákumot, hogy ott is meg van-e a 0,6. Utóbbit úgy tudod, hogy adni kell neki 12 V-t és alapból előállítja a 0.6 vákumot.

Ezt a vákumellenőrzést a BMW Divinyi József mondta nekem.
Ne csak az EGR-t tisztíts meg, hanem a szivósor hátsó részénél lévő turbo nyomás érzékelőt.

A még mindig nem javult meg a gép, akkor pedig turbo, katalizátor leszed és kipucol...

Ennyi az egész... GYEREKJÁTÉK!


Ja és még, ha okosítani akarsz, kösd ki a kartergázt is....






ute107 Elküldve: 2011-11-21 17:18 Turbo

Robinson írta:
halipapa írta: BMW computerrel néztem!


ilyennel?



Állat...

ute107 Elküldve: 2011-11-21 08:18 Turbo

halipapa írta: A turbó üzemi nyomása tudomásom szerint 1,5 BAR, az én autóm esetében is ennyi, annyi különbséggel hogy ha gázt adok nem egyenletesen 1,5 BAR hanem vissza esik és folyamatosan ingadozik egyenletes gázadásnál Pl: eléri az 1,5 BAR-t és vissza esik 1,2-re 1,3 majd megint 1,5 majd csak megint 1,4 ezt a computeren látom menet közben egyenletes gyorsulásnál ez nem normális jelenség, egyébként az intercoolernél az olajszivárgás sem normális csak gondoltam megkérdezem lehet-e a jelenségnek köze az intercooler szivárgásához.

Köszike!
Üdv hali!


Ingadozik... mivel tudod megnézni?! Egy beszerelt manuális óra csal. Nekem is ez van és mint utóbb kiderült, nem pontos, és kisebb mozgásokat végezhet. Ha rádugod a kocsit egy laptopra és élőadattatot olvastatsz akkor fogod látni a "valós" értéket, de szerintem ez is ingadozik.
Akkor kell elkezdeni gondolkodni, hogy ha te is érzed a teljesítmény csökkenést, növekedést menet közben.
Nekem ez volt mert tele volt korommal a turbó. Ki lett tisztítva és már is jobb lett.

Mivel nézed a nyomást?

ute107 Elküldve: 2011-11-18 17:16 Karosszéria (javítás?)

YELLOW írta: háj!

bárki aki tud válaszóljon. évjárattól függetlenül.
arra lennék kiváncsi, hogy kinek milyen évjáratú az autója, és valahol jelentkezett-e már a kasztnin rozsda? (sárvédőív, küszöb, stb bárhol.)
kiváncsi vagyok mennyire rohadósak ezek a kasztnik. én elég ritkán mosom, esőben is ritkán használom, jó lenne felmérni a helyzetet. kinek milyen tapasztalata van? esetleg amikor autót nézett, a kereskedőknél mik voltak?


Nekem sehol 2000 évj.

Vagyis minimálisan a motorháztető balos lámpa találkozásánál a motorháztetőn. Előző tulaj kerékdob nélkül járt 1 évet.

ute107 Elküldve: 2011-11-07 12:40 DSC

Robinson írta: Jó, mondjuk ebben volt egy faceliftes féltengely berakás is, az olajcsere elenyésző időt vett igénybe, plusz zárszerkezet csere, és azt is javítani kellett, hogy sikerült a kormányművem ricnijeit kisimítanom mikor megpróbáltam segíteni az oszlop visszahelyezésében (Na, azzal elég komolyat szoptak a srácok)



A DSC-hez kell a faceliftes féltengely vagy az más okból került bele a gépezetbe?!

ute107 Elküldve: 2011-11-05 09:45 Olajcsere_

Coyote írta: Jövő kedden cserélek olajat, előtte még haza kell érnem Lengyelországból. Merészen 15000-re terveztem az olajcserét, kb. 17500-nál jutok el odáig.
A BC szerint nem gond (ugye 30000-et javasol), és 5w30 long life olaj van benne, de én mégsem merem tovább húzni a cserét.

