ute107 Elküldve: 2011-11-21 20:05 Turbo
PG_Junior írta: Sziasztok!
Korábban már írtam a problémámról részletesen. Az a problémám, hogy valamikor szépen, egyenletesen megy az autó, de előfordul, hogy darabosan húz. 2000-es fordulat körül szépen megindul az autó, aztán ahogy átlépi egy kicsivel, elfogy az erő. Diagra volt szerencsém feltenni, a turbóra nem jelzett hibát, úgyhogy valami a vácuum, EGR körül lehet, bár az EGR kb. 1,5 - 2 hete tisztítva lett - ekkor vettem észre, hogy a turbó-n nem volt fent jól a turbócső, esetleg a geometriát ez boríthatta?! - igazából változást nem nagyon veszek észre. Az összes vácuum csövem cserélve lett ezért az sem okozhat gondot. Azt is észre vettem, hogy az alapjáratom ingadozik... egyszer 800 köröl van, aztán felugrik 1000-re, majd vissza. Fogyasztásmérőm 1-2-3-as fokozatban ha odalépek mindig kimegy 20 l-ig, ezért a légtömegmérő hibára nem gondolok, de hát ki tudja, bármi megeshet. A diag. azt mutatta, hogy az optimális levegőbeáramlás helyett nekem a duplája van. Ezt lenne jó kideríteni miért??
Mivel elég sok lehetőség van, nem szeretnék mindenből újat venni, ezért kérném valaki segítségét. Szükségem lenne egy EGR szelepre, egy légtömegmérőre, 2 db vácuum szelepre és egy vácuum tartályra, hogy ki tudjam próbálni - így kizárva a hibalehetőséget. Akinek van esetleg bontott, vagy felesleg, aki kölcsön tudná adni egy próba erejéig (Fejér megye és Somogy megye lenne jó), nagyon megköszönném. Természetesen ha megvan a hiba oka, és jó a kipróbált cucc, amennyiben eladó, meg is venném.
Akinek nem egyértelmű, a vácuum szelepről és tartályról mellékeltem képet.
Itt: http://kepfeltoltes.hu/111121/...es.hu_.png
Nagyon köszönöm a segítséget, lehet nyugodtan priviben is írni, mert azt előbb látom.
Üdv,
PG
Na leírom mit hogy csinálj.
2000 évjáratú az autód. Szóval facelift előtti. Dugózd le az EGR szelepet még az EGR hűtő előtt. Nem lesz hibakódod, mivel nincs még ilyen visszajelző a kocsidba. Nálam sincs.
EGR hiba így már kilőve.
Ellenőrizd a vákumcsöveket, én ki is cseréltem őket mert a gyári elöregedik 10 év alatt.
Következő lépés meg kell mérni egy vákummérővel, hogy a kocsid elő állítja-e a 0,6-os vákumot. Értelemszerűn az érkező vákumcsöveknél. Majd a vákumszelepek kivezetésénél is ellenőrizni kell a vákumot, hogy ott is meg van-e a 0,6. Utóbbit úgy tudod, hogy adni kell neki 12 V-t és alapból előállítja a 0.6 vákumot.
Ezt a vákumellenőrzést a BMW Divinyi József mondta nekem.
Ne csak az EGR-t tisztíts meg, hanem a szivósor hátsó részénél lévő turbo nyomás érzékelőt.
A még mindig nem javult meg a gép, akkor pedig turbo, katalizátor leszed és kipucol...
Ennyi az egész... GYEREKJÁTÉK!
Ja és még, ha okosítani akarsz, kösd ki a kartergázt is....