valter320d fórum hozzászólásai

valter320d Elküldve: 2012-03-16 22:49 320d Motor

lorand007 írta:
Tano írta:
lorand007 írta: Aha, nah akkor ez lenne a TURBO http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=50 ezt gondolom jobban szét kell szednem, es itt http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=50 mit ajánlot kipucolni? köszönöm


Én inkább erre a turbó utáni szakaszra gondoltam, illetve erre az EGR szelepre és a beömlőre.



Köszönöm, már csak a megfelelö tisztitó szert kell megtalálnom



Az pedig ez lenne:
YouTube videó

valter320d Elküldve: 2012-03-15 22:03 Motorolaj

Az olajok már eredeti állapotukban is tartalmaznak adalékanyagokat, nem is keveset, akár 15%-ot is. Az utólagos adalékokkal célszerű óvatosnak lenni, előfordulhat, hogy az adalékok nem kívánt kölcsönhatásba kerülnek egymással.

Ajánlott a motor beindítása után annak terhelése nélkül azt az időt kivárni, amíg a kenőolaj minden szükséges helyre eljut. Egyes kutatási eredmények szerint ez a motor konstrukciójától és az olaj minőségétől függően 5 és 20 másodperc között van, feltéve ha jelentős idő telt el az utolsó leállítást követően. Ennek -látszólag- ellentmond. hogy néhány tizedmásodperc alatt kialszik az olajnyomás kontrollámpa. Ne felejtsük el: az olajnyomás érzékelő -általában- a motor alsó / középső részén helyezkedik el, itt gyorsabban kialakul olajnyomás, mint a motor felső részén kialakított kenési pontokon (pl:vezérműtengely) Nem mellesleg: kontrollámpa már egészen alacsony olajnyomás elérésekor kialszik, ez kevés a motor boldogságához...

valter320d Elküldve: 2012-03-15 21:49 Motorolaj



valter320d Elküldve: 2012-03-15 21:41 Motorolaj

hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
valter320d írta:

Na most a motor nem kopott az tuti,mivel az olajat nem eszi és füstölni sem füstöl.és nagyon jó eröben van!Lehet érzékelö de nem tartom valószinünek,lehet hogy olaj lesz a ludas,kipróbálok egy másik fajta olajat!Na most az ez elötti olaj ami benne volt az ELF tipusú volt most ami benne van az BMW kipróbálom a LIQUIt!AZ ELF OLAJJAL nem volt ilyen probléma lehet az olj volt szar vagy nemtom ha van fejlemény másik olajjal kapcsolatban megosztom!


semmi köze az olajhoz.
nem Te leszel az első, akinek olajcsere után behal a szenzor. feleslegesen cserélsz olajat. nem fog megjavulni.


Milyen szenzor? Olvasod te a hozzászólásait? Mond el hol van az a szenzor.
valter320d olajcserénél a szűrővel minden O gyűrű cserélve lett?


azt hittem még az a téma, hogy sárga/piros olajoskanna. azt írta, hogy nem eszi az olajat, nem füstöl, akkor most miylen O gyűrű szűrőnél?


Nem hinni kell, hanem rendesen olvasni (akár visszaolvasni is). (el lehet nézni valamit, de rendszeresen?)
Tudod a betétes (értsd: külön házban szerelt) olajszűrőknél több O gyűrű is van, ami a olajszűrő házát és belső részeit tömíti. Az olcsó (nem feltétlenül Kínai) szűrő mellé csak a szűrőház O gyűrűjét rakják. (a jobbakban, tipustól függően 3-4 Ogyűrű van és 1 lágy, rézalátét a leeresztőcsavarhoz) Ez is 1 ok lehet arra, ha csak 2-3 másodperccel az indítás után alszik el az oljnyomás lámpája.


Igen uram lett csrélve o gyürü és réz alátét is le eresztö csavarnál ez alap vetö dolog nálam!

valter320d Elküldve: 2012-03-15 21:37 Motorolaj

harmas írta:
valter320d írta:




Na most a motor nem kopott az tuti,mivel az olajat nem eszi és füstölni sem füstöl.és nagyon jó eröben van!Lehet érzékelö de nem tartom valószinünek,lehet hogy olaj lesz a ludas,kipróbálok egy másik fajta olajat!Na most az ez elötti olaj ami benne volt az ELF tipusú volt most ami benne van az BMW kipróbálom a LIQUIt!AZ ELF OLAJJAL nem volt ilyen probléma lehet az olj volt szar vagy nemtom ha van fejlemény másik olajjal kapcsolatban megosztom!



A motor kopása alatt ne feltétlenül a henger-dugattyú kopását értsd, ahol "megenné" az olajat.
Az 5 nyugvó, és 4 hajtókarcsapágy bármelyikének kopása eredményezheti, hogy később tud felépülni a nyomás. Olaj nem fogy (hiszen motoron belül marad) csak a kis illesztéseknél elszivárog, egészen addig amíg eleget nem tud szállítani az olajszivattyú.
Saját szememmel láttam olyat, hogy az egyik nyugvócsapágy egyik oldala (két félből áll) kopott meg, hordozóig - a csapágyfém lekopott róla. Miért? Senki ne tudott rá okosat mondani...
Mérjetek olajnyomást man.méterrel, az megmondja, hogy kell-e aggódnod[/quote]



OKÉ köszönöm mgecsinálom minél hamarabb!

