valter320d fórum hozzászólásai

valter320d Elküldve: 2012-11-30 20:56 320d Motor

vivaladiesel írta:
Golyotajti írta: Szia mindekinek!
Nandori Gabor vagyok, es szeretnem ezuton a megtisztelo segitsegeteket kerni.
Szeretnek en is Bmw-t venni! Annyiban kellen a segitsegetek , hogy milyen motor van a 2002-es ,150 lovas, 320d touring-ban?
Sima konnyen javithato adagolos turbos, sima kuplungos ,,,,
vagy magas nyomasu rendszeres, lenkerekes valtozat??
Es meg arra is kivancsi lennek ha nem vagyok tolakodo, hogy kinek milyen szervizi tapasztalata volt,van ezekkel a tipusokkal kapcsolatban?
Amit jol tudok ,:: Szervieles nelkul NINCS hosszu elettertam a motoraknal.

Nagyon szepen koszonom elore is a megtisztelo valaszotokat , hozzaszolasotokat.

Tisztelttel: Nandori Gabor



A közös nyomócsöves 150 lóerős motorral nagyobbat lehet szívni mint az adagolóssal... Pillangószelep, ékszíjtárcsa, porlasztó, AC stb. Tehát könnyen felszállhat vele az ember a szopórollerre! Arról nem is beszélve, hogy a 136 lovas verzióhoz képest eléggé hangos a 150 lovas. Nem tudom ennek az okát de hangos.

A 136 lovas egyetlen gyenge pontja az adagoló. Viszont ha meleg motornál is könnyen (hosszú "tekerés") nélkül indul a motor akkor nincs gáz vele.
Szóval én a 136 lovas verziót ajánlom. Nem éppen egy 911-es Porsche de a mindennapi közlekedéshez elég.
Ja, és az itthoni példányokat felejtsd el mert többnyire egy bontószökevény az összes.
Ha Ausztriából behozol egyet akkor olcsóbban kapsz jobb autót mint itthon. (105 000ft a regadó az adagolós 320d-re)


Megy a lájk Roland ADAGOLÓS

valter320d Elküldve: 2012-11-24 21:55 Hûtõvíz és vízpumpa

És egy másik:
Hagyományos fagyálló kontra korszerű fagyálló
A BS 6580 szabványnak megfelelő, úgynevezett hagyományos fagyállók és a korszerű szerves fagyállók között óriási különbség van. A hagyományos hűtőfolyadékok úgy védenek a korrózió ellen, hogy védőréteget képeztek a motor fém részeinek felületén, így a fém nem érintkezett a hűtőfolyadékkal. Ennek a megoldásnak az a hátránya, hogy a védőréteg viszont megakadályozza a motor hőleadását a hűtőfolyadék felé. Ráadásul a hagyományos fagyállók adalékai viszonylag kevés idő illetve kilométer alatt elhasználódnak, elfogynak, képtelenné téve a folyadékot a vele szembeni elvárások teljesítésére. További probléma, hogy a bennük alkalmazott adalékcsomag, elsősorban aminok és nitritek, korrodálhatják a manapság már elterjedtnek számító alumínium hűtőrendszereket. Az ilyen fagyállók csereperiódusa ezért viszonylag rövid (általában 40 ezer kilométer, de maximum 1-2 év), problémát jelent a lerakódás-képződés, és alumínium hűtőkbe egyáltalán nem szabad őket betölteni.
A korszerű, szerves fagyállók, ezzel szemben, olyan adalékokat tartalmaznak (pl. karboxilátok), amelyek minden tekintetben javítják a fagyálló minőségét. A hagyományos adalékokkal ellentétben ezek nem képeznek védőréteget az egész fémfelületen, csak ott fejtik ki hatásukat, kémiai reakció révén, ahol arra szükség van, így sokkal jobb hőelvezetést biztosítanak. Ezek az adalékok nagyon sokáig nem fogynak el, nem képeznek lerakódásokat és használatukkal kiküszöbölhető az alumínium korrózió. Ezek a fagyállók 150 – 250 ezer kilométerig vagy legfeljebb 4-5 évig bírják csere nélkül. Tehát teljesítményben minden tekintetben felülmúlják a BS 6580 kategóriát, és magasabb áruk ellenére használatuk gazdaságos, köszönhetően a hosszú csereperiódusnak.

