valter320d fórum hozzászólásai

valter320d Elküldve: 2012-07-21 12:51 Fékolaj

BalaBMW írta:
valter320d írta:
BalaBMW írta:
hancurozo írta:
BalaBMW írta:
hancurozo írta:
BalaBMW írta: Vajon hol és mennyiért lehet venni ilyen fémszálas fékcsövet? Nem nagyon találtam sehol. Unix webshopban is csak a gumit találtam.


(nekem Olaszországból hozták) Itthon csak a versenyfelszerelést/alkatrészt árusító boltokban, ill. legyártják a motorkerékpár szervizekben is.


Ilyet találtam.Lehetséges, hogy ez ilyen olcsó?


Az lesz az!


Nekem ez gyanusan olcso, szal irok egy haveromnak aki rallyzik, hogy tud-e szerezni es mennyiert. A fekkel nem kiserleteznek...

Ha valamit megtudok beirom ide hatha mast is erdekel!

129 euro az egy cseppet sem olcsó több mint 30000 hát nemtom


Az autoszerelom azt mondta, hogy 25.000 Ft korul van darabja kb. Jelenleg ennyi a viszonyitasi alapom.


Na az kemény na én ezt nem tudtam! BOCS de nem adnék ki 30000 sem 25000! Mondjuk mindenkinek saját dolga de én ezt tulzásnak tartom mert fémböl van!

valter320d Elküldve: 2012-07-21 12:44 Fékolaj

BalaBMW írta:
hancurozo írta:
BalaBMW írta:
hancurozo írta:
BalaBMW írta: Vajon hol és mennyiért lehet venni ilyen fémszálas fékcsövet? Nem nagyon találtam sehol. Unix webshopban is csak a gumit találtam.


(nekem Olaszországból hozták) Itthon csak a versenyfelszerelést/alkatrészt árusító boltokban, ill. legyártják a motorkerékpár szervizekben is.


Ilyet találtam.Lehetséges, hogy ez ilyen olcsó?


Az lesz az!


Nekem ez gyanusan olcso, szal irok egy haveromnak aki rallyzik, hogy tud-e szerezni es mennyiert. A fekkel nem kiserleteznek...

Ha valamit megtudok beirom ide hatha mast is erdekel!

129 euro az egy cseppet sem olcsó több mint 30000 hát nemtom

valter320d Elküldve: 2012-07-21 12:20 Légtömegmérõ

MÉG 1 FONTOS DOLOG:Laboratóriumi mérések igazolják, hogy minimális a sportlégszűrők, direktszűrők előnye a gyári papírszűrőkhöz viszonyítva nyomásesés terén. Sokkal nagyobb viszont a kockázat a szűrési hatásfok vonatkozásában. Bizonyára nyomós oka van, hogy a nagyteljesítményű sportgépek gyártói általában miért maradtak meg a hagyományos papírszűrőnél. A direkt szűrők indokolt felhasználási területe a versenysport, ahol nincs jelentősége a szűrés hatékonyságának, és a várható motor-élettartamnak.
Én a direktszűröt hanyagolnám

valter320d Elküldve: 2012-07-21 12:16 Légtömegmérõ

hil írta:
YELLOW írta:
zolcsi1117 írta:


Köszönöm, már a te kommenteddel is megelégszem Amúgy a szűrő és a sport rendeszerrel elég sokat javítottam a teljesítményen!!! köszi még 1 szer


tudod mit javult? SEMMIT!!!
csak a hanghatások miatt érzed jobbnak, becsapó ám. ilyenkor mindenki rögtön azt hiszi verseny autóban ül.... nem mondom, hogy nem lehetséges, de lehet nem ézed meg valójában... csak a hang...


ALAPSZABÁLY: annak a motornak a teljesítményét lehet - nagy élettartam kockázat nélkül - érdemlegesen megemelni, ahol a gyártó jelentős tartalékot hagyott. Egy, már a gyárban rendesen kihegyezett motor esetében már csekélyebb az esélyünk erre.

