valter320d fórum hozzászólásai

valter320d Elküldve: 2012-04-13 08:27 Valaki segítsen

carobi írta: Sziasztok

Egy olyan problémával találkoztam, megálltam a vasúti sín előtt, majd amikor újra,próbáltam elindulni, nem lehetett, egyszerűen nem csinált semmi amikor gázt adtam. Majd elindult, de nem ment az autó egyáltalán. Erre félrehúzodtam és alapjáraton azt látom, hogy a fogyasztás mérő szépen kúszik felfelé, 10-20-30 és eltűnik, és fulladozik a motor. Ha gázt adtam üresben, fulladt meg a motor. Majd leállítottam a motort és vártam 1 percet,miután újra indítottam, eltűnt a hiba, azóta mentem vele 80km és semmi nyoma. Találkoztatok ilyennel, szerintetek mi lehet a gond ? Előtte sokáig állt az autó, 2-3 hónapot és benzin alig az alján volt, indulás előtt pedig 20 percet járattam, hogy feléledjen és melegedjen be.


Mindenek elött cserélni kéne egy üzemenyagszüröt,felkapott valami koszt valószinü. Meg már akkor rendszertisztitást is javasolnék! Üdv a csapatban

valter320d Elküldve: 2012-04-12 23:13 Piros olaj lámpa!!

Sanya írta: Kösz szépen mindenkitõl az infót!!! Az olaj szintem rendben van már 8000-nél le cseréltem mert azt hittem az olaj miatt van. 10/40-rõl 5/30-ra és mindkettõvel ugyanaz!
Csak engen idegesitett hogy miért csinálja ezt, na meg szerintem nem egésztséges a motornak bár lehet hogy én egy kissé túl reagálom a dolgot.
Egyébként ez javitható? Mit tudtok róla

Mégegyszer kösz mindenkinek!!


Szerintem erröl a szelepröl van szó ami megtartja a nyomást:
http://bmwfans.info/parts/cata..._oil_pump/

5 6 7 8 9

Úgy 4000 forint ez a projekt

valter320d Elküldve: 2012-04-12 23:10 Piros olaj lámpa!!

viktor írta: Mind ilyen. Nem kell betojni. Csak a hidrotõkék szólnak, amíg nem megfelelõ az olajnyomás. Türelmesen várd, meg amíg elalszik a lámpa.

Csaó!


Hello igen ez igy van ahogy mondod viktor az enyém is ezt csinálja,sokan mondták hogy ez ilyen. DE! Ha valakit nyugtalanít a dolog méressen egy olajnyomást rögtön kiderül ha gáz van!Hamarosan megméretem!

valter320d Elküldve: 2012-04-07 18:16 Torpanás

hancurozo írta:
valter320d írta: Sziasztok. Nekem ez úgy kezdődik hogy 1800-1900 tól 2300 ig érezhetően nem húz,utánna visszatér az erő,meg persze elötte is!Lehet ez üzemenyag problem,vagy geometria kosz,vagy porlasztó vagy a kimélö használattol mivel hogy csak akkor jövök vele gyorsabban,ha pályán megyek az 2 hetente van,e közben papásan 40-50 max 60 és 2000 nem pörög többet a motor.A lakhely és a melóhely között kb 8 km!Van szerintetek köze hozzá?????


Ha leveszed a motor felső burkolatát, és úgy indítasz a turbó geometriát állító rúdnak el kell mozdulnia a vákumlabda felé.
De nézd át a vákumcsöveket.


Okés!Írok majd hogy mi a helyzet.

valter320d Elküldve: 2012-04-06 08:35 Torpanás

Sziasztok. Nekem ez úgy kezdődik hogy 1800-1900 tól 2300 ig érezhetően nem húz,utánna visszatér az erő,meg persze elötte is!Lehet ez üzemenyag problem,vagy geometria kosz,vagy porlasztó vagy a kimélö használattol mivel hogy csak akkor jövök vele gyorsabban,ha pályán megyek az 2 hetente van,e közben papásan 40-50 max 60 és 2000 nem pörög többet a motor.A lakhely és a melóhely között kb 8 km!Van szerintetek köze hozzá?????

valter320d Elküldve: 2012-04-04 15:05 Motorolaj

Metacska írta:
YELLOW írta: szerintem ez sok, mások szerint nem. nekem 12 ezer alatt, nekem nem mérhető hogy mennyit eszik meg. valaki szerint ez a gond. sok off autónál a gépkönyvben az van írva, hogy az 1000km/l még nem gond. én ezen nagyon csodálkozom, hogy ilyet leírnak, egy 2006-ban lévő új autónál.
ha figyelembe veszem, mikori a motor, konstrukció a tiédbe, akkor szerintem a 12ezer/1 liter elfogadható érték. főleg ha azt nézem, ami szintén csak monda, hogy egy csereperiódus alatt + 1 liter olajfogyás az nem gáz, akkor ebbe is benne van.
szerintem még ne aggódj, menjen bele az, ami eddig is.


