EstokSzabi fórum hozzászólásai

valter320d Elküldve: 2012-11-11 17:28 Társalgó

hun_tigoo írta:
minimal írta:
hun_tigoo írta: Köszi a gyors választ ujra összedugtuk és most már termeli a meleget és nem is zúg!
Viszont ami aggaszt az az hogy 2 évet állt az autó mivel elszámoltam magam
Folyamatosan világít az abs visszajelző,légzsák visszajelző és a kipörgésgátló is!
Valamint minden egyes gázadásnál koppan hátul valami!
A kormányt nehéz tekerni úthibákat egyből észreveszi az autó
Ötlet?
Tano írta:
hun_tigoo írta: Sziasztok!
Az a jelenség lépett fel nálam, hogy a vebasto állófűtés morog illetve a ház melegszik nagyon!
Emellett füstöl is!
Most kiiktattam vagyis levettem áramról!
Tudtok valami ötletet adni mi lehet a probléma?
Az autó egy évet állt kisebb gondok miatt!
Ez egy 1999-es kiadású e46 320d 136Le-s motorral szerelt autó!
Várom mihamarabbi válaszotok mivel az autóm a jövő héten menne műszakira...!
Sziasztok örülök hogy köztetek lehetek!
Üdv: Roland


Van benne egy ventillátor, ami a szellőztetéséért felel, lehet az meghalt. Rá kellene dugni diagra, milyen hibát ír, ezt megjeleníti. Addig semmiképp se járasd, mert a végén még kigyullad tőle az autó ha túlmelegszik. Van ott üzabetáplálás is, szóval jobb félni mint pórul járni.
Még az anyósülés alatt is meg lehet nézni, hogy a kipuffogójából jön-e az égéstermék, vagy sem. Lehet annak a füstje jelent meg felül.
A műszakit ez nem befojásolja, ezt ott nem fogják megnézni, hogy működik-e.




szervófolyadék szintet néztél? Gondolom a szilentek megadták magukat azért is veszed jobban észre az úthibákat (kopog?).


Igen kopog de kedves valter kollega felvilágosított és igy rengeteg kérdésre választ kaptam!
Viszont azt elfelejtettem megkérdezni hogy ez a szervófolyadék szint hol is van a motorban?
Ha szembe állok vele akkor hol?
Köszi h irtál!


Szemben állsz vele motorburkolat szélén jobb oldalt fekete kupak általában olajos körülötte meg van rajta egy ékszíjtárcsa és egy ékszíj is benne van a szint mérő vagyis a kupakba.

valter320d Elküldve: 2012-10-28 09:46 Állandó morgó búgó hang:(!!!!!!!!!!!!!!

puca írta:
Sziasztok!

E91 320d 163 lovas.4. ill, 6. fokozatban zavaró búgó hang hallható,pontosan nem tudom behatárolni,honnan jöhet.A váltóban és a difiben 2 hónapja volt cserélve az olaj,Mátyás Attilától származik,tehát az biztos ok.Valakinek volt már ilyen?Valami tipp?


Kb olyankor hogy elkezded nyomni és akkor érzed,vagy hallod?

valter320d Elküldve: 2012-10-28 08:46 Olajzabálás

YELLOW írta:
valter320d írta: Az utóbbi időben többszörösére kitolódott az új autók előírt futásteljesítményhez kötött olajcsere periódusa.
Ennek örülni kell(ene), részben mert csökkennek az üzemeltetési költségek, másrészt a környezetvédelmi szempontok sem mellékesek.
Viszont adódik némi bizonytalanság. Nem mindegy, hogy a kocsi alapvetően városban araszol, vagy autópályán fut. A városi forgalomnál ugyanolyan futásteljesítményhez esetleg négy-ötszörös üzemidő tartozik. (Ennél még fontosabb: városi forgalomban sokkal intenzívebb az olajhígulás)
Adott esetben tehát több, mint kockázatos a megengedett olajcsere intervallum akár csak felét is betartanunk. Elég csak egyszer megnézi azt a sűrű, fekete, iszapos folyadékot, amit 25.000 megtett km. után az olajteknőből leeresztenek ahhoz, hogy műszaki érdeklődésű ember radikálisan lecsökkentse az olajcsere periódust.
Ha a járművet nem használják, szinte csak áll a garázsban, akkor is ajánlott a motorolajat évente cserélni.


ez egyszerű. a garancia ideje alatt az a 2-3 év simán kibírja, utána meg már nem érdekli őket. hiába mész utólag úgyis a jól fizetett ügyvédeik megmondják, hogyis csináltad, nem jó olajat tettél bele, hiába utána is márkaszervízbe hortad, azt mondják ők raktak szar olajat bele, akkor bizonyítsd be pereld be a szervízt, és inkább hagyod az egészet.


