valter320d fórum hozzászólásai

valter320d Elküldve: 2013-07-07 19:35 320d Motor

Padre323i írta:
szotakdavid írta:
Padre323i írta: EU 4-es E46 és E39 nem létezik.2005-ben vezették be a 4-et,az első E60 és E90 is EU 3-as.EU 4-es csak DPF-el szerelt lehet.


Az első E87-ek is Eu 3-as ügye??


Igen,mert 2003-as az első gyártás.Csak katalizátorral voltak szerelve,még az E60 218 lovas 30d is.



Hááát nemtudom de ez igy nem teljesen igaz........Van Eu-4 e46

valter320d Elküldve: 2013-07-07 19:25 Társalgó

tbadzs írta:
valter320d írta:
tbadzs írta: Köszönöm az eddigi válaszokat. A stabilizátor pálcát azért kérdeztem, mert sok olyan ültetett futómű hirdetést láttam, amihez vagy adják a rövidebbet, vagy felhívják a vásároló figyelmét, hogy az is kell majd. Nem tudom, hogy az M-es mennyivel alacsonyabb, de M-es hirdetésekben is láttam már hogy adják hozzá a pálcákat. Szóval a gátló és rugó kérdésre visszatérve a 6 hengereshez való miben különbözik a 4 hengereshez gyártottól? Igazából nem akarok nagyon ültetni, majd az összes autóm meg volt ültetve és megfogattam, hogy többet soha. Maximum kb. 20mm-re gondoltam, lejjebb nem akarom, ezért gondolkodom M-es dolgokban.


Csak egy idézet a kedvencemtől:

"Csak éppen azt se tudják, hogy mit miért csinálnak...

Nem ér bele semmibe a függőleges stab, akkor meg miért kell rövidebbre cserélni?
- A stabilizátoron csak akkor ébred erő ha valamelyik oldala elmozdul, - ha mindkét oldal ugyanolyan mértékben mozdul el, nem történik az égviágon semmi.

Az ETK meg sem kérdezi, hogy milyen futómű van a kocsi alatt, ha függstabot keresel, mellesleg mindegyik E46 a 6 780 847-essel van szerelve, még az M3 is..

Felőlem cserélheted akár a hátsó szélvédőt is az ültetés miatt, a "mindenki"-k meg hülyeségeket beszélnek."


Hello, köszi a választ, a stabilizátor kérdésen már túlléptem, mert másodrendű dolognak tartom, ami még mindig foglalkoztat az a 6 és 4 hengeres gátló közötti különbség!? Köszi



A hátsók szinte ugyanazok az elsőknél van ,vagy lehet különbség.
A 6cyl motor nehezebb ezáltal nagyobb súly lengését kell csillapítania(gondolom)nekem igy ész szerü! A 6 biztos jobb!

De ott is függvénye annak milyen lengéscsillapítóval van szerelve!Ahogy ute kolléga mondta!

valter320d Elküldve: 2013-07-07 10:59 Társalgó

tbadzs írta: Köszönöm az eddigi válaszokat. A stabilizátor pálcát azért kérdeztem, mert sok olyan ültetett futómű hirdetést láttam, amihez vagy adják a rövidebbet, vagy felhívják a vásároló figyelmét, hogy az is kell majd. Nem tudom, hogy az M-es mennyivel alacsonyabb, de M-es hirdetésekben is láttam már hogy adják hozzá a pálcákat. Szóval a gátló és rugó kérdésre visszatérve a 6 hengereshez való miben különbözik a 4 hengereshez gyártottól? Igazából nem akarok nagyon ültetni, majd az összes autóm meg volt ültetve és megfogattam, hogy többet soha. Maximum kb. 20mm-re gondoltam, lejjebb nem akarom, ezért gondolkodom M-es dolgokban.


Csak egy idézet a kedvencemtől:

"Csak éppen azt se tudják, hogy mit miért csinálnak...

Nem ér bele semmibe a függőleges stab, akkor meg miért kell rövidebbre cserélni?
- A stabilizátoron csak akkor ébred erő ha valamelyik oldala elmozdul, - ha mindkét oldal ugyanolyan mértékben mozdul el, nem történik az égviágon semmi.