A következőek az opciók (ismerőstől, árkedvezménnyel):

Gyári BMW olaj --> 5W30 ------ 5 liter ------- 17500 Ft
Castrol Edge --> 5W30 ------ 5 liter ------- 17000 Ft
Castrol Magnatec > 5W40 ------ 5 liter ------- 14000 Ft

Kinek mi a tapasztalata a fent említettekkel és mit ajánlanak? Yellow?


A megengedett olajfogyasztás mértékét a gyártók a kezelési útmutatóikban -általában- megadják. Ez gyakran meglepően magas érték, pl. egy kétliteres motornál 0,8 liter/1000 km. (Természetesen, az ilyen magasan megadott határértéknek a feladata elsősorban a vásárlói reklamációk elcsendesítése. Az ilyen olajfogyasztású motor már botrányos kékes-szürkés füstöt ereget. Véleményem szerint ennek az értéknek legfeljebb a fele lenne elfogadható.)
Az egy jelentős melléfogás, ha valaki úgy gondolja, hogy az Ő autóját hajtó motor nem fogyaszt olajat. Ezt a motort máig nem találták fel, vagy nem tudok róla. A városi legenda elterjedésében szerepet játszik az a -normál esetben kis mennyiségű- üzemanyag is, ami a dugattyúgyűrűk mellett az olajteknőbe lejut. A legjobb motor is fogyaszt -meglehet, csekély mértékű- olajat.





valter320d Elküldve: 2012-04-04 14:55 Kuplung__

Alesi írta:
m_attila írta: Szia,

Kuplung, lendkerék együtt 150ezer ft
Szerinted??


Alesi írta: Kuplungot van ertelme lendkerek nelkul cserelni?

Lendkerek bajokra utalo jelet nem tapasztaltam, viszont 1-esben elindulva ez a rangatas egyre idegesitobb....




De lendkerek nelkul meg csak a fele

Azert kerdezem, mert az egyik elmes autoszerelo haverom allitja, hogy egy lendkereknek 2 kuplungszettet birnia kell, nekem ez meg meg a gyari...

Zoliika, milyen tortenetekre gondolsz?


Na most a rángatás a kuplung miatt van!Szerkezeted nem fasza,de ha már szét kell szedni akkor nézd meg a lendítőt is nem e kotyog vagy nagy a játéka.Általában a szerkezet fárad el de már ilyenkor egész kuplung szerkezetet kell cserélni!Lendkerékkel nem kell foglalkozni ha még fasza,én is ilyen problémákkal küzdök nemsokára itt az ideje a cserének!Majd töltök fel képeket a javításról!

valter320d Elküldve: 2012-03-30 22:55 NEM HÚZ 1500-2000 fordulaton

Jackson írta:
szalaigabor írta: Megvan a HIBA!

SZerencsére nagyon jó a szerelõ, és szerencsére semmimbe nem került!

Egy kis vákumcsõ elrepedt!




bmw320d4 írta:
szalaigabor írta:
Span írta: Nekem 3 éve megvan már a verda es nagyon szeretem,nagyon fasza allapotban van mind motorikusan,mind mindenhogy.Eddig nagyon korrekten huzott,gyonyoru a hangja,egeszsegesen jar es kormol,minden rendben latszik,egyszeruen csak nehany hete visszaesett a teljesitmeny es uresben valo felporgetesnel is egyertelmuen hallatszik es erezheto a motor megtorpanasa 1000-2000es kozotti fordulaton.ami meg erdekes,hogy ha lepadlozom mondjuk negyes fokozatban,a pillanatnyi fogysztasmero nem ugrik meg,mint eddig egy padlonal,hanem max 10l-ig megy fel,tehat ebbol arra kovetkeztetek,hogy talan nem kap rendesen uzemanyagot.Van valakinek esetleg diagnosztikai merofelszerelese es ezzel kapcsolatos tapasztalata?Az Ebay-en nagyon olcson lehet talani kinai utangyartott cuccot.. Ebben gondolkozom.Koszi a hozzaszolasokat!Span



Nekem is hasonló a problémám, bár a pillanatnyi fogyasztás mérõt nem néztem!


