valter320d fórum hozzászólásai

valter320d Elküldve: 2013-04-15 22:37 Turbo

jlaci74 írta:
valter320d írta:
lorand007 írta:
Mikolics írta:
valter320d írta:
Mikolics írta:
valter320d írta:
Mikolics írta:
valter320d írta:
Mikolics írta: Sziasztok!
Nemrég vettem meg az autót kb.1 hónapja.
Egyenlőre gyűjtöm az infót sokat olvasom a hozzászólásokat.
Egy kérdésem volna a turbóval kapcsolatban.Hidegen induláskor amíg be nem melegszik a víz üzemi hőfokra,hallom hogy fütyül utána viszont megszűnik a zaj.Ez így normális vagy hamarosan csere érett?
Itt olvasgatva úgy tudom 270-300e km után csere.Ez reális?
Az autóban 242e van óra szerint.
Köszi a segítséget.


Az normális! Ne aggódj


Megnyugodtam Egyébként egy turbó milyen összeg lehet? Persze új


2-300 között!


Köszönöm mindenkinek.Nem kevés pénz,de az új elmegy még egyszer 250e km-t.Nem jól gondolom?


Simán ez is elmegy még nagyon sokat csak cseréld a kartergázszűrőt meg időben olajat!


Kartergázszűrőt hol találom? Olajból jó a BMW-s?


A levegőszűrő mellett, jomagam is azt használom és nem volt rá panasz, egyesek szerint hamisitják de ez egy másik téma

Bontod a burkolatod,lebontod a pollenszűrőházat,aztán a belső motorvédőt míg el nem érsz a szelepfedélig!Szemből a bal oldalon van képet mellékelem!NOOOWWWW:::: http://bmwfans.info/parts/cata...ead_cover/
8,9,10,11! Az egyik legfontosabb alkatrész!


Példás a segítség , de az övé már a c.r. motor és ez a helyes ábra ...:
http://static.bmwfans.info/ima...Q4X3A=.png




Igaz!

valter320d Elküldve: 2013-04-15 22:34 Turbo

lorand007 írta:
Mikolics írta:
valter320d írta:
Mikolics írta:
valter320d írta:
Mikolics írta:
valter320d írta:
Mikolics írta: Sziasztok!
Nemrég vettem meg az autót kb.1 hónapja.
Egyenlőre gyűjtöm az infót sokat olvasom a hozzászólásokat.
Egy kérdésem volna a turbóval kapcsolatban.Hidegen induláskor amíg be nem melegszik a víz üzemi hőfokra,hallom hogy fütyül utána viszont megszűnik a zaj.Ez így normális vagy hamarosan csere érett?
Itt olvasgatva úgy tudom 270-300e km után csere.Ez reális?
Az autóban 242e van óra szerint.
Köszi a segítséget.


Az normális! Ne aggódj


Megnyugodtam Egyébként egy turbó milyen összeg lehet? Persze új


2-300 között!


Köszönöm mindenkinek.Nem kevés pénz,de az új elmegy még egyszer 250e km-t.Nem jól gondolom?


Simán ez is elmegy még nagyon sokat csak cseréld a kartergázszűrőt meg időben olajat!


Kartergázszűrőt hol találom? Olajból jó a BMW-s?


A levegőszűrő mellett, jomagam is azt használom és nem volt rá panasz, egyesek szerint hamisitják de ez egy másik téma

Bontod a burkolatod,lebontod a pollenszűrőházat,aztán a belső motorvédőt míg el nem érsz a szelepfedélig!Szemből a bal oldalon van képet mellékelem!NOOOWWWW:::: http://bmwfans.info/parts/cata...ead_cover/
8,9,10,11! Az egyik legfontosabb alkatrész!

valter320d Elküldve: 2013-04-15 22:31 Turbo

lorand007 írta:
valter320d írta: Mentem tegnap egy honda civic után 1.5 lsi jól megy nem bírtam ráelőzni de végig a seggébe voltam! Vélemény? Aztán mondom az enyémet!


