valter320d fórum hozzászólásai

valter320d Elküldve: 2012-09-20 20:00 Akkumulátor

Egy kis segítség:Töltéshiba keresése*

Hogyan működik a töltés folyamata, leegyszerűsítve?

- a "mínusz" vezeték egyik eszközhöz sincs behúzva, mert azt a kasztniról (felfogatás, stb.) veszik.
- a fesz.szab kap egy "15" jelű vezetéket, ez a tápja. A kimenete a "67", ezzel "mondja meg" a generátornak, hogy mit csináljon. Ezt nevezzük gerjesztésnek.
- a generátor a 67 feszültsége szerint több vagy kevesebb áramot termel. a szénkefe arra kell, hogy a 67-en adott feszültség a forgórészre jusson. Ezért
kopik.
- a termelt áram többfázisú váltóáram, amit a diódasoron (diódahídon) keresztül egyenirányítva a generátor azonnal rátesz a vastag aksikábelre.
- ezzel a szabályozás folyamatának köre be is zárult, mert az igy megnövelt vagy lecsökkentett feszültséget a fesz.szab máris érzékeli és aszerint szabályoz tovább (fel vagy -le.)

Mi a hibajelenség: világít a töltéslámpa.

- A töltéslámpa nem csak alul-, de túltöltéskor is világít!

A két dolog közti döntést segíti minél több fogyasztó bekapcsolása: tompított, féklámpa, ablaktörlő, irányjelző. Ez így együtt több Volt feszültségesést
okoz, még jó töltésű kocsikon is. ha ekkor kialszik a töltéslámpa, akkor túltöltés esete forog (forgott) fenn. Általában a fesz.szab a ludas. ez a könnyebbik
eset.

Vegyük a nehezebbet: azért ég a lámpa mert nincs töltés. Mondjuk, hogy a generátorunk külső feszültségszabályozóval van megáldva. (a belső fesz.szab-osat nem tudjuk így tesztelni. Ilyenkor a fesz.szab a generátorra, vagy a szénkefébe van építve).

Fogjunk egy mérőműszert, és 20V méréshatárban rakjuk az aksi sarukra. Ha tényleg nincs töltés, akkor járó motornál is 11-12V körül mutat. Hagyjuk a műszert az aksi kapcsain.

A hibafeltárást kétféleképp lehet végezni, fejétől a farkáig, vagy visszafelé. én visszafelé csinálnám.
Tehát először szétnézünk a generátor-fesz.szab környékén, azaz a rendszer "végén".

0. alapvető: ellenőrizzük, az ékszíj nem szakadt-e le?

További nagyon alapvetö:

- a generátor gerjesztő madzagja lecsúszott a saruról a generátoron?
- a fesz.szab csatlakozói oxidosak lettek? Igazából van töltés, csak a visszajelző lámpa reléje szart be vagy esetleg ennek a csatlakozói csúsztak le, lettek oxidosak. Ez utóbbi esetet a voltmérő pillanatok alatt behatárolja: világit a vészlámpa, DE a voltmérő 14.4 voltot mutat: semmi gond! vészlámpa-áramkör hiba! szokásos hiba még a generátor/önindító környékén való turkálás után, hogy a vezetékek hozzáérnek valami forró tárgyhoz (pl kipu csonk), leég a szigetelés, a vezeték testelődik. nézzük meg!

ha ezek egyike sem teljesül, akkor mehetünk tovább:

1. a fesz.szab.ról lehúzzuk a 67 jelű drótot, és direktbe az aksi + sarkára tesszük - rövid időre (!!!). ha a voltmérő 11-12 volt körül marad, akkor a generátor rossz, illetve a hiba helye a fesz.szab UTÁN keresendő. A hibaforrás legegyszerűbb eset ilyenkor a szénkefe elkopása. cseréje egyszerű és alacsony költséggel jár. komolyabb esetben a diódasor, az álló- vagy a forgórész ment tönkre. Felújítás, vagy új generátor vétele.