Mi lehet a baj???


Ha 136 lovas motor, akkor szinte biztos, hogy 4-es henger porlasztóhiba.


Nekem még porlasztócsúcs sor csere után is maradt a hibajelenség, adagoló gyanús :S


Nálam ugyanez a jelenség van volt,nekem azt mondták hogy a geometria van letapadva nemtom mennyire igaz,hajtsam meg!!!Fél tankot kikocsikáztam majdnem padlón és ja és az sem mindegy mit tankolsz én shellnél tankolok ezt a fuel shavet,érdekes megszünt a torpanás egyenletesen húz!
Ha nem változik le kell vennni és ki kell takaritani a geot!Ezt a tanácsot kaptam

valter320d Elküldve: 2012-03-30 00:07 Egyenetlen alapjárat

laja írta: Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni,hogy az autómatta váltóba kb.mennyibe kerül egy olaj és szűrő csere??Anyagárra vagyok kíváncsi.És milyen időközönként kell cserélni? 320D 2003.
Köszi a válaszokat! Üdv.Lajos
UI:Bocsi nem ide kellett volna írnom!




60000 km kb de akkor cseréld a difiét is!

valter320d Elküldve: 2012-03-26 23:18 meg akar halni a bmw :|

valter320d írta:
anubisz írta:
Odin írta:
anubisz írta:
Odin írta:
anubisz írta: Addig ne is kezdj neki,ha nincs egy kis plusz tőkéd. Amikor meg bontanak egy 8,10 éves kocsit akkor derül ki hogy még ezt is ki kel cserélni,az is elvan kopva,itt is szivárog,az is repedt, nekem mikor hozzá nyúltak mindig tuti vagy 150 000 el többe került mint a tervezett. Csak egy példa,nyikorgott a hátsó toronycsapács,jól van ki cseréltetem,hát kiderült mindkét rugóm törött volt,nem látszott mert egész felül, csak mikor megbontották.
Csak egy példa,sorolhatnám estig. Motornál meg főleg,ha már bontatnám,én tuti ki cserélnék minden szimeringet, stb ami olyan egy kalap alatt. Persze össze is lehet rakatni,aztán kitudja,1-2 hónap múlva megint lehet szét szedni,mert mondjuk akkor nem cseréltél ki valamit,ami már szar állapotba volt. Főleg szivárgási gondoknál,minden tömítést,szimeringet ki kell akkor már cserélni. És ez halál komoly. Bármikor belenyúltak a kocsiba mindig volt amit még cserélni kellett,és nem lehúzás mikor mutatják,hűtőrendszer csövek,az halál.Ha még nem voltak cserélve soha,hallod mállik szét mint a homok egyik 8,másik 15 3,7 ezergumicsövek dettó,szétrepedt a légtelenítő tartályom, csere,kiderült szarok voltak a csövek,műanyagok,csere,mivel ott meg bontották,1 hónapra rá eresztett a hűtőm,mert megrepedt a csonk a tetején amire megy rá a gumicső,meg kapargattam mállott szét belül mint a homok,csere egész hűtő, stb, amíg nem volt megbontva semmi gond nemvolt vele,ezeket jobb ha bele kalkulálod,persze lehet hogy szerencséd lesz,de készülj fel, persze ha trehány a szerelő össze dobja,aztán vissza járhatsz vele hónapokig.8-10 éves kocsinál sajnos ritkán vannak csodák


Sajnos ez igaz tapasztaltam már a régebbi kocsiaimnál is,hogy ez így működik.
De az a baj, hogy ebben a mai világban már nem nagyon lehet meglenni kocsi nélkül.
Most megint van új fejlemény már állítólag vagy előreláthatólag valami kettős tömegű lendkerék a bűnös, ami kb200.000 ha nem kell a főtengelyt csiszolni meg stb.. ha kell akkor 500 azt hittem az agyam eldobom......pont most hihetetlen.