Az egyik lehetséges megoldás: az egy ütem alatt beszívásra kerülő töltet mennyiségének a növelése. Az elterjedt "direkt légszűrő" elővigyázatosságot igényel: nem sokat hoz a konyhára, viszont a szűrés tökéletlen volta miatt a motor élettartama csökken.
Így mennyivel növekszik a teljesítmény? Pontosan annyival, amennyivel több levegőt tud a motor - a lecsökkent légszűrő ellenállás miatt - szívni. Javul a töltési fok, több levegőhöz több üzemanyag is jár, a több üzemanyaghoz - szerencsés esetben - nagyobb teljesítmény tartozik.

Mivel a legelterjedtebb "teljesítménynövelő" eljárás a légszűrő berhelése, kicsit járjuk körül ezt a kérdést.
Van a hagyományos, gyári papírszűrő, a légszűrőházban.
Ha ez nem elég trendi, kicserélhetjük sportbetétre, vagy ismertebb nevén sportlégszűrőre. Szerencsére a méretei megegyeznek a gyári papírlégszűrővel, így cseréje egyszerű, és tömítetlenség veszélye sem áll fenn.
A direktszűrővel már más a helyzet. Ez a motortérbe épített, légszűrőház nélküli, önálló egység, a szívórendszer megbontása, átalakítása itt elkerülhetetlen. (Ami néha ritka rút, átgondolatlan "kezdőbarkács" szintű megoldásokat eredményez.) Itt már tömítetlenségek is felléphetnek, nem beszélve arról, hogy a motortér meleg levegőjéből táplálkozik, ami éppen nem a teljesítmény-növekedés irányába mutat. Az igéret: sportbetétnél is alacsonyabb nyomásesés, amiben közrejátszik az is, hogy nincs légszűrőház.



valter320d Elküldve: 2012-07-17 21:46 Mi lehet a baj?_

Tano írta: A magasság eltéréshez: A TIS-ben megtaláljátok a gyári értékeket, és aszerint is a két oldal között lehet 1cm differencia. Ha ennél több, csak akkor kell parázni


na holnap kiderül megcsapatom Holnap hívom Mikit a szoftver frissitésel kapcsolatban

valter320d Elküldve: 2012-07-17 19:27 Mi lehet a baj?_

BalaBMW írta:
valter320d írta:
BalaBMW írta: Nekem is el volt törve a bal hátsó rugóm. Így vettem az autót. Vagyis akkor még nem tudtam, de mikor a szerelő megmondta, jött is az ültető szett...


hány km mentél törött rugóval???


Jó kérdés! De mire Szegedről hazahoztam, meg kiderült ez a hiba is, mire megjöttek a rugók, meg a meló miatti napi 160 km... Hát szerintem olyan 3000 km körül. De semmi jele nem volt ennek a hibának! Csak panaszkodtam, hogy ha ki meg beszállok a kocsiból akkor nyekereg valami a hátsó futóműnél. De ettől sem múlt el szal holnap kap egy adag WD40-et...


hát nemtom nekem a hátsó gumim a törött részen ilyet még nem láttál felálítottam és félreált olyan mintha szerkezetében eltorzult volna van valami gebasz csak nemtom mi lehet szilent

valter320d Elküldve: 2012-07-17 18:50 Mi lehet a baj?_

BalaBMW írta: Nekem is el volt törve a bal hátsó rugóm. Így vettem az autót. Vagyis akkor még nem tudtam, de mikor a szerelő megmondta, jött is az ültető szett...


hány km mentél törött rugóval??

valter320d Elküldve: 2012-07-17 18:49 Mi lehet a baj?_

BalaBMW írta: Nekem is el volt törve a bal hátsó rugóm. Így vettem az autót. Vagyis akkor még nem tudtam, de mikor a szerelő megmondta, jött is az ültető szett...


hány km mentél törött rugóval???