Ki bírná azt pénzel?

valter320d Elküldve: 2012-10-28 07:33 Olajzabálás

Az utóbbi időben többszörösére kitolódott az új autók előírt futásteljesítményhez kötött olajcsere periódusa.
Ennek örülni kell(ene), részben mert csökkennek az üzemeltetési költségek, másrészt a környezetvédelmi szempontok sem mellékesek.
Viszont adódik némi bizonytalanság. Nem mindegy, hogy a kocsi alapvetően városban araszol, vagy autópályán fut. A városi forgalomnál ugyanolyan futásteljesítményhez esetleg négy-ötszörös üzemidő tartozik. (Ennél még fontosabb: városi forgalomban sokkal intenzívebb az olajhígulás)
Adott esetben tehát több, mint kockázatos a megengedett olajcsere intervallum akár csak felét is betartanunk. Elég csak egyszer megnézi azt a sűrű, fekete, iszapos folyadékot, amit 25.000 megtett km. után az olajteknőből leeresztenek ahhoz, hogy műszaki érdeklődésű ember radikálisan lecsökkentse az olajcsere periódust.
Ha a járművet nem használják, szinte csak áll a garázsban, akkor is ajánlott a motorolajat évente cserélni.

valter320d Elküldve: 2012-10-28 07:17 Gumi

laci320d írta:
valter320d írta:
YELLOW írta:
laci320d írta: Sziasztok!
Kérdésem a következő lenne,vettem 2db dunlop sp winter sport 4D t.A jelenség a következő, kanyarban autó hátulja kicsúszik elég sokszor, és nem nagy sebességgel megyek, max 70km és elég nagy ívű kanyar. Szerintetek mi lehet a gond? A két új gumi hátul van fennt.


valamilyen szinten annak is kell bekopnia, de ez 10 km alatt megtörténik kb. vagy túl keményre lett fújva.


Nem feltétlen! Hátsó lengőkar szilenteket nézd meg,nekem ki volt szakadva mind a kettő ,ha kátyuba mész nem ugrik el vagy éreznéd hogy nyúlik???


Hát a bekopásnak már megkelett volna lenni ugyanis közel 200km ert mentem már vele. A lengőkar szilentet még nem néztem de megnézem. Nem tudom esetleg futóműbeállítás nem lehet mert, ugye túlkormányzott az autó.



Ugye ha lengőkarszilentet cseréled,akkor automatikusan futóművet kell állítani.MERT állítható a lengőkar ovális furattal 3 db csavar fogja fel amit 18 kulcs csal vagy krovával tudsz lazítani.Én stabil kar szilentet is cseréltem úgy kezdődött,elszakadt az excentrikus csavar bontó vettem 1-t nem kezdtem bele a másikba DE a szerencsém az volt be volt pöttyözve a csavar is és a stabilkar is igy vissza tudtam állítani a jó helyre,már ha az a jó hely!Ha cseréled a szilenteket márpedig kellesz ha szar és akkor kötelező vinned futóműbeállítára.Előtte átnézik a futóműved,a nélkül nem is állíthat.

valter320d Elküldve: 2012-10-27 20:59 Gumi

YELLOW írta:
laci320d írta: Sziasztok!
Kérdésem a következő lenne,vettem 2db dunlop sp winter sport 4D t.A jelenség a következő, kanyarban autó hátulja kicsúszik elég sokszor, és nem nagy sebességgel megyek, max 70km és elég nagy ívű kanyar. Szerintetek mi lehet a gond? A két új gumi hátul van fennt.


valamilyen szinten annak is kell bekopnia, de ez 10 km alatt megtörténik kb. vagy túl keményre lett fújva.