Ekkora összegnél már el gondolkodnék nem e éri meg egy bontott motort tenni bele,Németországba annyi van belőle mint a szemét.És akkor még nem találtak más hibát mellé.Sajnos a komolyabb motor felújítás soha nem a 100 ezres tételbe tartozott. Jobb ha több helyen körülnézel árajánlat ügyben,akik erre szakosodtak,mert akár 100 ezres eltérés is lehet,és ennyi pénzért már vállaljanak garanciát is az elvégzett munkáért. Főtengely köszörülés stb. Nagyon nézd meg hova rakod be a kocsit, mert aztán összerakják neked úgy hogy utána még ugyanennyit ráköltesz, mire egybe áll az egész.
Persze az alap hogy értsen ehhez a típushoz,különben szart se ér az egész.


Hát ha azt mondja, hogy 3,4,500 ezer akkor lehet az lesz, hogy kap egy másik motort.
Akkor már csak az lesz a kérdés, hogy németországban vagy akár kis hazánkban vásárolt bontott motort, hivatalosan, hogyan lehet majd beépíteni.



azt nem tudom,sosem csináltam még, biztos van itt aki tudja,viszont akkor lesz legalább alkatrészed a régi motorból, vagy azt el is adhatod,amit ki lehet belőle árulni.Valami kis pénz talán abból is visszajön. Azért a bontott motor is lehet lutri,de azért írtam Németországot, mert ott azért nagyobb a szerviz fegyelem ,és az átlag már 10 évvel ezelőtt is szakszervizbe szervizelt. A gond az hogy így még szabadulni se tudsz a kocsitól,mert kiszúrják a hibát,ha meg ennyit költesz rá, akkor jobb megtartani hosszútávon,mert ugye nem másnak akarsz felújított kocsit a feneke alá rakni.Azt senki nem fogja megfizetni amit költöttél rá.Én azért nem adom el,vagy másfél milliót tuti bele pumpáltam már.És ez csak az alkatrész amik ki lettek cserélve. Inkább használom addig amíg össze nem roskad alattam. Másnak nem újíttok fel kocsit.
Ezeket mérlegeld mielőtt belevágsz,mert nem lesz olcsó. Lehet jobban jársz ha el adod így hibásan,és veszel egy épet. azt az 5,6 kilót így is,úgy is bukod,max megkíméled magad a sok stressztől. Magyar motort nem tanácsolok,akkor inkább újítsd fel,ezt most komolyan mondom. Ha találsz itthon ilyen motort bontottat abba tuti már minimum 300 lesz,és 150 ezerrel drágábban fogják adni mint mikor bejött az iPhon 4 akciósan 410 000 3 hónap múlva már csak 200 volt, aki nem tudott várni 3 hónapot az vett félmillióért egy telefont


Hali!5 kilóért már nem hogy motort hanem komplett kocsit veszel kint!A motor átirás egy kicsit macerásabb mert nem árt ha van az embernek 1 ismeröse a kpmnél szerény példám,de az még akkor is egy 50 es volt ez 2 éve!



Érdemes lenne ezt megvenni:http://suchen.mobile.de/auto-i...abNumber=2

valter320d Elküldve: 2012-03-26 23:13 meg akar halni a bmw :|

anubisz írta:
Odin írta:
anubisz írta:
Odin írta:
anubisz írta: Addig ne is kezdj neki,ha nincs egy kis plusz tőkéd. Amikor meg bontanak egy 8,10 éves kocsit akkor derül ki hogy még ezt is ki kel cserélni,az is elvan kopva,itt is szivárog,az is repedt, nekem mikor hozzá nyúltak mindig tuti vagy 150 000 el többe került mint a tervezett. Csak egy példa,nyikorgott a hátsó toronycsapács,jól van ki cseréltetem,hát kiderült mindkét rugóm törött volt,nem látszott mert egész felül, csak mikor megbontották.
Csak egy példa,sorolhatnám estig. Motornál meg főleg,ha már bontatnám,én tuti ki cserélnék minden szimeringet, stb ami olyan egy kalap alatt. Persze össze is lehet rakatni,aztán kitudja,1-2 hónap múlva megint lehet szét szedni,mert mondjuk akkor nem cseréltél ki valamit,ami már szar állapotba volt. Főleg szivárgási gondoknál,minden tömítést,szimeringet ki kell akkor már cserélni. És ez halál komoly. Bármikor belenyúltak a kocsiba mindig volt amit még cserélni kellett,és nem lehúzás mikor mutatják,hűtőrendszer csövek,az halál.Ha még nem voltak cserélve soha,hallod mállik szét mint a homok egyik 8,másik 15 3,7 ezergumicsövek dettó,szétrepedt a légtelenítő tartályom, csere,kiderült szarok voltak a csövek,műanyagok,csere,mivel ott meg bontották,1 hónapra rá eresztett a hűtőm,mert megrepedt a csonk a tetején amire megy rá a gumicső,meg kapargattam mállott szét belül mint a homok,csere egész hűtő, stb, amíg nem volt megbontva semmi gond nemvolt vele,ezeket jobb ha bele kalkulálod,persze lehet hogy szerencséd lesz,de készülj fel, persze ha trehány a szerelő össze dobja,aztán vissza járhatsz vele hónapokig.8-10 éves kocsinál sajnos ritkán vannak csodák