Fel volt piszkálva a Honda , vagy nem volt hely ahol elmenj


Nem 160 fölött már elmentem volna mellette de van köztünk 500kg és az nagy szám!

valter320d Elküldve: 2013-04-15 22:24 Turbo

Mikolics írta:
valter320d írta:
Mikolics írta:
valter320d írta:
Mikolics írta: Sziasztok!
Nemrég vettem meg az autót kb.1 hónapja.
Egyenlőre gyűjtöm az infót sokat olvasom a hozzászólásokat.
Egy kérdésem volna a turbóval kapcsolatban.Hidegen induláskor amíg be nem melegszik a víz üzemi hőfokra,hallom hogy fütyül utána viszont megszűnik a zaj.Ez így normális vagy hamarosan csere érett?
Itt olvasgatva úgy tudom 270-300e km után csere.Ez reális?
Az autóban 242e van óra szerint.
Köszi a segítséget.


Az normális! Ne aggódj


Megnyugodtam Egyébként egy turbó milyen összeg lehet? Persze új


2-300 között!


Köszönöm mindenkinek.Nem kevés pénz,de az új elmegy még egyszer 250e km-t.Nem jól gondolom?


Simán ez is elmegy még nagyon sokat csak cseréld a kartergázszűrőt meg időben olajat!

valter320d Elküldve: 2013-04-15 22:16 Turbo

Mentem tegnap egy honda civic után 1.5 lsi jól megy nem bírtam ráelőzni de végig a seggébe voltam! Vélemény? Aztán mondom az enyémet!

valter320d Elküldve: 2013-04-15 22:12 Turbo

Mikolics írta:
valter320d írta:
Mikolics írta: Sziasztok!
Nemrég vettem meg az autót kb.1 hónapja.
Egyenlőre gyűjtöm az infót sokat olvasom a hozzászólásokat.
Egy kérdésem volna a turbóval kapcsolatban.Hidegen induláskor amíg be nem melegszik a víz üzemi hőfokra,hallom hogy fütyül utána viszont megszűnik a zaj.Ez így normális vagy hamarosan csere érett?
Itt olvasgatva úgy tudom 270-300e km után csere.Ez reális?
Az autóban 242e van óra szerint.
Köszi a segítséget.


Az normális! Ne aggódj


Megnyugodtam Egyébként egy turbó milyen összeg lehet? Persze új


2-300 között!

valter320d Elküldve: 2013-04-15 22:04 Turbo

Mikolics írta: Sziasztok!
Nemrég vettem meg az autót kb.1 hónapja.
Egyenlőre gyűjtöm az infót sokat olvasom a hozzászólásokat.
Egy kérdésem volna a turbóval kapcsolatban.Hidegen induláskor amíg be nem melegszik a víz üzemi hőfokra,hallom hogy fütyül utána viszont megszűnik a zaj.Ez így normális vagy hamarosan csere érett?
Itt olvasgatva úgy tudom 270-300e km után csere.Ez reális?
Az autóban 242e van óra szerint.
Köszi a segítséget.


Az normális! Ne aggódj

valter320d Elküldve: 2013-04-15 21:43 Üzemanyag fogyasztás

MattM325 írta:
77black77 írta: E36 coupe 325i 328i mennyit fogyaszt /város,vegyes,hosszútáv/ népítéletet nézegettem de sokra nem mentem vele. Tapasztalt tulajok pls help.


Nekem 325i automatám volt, relatív rövid távokon 15-20km-en fogyasztott 12-13l körül, hosszabb távokon 50+km 9-10l, Horvátországi nyaraláskor lement 7.6l-re. Az átlag olyan 11 körül volt, de szerintem az automata is rátett.



A sógorom 325i coupeja e46 17 beverte relatív ez a fogyasztás dolog!

valter320d Elküldve: 2013-04-15 20:58 Üzemanyag fogyasztás

77black77 írta: E36 coupe 325i 328i mennyit fogyaszt /város,vegyes,hosszútáv/ népítéletet nézegettem de sokra nem mentem vele. Tapasztalt tulajok pls help.


lábfüggő milyen nehéz a lábad? 11-20

valter320d Elküldve: 2013-04-15 19:25 Motorolaj

Zolee írta:
valter320d írta:
BarG írta:
valter320d írta:
anubisz írta:
Zolee írta:
anubisz írta: Van 10-40 es Mobil 1 motorolajom,ingyen. Ha ezzel csinálok egy olajcserét az nem gond, nem? elvégre már nincs hideg, 10 es nem vészes, ha egyszer lenyomok vele 15 ezret.
Most minek vegyek olajat, ha itt van ez ingyen.

A 10-es olaj sztem melegben is vastag, én nem tenném bele



Ne tegyem? szivattyúnak már sok?