Kiegészítés:

Egy próbalámpával csinálni, de lehet a multiméterrel is:

Testhez képest a 15 és a 67 kapocsnak is világítania kell. Ha az egyik nem világít, akkor fesszab kakukk, ha egyik se, akkor nincs tápfeszültség. Ha mindkét kapcson világít a lámpa, akkor van gerjesztés, a generátorban keresendő a hiba. Esetleg ellenőrzésképpen a próbalámpán keresztül +ra zárhatjuk a 67-et persze csak pár pillanatra, de ha egyszer van gerjesztés, akkor nem kellene történnie semminek. Ha mégis történik, akkor műszer se kell, mert az alapjáraton járó motoron akkorát fog, hogy úgyis meghallod. Ez a művelet egyébként komoly kiképzés akkunak, generátornak egyaránt. Éppen ezért minden gépkönyv tiltja is ezt a műveletet, valamint a 15-67 rövidre zárást is. Pár másodpercet azért kibír.

Sajna a beépített fesszabos autókon kissé más a helyzet, ott jóval nehezebb dolga van az embernek. Ott miután a G67 kontaktot ellenőrizte az ember a következő lépés a kefetartó és vele együtt a fesszab kiszerelése. Jó esetben látod a kopott, törött, esetleg beszorult kefét. A többi eset már bonyolultabb, felszerelés nélkül szinte csak annyi marad, hogy másik fesszabbal van töltés vagy nincs. Ha nincs, akkor generátor le, majd szét. Tényleg érdemesebb egy másikat szerezni. Bár ha szétkaptad, akkor már diódahidat cserélni nem egy művészet. A művészet az ékszíjtárcsa lerobbantása pl. csapágy cseréhez. Mert ugye ha már le van véve, szét van szedve, akkor az se ártana új bele. Filléres dolog amúgy, ha nem veszel SKF szuper+ minőségűt.

2. ha a fenti kísérletben a voltmérő kilendült nagyobb feszültségek felé, az azt jelenti, hogy a generátor töltene, de nem kap gerjesztést! kérdés, hogy a
fesz.szab jó-e. ha a fesz.szab kap áramot a 15-ösön, de nem ad ki gerjesztőáramot a 67-esen, akkor rossz. Ezért a 15-öst is húzzuk róla le, és érintsük - rövid időre (!!!) - össze a 15+67 drótokat, vagyis azt a kettőt, ami a fesz.szab-ra volt dugva. ha a voltmérő kilendül, az azt jelenti, hogy a fesz.szab kap ugyan tápfeszt, de nem ad ki magából semmit a gerjesztés drótján. azaz: a fesz.szab rossz!

3. ha a voltmérő a fenti (2) kísérletben sem csinált semmit, az azt jelenti, hogy a fesz.szab és a generátor is _lehet_ jó, de a feszültség nem jut el a
fesz.szab-ig. ennek több oka lehet, lényeg, hogy nincs áram a vezetékben: biztosító kontaktos vagy szakadásos, kábel kontaktos vagy szakadásos, stb.

Végül: a generátor és fesz.szab hibák olyan jelenségekkel szoktak kezdődni, ami a vészlámpát még nem gyújtogatja kifele, de mutatós műszer már mutatja. pl a "fedélzeti" feszültség csak lassan, késve követi a fordulatszám-emelkedést. időnként kisebb, időnként nagyobb a feszültség. ugyanannyi fogyasztó bekapcsolása egyre nagyobb fesz. csökkenést idéz elő, hol van, hol nincs töltés.. ezek általában a szénkefe-kopás vagy a forgórésztekercs-szakadás
előjelei.

Tehát legyen feszmérő a műszerfalban!

ugyanez vonatkozik az olajnyomásra: a motor elhasználódását vagy veszélyes kopását az olajnyomás-mérő mutatós műszer hamarabb jelzi, mint a
lámpa. mindkét esetre jellemző, hogy a mutatós műszer előre jelzi a hibát, míg a vészlámpa a hiba bekövetkeztét jelzi. ---- ekkor már késő is lehet.



*Nem saját írás, régebben találtam valahol, de sajnos a forrást nem tudom feltüntetni!

valter320d Elküldve: 2012-09-20 19:55 Akkumulátor

adee9 írta: Sziasztok! Ma menet közben világított az akksi pirosan. Ez annyit jelent, h hamarosan cserés lesz?