valter320d Elküldve: 2012-11-24 21:52 Hûtõvíz és vízpumpa

Csak egy megjegyzés:
A fagyálló színe
A korszerű fagyállók általában a megszokott kéktől vagy kékeszöldtől eltérő színezésűek. Jellemzően használt színek a piros és a sárga. A gyártók eredetileg azért színezték így ezeket a termékeket, hogy jobban megkülönböztessék őket a hagyományos fagyállóktól. Sajnos sok kétes szándékú cég rájött arra, hogy a vásárlók ezeket a színeket a prémium minőséggel kezdik azonosítani, így megjelentek a piros és sárga színű, de hagyományos összetételű fagyállók, gyakorlatilag a vásárlók „lehúzására”. Ezért fontos megjegyezni, hogy a szín önmagában nem garantálja a minőséget, illetve, hogy akár két különböző színű fagyálló is lehet azonos minőségű, mert a szín csak a választott színezőanyagon múlik. Mindig figyeljük a termék címkéjén szereplő adatokat, és ebből is, akárcsak az olajból, hosszútávon jobban járunk, ha ismert cég termékét vásároljuk.

valter320d Elküldve: 2012-11-23 20:26 Hûtõvíz és vízpumpa

YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta:
Én kb 3* cseréltem már vízpumpát, nem azért, mert szétesett, hanem mert levéve a szíjat, a vízpumpa kereke lötyögött. Lehet, hogy kibírt volna még sokat, de a biztonság kedvéért mentek a kukába. A legfájdalmasabb az volt, amikor legutóbb a bmw dobozos pumpa 60e! km után már lógott. Amúgy 100e környékén szoktam cserélni. Akkorra már a szíj összes görgője is lötyögni szokott.



Az én kocsimon még a gyári pumpa van (540e km)

Használj gyári fagyállót és nem kell cserélgetned.


milyen a gyári fagyálló? szín, márka esetleg?


Gondolom ez:http://www.bimmer.hu/index.php...prodid=297

valter320d Elküldve: 2012-11-23 19:01 Motorolaj

[quote="BarG"]
valter320d írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta:

Ott azert hidegebb van, na de kivancsi vagyok, hogy a jo oreg orosz diesel gepek, hogy indulnak, mert itt a dieselek meghaltak, amelyik pedig beindult az kb 1km utan halott volt.
Szerintem az oroszoknal osszel beinditjak es tavasszal kikapcsoljak....




YouTube videó

Itt sem a kocsival van a baj...inkább az üzemanyag.


Azért ez egy picit csúsztatás - mert ez a gép szerintem a gázolaj minősége miatt nem indul, nem a motorolaj miatt.



igen igen jó minőségü prémium gázolaj van benne!

valter320d Elküldve: 2012-11-23 18:20 Motorolaj

[quote="YELLOW"]0w-20, 0w-30 -50 fokban, erről beszéltem. viszont a hideg oldali egyforma mégis más. illetve -30 fokon is így folynak a 0w-sek szóval fura


YouTube videó
Ez a videó nagyon komoly.

valter320d Elküldve: 2012-11-23 18:13 Motorolaj

[quote="YELLOW"]
negativ0001 írta:

Ott azert hidegebb van, na de kivancsi vagyok, hogy a jo oreg orosz diesel gepek, hogy indulnak, mert itt a dieselek meghaltak, amelyik pedig beindult az kb 1km utan halott volt.
Szerintem az oroszoknal osszel beinditjak es tavasszal kikapcsoljak....




YouTube videó

Itt sem a kocsival van a baj...inkább az üzemanyag.

valter320d Elküldve: 2012-11-23 17:56 Motorolaj

ute107 írta: Én most cseréltem olajat.
6 évig Castrol Edge Turbo Diesel 5w40-et tettem a 20d-be.
Egyszer kipróbáltam a Castrol 10w60-at. Na ezt megette mint a....

