veszkoo85 fórum hozzászólásai

veszkoo85 Elküldve: 2014-03-09 16:04 Nagyobb sebességnél rezonálás

kedves kolléga.
Őszintén már magam sem tudom.
Pénteken kicserélték a motortartó+váltótartó gumibakot úgy gondolom hogy csendesebb lett menet közben..vált rendesen "szerintem"de kíváncsi lennék hogy egy ilyen szaki mint mondana.mivel azt mondják hogy egy ezek a váltók öntanulosók a vezető stílusához igazodnak,én nem nyomom neki ezért ha betaposom nekem nem pakol vissza 2-öt,de azt megfigyeltem az elmúlt hónapban ha sportosabbra veszem a figurát ezt ő érzékeli érezteti,nem arra gondolok hogy átbillentem sport állásba.
Az előző tulaj cserélt benne olajat..majd megkérdezem hogy miért..
de a barátomnak 320d-van 400ezer kilométer váltóhoz nem nyúlt még..
neked okés a váltó?????????

veszkoo85 Elküldve: 2014-03-09 11:08 Nagyobb sebességnél rezonálás

YELLOW írta:
veszkoo85 írta:
oxigen írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
oxigen írta:
anubisz írta: No akkor meglátogatok én is egy váltóst,amíg nem késő, nézze meg, hátha érez majd valami hibát, mert olajat is cserélni kéne,mert szerintem sose volt, nálam biztos nem.


Olajat 60-80ezrenkent, az sokat segit. Plusz ilyenkor legalabb kiprobalja a valtos. Egyebkent egy dizel automatat nem szabad hasonlitani a benzinessel, mas a nyomatek, mas az igenybevetel. A benzinesek tartosabbak sokkal.

A valtos emberem atcsuszott holnapra, szoval holnap fog kiderulni, hogy igazabol hogy is megy, amikor nem vonszolja magat

Valaki emlitette a gaz+fek kombinaciot "teszteles" gyanant. Ezt azert ne fogadjatok meg, mert ket fele keppen lehet kinyirni egy automata valtot. Az egyik, hogy meg R-bol ugy rakod D-be, hogy meg gurul hatra az auto (D-bol R-be), vagy pedig a "kick-off", amikor fek+gaz egyszerre, ilyenkor ugyanis a lock-up nem tud osszezarni, viszont teljes erovel es nyomatekkal kopik a turbina.



Pont ez a lényeg, hogy jó e még ,az nem jelenti azt, hogy ki kell nyírni, de ha automatást vesz az ember, így szokták ellenőrizni, nem e kula a wandler. Aki meg menet közbe kapcsol hátramenetet,az meg is érdemli.


ezt a módszert, szakember írta. nem folyamatosan próbálja az ember csak egyszer.




Nem is tudtam Yellow hogy automata váltós az autód....nem is igazán értem ezeket a dolgokat,hogy akinek nincs tapasztalata vagy maga is részese ennek a dolognak az mi a fasznak ossza az itinert,mert egyszer réges régen hallott vagy olvasott valamit valahol.
ha valamihez nem értek akkor ne szóljak már bele ez nem telefon...hát ezért tartunk ott ahol most tartunk mert mindig azok az emberek mondanak ötletet vagy tippet akinek tapasztalata semmi az adott dologban.és ha valaki megnyit egy új témát ami már van azt le kell oltani a segítség helyett gratula....

ja amúgy jövőhéten megyek váltoshoz kontrollra 5 mátyás az ára ennek.40 mátyás az olajcsere+a szürő meg ilyesmi.majd beszámolok a diagnozisról.


de most ebben mi volt a beleszólás? mi köze ennek ahhoz, hogy iylen váltóm van?
miért Te tudod, hogy lehet kiszűrni, ha egy automatának baja van? mert ezt nem írtad. én csupán megemlítettem, hogy az a tesztelős részt egy szakember írta, autóvásárlóknak, mivel pont én linkeltem be azt a cikket, amiben erről szó van. gondolom, ha ez a etszt ártana a váltónak a TC, sem adta volna hozzá a nevét. illetve más helyen is olvastam. de nyílván neked a kötekedés volt a lényeg ismét...