Nem valszeg valamiféle töltéshiba.

valter320d Elküldve: 2012-09-20 19:52 Motorolaj

vivaladiesel írta:
valter320d írta: Helló fiukák,kérdés mi a véleményetek a motoröblítökröl olajcsere előtt érdemes használni vagy sem?hallottam jót is rosszat is golden eagleröl van szó


Ne öntsd bele! Többet árt, mint használ...


Köszönöm srácok.Akkor jól fog kinézni a polc tetején

valter320d Elküldve: 2012-09-19 20:20 Motorolaj

Helló fiukák,kérdés mi a véleményetek a motoröblítökröl olajcsere előtt érdemes használni vagy sem?hallottam jót is rosszat is golden eagleröl van szó

valter320d Elküldve: 2012-09-15 14:32 Autóvásárlás

[quote="moca"]
pati2337 írta:
Danesz írta:
csbalu írta:
Danesz írta:
jrtom írta: Hát az a km ami a hírdetésben van az elég hihetetlen az minimum 238 de inkább több!
Ahogy nézem a rendszám alapján frissen behozott kocsi, és ha német akkor azt tudnod kell, hogy ott 2-3 év alatt mennek 140 ezret.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ru-6130626
Itt van ez az autó. H-s rendszámmal jogosan feltételezhető, hogy tényleg magayarországon helyezték üzembe. Ebben az esetben, ha valós a 234000km az jónak számít még egy BMW-nél vagy már sok?
Egy előző hozzászóló azt irta, h újabbat vegyek mert ezeknél már könnyen előfordulhatnak problémák.
Több pénzem autóvásárlásra nincs, azt hiszem valahol meg kell húzni a határt (még ha rizikósabb is)


Nekem az a véleményem, hogy nem kell foglalkozni azzal, hogy minek van több problémája és minek kevesebb. A barátom egy 2.5M Ftért vett újabb e46 320d-be önti bele a pénzét, közben én 15.000km alatt csak egy fékbetétet cseréltem.
Ha olyan ember vagy aki szereti bújni a fórumokat, feltalálja magát akkor nem lehet probléma ezzel az autóval sem ha megveszed.
Amik a tipikus necces dolgok azok a turbó és a lendkerék. A lendkereket ki lehet előre szűrni a turbót nem minden esetben. 1.4m-ért ne várj azért csodát, idős autót veszel. De ez a BMW lényegesen jobb és megbízhatóbb lesz mint egy hasonló árú egyéb dízel és a "prémium" érzés még mindig meg van benne!


Ha vmi fontos nekem akkor azzal kapcsolatban szívesen bujom a netet meg érdeklődök bárhol, ahogy most az autóval kapcsolatban is. Írod hogy a lendkereket ki lehet szűrni, ennek mi a módja?
Persze tudom h 1.4 ért nem kell csodát várni és egy percig sem várok azt. De nem szeretném, ha fél éven belül rá kell locsolnom annyi pénzt, mint maga az autó értéke.


Teljesen igazat adok az előttem szólónak! Ha az autónak gazdája volt, akkor lehet jó autót venni 300000 km-rel is, mivel a korábbi problémák orvosolva lettek rajta. Ha a kocsinak nincs gazdája, akkor már 80000 km-nél is százezreket kell rá költeni. el kell menni, és meg kell tekinteni élőben. Nekem is egy szuper Passatom van 2.5-ös automata, de mindenki lehórrogja, hogy milyen szar, miközben a kocsinak semmi baja, mivel gazdája vagyok, és nem csak taposom. most próbálom eladni, mivel Ausztriában lakunk, és cseszeget érete a rendőrség. De nem sok sikerrel megy eddig. Próbálom osztrák papíros bmw-re cserélni, és ha lehet automatára Remélem sikerül is majd.



Az elöttem szólóknak teljesen igaza van tudom a saját példámbol nekem 94 es e 36 om van 316 i ez a "legigénytelenebb" motor ausztriábol hoztam be 1 éve azota gyakorlatilag a kötelező szervizeken olaj stb.. semmit nem kellet csinálnom napi szinten járok dolgozni ausztriába voltam vele olaszországba dolgozni és még egyszer sem hagyott cserbe lehet régi lehet 1.6 de lehet találni normálisat )


Csatlakozom én is tavaly szeptemberben vettünk a párommal 320d 136le e46ot kintröl de a kötelezön kívül semmi mást nem költöttünk rá imádjuk,és szerintem a legjobb széria ez a 136 lovas.

valter320d Elküldve: 2012-09-14 21:27 Kerékcsere szerszám

Tano írta:
Szemy írta:
Real írta: Hány Nm-rel kell meghúzni e46-on a kerékcsavarokat hivatalosan? Sehol nem találom... Valaki leírná nekem, hogy mi van a könyvben? Nagyon köszönöm, fontos (és sürgős) lenne.