Az ETK meg sem kérdezi, hogy milyen futómű van a kocsi alatt, ha függstabot keresel, mellesleg mindegyik E46 a 6 780 847-essel van szerelve, még az M3 is..

Felőlem cserélheted akár a hátsó szélvédőt is az ültetés miatt, a "mindenki"-k meg hülyeségeket beszélnek."

valter320d Elküldve: 2013-07-07 10:57 Társalgó

ute107 írta: Amíg a 60-70 mm ültetésem mellett a normál stabpálca volt bent, addig 6 havonta cserélgetnem kellett. Amióta rövidebb, azóta 2 éve nem cseréltem. Akkor ez csak puszta véletlen?!

Amúgy nem érdekel ki hogy rakja össze a saját autóját, nekem így jött be és a véleményem írtam le.


Igy van!
Mindenkinek a saját dolga!

valter320d Elküldve: 2013-07-06 23:11 Társalgó

ute107 írta:
YELLOW írta:
nem kell rövidebb stab, nagyobb ültetésnél... én már értem miért. vannak gátlók amihez rövidebb kell, de csak azért, mert a gátlón a felfogatási pont lentebb van. nincs köze az ültetéshez.


Nem megmagyarázni akarom, de a 4 és 6 hengeres gátlók között ugyan ott van a felfogatási pont, csak a teló szára rövidebb.

Ahogy mész lejjebb úgy fordul kifelé a stabilizátor... szerintem és sokak szerint.


a stabilizátor pálca csak az oldalirányu elmozdulásért felelős!

valter320d Elküldve: 2013-07-06 22:20 Társalgó

tbadzs írta: Sziasztok! Keresgéltem a fórumon, de nem igazán találtam kielégítő választ, ezért kérdeznék. Adott egy e46 touring, beépíthető-e e46 coupe M-es lengéscsillapítója (4 rugó, 4 gátló), amennyiben igen, akkor mi az amit még feltétlenül cserélni kell, gondolok itt rövidebb stabilizátor pálca, stb.? Gondolom páran már M-esítettek itt a csapatban, megköszönném, ha kapnék pár hasznos infót!


Hát szerintem a coupéjé nem igazán,mivel a súly sem egyezik máshogy fog viselkedni az autó,stabilizátor pálca felesleges mert az M3ba is olyan van mint akármelyik tipusba!(e46)

valter320d Elküldve: 2013-07-05 20:07 Chip tuning

ateszka86 írta:
valter320d írta:
ateszka86 írta: ma voltam a magicnél...tesztpadra tettük, előbb a gyári progival...98KW és 302NM szabályozás fele lőtt egy kis halványka füstöt....majd az általuk írt chip: 105Kw és 350NM, végig olyan füstöt nyomott h mögötte besötétedett minden nem lehett ott maradni....majd írt egy másikat ott még jobb let a ló 102KW betelt a pohár, mondtam h adjak vissza a pénzt és a gyári progit, nem akarta mert h még dolgoznak az ügyön, modntam nem, vonjak le a tesztpadot végül 67 helyett 55be egyeztünk ki...azt modnta azért füstöl így mert 10 másodpercet késik a turbom modntam oké viszlát. Két variáns van... ATC vagy Hantos Ricsiék által ajánlott Münz Viktor...nagy dilemma szerintetek?
fura volt így gyári progival legalabb a nyomaték érződött és nem kellett visszaváltani na de hátha most jól belövik. a csávó szerint nem vele van a baj ha nem a kocsimmal előtte voltam megneztük semmi leragadás kotyogás,lekormolodás, semmt nem kaptak,minden ok, ....de a turbom 10 másodpercet késik

ATC vagy münz? atc 90ezer méréssel a másik 60 mérés nélkül és nincs padja de azt modnta vhol kapunk egyet

Ez már a te dilemmád dönts te nehogy az legyen hogy nem ide kellett volna!
Majd ird meg mi ujság!

