valter320d fórum hozzászólásai

valter320d Elküldve: 2013-07-01 21:16 Elsõ lengõkar hátsó szilent

jlaci74 írta:
YELLOW írta: a gyáriszilentblokk aluházba akarok csináltatni poliuretán szilentet jlaci kollégával. ám az a baj, hogy kalapálással nem jön ki az az acél persely, ami az alublokk és a gumi szilent között van. jlaci azt mondta ezt ki kell venni, igaz én kicsit többet mértem, mint 66mm, 66 és 66,5 között van. csak préseléssel jönne ki? vagy van valami másik módja?



Ezen ne stresszelj kolléga.
Megkapod a poliuretán szilenteket házzal együtt és ha kicserélted elküldöd a régit...
Ennyi.
Kisdobos ott segít ahol tud ...


Yessss akkor én is ugy küldöm!

valter320d Elküldve: 2013-07-01 21:15 Motor-váltó

dreamlake írta:
szotakdavid írta:
dreamlake írta: Üdv Urak!

Légtömegmérő csatiját lehúzom akkor jó az autó , ha visszadugom akkor vagy nem indul vagy befullad gázadásra.Teljesen meghalt a légtömegmérő vagy más hiba is lehet?A fogyasztás 10,8 városban /320 benzin/ és nem megy úgy mint egy 150 HP autó.
Köszönöm a választ!



Szia!

ha érdekel tudok kedvezményesen új légtömegmérőt egyébként lehet elég lenne egy adaptáció törlés.

Üdv Dávid




Szia

Akkor előbb elviszem gépre,aztán meglátjuk szükséges-e a légtömegmérő csere.



Ha mégis légtömegmérő csere lenne akkor házzal együtt cseréld!

valter320d Elküldve: 2013-06-30 22:05 Porlasztó

[quote="Stubiflex"]



Alapjáraton... Vélemények? ( Ahol mínuszos, az "önt", ahol pluszos, az meg retkes?)














valter320d Elküldve: 2013-06-25 21:42 Társalgó

RePTaiL írta: Itt is egy rotty:

M3


Tulságosan lazán vette!

valter320d Elküldve: 2013-06-22 20:35 Motor-váltó

squierbandi írta:
YELLOW írta:
squierbandi írta: szeva

2001-es 320d-be stimmelne a az első facelift ,6 sebességes váltója?


igen. többen szereltek már be. csak annyi, hogy 6. fokozatban a tempomat nem lesz jó, már ha van.
volt már róla többször téma, hazsnáld a keresőt és kommentekre keress.
asszem már szotakdavid-nak is 6-osa van, talán kérdezd tőle.


kösz


Váltóharang,kihajtás,és 6 difi!

Annyi a baj a 6ossal hogy ha tönkremegy nem lehet javítani,cserélni kell!

valter320d Elküldve: 2013-06-19 23:36 Mi lehet a baj?

zoli900 írta:
valter320d írta:
zoli900 írta: Szevasztok!
Probléma a következő: Most cseréltünk 2 hónapja turbót (már az előtt se ment mert le volt tapadva) most pedig azt produkálja,hogy megyek vele tempósan,de max. gyorsulást sosem tud csinálni,és egy idő után elmegy belőle az szinte teljesen erő de a turbót még hallom fütyülni.
Ilyenkor leállítom,2 mp-t várok beindítom és jól megy az autó kb. fél percig.
Esetleg koszos légszűrő,kartergázszűrő,vagy lambda-szonda okozhatja-e ezt a problémát?
Az EGR-ről le van húzva a vákum cső,ez is érdekes mert ha visszadugom már is nincs turbónyomás,ha meg lehúzom meg jön nyomás.
Néztem,ahogy éreztem nincs vákum a csőben,de a turbó pedig kap vákumot-ha jól tudom ezek egy csövön mennek,csak az EGR előtt még van egy nyomás converter.
Kicsit hosszúra sikerült,de kíváncsi vagyok mi lehet a hiba,mert már nagyon idegesítő,hogy valamikor előzök és elmegy az erő,szerintem az EGR nélkül nem megy át a Taxi műszakin.


alacsony fordulaton is hallod a turbót fütyülni?