Most pedig hosszú töprengés, olvasgatás után pedig MOBIL Super 3000 XE 5W30 került bele. Vivaladiesellel privátban tárgyaltuk, hogy melyik olaj is a jó.

Na most 1000 km után tudom azt mondani, hogy indításkor sokkal jobb mint a Castrol. Hamarabb megjön az olajnyomásom. Gondolkodtam, hogy beszerelek egy olajhőfokmérőt, de már nincs kedvem bűvészkedni. Ja és 300.000 km-t elhagytam, 15.000 km-ként cserélem az olajat és eddig a 10w60-at leszámítva 0,5 liter "tűnik" el csereperiódusonként.



Szia gratulálok hozzá ez nagyon jó....ha mégis bűvészkedni támadna kedved hőfokmérő helyett olajnyomásmérőt...hidd el a legfontosabb akarok én is.

valter320d Elküldve: 2012-11-17 17:08 Olajzabálás

joe16 írta:
YELLOW írta:
joe16 írta: Sziasztok!

Van egy 96-os E36 320i-m. Az utóbbi időben nagyon durván el kezdte zabálni az olajat. 1000 Km alatt megeszik majdnem egy liter olajat (10w40). Előtte is csipegette, de nem volt vészes. A motorban nem tudom mennyi lehet, óra szerint 200 000 km. Az olaj nem igazán folyik belőle, minimális olaj van a blokk oldalán. Ami furcsa, hogy komoly füstölést sem látok. Reggel jön belőle egy minimális, meg néha ha áll mondjuk egy napot dadog egy kicsit és nyomnom kell neki egy nagyobb gázfröccsöt akkor jön belőle egy adag feketés füst.

Hálás lennék ha tudnátok segíteni abban, hogy mi lehet a probléma. Meg ami talán még jobb lenne ha tudnátok ajánlani Budapesten olyan szerelőt, aki tényleg megbízható és meg tudja oldani ezt a gondot!

Előre is köszönöm!

Joci


úgy tudom ezek hajlamosak rá, a főtengely szimeringnél elengedni, de annak lenne nyoma ha benéznél oda. a hűtővizedbe nincs olaj?


Megnéztem, tiszta a hűtővíz.


Mondom a tutit mivel ebben van hátul is fötengely szimering mint minden autónál kettő db nézd meg a váltó és motor csatlakozásnál......akna.....burkolat le....és látni fogod csöpög az olaj ,vagy sem de már elég ok arra ha tiszta olaj minden lent ....... akkor megnézném az olajleeresztőt is nem csepeg. Új rézalátétet tettél olajcserénél?







valter320d Elküldve: 2012-11-14 19:56 Motorolaj

guco05 írta:
valter320d írta:
guco05 írta: Sziasztok!
Kérdezném h. milyen olajat ajánlotok a kocsimba,ő egy e46 316 os 2001 évj. 200e.km-el. Mi lenne a legjobb választás? És hogy hány ligykót öntsek bele?
( ha lehetne ne olyan választ kapjak légyszi h. itt és itt a fórumba topic ba le van írva köszike!)<---bocs
Köszönettel gucó!

Tessen parancsolni:
http://fuchs-oil.hu/olajvalaszto/


kösz tehát akkor 4,25 L és 5w-30? Márkaügyileg? Vagy az mind1?


Ez csak egy ajánlás nem kötelező a FUCHS de az a legjobb és azt neked kell tudni mi a neked való rád van bízva de a többi szentírás...

valter320d Elküldve: 2012-11-14 19:39 Mi lehet a baj?