én fogok dönteni, de szívesen veszem a véleményetek, vita nélkül


Én ATC re szavazok

valter320d Elküldve: 2013-07-05 18:47 Chip tuning

ateszka86 írta: ma voltam a magicnél...tesztpadra tettük, előbb a gyári progival...98KW és 302NM szabályozás fele lőtt egy kis halványka füstöt....majd az általuk írt chip: 105Kw és 350NM, végig olyan füstöt nyomott h mögötte besötétedett minden nem lehett ott maradni....majd írt egy másikat ott még jobb let a ló 102KW betelt a pohár, mondtam h adjak vissza a pénzt és a gyári progit, nem akarta mert h még dolgoznak az ügyön, modntam nem, vonjak le a tesztpadot végül 67 helyett 55be egyeztünk ki...azt modnta azért füstöl így mert 10 másodpercet késik a turbom modntam oké viszlát. Két variáns van... ATC vagy Hantos Ricsiék által ajánlott Münz Viktor...nagy dilemma szerintetek?
fura volt így gyári progival legalabb a nyomaték érződött és nem kellett visszaváltani na de hátha most jól belövik. a csávó szerint nem vele van a baj ha nem a kocsimmal előtte voltam megneztük semmi leragadás kotyogás,lekormolodás, semmt nem kaptak,minden ok, ....de a turbom 10 másodpercet késik

ATC vagy münz? atc 90ezer méréssel a másik 60 mérés nélkül és nincs padja de azt modnta vhol kapunk egyet

Ez már a te dilemmád dönts te nehogy az legyen hogy nem ide kellett volna!
Majd ird meg mi ujság!

valter320d Elküldve: 2013-07-04 23:09 Chip tuning

ateszka86 írta: nem akrtam háborút kirobbantani engem csak anyni érdeklne, h akkor atc vagy korbel ha már leszűkült a kör ? a béke legyen veletek

ATC

De mi zöldek maradunk!
Jó8 mindenkinek!

valter320d Elküldve: 2013-07-04 22:51 Társalgó

zoliika írta: A svábok sem tudnak lentebb süllyedniVagy igen?A szarba belerakják a fost!

Ezek is elkurvultak!


valter320d Elküldve: 2013-07-03 22:01 Társalgó

YELLOW írta:
valter320d írta:
ateszka86 írta:
Tano írta:
ateszka86 írta: ha vki chippet akar, a magictuninghoz ne menjen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Esetleg ha megosztanád a tapasztalataidat...


olyan füstöt nyomott ki amikor odaléptem, beszürkült a lökösöm...felhívtam őket, mondták ez így tényleg nem jó, vigyem vissza...ma tudtam visszamenni kb 3órát elszarakodtunk, nem tudták kijavítani...mondtam tegyék vissza a gyárit és adják vissza a pénzt (én naiv) hát nem...csináltak a turborol egy tesztet...jónak jü csak picit az értékek késtek az elvárt értékekhez, és h vmi szelepnél vagy hol (nem egr) vmi kosz van volt már ilyen és azt ha kitakarittatom akkor jó lesz (szerintük) azért nyomott ekkora füstöt...megkérdeztem Hantos Ricsit, szte ha előtte agyárival nem volt ilyen akkor most se kéne...na n kitakarittaom péntek reggel azt a szart...és ha akkor se jó, visszemegyek és remélem h belátják h nem értenek hozza és vissza adják apénzt...ha nem akkor nem tudom mi legyen...
ha vkinek van vmi ötlete szívesen veszem

Ha jó chipet akarsz akkor ATC! De meg is kérdezheted Robinsont ő elmondja hogy mi a jó!


hát asszem annyira az ATC mégsem jött be neki, én úgy emlékszem. vissza lett írva a gyári. bár lehet Miki javaslatára, hogy óvják a gépet. de le van írva valahova a story.