Igen,alacsony fordulaton is fütyül,persze nem annyira mint magas fordulaton

légtömegmérő?

valter320d Elküldve: 2013-06-19 23:29 Mi lehet a baj?

zoli900 írta: Szevasztok!
Probléma a következő: Most cseréltünk 2 hónapja turbót (már az előtt se ment mert le volt tapadva) most pedig azt produkálja,hogy megyek vele tempósan,de max. gyorsulást sosem tud csinálni,és egy idő után elmegy belőle az szinte teljesen erő de a turbót még hallom fütyülni.
Ilyenkor leállítom,2 mp-t várok beindítom és jól megy az autó kb. fél percig.
Esetleg koszos légszűrő,kartergázszűrő,vagy lambda-szonda okozhatja-e ezt a problémát?
Az EGR-ről le van húzva a vákum cső,ez is érdekes mert ha visszadugom már is nincs turbónyomás,ha meg lehúzom meg jön nyomás.
Néztem,ahogy éreztem nincs vákum a csőben,de a turbó pedig kap vákumot-ha jól tudom ezek egy csövön mennek,csak az EGR előtt még van egy nyomás converter.
Kicsit hosszúra sikerült,de kíváncsi vagyok mi lehet a hiba,mert már nagyon idegesítő,hogy valamikor előzök és elmegy az erő,szerintem az EGR nélkül nem megy át a Taxi műszakin.


alacsony fordulaton is hallod a turbót fütyülni?

valter320d Elküldve: 2013-06-19 09:06 Motorolaj

menalcas írta:
YELLOW írta:
menalcas írta: Sziasztok!
94'-es M50B20-ba cserélnék olajat, 227K van benne, gondolom 10W-40 (javítsatok ki ha tévedek), milyen márkát érdemes mert hall mindent az ember és nem tud dönteni, olaj/levegő szűrőből meg tök mindegy mit rak be az ember gondolom ?
A válaszokat előre is köszönöm !


sajnos pont nem mindegy a szűrő, főleg olajszűrőnél... szerintem maradj Mahle, Knecht, Mann mellett, bármilyen szűrőről is legyen szó. ezekből talán a Knecht a lgolcsóbb, aminek a doboza is mahle-s csak narancs színben.
az olaj meg inkább fogyasztás függű, de ha a km valós, akkor pl télen lehet egy 5w is jó lenne. most nyáron elbírja a 10w-set de tényleg minőségi érdemes belőle, mert különben iszap lesz a motorban. én azt mondom Mobil1, Aral high tronic (haver iylet használ M50TUB20, tök jó), vagy Eneos, ami árban még mindig nagyon jó, mellé jó minőséggel.

off: fater tegnap volt hivatalos opel szervízbe, már írtam mi a kín, és a szerelő elkezdi dízel olaj lett beleöntve, mert olyan fekete. 1 éve van bent, meg vagy 5ezret ment. pedig az még a minőségi castrol professional longtec volt. nekem nem volt ilyen gondom a castrollal igez nekem a professional volt belőle.


Akkor olaj Mobil Super 2000 X1, olajszűrő Knecht, levegőszűrő ?


lehet ugyanaz mint az olajszűrő v mann

valter320d Elküldve: 2013-06-19 08:14 Futómû és hibái

YELLOW írta:
valter320d írta:

Bocs hogy csak most válaszolok,még nincs benne de ki akarom cserélni az összeset ilyenre,és szerintem(biztos) hogy Lacitól fogom rendelni!
A leírtak alapján jó,nekem most elől febi van 2 éve cseréltem de már megint ki van mind a kettő sőt a kormánymű is kezd szarakodni!
Ez is szín függő szerintem(szinenként változik a keménység).
Ha 2 éve már lassan hogy nem volt rá panasz akkor szerintem egész jó cucc lehet!