Kérdés: Mitöl van az hogy indulásnál és rükverc-nél is remeg,ha nagyobb gázt adok akkor nem csinálja de amúgy remegteti az egészet annyira hogy vissza kell nyomnom a kuplungot!

valter320d Elküldve: 2012-11-14 19:06 Motorolaj

guco05 írta: Sziasztok!
Kérdezném h. milyen olajat ajánlotok a kocsimba,ő egy e46 316 os 2001 évj. 200e.km-el. Mi lenne a legjobb választás? És hogy hány ligykót öntsek bele?
( ha lehetne ne olyan választ kapjak légyszi h. itt és itt a fórumba topic ba le van írva köszike!)<---bocs
Köszönettel gucó!

Tessen parancsolni:
http://fuchs-oil.hu/olajvalaszto/

valter320d Elküldve: 2012-11-11 17:52 Segítsetek!

kecsurobi írta:
kecsurobi írta:
jrtom írta:
YouTube videó

kecsurobi írta:
jrtom írta: 99.99%, hogy gyújtáskapcsoló lesz a bajság.

kecsurobi írta: Valaki segítsen!
Ráadom a gyújtást és az ellenőrző lámpák nem égnek ki, és így nem is lehet beindítani. Mi lehet az oka? Indítórelé?? Ha igen, akkor az hol található?? légy szíves, segítsetek, ha volt már vkinek ilyen problémája!!!!!




Valaki azt mondja gyujtás kapcsoló betétt a baj valaki tud egy linket küldeni ahol megmutatja a cserélyét.




amit a videóba cserél kia azt kell nekem is az lehet a rossz ha igen akkor köszönöm szépen a segitcséget


köszönöm a segitcséget leszedtem és fégtisztitóval meg w40 es kontakt spevel befujtam és fasza nem kel ujat veni belöle

Akkor csak jó az awd40 van benne javitószett

valter320d Elküldve: 2012-11-11 17:49 manuális váltó

valter320d írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
jrtom írta: Amikor bemelegedett akkor se vette az 1-2-t? ÉS ha beerőlteted akkor van reccs, mert akkor lehet szinkronos tényleg.

YELLOW írta: na nekem sem ok valami.... tegnap nem volt semmi. reggel mentem dolgozni autóval, semmi error. megálltam parkolóba. vége a 8 órás munkának, ülök az autóba, rakom 1-esbe, semmi érdekesség. szépen megyek vele, majd kanyar miatt vissza akartam rakni 2-esbe, és nem tudtam, csak nagyon nehezen. próbáltam egyesben és oda meg végképp nem megy. az autó közben gurult. megálltam itton a kapu előtt nézem, simán veszi a fokozatokat, ahogy kell. gyanús kezdett lenni, mondom nézzük meg gurulás közben és csak nagyon nehezen akarta venni az 1-est, 2-est. minden más fokozat jó menet közben csak ez a kettő error-os.
én kuplungra kezdtem gyanakodni, de nem csúszik. lehet a szinkrongyűrűvel van valami? ha az autó nem gurul, akkor nincs vele gond!
kicsit beszartam most




sajnos ez nem olyan mint szokott, ráadásul kint sem volt hideg. télen alapból nehezebben veszi az 1-est, de azt álló helyben is. most meg úgy tökéletes, ahogy kell, csak ha mozog az autó, akkor van gond. ha be tudom tenni menet közben, akkor nincs reccs, viszont azt vettem még észre, hogy 1-ből 2-be váltásnál mintha dübbenne valami.


nem bírtam magammal ezért elkezdtem menni egy pár kört.
ha alacsonyabb sebességgel megyek és úgy próbálnám betenni 1-esbe, úgy beveszi, de elég nehezen, egyáltalán nem olyan könnyen mint álló helyzetben. viszont nagyobb tempónál nem is merem erőltetni, annyira lehetetlennek tűnik a dolog. ami persze mondhatnám, hogy nem baj, mert nem váltok véletlen 90-nél 1-est. megmondom őszintén nem tudom korábban néztem-e.
ami még feltünt, ha gurulok és betettem 1-esbe, majd onnan kiveszem üresbe, akkor hallani egy kis hangot (kuplan folyamatosan nyomva), olyasmi hangot mint egy kis szivattyúét. kb 1mp-es a hang, ilyen "jzsiu" szerű a hang, eddig nem figyeltem, csak most.
kettesbe visszatenni egyszerűbb volt most, de azért érezni, hogy nem olyan mint álló helyzetben. felfelé váltásnál semmi gond, visszafelé 2-es, 1-es csak a necces.