Igen már osztottam,és igen valószinű hogy ugy volt,jó volt a chips ment is mint az állat de fő a tartósság!

valter320d Elküldve: 2013-07-03 21:45 Társalgó

ateszka86 írta:
Tano írta:
ateszka86 írta: ha vki chippet akar, a magictuninghoz ne menjen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Esetleg ha megosztanád a tapasztalataidat...


olyan füstöt nyomott ki amikor odaléptem, beszürkült a lökösöm...felhívtam őket, mondták ez így tényleg nem jó, vigyem vissza...ma tudtam visszamenni kb 3órát elszarakodtunk, nem tudták kijavítani...mondtam tegyék vissza a gyárit és adják vissza a pénzt (én naiv) hát nem...csináltak a turborol egy tesztet...jónak jü csak picit az értékek késtek az elvárt értékekhez, és h vmi szelepnél vagy hol (nem egr) vmi kosz van volt már ilyen és azt ha kitakarittatom akkor jó lesz (szerintük) azért nyomott ekkora füstöt...megkérdeztem Hantos Ricsit, szte ha előtte agyárival nem volt ilyen akkor most se kéne...na n kitakarittaom péntek reggel azt a szart...és ha akkor se jó, visszemegyek és remélem h belátják h nem értenek hozza és vissza adják apénzt...ha nem akkor nem tudom mi legyen...
ha vkinek van vmi ötlete szívesen veszem

Ha jó chipet akarsz akkor ATC! De meg is kérdezheted Robinsont ő elmondja hogy mi a jó!

valter320d Elküldve: 2013-07-01 22:49 Porlasztó

Stubiflex írta:
valter320d írta:
Stubiflex írta:
valter320d írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )



Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.


tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!


Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?


Egyenetlen motorjárás.

- Az injektorokat ma már nem a sugárkép, hanem a szállított üzemanyag
mennyiség jellemzi. Az egyes injektorok mind-mind más mennyiséget
produkálhatnak ugyanazon üzemi körülmények között. Alapjáraton az ECU
(vezérlőegység) képes korrekcióra a hengerek közt. Amennyiben azonban a
szállított mennyiség túl alacsony vagy túl magas akkor az ECU nem képes
korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennél a problémánál vagy a fúvóka hibás, vagy az injektor mágnesszelepe.
- A nyomásszabályzó szelep rossz működése is okozhatja a problémát.
A koszos, rosszul záródó szelep nyomásingadozást okoz és amikor az ECU
már nem „tolerálja” dolgot, akkor a motor leáll.


Lehetséges, hogy emiatt a nem megfelelően működő porlasztófej miatt belemegy a gázolaj a motorolajba? Rövid idő alatt megemelkedett egy centivel az olajnívóm. DPF nemanyázott.


akkor ott komolyan behugyozik a porlasztó.......

valter320d Elküldve: 2013-07-01 22:42 Porlasztó

Stubiflex írta:
valter320d írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )



Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.


tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!


Olyan lehet, hogy alapjáraton meg tűréshatáron belül van, de nagyobb fordulaton még rosszabb, esetleg már kritikus?


Egyenetlen motorjárás.

- Az injektorokat ma már nem a sugárkép, hanem a szállított üzemanyag
mennyiség jellemzi. Az egyes injektorok mind-mind más mennyiséget
produkálhatnak ugyanazon üzemi körülmények között. Alapjáraton az ECU
(vezérlőegység) képes korrekcióra a hengerek közt. Amennyiben azonban a
szállított mennyiség túl alacsony vagy túl magas akkor az ECU nem képes
korrigálni, a motor egyenetlenül jár. Ennél a problémánál vagy a fúvóka hibás, vagy az injektor mágnesszelepe.
- A nyomásszabályzó szelep rossz működése is okozhatja a problémát.
A koszos, rosszul záródó szelep nyomásingadozást okoz és amikor az ECU
már nem „tolerálja” dolgot, akkor a motor leáll.

valter320d Elküldve: 2013-07-01 22:26 Porlasztó

jrtom írta:
Stubiflex írta:
jrtom írta:
Stubiflex írta:
Milan írta: 2,54 a 3-as hengernél? Ejha. Cseppet "behugyozik"


Az konkrétan mit jelent?



Azt jelenti, hogy nem tökéletes a porlasztás.


De már annyira, hogy veszélyt jelenthet a motor alkatrészeire nézve? ( Dugattyú, gyűrűk, henger )



Annyira nem, mert +4-ig van a tűréshatár, de akkor már lehet érezni a járásegyenletlenséget.


tehát lassan lehet készülni porlasztó cserére!