én amit megyek vele, nekem akkor 10 évig kitart én is Lacival csináltatok, de minden úgy összejön, hogy húzódik, így lehet még műszaki után lesz csere, de legalább több napra megyünk nyíregyre, kis fürdő látogatás is lesz. (aki tud olcsó és jó szálláshelyetm, az írhat, pihenőkrtyás fizetéses a legjobb.)
ja igen a szín jelzi a keménységet.

szerk.: jah a Febire nekem berakás után azt mondták műszakin, hogy szar, pedig azóta már 2 műszaki is volt


Na az fasz végül is lehet valamit érezni a futóművön hogy nem fasza.
De kéne már egy futómű állítás is de csak ha a lengéscsillapítók és a szilentek rendben lesznek.
Mikor jöttök Nyír1 re?

valter320d Elküldve: 2013-06-19 08:05 Futómû és hibái

anubisz írta:
valter320d írta:
anubisz írta: Aki cserélt már hátul szilenteket, meg tudná mondani hogy kell ott variálni? Mert ugye ha veszek Powerflexet az oda nem ad, csak ugye 4db a bölcső, 2db a stab rúd, és 2 db a lengőkar, aztán doszt. Hát ott még van vagy 70 féle gumi szilent a robbantott rajzon.
Azokat nem érdemes cserélni, azért nem gyártanak hozzá? vagy azokat gyárival kel cserélni?
Vagy csak ahhoz gyártanak ami számít a futómű stabilitásba?
Ezt basszus kibogarászni, na aztán rendelj, több 10 ezrekért.
Mert ez ami itt van ez fos, a képen, vagy csak ezek számítanak?



ez itt ehhez képest világvége!!






Szia anubisz keresd jl lacit ö gyárt powerflex szilentet és olyan helyre is ahová nem gyártanak powerflexet!


Köszönöm, de azok nem verik szét a futóművet? olvastam valahol, amiket esztergálni lehet,azok már túl kemények országútra.vagy önti őket spéci anyagból? Lehet ilyet csak úgy gyártani, attól félek még a futóműt is szétszedi, ha túl kemény. Nekem nem kell versenyszilen, csak kb olyen ami komfortosabb, mint a Powernek a normál szériája.

Ja, és azt se tudom az ki, hol találni?
Megtaláltam, de a többire válaszolhatsz, neked ilyenek vannak benne?


Bocs hogy csak most válaszolok,még nincs benne de ki akarom cserélni az összeset ilyenre,és szerintem(biztos) hogy Lacitól fogom rendelni!
A leírtak alapján jó,nekem most elől febi van 2 éve cseréltem de már megint ki van mind a kettő sőt a kormánymű is kezd szarakodni!
Ez is szín függő szerintem(szinenként változik a keménység).
Ha 2 éve már lassan hogy nem volt rá panasz akkor szerintem egész jó cucc lehet!

valter320d Elküldve: 2013-06-19 07:38 III. KeletiBimmerTeam BMW Találkozó Levelek 2013.július 19 -21

YELLOW írta: én Leveleket nagyon vártam, pedig úgy terveztünk több napra megyünk sátorral. így sajna kizárt... nekem errefelé, csak szar út van, siralmas utak. nagyon szomorú vagyok, pedig jó programnak tűnik.


Nem lesz?Vagy nem jösz?

valter320d Elküldve: 2013-06-18 23:36 Valaki segítsen

YELLOW írta:
Padre323i írta:
YELLOW írta:
Helioport írta: e46 320d touring, 2003.09
Tegnap autópályán egyszer csak egy pitty, majd ezzel egy időben megjelent a kipörgésgátló+kéziféklámpa(sárga) combo. Mi ez, mit jelent, stb?


fékfolyadék szint esetleg. megnézted? avagy a biztiket is érdems megnézni, bár arra nem ad hangot. ugye ez a jelzés alapból az, hogy a menetdinamika full ki van iktatva.