valter320d Elküldve: 2012-07-17 18:47 Mi lehet a baj?_

kempelen írta:
valter320d írta: Jó napot kívánok minden kedves fórulmlakónak!
Kérdésem a következő,a minap észrevettem hogy a jobb oldali rugóm eltört,szétb...a a gumim sebaj vettem 2db bontott rugót hátra.kicseréltem a jobb oldali rugót a töröttet,és észrevettem hogy a kocsi arra dől amerröl kivettem a törött rugot!Néztem mi a f... lehet igy hát kicseréltem a másikat is gondoltam hátha kiegyenesedik de nem.Tehát két egyforma minöségü rugó van hátul mégis kicsit jobbra dől! Mitöl szerintetek??????????



Elnézést a kretén kérdésért, de biztos, hogy a két bontott rugó egyforma volt? Az gondolom evidens volt, hogy méretben, menetemelkedésben, magasságban nem tértek el, de vajon a karakterisztikájuk is egyforma volt?

Nos mert ha igen és az autódat nem tekerték fel egy fára korábban, akkor annak egyformán kellene állnia..

Ha tuti tuti tuti biztos vagy abban hogy a két rugó egyforma (már amit a bontóban kaptál) akkor valami rosszul lett összerakva vagy járni kell az autóval egy kicsit és rossz helyen figyelted meg a magasságkülönbséget.

Annyit hozzátennék, hogy attól is függ a baj, hogy mekkora az a dőlés amit észrevettél? Még az új autók két oldala között is van minimális eltérés.
(eszembe jut az az ügyfél aki anno még a kilencvenes években mérőszalaggal jött átvenni a mitsubishit és azt mérte, hogy a szalon taposojához képest mennyire áll el az új autó négy sarka)

Amit pedig én privátként fűzök hozzá, nekem sem áll teljesen vízszintes talajon az autó a helyén. Ezért néha én is úgy érzem mintha az egyik oldalon a hátsó sárvédőbe jobban bent állna a kerék. Aztán elég elindulnom vele és minden tökéletesen áll.





Igen néztem de a rugó teljesen egyforma annyi külömbséggel hogy e36 325td touringbol van kivéve de patent bement a helyére be is forgattam vastagságra ugyanaz sőt méretre is megegyezik a 46 éval de ha a két rugó ugyanaz és törés elött vagy közben nem ment e szét valami nemtom most is félre áll engem nemzavar csk ha ránézek van vagy 2cm

valter320d Elküldve: 2012-07-17 16:46 Mi lehet a baj?_

Jó napot kívánok minden kedves fórulmlakónak!
Kérdésem a következő,a minap észrevettem hogy a jobb oldali rugóm eltört,szétb...a a gumim sebaj vettem 2db bontott rugót hátra.kicseréltem a jobb oldali rugót a töröttet,és észrevettem hogy a kocsi arra dől amerröl kivettem a törött rugot!Néztem mi a f... lehet igy hát kicseréltem a másikat is gondoltam hátha kiegyenesedik de nem.Tehát két egyforma minöségü rugó van hátul mégis kicsit jobbra dől! Mitöl szerintetek??????????

valter320d Elküldve: 2012-07-17 13:03 Mi lehet a baj?_

YELLOW írta:
Marvin írta:
Marvin írta:
YELLOW írta:
Marvin írta: Sziasztok!

Először is Üdv mindenkinek, "nagelneu" vagyok az oldalon.
Ezután a lényeg: 4 napja vettem egy 2001/6 320d touring kombit, auto váltóval. A kocsiban már van 290e KM, de mondták h új adagoló, akksi, szervizkonyves.... állapota tényleg jónak mondható.
De.
Valamiért a kocsi nagyon lassúnak érződik, 100%-ra nem adja le a 136 LE-t, még nagyobb fordulatszámon sem, a lassú gyorsulásról nem is beszélve. A turboja alapból is kicsit hangosabb szerintem, mint lennie kelleneg, de ezt hétvégén megnéztük és valószínűleg csak a levegőcső tömítőgyűrűje szorul cserére.
Mit gondoltok, mi okozhatja a teljesítmény-vesztést:::

Segítségeteket előre is Köszönöm!