Nem feltétlen! Hátsó lengőkar szilenteket nézd meg,nekem ki volt szakadva mind a kettő ,ha kátyuba mész nem ugrik el vagy éreznéd hogy nyúlik???

valter320d Elküldve: 2012-10-17 20:51 Dühöngő - 18+! :)

csavargo írta:

Vajon mennyivel futott a róka????


Na az osztán befészkelte magát ezért cserélem a rácsot titánra

valter320d Elküldve: 2012-10-13 21:01 Motor-váltó

harmas írta:


Ez a LOCK UP csak az automata váltósok életét keseríti meg, szerencsédre a kézisben nincs.
[/quote]
Akkor nálam ez mi?Szerinted?
[/quote]

Nézd, amikor én egy hónapig kézi váltóssal jártam 70-80km/h-ig negyediket használtam, egész egyszerűen ott volt dinamikus. Az 50-60 közötti 5 fokozatot nem használtam, mert hallhatóan erőlködött, és ez nem tesz jót neki.
Ettől függetlenül megnézném a váltótartó bakokat, szép peckesen kell állniuk, ha megdőltek befelé, akkor necces, h cserések (ugye mivel folyamatosan rajt van a súly, nem látszik egyből, h szakadt-e, meg kell emelni finoman emelővel a váltót, h nem vált-e el a gumi vulkanizálása)[/quote]
TEsó nem vonom kétségbe amit mondasz DE.... 4 ben 70-80 4 személyel csinálja a dolgot.

valter320d Elküldve: 2012-10-13 20:23 Motor-váltó

harmas írta:
valter320d írta:
valter320d írta:
harmas írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

Szeretnék kérdezni, megpróbálom érthetően leírni

Előfordul, hogy kb 1600 as fordulaton berezonál az autó folyamatos lassú gyorsításnál. (5.6 másodpercig) Értem ezalatt, hogy megyek kb 60 -nal és alacsony fordulaton. Ekkor ha kicsit gyorsítok, akkor jön ez a rezonálás, mintha manuális autóm lenne és például 5. ból nem pakolnék vissza pl. 4. - es fokozatba, tehát erőlködve gyorsulnék a kocsival. Szóval, ha érzem ezt a rezonálást, akkor ha leveszem a gázról lábam, akkor rögtön megszűnik, gondolom nem kap terhelést a motor...., vagy ha nagyobb gázt adok akkor is megszűnik, hiszen visszavált a váltó és szépen gyorsul ahogy kell. 2 dologra tippelek: az egyik a váltó olaj csere...nem tudom... vagy a motortartó bakok, mert hallottam, h azok is okozhatnak ilyen jellegű "remegést".

köszönöm


megcsúszik a váltóban a lock-ért felelős kuplung.
olajcseréd volt-e mostanában?


Nekem is ugyanezt csinálja de az enyém manuális akkor mi a probléma?????

Csak következtetek de nekem a LOCK ért felelős a kuplungtárcsa tehát az van elkopva??


Ez a LOCK UP csak az automata váltósok életét keseríti meg, szerencsédre a kézisben nincs.

Akkor nálam ez mi?Szerinted?


mármint képletesen,automat Lock,manuális kuplungtárcsa el van kopva vagy a váltóolaj lejárt 240000 óta nem volt cserélve!

valter320d Elküldve: 2012-10-13 20:10 Motor-váltó

valter320d írta:
harmas írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

Szeretnék kérdezni, megpróbálom érthetően leírni

Előfordul, hogy kb 1600 as fordulaton berezonál az autó folyamatos lassú gyorsításnál. (5.6 másodpercig) Értem ezalatt, hogy megyek kb 60 -nal és alacsony fordulaton. Ekkor ha kicsit gyorsítok, akkor jön ez a rezonálás, mintha manuális autóm lenne és például 5. ból nem pakolnék vissza pl. 4. - es fokozatba, tehát erőlködve gyorsulnék a kocsival. Szóval, ha érzem ezt a rezonálást, akkor ha leveszem a gázról lábam, akkor rögtön megszűnik, gondolom nem kap terhelést a motor...., vagy ha nagyobb gázt adok akkor is megszűnik, hiszen visszavált a váltó és szépen gyorsul ahogy kell. 2 dologra tippelek: az egyik a váltó olaj csere...nem tudom... vagy a motortartó bakok, mert hallottam, h azok is okozhatnak ilyen jellegű "remegést".

köszönöm


megcsúszik a váltóban a lock-ért felelős kuplung.
olajcseréd volt-e mostanában?