Szerintem a menetdinamikát úgy lehet kiiktatni ha kiveszed a motort.


ércsed jól! (~34 óra alvás nélkül, ezt adja)


A fékolajszint figyelmeztetésnek piros ikonja van!

valter320d Elküldve: 2013-06-18 23:32 Valaki segítsen

Helioport írta:
andree írta:
jencispy írta:
Helioport írta: e46 320d touring, 2003.09
Tegnap autópályán egyszer csak egy pitty, majd ezzel egy időben megjelent a kipörgésgátló+kéziféklámpa(sárga) combo. Mi ez, mit jelent, stb?


Esetleg ez:
ABS szenzor hiba
De hibakód olvasás tuti megmondja.


Ez velem is megtörtént, ki-be kapcs és azóta semmi nyoma!


Ki be kapcs? Az miaz?


DSC?

valter320d Elküldve: 2013-06-16 22:15 320d Motor

Bocs,azt hittem azokban már van!
Tévedni emberi dolog

valter320d Elküldve: 2013-06-16 21:14 320d Motor

ZoleeSRB írta:
AteszE46 írta:
zoliika írta:
ZoleeSRB írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt. Világ életemben "népautóm volt", de most úgy döntöttem, hogy veszek egy kocsit

A segítségetekre lenne szükségem. Két típuson gondolkozom. Az egyik E46 320D 136LE, a másik is ez, csak a 150LE-s változat.
Mi a különbség, az erejét kivéve? A régebbi kaszni jobban tetszik, mik a típushibák, illetve mit nézzek vásárláskor?

Előre is köszi!
Attila


136LE adagolós, 150LE meg már common rail rendszerű!
150 típushibája a szívócsonkban lévő kis lapátkát szoktak letörni és beleesni a motorba,könnyen orvosolható,ki kell szedni.
Vásárláskor szokásos dolgokat kell nézni,komolyabb típushibájuk nincs,jól eltalált széria!Én is ilyet szeretnék venni (150le).




Első kérdés:van-e létjogosultsága,hogy diesel-t akarsz venni?
Évente mennyi km-t mész,mennél vele?


Köszönöm a gyors válaszokat!

Csak dieselt akarok, mert egyrészt sokat megyek, meg azért is mert szeretem a nyomatékát, és erejüket. Gondolom ezek is jól húzhatóak chip-el?
Goldolkodtam még 330d-ben, de lebeszéltek róla, mert állítólag az macerás széria, és a fogyasztása is sok!?


Nem tudom mennyire volt szakértője a témának aki lebeszélt a 330d-ről,mondjuk én sem vagyok az,de én nem hallottam róluk rosszat.20d motor nagyobb verziója.Fogyasztása is max 1 literrel több (egyhez volt szerencsém 6,6 volt az átlag,persze minden lábfüggő)! A súlyadó kicsit horror rá 60-70ezer évente,mivel 6 henger pár alkatrészből cserénél 2-vel több kell . Na de ha van rá pénzed akkor ....


Szia ne felejtsük említeni a részecskeszűrő projektet,ami a 136 lovasban ugyebár nincs de a 150 be már van! 200000km! ha cserélni kell jól zsebbe kell nyúlni 2-400 k ig!
Járd körbe jól de 136 lovasra szavazok az van nekem is nem bántam meg!De 30d csak akkor veszek és csakis manuálist mikor lesz rá pénzem! 9 liter nem sok egy 1.5 tonnás kocsitól és elég keményen is megy! Reális!Alkatrész horror de nem zörög csörög 12 évesen mint fater 140 lovas 7 éves paszuja! nincs semmi gondom a népautóval de van külömbség anyagfelhasználásban!