Ebböl kifolyolag amit fentebb megosztottam:A motor kopásával egyre növekszik a kartergáz mennyisége, az égéstérből a motor forgattyúházába szöknek az égéstermékek és tüzelőanyag gőzök. A bennük lévő vízgőzök az olajteknőben lecsapódnak, a forgattyúház-szellőztetés ellenére rontják az olaj kenőképességét, az égéstermékek kéndioxid tartalma a felelős az erősen korrozív kénessav létrejöttéért. Könnyen belátható, hogy minél kopottabb ("kartergázosabb") a motor, annál sűrűbben indokolt lehetne az olajcsere. A gyakorlatban ez -általában- fordítva történik: a fáradt motort nemigen kényeztetik sűrű olajcserékkel. ("Erre már kár költeni") Így aztán az egyébként is kopott motor elhasználódása felgyorsul. A környezetvédelmi szempontból elengedhetetlen forgattyúház-szellőztetésnek is van káros hatása:a korrozív gázok visszajutnak az égéstérbe.
A mindennapi szervizgyakorlatban pontosan mérni a kartergáz mennyiségét nem lehet, inkább csak a tapasztalatokra támaszkodva lehet megítélni azt. Laboratóriumi mérések szerint egy mai, korszerű, normál állapotú motor kartergáz mennyisége a beszívott levegő mennyiségének mintegy 0,5......1,5 %-a.

Nem kartergázos a motorom gondolom azt érezném,de annak semmi jele!

valter320d Elküldve: 2012-03-15 16:36 Motorolaj

csavargo írta:
jons írta:
valter320d írta:
hil írta:
jons írta:
valter320d írta: Leállitom várok kb 10-20 percet inditok és késön alszik el az olajlámpa 3-4 msp.Van e hozzá köze az olajnak????

Nincs köze az olajnak hozzá. Szar az érzékelő. Tipushiba.

Szia! Nem írta, hogy pirosan, vagy sárgán világít a lámpa. Ha sárgán, akkor úgy van, ahogy írtad, de ha piros, az már más

Piros,ez az a piros amikor ráadod a gyujtást és az akksi és az olaj világit.Inditom és a piros kb 3 msp mulva alszik el!


Na én meg élből írom rá, hogy érzékelő. Annyit volt ez a sárga lámpa már téma itt, hogy a pirosat is sárgának olvastam. Igen a 3másodperc kissé soknak tűnik... lehet hozzá köze az olajnak, meg a motorkopásnak is.



2-3 másodperc után alszik el az olajnyomás lámpa és az már baj????? érdekes szerintem normális mivel az olajnyomást "fel kell épiteni" az olajszivattyúnak és mire az olajteknőböl felér a hengerfejbe a megfelelő nyomással kell egy kis idő pláne első "hideginditásnál"




Na most a motor nem kopott az tuti,mivel az olajat nem eszi és füstölni sem füstöl.és nagyon jó eröben van!Lehet érzékelö de nem tartom valószinünek,lehet hogy olaj lesz a ludas,kipróbálok egy másik fajta olajat!Na most az ez elötti olaj ami benne volt az ELF tipusú volt most ami benne van az BMW kipróbálom a LIQUIt!AZ ELF OLAJJAL nem volt ilyen probléma lehet az olj volt szar vagy nemtom ha van fejlemény másik olajjal kapcsolatban megosztom!

valter320d Elküldve: 2012-03-14 10:08 Motorolaj

hil írta:
jons írta:
valter320d írta: Leállitom várok kb 10-20 percet inditok és késön alszik el az olajlámpa 3-4 msp.Van e hozzá köze az olajnak????


Nincs köze az olajnak hozzá. Szar az érzékelő. Tipushiba.


Szia! Nem írta, hogy pirosan, vagy sárgán világít a lámpa. Ha sárgán, akkor úgy van, ahogy írtad, de ha piros, az már más




Piros,ez az a piros amikor ráadod a gyujtást és az akksi és az olaj világit.Inditom és a piros kb 3 msp mulva alszik el!


valter320d Elküldve: 2012-03-13 23:01 Motorolaj

Ok köszönöm nem megyek vissza a végére ha ez 1 örökké tartó vita.Kipróbálom és megosztom a véleményem ugy lesz tiszta! De 1 biztos valószinünek tartom hogy a motorom jó meg stb,lassan ott járok hogy olajcsere és nem kellett utánna töltenem 1 centet sem,de viszont inditásnál kell 3 vagy 4 msp mig elalszik az olajlámpa az mitöl van????Nem minden esetben van amikor csak pillanat és kialszik hidegen mint melegen de viszont csinálja melegen is!Leállitom várok kb 10-20 percet inditok és késön alszik el az olajlámpa 3-4 msp.Van e hozzá köze az olajnak????

valter320d Elküldve: 2012-03-12 23:32 Motorolaj

Hali mindenkinek.Véleményt valaki LIQUI MOLY tipusu olajrol???Most akarok venni az enyémbe állitolag dicséretes!

valter320d Elküldve: 2012-03-06 20:01 Turbo

xlzx írta: van egy ilyen nyomott turbóm 150lovas 20dről. szerintetek lehet ezzel kezdeni valami vagy full kuka? a tengely jónak tűnik.





ha neked nem kell én szivesen elmegyek érte!!! ha foglalja a helyet??

valter320d Elküldve: 2012-03-05 23:06 Turbo

valter320d Elküldve: 2012-03-05 23:06 Turbo


YouTube videó
Ez hivatalosabb küldöm mind a 2 részt

valter320d Elküldve: 2012-03-05 23:01 Turbo


YouTube videó
Szemléltetés turbó szétszedés-javitás

valter320d Elküldve: 2012-03-05 22:56 Turbo


YouTube videó

Az egyensúlyozás szemléltetése!

valter320d Elküldve: 2012-03-05 22:42 Turbo


YouTube videó

Egy kis segitség az ügyeseknek

Simán belevágnék