Nekem is ugyanezt csinálja de az enyém manuális akkor mi a probléma?????

Csak következtetek de nekem a LOCK ért felelős a kuplungtárcsa tehát az van elkopva??

valter320d Elküldve: 2012-10-12 21:59 Motor-váltó

harmas írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

Szeretnék kérdezni, megpróbálom érthetően leírni

Előfordul, hogy kb 1600 as fordulaton berezonál az autó folyamatos lassú gyorsításnál. (5.6 másodpercig) Értem ezalatt, hogy megyek kb 60 -nal és alacsony fordulaton. Ekkor ha kicsit gyorsítok, akkor jön ez a rezonálás, mintha manuális autóm lenne és például 5. ból nem pakolnék vissza pl. 4. - es fokozatba, tehát erőlködve gyorsulnék a kocsival. Szóval, ha érzem ezt a rezonálást, akkor ha leveszem a gázról lábam, akkor rögtön megszűnik, gondolom nem kap terhelést a motor...., vagy ha nagyobb gázt adok akkor is megszűnik, hiszen visszavált a váltó és szépen gyorsul ahogy kell. 2 dologra tippelek: az egyik a váltó olaj csere...nem tudom... vagy a motortartó bakok, mert hallottam, h azok is okozhatnak ilyen jellegű "remegést".

köszönöm


megcsúszik a váltóban a lock-ért felelős kuplung.
olajcseréd volt-e mostanában?


Nekem is ugyanezt csinálja de az enyém manuális akkor mi a probléma?????

valter320d Elküldve: 2012-10-10 21:19 E46 futómű állítás

YELLOW írta:
YELLOW írta: egyik munkatársam nagy BMW fanatikus, és említette, hogy Nyíregyházán van egy lengéscsillapító felújítással foglalkozó cég. esetleg valaki tudja kik lehetnek? vélemény?
a gyári gátlót, vagy amit beviszel igény szerint keményítik fel, rövidíteni tudnak rajta, garanciát vállalnak rá. mondjuk azt nem tudom, hogy a gázosba tudnak-e gázt töltetni, vagy olajosra alakítják. állítólag, ha bent szelepeket és a belselyét cserélni, újítani kell, plusz a keményítésmax 5ezer Ft-ba kerül/gátló. nekem M-tech Sachs gátlók vannak és ha van értelme ennek az újításnak talán érdemes lenne megpróbálni. vélemény?


senki, semmi vélemény?


Szia Yellow.
Én Vaján tudok jó csillapító felujjitóst
Profi az öreg nagyon megcsinálja olyanra amilyenre szeretnéd az enyémet a hátsót egy kicsivel kértem keményebbre.1 nap az átfutás 3500/csillapító.Most ne kezdj el azon gondolkozni hogy ennyiért??? Biztos valami kókler hát megnyugtatlak NEM,,, voltam a műhelyében szétszed,esztergál,feltölt,és nem ma kezdte van egy pár srác akiknek ringre is csinált csillapítót szóval ügyes!

valter320d Elküldve: 2012-10-10 19:48 manuális váltó

Sziasztok!
Észrevettem egy érdekes dolgot.
Touring 2 személy semmi hang gyorsitásnál egy pici morgás de nem is morgás mintha remegés
vagy nem is tudom mintha tul nagy fokozatban lenne az autó és lenne egy kis erölködés de nem erölködik mert 2000 felett vagyok nos 1 el többen vagyunk vagy kettövel akkor már hangosabb 5ben kigyorsításkor.Nemtom mi ez már régóta van nem szenteltem neki nagy figyelmet de már egy kicsit idegesítő. Szerinetek ???

valter320d Elküldve: 2012-10-08 22:17 Mi lehet a baj?

szotakdavid írta:
valter320d írta: Dávid mégnem jött mail jó helyre küldted?


oda küldtem amit írtál tegnap ha holnapig nem érkezik meg küldöm megeint oks?

ok ok

valter320d Elküldve: 2012-10-08 22:11 Mi lehet a baj?

Dávid mégnem jött mail jó helyre küldted?