Anubisz
Hidegben vastag lassabb az átkenési idő...kicsit jobban kopik de 15000töl még nem lesz motorcserés Jobban támaszt! Melegen meg ugyanolyan mint a többi 40 es olaj!
Te tudod!
Dieselbe biztos nem raknám!
Benzines meg hamarabb melegszik!


Ki van csukva, hogy elérje az autódhoz szükséges teljesítményszintet! 10W-s olaj nem kapott LL01 vagy LL04 minősítést, ami szükséges a 2001 utáni kiadású autóban való használatához.



De van ami eléri! Sőt 15w-40 is M57 ez! http://bmw.e39.hu/Olaj.htm#LL01

Nem semmi. pedig az már csak ásványi lehet nem?


Fogalmam sincs még nem volt ilyen a kezemben!

valter320d Elküldve: 2013-04-15 19:08 Motorolaj

BarG írta:
valter320d írta:
anubisz írta:
Zolee írta:
anubisz írta: Van 10-40 es Mobil 1 motorolajom,ingyen. Ha ezzel csinálok egy olajcserét az nem gond, nem? elvégre már nincs hideg, 10 es nem vészes, ha egyszer lenyomok vele 15 ezret.
Most minek vegyek olajat, ha itt van ez ingyen.

A 10-es olaj sztem melegben is vastag, én nem tenném bele



Ne tegyem? szivattyúnak már sok?


Anubisz
Hidegben vastag lassabb az átkenési idő...kicsit jobban kopik de 15000töl még nem lesz motorcserés Jobban támaszt! Melegen meg ugyanolyan mint a többi 40 es olaj!
Te tudod!
Dieselbe biztos nem raknám!
Benzines meg hamarabb melegszik!


Ki van csukva, hogy elérje az autódhoz szükséges teljesítményszintet! 10W-s olaj nem kapott LL01 vagy LL04 minősítést, ami szükséges a 2001 utáni kiadású autóban való használatához.



De van ami eléri! Sőt 15w-40 is M57 ez! http://bmw.e39.hu/Olaj.htm#LL01

valter320d Elküldve: 2013-04-15 18:49 Motorolaj

anubisz írta:
Zolee írta:
anubisz írta: Van 10-40 es Mobil 1 motorolajom,ingyen. Ha ezzel csinálok egy olajcserét az nem gond, nem? elvégre már nincs hideg, 10 es nem vészes, ha egyszer lenyomok vele 15 ezret.
Most minek vegyek olajat, ha itt van ez ingyen.

A 10-es olaj sztem melegben is vastag, én nem tenném bele



Ne tegyem? szivattyúnak már sok?


Anubisz
Hidegben vastag lassabb az átkenési idő...kicsit jobban kopik de 15000töl még nem lesz motorcserés Jobban támaszt! Melegen meg ugyanolyan mint a többi 40 es olaj!
Te tudod!
Dieselbe biztos nem raknám!
Benzines meg hamarabb melegszik!

valter320d Elküldve: 2013-04-14 19:49 320d Motor

szotakdavid írta:
valter320d írta:
YELLOW írta:
hun_tigoo írta: Olyat produkál a motrom hogy alig akar elindulni de csak néha..
Gondolok itt arrra hogy tegnap moziztunk az arénába és mikor vége lett a filmnek akkor alig akarta beinditani a kocsit az akksi...
Elhalványult még a kilométerórám ais mikor inditottam...
Valaki tapasztalt ilyesmit?
A töltésre rámértünk inditáskor 10-re megy le de ammikor jár a motor 13-14 a töltésem...
Izzitógyertya lehet ludas?
Privátot irjatok légyetek szivesek, előre is köszönöm!


valószínű akksi lesz. biztos régi már. a 10V elég kevés indítózás közben. még lakatfogóval egy áramerősséget is lehetne mérni, lehet az önindító túl nagy áramot vesz fel.


Úgy emlékszem nem rég vett új akksit...De hány Ah????


Önindító lesz a ludas vagy az aksiban alacsony az inditóáram vagy mind2 együtt nálam ez volt.


nekem valami ilyen problémám volt vettem egy 90es akksit és happy minden DE
lehet nála nem ez lesz a probléma méresd ki!

valter320d Elküldve: 2013-04-14 17:25 320d Motor

Az utóbbi időkben gyakran hallani olyan híreket, hogy az új autó néhány napos leállítás után nem indul be, az önindító nem képes körbeforgatni a motort.
Gondoljuk át: környezetvédelmi és üzemanyag fogyasztás csökkentési okokból a gyártók arra törekednek, hogy a motor fordulatszáma lehetőleg alacsony legyen. Egy 80A töltőáram leadására képes Bosch generátor erre a főtengely 6000 percenkénti fordulatszámán hajlandó, 1900-as fordulatszámon ez már csak 54 Amper, és 1500 percenkénti fordulatnál csupán 36A. A városban vánszorgó autó esetén bekövetkezhet, hogy eleve több áramot fogyaszt, mint amennyit a generátor termel, így a hiányzó Ampereket az akku pótolja.