Hülye vagyok és mehetne 20-25-ig, vagy javasolt 15ezernél (vagy korábban?) cserélnem? 171000 km-nél járok, olajfogyasztás normális (4 deci/15000 km). Volt már valakinek baja 320D-vel a túl ritkán cserélt olaj miatt, vagy csak elhisszük a városi legendákat?


Én 15-nél kapok észbe, hogy cserélni kell. 18-ig is volt, hogy elmentem. Sokat már nem változtat rajt. Sok autóval 20-25 ezreket elmennek..és azokban lehet nem is longlife olaj van. Ha nem forgattad agyon a 15ezer alatt és nem is fogod a hazaúton sem, akkor "TALÁN" kibírja...
Szerintem no para...

ute107 Elküldve: 2011-11-04 13:51 Társalgó

YELLOW írta: Jövő évi KGFB-m: 10.270.- /év (B5)
(UNIQA)

Allianz-os voltam. idén 21ezer volt, jövőre kiküldtek 22ezret. mondom ha újrakötöm? akkor 15ezerre jött ki. de nem tetszett a flegma hozzáállás és felmondtam. a réginél, Generali, már név szerint köszöntek, meg, hogy itt kapom a legjobbat hiába tavaly nagy mellénnyel leléptem. hát mondtak 26ezret pedig kecsegtettek, hogy évi 5ezres futásteljesítmény miatt igencsak jó lesz.

érdeklődtem a baleseti adóról, beszélnek sok félét. az is lehet, hogy az önkormányzatok fogják szedni a teljesítmény adó mellé. az sem tisztázott, hogy a kialkudott díj 30%-a lesz, vagy az alapdíjé. ha az alapé, akkor szívás lesz, mert az sokszor 80-100ezer Ft. mert ugye ebből jönnek a kedvezmények. olyat is mondtak, hogy lehet kevesebb lesz 30%-nál, ezt is befolyásolja sok minden. ugye még nincs elfogadva a törvény.


Nyertem Yellow!

Nekem 6.900Ft/év

ute107 Elküldve: 2011-10-26 15:04 Társalgó

Tano írta:
ute107 írta: Urak!!

Nekem miért nincs lambdaszonda a kocsimban?!
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=10
a 15-ös alkatrész hiányzik...de még a csatlakozója sincs a katalizátoron... :-S
Ez jó vagy rossz?!


No para, ez normális. A 136 lovas dízelekben nincsen.


Huh, megnyugodtam. De akkor realoem miért dobja ki????... alvázszám utolsó karakterei alapján kértem le...

ute107 Elküldve: 2011-10-26 13:32 Társalgó

Urak!!


Nekem miért nincs lambdaszonda a kocsimban?!

http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=10

a 15-ös alkatrész hiányzik...de még a csatlakozója sincs a katalizátoron... :-S

Ez jó vagy rossz?!

ute107 Elküldve: 2011-10-26 10:58 Üzemanyag fogyasztás

Szájkarate ahogy lentebb is írtátok.

Van egy haverom, aki autóboltos... múltkor mesélte, hogy bement hozzá egy másik haverom (VW Passat tulaj) mondja hogy szeretne alkatrészt rendelni. A kocsija 2000. év végi.
Kérdés: Decemberi? Válasz: Igen, ezt december végén csinálták. Szóval nyugodtan írhatod, hogy 2001-es.

Persze B+..., december 31-én 23.55.kor gördült le a gyár szerelő műhelyéből...ááá

Na ez a fogyasztás dolog olyan is olyan, hogy ki hogyan gondolja.

Amúgy egy EGR ledugózás, kartergáz kivezetés sok sok benzint és gázolajat takaríthat meg a vezetőnek.
JA és a gumi az egyik legjelentősebb oldala.
KEMPELEN: Kinek mennyi a keréknyomása??? - ezt kihagytad.