Sajnos ez igaz tapasztaltam már a régebbi kocsiaimnál is,hogy ez így működik.
De az a baj, hogy ebben a mai világban már nem nagyon lehet meglenni kocsi nélkül.
Most megint van új fejlemény már állítólag vagy előreláthatólag valami kettős tömegű lendkerék a bűnös, ami kb200.000 ha nem kell a főtengelyt csiszolni meg stb.. ha kell akkor 500 azt hittem az agyam eldobom......pont most hihetetlen.



Ekkora összegnél már el gondolkodnék nem e éri meg egy bontott motort tenni bele,Németországba annyi van belőle mint a szemét.És akkor még nem találtak más hibát mellé.Sajnos a komolyabb motor felújítás soha nem a 100 ezres tételbe tartozott. Jobb ha több helyen körülnézel árajánlat ügyben,akik erre szakosodtak,mert akár 100 ezres eltérés is lehet,és ennyi pénzért már vállaljanak garanciát is az elvégzett munkáért. Főtengely köszörülés stb. Nagyon nézd meg hova rakod be a kocsit, mert aztán összerakják neked úgy hogy utána még ugyanennyit ráköltesz, mire egybe áll az egész.
Persze az alap hogy értsen ehhez a típushoz,különben szart se ér az egész.


Hát ha azt mondja, hogy 3,4,500 ezer akkor lehet az lesz, hogy kap egy másik motort.
Akkor már csak az lesz a kérdés, hogy németországban vagy akár kis hazánkban vásárolt bontott motort, hivatalosan, hogyan lehet majd beépíteni.



azt nem tudom,sosem csináltam még, biztos van itt aki tudja,viszont akkor lesz legalább alkatrészed a régi motorból, vagy azt el is adhatod,amit ki lehet belőle árulni.Valami kis pénz talán abból is visszajön. Azért a bontott motor is lehet lutri,de azért írtam Németországot, mert ott azért nagyobb a szerviz fegyelem ,és az átlag már 10 évvel ezelőtt is szakszervizbe szervizelt. A gond az hogy így még szabadulni se tudsz a kocsitól,mert kiszúrják a hibát,ha meg ennyit költesz rá, akkor jobb megtartani hosszútávon,mert ugye nem másnak akarsz felújított kocsit a feneke alá rakni.Azt senki nem fogja megfizetni amit költöttél rá.Én azért nem adom el,vagy másfél milliót tuti bele pumpáltam már.És ez csak az alkatrész amik ki lettek cserélve. Inkább használom addig amíg össze nem roskad alattam. Másnak nem újíttok fel kocsit.
Ezeket mérlegeld mielőtt belevágsz,mert nem lesz olcsó. Lehet jobban jársz ha el adod így hibásan,és veszel egy épet. azt az 5,6 kilót így is,úgy is bukod,max megkíméled magad a sok stressztől. Magyar motort nem tanácsolok,akkor inkább újítsd fel,ezt most komolyan mondom. Ha találsz itthon ilyen motort bontottat abba tuti már minimum 300 lesz,és 150 ezerrel drágábban fogják adni mint mikor bejött az iPhon 4 akciósan 410 000 3 hónap múlva már csak 200 volt, aki nem tudott várni 3 hónapot az vett félmillióért egy telefont


Hali!5 kilóért már nem hogy motort hanem komplett kocsit veszel kint!A motor átirás egy kicsit macerásabb mert nem árt ha van az embernek 1 ismeröse a kpmnél szerény példám,de az még akkor is egy 50 es volt ez 2 éve!

valter320d Elküldve: 2012-03-22 19:11 Motorolaj

InsectKiller írta:
YELLOW írta: én 2 évente cserélek motorolajat és nem fogok sűrűbben (nem érdekel ki mit mond ) ez nálam 10-12ezer km futás vagy annyi sem
fékolajat hivatalosan 2 évente kell. van ismerősöm nem BMW-vel, de mióta meg van az autó 12 éve nem volt fékolaj cserélve benne. igazából a vizesedés akkor okoz gondok, ha erőltetve van a fék, lejtmenet ls kipárolog belőle a víz, ezálta csökken a fékhatás. valamint a fékmunkahenger berohadhat. én méretni szoktam és az alapján cserélem.