Szia!

Ugy emlekszem a "So wird's gemacht" könyvben 100 Nm van irva, de sajnos nem tudom megnezni, mivel amikor eladtam az autot, azt is odaadtam.

Szemy


Ilyen kérdések kapcsán legjobb megnézni a TIS-t, abban ezek le vannak írva. Egyébként 120-130-at írnak ott.


1 kattig

valter320d Elküldve: 2012-09-09 19:31 Valaki segítsen

laci320d írta: Na ez az, azért akkora különbség nem hiszem ,hogy kéne legyen amit én éreztem. Hát nem tudom, furcsa. Lehet hogy a turbó nem dolgozik rendesen???
ZoliE36Compact írta: pedig ahhoz képest nem kéne hogy sokkal rosszabbnak érezd... lehet vmi már nincs az ereje teljében.


laci320d írta: a saját 150 lovasomból! kicsit többet vártam tőle




ZoliE36Compact írta:
laci320d írta: Sziasztok!

Megtudja nekem mondani valaki, hogy egy 136 LE 320d-nek mennyire kell jól gyorsulni? Sógorom vett egy 99-es példányt és egy kicsit lomhának találom.


miből ültél át ? ha egy E46m3ból akkor ne csodálkozz ha lustának tűnik....
na most komolyan. ez azért elég szubjektív kérdés. sztem.








Sziasztok.
Az én 136 lovasomba beültettem egy srácot aki azt mondta "majdnem megy úgy mint a 150 lovas" és nó chip

valter320d Elküldve: 2012-09-01 20:15 Segítsetek!

Azt a mennyi gond van itt,de ami működik utánna az elkisér életed végéig!!

Értem BMW!!!!!! Halálos lételem! Megmérgez!!!! Nem szabadulsz tőle imádom és nem hagyom el sosem!!!!

valter320d Elküldve: 2012-08-05 18:47 Féktárcsa és fékbetét

jons írta:
valter320d írta:
na most abban a felújjító készletben van munkahenger is vagy csak karmanytú?
mert én csak karmantyúkat vettem azt hogy cserélem ki????kinyomni még csak valahogy ki is nyomom azt teljesen ki kell nyomni??? az a lényeg nem vágom hogy cserélem ha leirnád vagy valahogy szemléltetnéd megköszönném


Én olyat vettem, amiben benne van a karmantyú és a porvédő is (ATE). Később kiderült a munkahengert is ki kellett volna cserélni, de némi 2000-res vízpapír és wd 40 és türelem segítségével orvosoltam a problémát.

Kerék le, nyereg le. A dugattyút kompresszorral ki lehet nyomni, ha teszel egy darab fát a dugattyú elé és az ujjad nincs ott nagy gond nem lehet. Gumi alkatrészeket vedd le a dugattyúról, hengerről és tedd be az újat. Fékolajjal sikosítsd be és nyomd vissza a dugattyút. Én úgy csináltam, hogy a porvédőt beraktam a henger vájatába és a helyén nyomkodtam a dugattyú vájatába. (Marha kevés a hely, marha könnyen csúszik minden, marha könnyű kilyukasztani a porvédőt a kis segédcsavarhúzóval) Nagyjából ennyi. Ja és persze utána van még egy légtelenítés.
De ha nem bízol magadban vidd inkább szervizbe, nem hiszem, hogy sok pénzért csinálnák meg neked.

Ezt akár nevezhetnénk is az összerakás pillanatának is (persze nyilván a képen éppen szétszedik):

Oké uram persze meg tudom csinálni nincs problem!köszi

valter320d Elküldve: 2012-08-05 17:36 Féktárcsa és fékbetét

jons írta:
valter320d írta: ha a jobb oldali felnim fékporosabb akkor a bal fékem nem tökéletes??


Ez beugratós kérdés volt?