Szerintem ezen felesleges rágódni... BÉKE!!!!

ute107 Elküldve: 2011-10-21 16:04 320d Motor

Gáz van. Rossz minőségű a motorolaj szűrő.
Volt hogy én is valami olcsót kaptam az autóboltostól és ki kellett cserélni mert 4-5 mp-ig nem volt olajnyomás.

Hidd el. Vegyél gyárit, vagy MANN Filtert...
Azt hiszem ez már volt téma....valamelyik topicban.


Ja és az olaj sem mindegy...

Kolléga Seat Leon 1.9tdi-ben a Liqui moly motorolaj vált be, pedig az pupig van chippelve...

ute107 Elküldve: 2011-10-20 07:47 Akkumulátor

Hi.

X5 3.0d 2007 évjáratba mindegy, hogy milyen akkumulátort veszek????
! Mert jött olyan információ, hogy ezek a SUV-ok ki tudják szűrni, hogy nem gyári akksi lett beleapplikálva.

Illetve realoem-en néztem semmi spec. akkumulátort nem ír. Sima mezei 90Ah-s akksi.

ute107 Elküldve: 2011-10-17 14:26 fényezés

A helyszín: Vas megye. Első lökhárító fényezés, mondom az embernek, hogy lecsiszolom neki csak fényezni kell... ááááá hagyjam...majd ő.


Múltkor nézem pattog le a festék és a gyári fényezés a pattogott alatt. Ez a kemény. 25e Ft, egy lökösért...

Én olyan helyre vinném, amiről csak jót hallottál.

Zolee írta:
anubisz írta:
Zolee írta: Van valaki köztünk aki fényezéssel foglalkozik?
Tudtok ajánlani egy korrekt fényezőt elsősorban Bp-en, v Pest megyében? Jobb első, bal hátsó sárvédőkön minimális horpadás javítása és fényezése, valamint első lökös, visszapillantók és kilincsek fényezéséről lenne szó.


Nagyon óvatos legyél,nekem megfújták a motorháztetőt a kavicsok miatt,1 hónap után,mint mikor hámlik az ember háta,úgy jött le a festék, a vese mellett,visszavittem,újra megfújták,így 6 hónap múlva jött le,újra majdnem ugyanott. Már nem vittem vissza. Ebből a munkából,még garanciálisan is elég volt. ( csak mellékesen a környéken ott a legjobb festők közé tartozik,komoly kamrával,komoly munkákkal. )
Lehet nem volt rendesen zsírtalanítva,vagy valami,megfogták festés előtt.Úgy jött le,mintha matrica lett volna,vagy fólia.


Nem hangzik túl jól, de ráéreztél, pont attól félek nehogy ugyanígy járjak. Köszi az infót!


ute107 Elküldve: 2011-10-17 14:24 Valaki segítsen

szeda írta: Sziasztok

320D-n tegnap előtt elszállt az EGR szelep alatt lévő téglatest alakú fém cuccban valami.belenyomja a hűtővizet a kipufogóba ahonnan hatalmas gőzzel távozik.
20km alatt egy liter vizet vesztek így el.Kérdésem az lenne hogy megoldható-e hogy a vízkörből egyszerűen lekötöm és ledugózom ezt a részt.Nekem az EGR egyébként is csak bosszúságot okozott.Kiirtanám a fenébe az egészet.A kocsi 2002 320D 150 lovas.


A "füstös" részét nem nehéz ledugózni, csak az általad írt téglatest előtt kell egy megfelelő lemezzel ledugózni. Max. lesz hibakód.
A vízrendszert is meg lehet hackelni, de kicsit macerásabb. Meg nem tudom ha ott nem lesz meg a vízkeringés, akkor akad-e valami baj.

ute107 Elküldve: 2011-10-08 18:35 Társalgó

anubisz írta:

Azért ott szereltesd fel,ahol értenek hozzá, mert ha a diódák rossz szögben állnak,akkor szívás van


Nem szívás....csak nem blokkol.

Le kell tesztelni... Amúgy a diódáknak vizszíntbe kell lenni vagy inkább feljebb 2 fokkal.

Ha lefele áll - mint máshol is - akkor nem működik.