Én 15000ként cserélem a motorolajat. Ez kb 1-1,5 év, mikor hogy. A fékolajat meg mindig kiírja a gépezet 2évente, hogy cserélni kell! Ezért csere és utána hiba kiüt!


Én fél évente cserélek olajat az kb 22000!

valter320d Elküldve: 2012-03-22 19:03 Motorolaj

Coyote írta:
zoliika írta:
funez írta: Sziasztok

Kevest megyek az autoval ( 2év 10000 km ) szerintetek kell e 2 évente olajat cserélni vagy maradhat tovább is mert ugye a csere 30000km után lenne esedékes gyári LL4-el ????

Köszi a válaszokat


Úgy szól a fáma,hogy kétévente cserélni kell a motorolajat ha nincs meg a 20-30e km,fékolajat szintén(dot4 ami a dsc-nek is megfelelő) és a hűtőfolyadékra 4 évet mondanak.



Akkor valaki tegyen igazságot, mert tudtommal olajat évente kell cserélni, fékolajat kb. tárcsacserekor, hűtővízhez meg felesleges nyúlni, csak a szint legyen meg és fagyállóságra kell figyelni. Nem?
Az esetleges alkatrészcserék ígyis-úgyis hűtővízcserét igényelnek sok használatnál, kevés használatnál meg mi romlana egy zárt rendszerben?

Így van ott van lejebb leirtam az auto ha garázsban is áll évente cserélni kell!

valter320d Elküldve: 2012-03-22 19:00 Motorolaj

csavargo írta:
BarG írta:
zoliika írta:
funez írta: Sziasztok

Kevest megyek az autoval ( 2év 10000 km ) szerintetek kell e 2 évente olajat cserélni vagy maradhat tovább is mert ugye a csere 30000km után lenne esedékes gyári LL4-el ????

Köszi a válaszokat


Úgy szól a fáma,hogy kétévente cserélni kell a motorolajat akkor is ha nincs meg a 20-30e km,fékolajat szintén(dot4 ami a dsc-nek is megfelel) és a hűtőfolyadékra 4 évet mondanak.




motorolajat évente kell cserélni!



Az utóbbi időben többszörösére kitolódott az új autók előírt futásteljesítményhez kötött olajcsere periódusa.
Ennek örülni kell(ene), részben mert csökkennek az üzemeltetési költségek, másrészt a környezetvédelmi szempontok sem mellékesek.
Viszont adódik némi bizonytalanság. Nem mindegy, hogy a kocsi alapvetően városban araszol, vagy autópályán fut. A városi forgalomnál ugyanolyan futásteljesítményhez esetleg négy-ötszörös üzemidő tartozik. (Ennél még fontosabb: városi forgalomban sokkal intenzívebb az olajhígulás.)
Az autók nagy hányadánál még nincs beépítve az üzemeltetés körülményeit is figyelő rendszer, nincs QLT (minőség-szint-idő) szenzor. Adott esetben tehát több, mint kockázatos a megengedett olajcsere intervallum akár csak felét is betartanunk. Elég csak egyszer megnézi azt a sűrű, fekete, iszapos folyadékot, amit 25.000 megtett km. után az olajteknőből leeresztenek ahhoz, hogy műszaki érdeklődésű ember radikálisan lecsökkentse az olajcsere periódust.
Ha a járművet nem használják, szinte csak áll a garázsban, akkor is ajánlott a motorolajat évente cserélni.

valter320d Elküldve: 2012-03-16 22:50 320d Motor

[quote="valter320d"]
lorand007 írta:
Tano írta:
lorand007 írta: Aha, nah akkor ez lenne a TURBO http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=50 ezt gondolom jobban szét kell szednem, es itt http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=50 mit ajánlot kipucolni? köszönöm


Én inkább erre a turbó utáni szakaszra gondoltam, illetve erre az EGR szelepre és a beömlőre.



Köszönöm, már csak a megfelelö tisztitó szert kell megtalálnom



Az pedig ez lenne:
YouTube videó


Ha mélyebre is akarsz menni és a jobb teljesitmény érdekében ha már szétszeded a turbót a geometriát is kitakaritanám.