Vegyünk alapul egy középkategóriás, korszerű gépkocsit, akadályozott forgalomban, a motor éppen kétezret forog percenként, a generátor pedig 50 Ampert tölt.

A villamos hálózat terhelései, megközelítőleg:

-Motormenedzsment (gyújtás+befecskendezés): 30-50 W
-Benzinszivattyú: 10-30 W
-2 db. tompított fényszóró: 110 W
-2 db. ködlámpa: 110 W
-4 db. helyzetjelző lámpa: 20 W
-Belső megvilágítás: 20 W
-Rendszámtábla megvilágítás: 10 W
-Fűtés: 60 W
-Hűtőventilátor magas fokozaton: 250 W
-Audio rendszer: 50 W
-Ablaktörlők elől: 80 W
-Egyéb biztonsági és komfortelektronikai rendszerek: 10-20W
Ez eddig kb. 800 W. Ez bizony erősen közelít a 60 Amperhez, a generátorunk viszont ennél jóval kevesebbet tölt.
Nem számoltunk ülésfűtést, irányjelzőt, féklámpát, szélvédő fűtést, fényszóró mosót, önindító motort, kürtöt, motoros antennát, ablakemelőt, hátsó ablaktörlőt... és még számos más alkalmi fogyasztót. Ha ezek időszakos terhelésével is számolunk, akkor a helyzet még rosszabb.
A legújabb, minden extrával, ezernyi jeladóval, aktuátorral, elektronikák tömegével, sok tucat villamos motorral telepakolt autóknál bekövetkezett az, ami korábban már sejthető volt: az akku időnként lemerül, a sokmilliós csodakocsi reggel nem indul. Nyomós oka van rá. Gondoljunk csak az újabb idők egyik "vívmányára", az elektromos kormány rásegítésre.
Városban szinte mindig működik, és persze főként akkor, amikor elvett gázzal kanyarodunk, vagy parkolni akarunk. A generátor alig tölt, pedig a szerkezet áramfelvétele jelentős.
Ma már nem ritka az az új autó, amiben két akku teljesít szolgálatot, az egyik csupán az indítómotort szolgálja ki.
Ezzel a megoldással a gyártók jórészt elejét veszik ugyan az "este még ment, reggelre már indíthatatlan" tartalmú reklamációknak, ám amit nyernek a réven, azt mi, vásárlók, bőven elveszítjük a vámon.
Vételkor eleve magasabb a számla, a bonyolultabb szerkezetet és több alkatrészt természetesen megfizetteti a gyártó. A két akkunak nagyobb súlya van, ezt cipelni kell, ez energiába kerül, ezeket időnként cserélni kell, ezt is mind az üzembentartó állja. Nagyobb teljesítményű generátor kell a töltésükhöz, ez megintcsak extra súly és költség, újra bonyolultabb, meghibásodásra érzékenyebb és költségesebb fenntartású lett az autó. Az akkumulátor pedig veszélyes hulladék, nem mindegy, hogy egy autó működési ciklusa alatt hány darabot "fogyaszt el."

valter320d Elküldve: 2013-04-14 17:07 320d Motor

YELLOW írta:
hun_tigoo írta: Olyat produkál a motrom hogy alig akar elindulni de csak néha..
Gondolok itt arrra hogy tegnap moziztunk az arénába és mikor vége lett a filmnek akkor alig akarta beinditani a kocsit az akksi...
Elhalványult még a kilométerórám ais mikor inditottam...
Valaki tapasztalt ilyesmit?
A töltésre rámértünk inditáskor 10-re megy le de ammikor jár a motor 13-14 a töltésem...
Izzitógyertya lehet ludas?
Privátot irjatok légyetek szivesek, előre is köszönöm!


valószínű akksi lesz. biztos régi már. a 10V elég kevés indítózás közben. még lakatfogóval egy áramerősséget is lehetne mérni, lehet az önindító túl nagy áramot vesz fel.


Úgy emlékszem nem rég vett új akksit...De hány Ah????