Marvin

P.S: Megvárnám mit 5leteltek és csak utána fognék bele egy szervízelésbe/szakvéleményeztetésbe valamelyik szerelőnél.


valaki írta valahol tegnap, vagy előtte, hogy neki az adagolót újra keleltt állítani, és utána kész álom lett. mivel azt írod cserélve lett, így gyanakodnék erre.


Köszi a tippet, rákérdek hogy anno volt-e vmiféle beállítás rajta, vagy csak cserélték. Anélkül elég "gány" meló lenne, de hát.... láttunk már karón varjút. Sajnos


Még pár fontos dolgot elfelejtettem hozzáírni:
- a fogyasztás sem normális xintem, autópályán 500km-t megtéve 8,5-9 lett az átlag.?
- tempomatot 138-ra berakva az érdi emelkedőnél visszafelé nem bírta tartani a sebességet, lecsökkent egészen 120ig, amikor először visszaváltott. ?
Szóval valami nagyon nem úgy működik benne, ahogy kellene, pls írjátok meg a véleményeteket. Eddig légtömegmérőre és adagolóra gondoltatok. Az eladó elmondása szerint utóbbi nagyjából 40e-km-vel ezelőtt volt cserélve, de szla persze nincs róla.

Köszönöm az infókat!
Marvin



így ezt senki nem fogja megmondani, csak találgatni. mindenképp el kell vinni egy diag-ra. ha minden vákuum, meg egyéb csövet átnéztél és nincs repedés vagy ilyesmi, akkor diag. én azt mondom ez lehet annyira komoly, dolgo, hogy érdemes lenne elutaznod nyíregyházára bmw320d4 (Nagy Miki) kollégához. tudom neked az oda vissza 500km kb, de ha ő nem mondja meg mi a gond, akkor senki. bmw szervízben dolgozott, komoly diag cuccai vannak, ha gondja van hazsnálhatja a bmw szervízt is, olcsón tud alkatrészt szerezni, nah és persze a szakmai tudás, amivel rendelkezik, az nem sok embernek van meg. én azt mondom jelentkezz be hozzá, írhatsz neki itt is privát üzit. lehet telefonban fog nagyon tanácsokat mondani, és lehet el sem kell menned. én mindenképp őt ajánlom. lenne még, de nem hiszem, hogy közelebb lenne.


Ez így igaz Yellow kollégáé a pont Nagy Miklós Nyíregyháza de jó hogy csak 35km re lakok tőle

valter320d Elküldve: 2012-07-06 20:00 kettõstömegü lendkerék

csbalu írta:
jabo írta: Sziasztok!

Hamarosan szükségem lesz (lehet) kettős-tömegű-lendkerék és kuplung tárcsa cserére.
Felmerült bennem, ha már cserélem, akkor mi lenne, ha valami erősebbet (nagyobb nyomatékátadásra képes) tennék be.
Szükséges azért lehetne, mert egy kicsit megokosítanám a gépet (pl.: Chip).
Ha ezek a szerkezeti elemek erősebbek, akkor mi károsodhat a nagyobb nyomaték (v. teljesítmény) miatt?
Ezek egyenlőre csak felvetések, de kimondottan érdekelne a véleményetek ill. ha van tapasztalataitok.

Köszönöm:
Tamás


Nem tudom van-e különbség a 20d meg a 30d kettőstömegűlye között. Ha nincs akkor tök mind1 mert a 30d-nek alapból annyi a nyomatéka mint a 20d-nek chippelve.