esetleg valaki kipróbálhatná, hogy 80-nál be tudná-e tenni 1-esbe. persze kuplungot nem köl felereszteni


Persze be lehet tenni lábbal Még csak meg se próbáld. nekem is szokott ilyen lenni hidegen és melegen is az enyémbe 240000 van de nem szentelek neki nagyobb jelentőséget most lehetne filózni rajta hogy micsoda váltó biztos nekem volt olyan huzatás 1ben raktam kettest és kihajitotta sebességböl.... na az milyen



Ha cserlétél már váltóolajat akkor más lesz a gond.....

valter320d Elküldve: 2012-11-11 17:48 manuális váltó

YELLOW írta:
YELLOW írta:
jrtom írta: Amikor bemelegedett akkor se vette az 1-2-t? ÉS ha beerőlteted akkor van reccs, mert akkor lehet szinkronos tényleg.

YELLOW írta: na nekem sem ok valami.... tegnap nem volt semmi. reggel mentem dolgozni autóval, semmi error. megálltam parkolóba. vége a 8 órás munkának, ülök az autóba, rakom 1-esbe, semmi érdekesség. szépen megyek vele, majd kanyar miatt vissza akartam rakni 2-esbe, és nem tudtam, csak nagyon nehezen. próbáltam egyesben és oda meg végképp nem megy. az autó közben gurult. megálltam itton a kapu előtt nézem, simán veszi a fokozatokat, ahogy kell. gyanús kezdett lenni, mondom nézzük meg gurulás közben és csak nagyon nehezen akarta venni az 1-est, 2-est. minden más fokozat jó menet közben csak ez a kettő error-os.
én kuplungra kezdtem gyanakodni, de nem csúszik. lehet a szinkrongyűrűvel van valami? ha az autó nem gurul, akkor nincs vele gond!
kicsit beszartam most




sajnos ez nem olyan mint szokott, ráadásul kint sem volt hideg. télen alapból nehezebben veszi az 1-est, de azt álló helyben is. most meg úgy tökéletes, ahogy kell, csak ha mozog az autó, akkor van gond. ha be tudom tenni menet közben, akkor nincs reccs, viszont azt vettem még észre, hogy 1-ből 2-be váltásnál mintha dübbenne valami.


nem bírtam magammal ezért elkezdtem menni egy pár kört.
ha alacsonyabb sebességgel megyek és úgy próbálnám betenni 1-esbe, úgy beveszi, de elég nehezen, egyáltalán nem olyan könnyen mint álló helyzetben. viszont nagyobb tempónál nem is merem erőltetni, annyira lehetetlennek tűnik a dolog. ami persze mondhatnám, hogy nem baj, mert nem váltok véletlen 90-nél 1-est. megmondom őszintén nem tudom korábban néztem-e.
ami még feltünt, ha gurulok és betettem 1-esbe, majd onnan kiveszem üresbe, akkor hallani egy kis hangot (kuplan folyamatosan nyomva), olyasmi hangot mint egy kis szivattyúét. kb 1mp-es a hang, ilyen "jzsiu" szerű a hang, eddig nem figyeltem, csak most.
kettesbe visszatenni egyszerűbb volt most, de azért érezni, hogy nem olyan mint álló helyzetben. felfelé váltásnál semmi gond, visszafelé 2-es, 1-es csak a necces.

esetleg valaki kipróbálhatná, hogy 80-nál be tudná-e tenni 1-esbe. persze kuplungot nem köl felereszteni


Persze be lehet tenni lábbal Még csak meg se próbáld. nekem is szokott ilyen lenni hidegen és melegen is az enyémbe 240000 van de nem szentelek neki nagyobb jelentőséget most lehetne filózni rajta hogy micsoda váltó biztos nekem volt olyan huzatás 1ben raktam kettest és kihajitotta sebességböl.... na az milyen