Valószínű, hogy a jobb oldalon némileg szorul a munkahenger és nem tud a betét visszmenni a helyére rendesen emiatt állandóan kopik.

Dugattyút néznék első körben. Nekem egy felújítókészlettel meg is oldódott a dolog.





na most abban a felújjító készletben van munkahenger is vagy csak karmanytú?
mert én csak karmantyúkat vettem azt hogy cserélem ki????kinyomni még csak valahogy ki is nyomom azt teljesen ki kell nyomni??? az a lényeg nem vágom hogy cserélem ha leirnád vagy valahogy szemléltetnéd megköszönném

valter320d Elküldve: 2012-08-05 17:01 Féktárcsa és fékbetét

ha a jobb oldali felnim fékporosabb akkor a bal fékem nem tökéletes??

valter320d Elküldve: 2012-08-04 14:41 Társalgó

YELLOW írta:
valter320d írta:

Én MANN filtert vettem és abba csak 1 db nagy O gyürü volt és egy rézalátét!


na jó de neked is dízeled van. és lehet, hogy azokhoz nem adnak a csomagba...
bár már tegnap is agyaltam rajta, hogy először én is Mann-t vettem és mintha abban sem lett volna. viszont a Mahle-Filt-ben tutti van. tegnap mikor kerestem a képet, akkor észrevettem, hogy még a full gagyikhoz, ilyen febi, meg milco vagy mi az istenhez is adnak, igaz mindegyikhez az volt írva, hogy 316i-hezvaló. szóval lehet csak a dízelekhez nem adnak.


Éljen

valter320d Elküldve: 2012-08-04 12:22 Társalgó

kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
vivaladiesel írta: Az is fontos, hogy amikor az olajszűrőt cseréled akkor cseréld a 3? darab O gyűrűt is. (az új olajszűrő dobozában megtalálod őket)]


Olajszűrő dobozban csak két gyűrű van, a nagy "O" és a leeresztőcsavarhoz a rézgyűrű.



hát én eddig Mann és Mahle olajszűrőket vettem, abban volt 1 vagy 2 db kis gumi gyűrű is.


A gyárihoz nem adnak. (nekem legalábbis eddig nem volt benne egyszer sem a két kicsi, pedig párszor már cseréltem olajat)

szerk: szóval ott külön kell megvenni. Ha a Mahle és a Mann ad, akkor az korrekt!




ne ez nem mahle, de nekem így nézett ki ami a dobozban volt


Nekem eddig mindig külön kellett kunyerálni a gyárihoz. Korrekt ha adnak mindent a többiek. Azt viszint nem tudom mi van a benyás gyári dobozban. lehet csak a traktorosoknak nem adnak.

Szerk: megnéztem az ETK-ban és tényleg a benyások megkapják a három 'O' gyűrűt, a rézalátétet és a szűrőt is. A trakeszosok meg csak a nagy 'O'-t és az alátétet kapják a szűrőhöz és külön kell kérni a két kicsi sárga 'O'-t.





Én MANN filtert vettem és abba csak 1 db nagy O gyürü volt és egy rézalátét!

valter320d Elküldve: 2012-08-02 20:47 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
valter320d írta:
hil írta:
valter320d írta:

értem holnap teszek még 1 próbát csak nemtom kivel majd szedek valakit ja igen nincs légbubi a csöben nem látszik mikor kijön attol még lehet?


Ha nincs buborék és sehol nem ereszt a rendszer, akkor a főfékhengernél (amibe a pedál dolgozik) lehet valami baj, például átenged a dugattyú.





na fasza pont ettöl féltem és ilyenkor mi a teendő? vennem kell egy fő fékhengert? magamhoz nyúlok


van javító készlet


mi az ára kb

valter320d Elküldve: 2012-08-02 20:39 Féktárcsa és fékbetét

hil írta:
valter320d írta:

értem holnap teszek még 1 próbát csak nemtom kivel majd szedek valakit ja igen nincs légbubi a csöben nem látszik mikor kijön attol még lehet?


Ha nincs buborék és sehol nem ereszt a rendszer, akkor a főfékhengernél (amibe a pedál dolgozik) lehet valami baj, például átenged a dugattyú.





na fasza pont ettöl féltem és ilyenkor mi a teendő? vennem kell egy fő fékhengert? magamhoz nyúlok