Az attól függ melyik 30d nek a 184 vagy a 204 lovasnak mert szerintem köze nincs még csippelve se

valter320d Elküldve: 2012-07-05 12:30 manuális váltó

19810902 írta: Sziasztok! E46 M3-hoz keresek 6-os manuális váltót,vagy olyan emberkét aki tudja javítani!Köszi előre is.






valter320d Elküldve: 2012-07-03 14:16 Füstprobléma!

YELLOW írta:
Coyote írta: Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.
4 (ebből kettő nehéz) személlyel mentem, és koppig rakott csomagtartóval, a hátulja teljesen ült.
A füstölés nem füstfelhőt jelent, de azt mondta, hogy látta, hogy a pályán folyamatos, egyenletes gáznál is "takarított" a kipufogó. Az előzménye az volt, hogy előzéskor, visszaváltás után erőteljes gázrataposásnál megjelent a fekete füstfelhő. Na nem olyan mindent beborító méretben, de a tükörben láttam, hogy mögöttem "nem tiszta a levegő", illetve a bal tükörben láttam fodrozódni a felhőt.

A fenti tünetek szerintem a dízelautók 80%-ánál tuti jelen vannak, legalábbis ilyen durva terhelésnél - engem csak azért érdekel, mert amikor megvettem az autót (40.000 km-rel ezelőtt) akkor még nem füstölt, akkor sem, ha odarúgtam neki.

A kérdéseim:
1. Minek a fáradását jelezheti? Porlasztócsúcsok? Turbó? Esetleg valamelyik szűrőm?
2. Lehet köze ahhoz, hogy a szokásomtól eltérően Auchan kúton tankoltam tele 400 Ft-os gázolajjal? Füstölhet azért, mert esetleg gagyi a gázolaj?
3. Kell-e, érdemes-e vele foglalkozni, ha nincs más tünet?
4. egy diag segíthet kimutatni a füstölés okát?

köszi



nem tudom a tiédben van-e rézecskeszűrő, de lehet az tisztult. azoknak jót tesz a hosszú táv és a terhelés. illetve szerint normális. mondjuk havernak, egy mazda5-ből kivették a DPF szűrőt, neki azután csinált így, nem észrevehető, de látni.


Szerintem ha nincs más tüneted nem érdemes vele foglalkozni,nekem is szokott de nem olyan vészesen csak nagy gáznál.Egy rendszertisztítást ajánlok az sosem okoz bajt nekem pl megszüntette a csörgést.Nem is füstöl ugy,én viszont csak Vpowert tankolok.

valter320d Elküldve: 2012-07-01 21:57 Futómû és hibái

YELLOW írta:
valter320d írta:
YELLOW írta:
valter320d írta:
YELLOW írta:
valter320d írta: Jó estét kivánok minden kedves fórumlakónak A JURID nevezetü fékbetétröl mi a véleményetek???


gyári beszállító volt. én láttam vaci új szettet tárcsa+betét E36-on, semmi baj nincs vele. van akinek sípol, bizonyos összetevők miatt, vagy mert elfékezte


Olvastam róla hogy egy kicsit keményebb betét,csinálhat olyat hogy a tárcsa elvetemedik miatta????? Ha mondjuk a tárcsa nem megfelelő minőségü?


nem a betéttől fog elvetemedni, hanem a hőtől. és amiatt, hogy a tárcsa anyagösszetételében valahol defekt van, zárvány vagy isten tudja minek hívják, és a hő miatt változik az anyagszerkezet.


na most annyi hogy tegnap szétszedtem a fékemet,és a betét félre volt kopva az baj??
A munkahengert megjárattam.


elvileg baj. így hírtelen nem tudom mi okozhatja, több ötletem is lenne, de fáradt is vagyok és nem akarok hülyeséget mondani. de én a nyerek körül keresném a bajt, valahogy nem párhuzamosan megy a betét a tárcsára, lehet szoról valahul az úszónyereg rész, vagy nincs a betét rendesen benne a munkahenger részben.


Rendben uram nem is zavarlak akkor jó éjszakát köszi a segítséget!