Kedves Yellow egyáltalán nem a kötekedés volt a célom,jó hogy nem vagyunk egyformák te szereted leírni mindenhová a véleményedet tök mindegy hogy milyen típusú az autó benzin,diesel,automata,kézi kismotoros vagy nagy.Olyan vagy mint a centrum vitamin A-Z-ig minden megtalálható benne.te is mindenhez hozzászólsz ha van tapasztalat ha nincs.
ja amúgy automata váltós a kombinóm és nem tudom kiszűrni hogy jó teszi e a dolgát a váltó vagy sem kilométer 328ezer...még a hiper szuper váltosok sem.Barátom megrőgzött Mercis az autója egy E-280cdi 2006-os évjárat ez a 7g-tronicos váltó 60-70 ezer kilométer van benne,olajcsere a váltoba valami pappasos szerelő intézte annyira sikerült kevesebb olajjal töltötték fel olaj megéget turbina csere meg ilyenek.Pest megyébe Dányon van egy idősebb ember aki automatákat csinál és 350ezerért rakták rendbe a váltót.azota hibátlan ja és 1év garancia..Ha valakinek kell van számom hozzá.

veszkoo85 Elküldve: 2014-03-08 19:37 Chip tuning

batigol09 írta:
viktor írta:
rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta: Uhh most látom milyen háborút indítottam el a kérdésemmel!
Azt reméltem hogy személyeskedés nélkül meglehet ezt a témát beszélni...
Javasolnám hogy az szóljon hozzá akinek van/volt beszerelve chip tuning a BMW!-be és arról mi a tapasztalata.

Azt hogy kell-e nekem vagy másnak majd eldönti a tulajdonos!
Valóban a sógora a hozzászólónak a Szabolcs?

Az hogy lehet rá kötni biztosítást az egy előny és pozitívum,igaz hogy nem olcsó de ha vki a biztonságra utazik annak ez egy jó megoldás lehet.
Hogy a biztosító mennyit és hogyan(mire) fizet gond esetén az más kérdés,külön körbe kell járni!
Én mint laikus úgy látom hogy ha szakemberhez!! viszi a tulaj akkor vállalható a kockázat.
Itt olyanra gondolok aki nem egy-két BMW chippel évente hanem van komoly tapasztalata és visszajelzés a vevők felől.
Ettől függetlenül biztos hogy van kockázata de ezt mindenki maga dönti el hogy kell-e neki.

Én azért tovább is várnám a tapasztalatokat!!


figyelj, bár nemt udom anyagi helyzeted, de ne a csipsz legyen már az a hűdefontos dolog, hanem egyéb szinten legyen már rendbe a verdád. én szerintem felesleges. az tény a dízel autók jobban csippezhetőek, több tartalék van bennük, és valóban a régebbi vw konszern autói valóban jobbak ilyen szempontból.
ha kevés az erő, akkor miért enm vettél nagyobb motorost? amihez minden hozzá van igazítva gyárilag, ahhoz méretezve. vagy jó kimondani a haverok előtt, hogy csipszezett az autó? ez is valami farok növelő tényező lett? szerintem szard le a csippet. elég az a 150 ló, lehet kibírná a 170-t is, lehet valakinek tökéletesen megy sok ezret, de gyárlag még többet tud elmenni. a másik dolog, ha pár évre veszed, gondolj bele el is kell adni. értelmes ember, aki nem sztrítréjszing hülyegyerek, nem fog csippes autót venni, vagy nagyon nyomott áron, aki meg úgyis odaadja, az alapból gyanús ahogy hil is írta, kajálj az árából, vagy tankold meg a gépet és kirándulj egyet.
tudom milyen sikereik vanank a dízelnek, de nekem még mindig nem fér össze a sport-dízel kapcsolat, mint az a bolondéria, hogy kabrió dízel motorral. nekem ez brutális megerőszakolása a stílusnak.

szerk.: persze megértem, egy erősebb autó adói drágábbak, de majd egyszer eljő az az idő, amikor elkell menni beméretni az autókat, és ami több mint a gyári, azt az alapján fognak adóztatni, akokr majd elsz kopp. ezektől kitelik.

Figyelj!
A farokméregetésből már régen kinőttem mert lassan 50 vagyok és nem a haverok előtt akarok vakítani mint a 20 évesek!
Valóban ne turkálj a pénztárcámba mert semmi közöd hozzá hogy mire költöm a pénzemet!
Egyenlőre csak tájékozódom és arra voltam kíváncsi hogy esetleg fogyasztás csökkentés mellett lehet-e teljesítményt növelni és nem a fordítottja!!
Nem eladásra vettem az autómat és szeretném optimálisan jól "feljavítani" amit lehet,ezért is rakosgatok bele "extrákat" ami nekem kellhet.
Egyáltalán nem biztos hogy teszek bele chipet,pont erre való a fórum hogy a hozzászólások alapján eldöntöm hogy kell-e nekem vagy nem.
Sok hasznos tanácsot adsz a fórumon de ne oktassál már ki ilyen idős fejjel majd én tudom mit teszek!!

Amikor hasznos tanácsot adtál már többször is akkor mindig pontoztalak is és díjazom a segítő készségedet!

Ezután is megköszönöm ha tárgyilagosan segítesz de nem ebben a stílusban!(ha kérhetlek rá)
Lehet én reagáltam túl a hsz-t de fogadd el tőlem hogy ilyen vagyok.

És a verdámat rendben tartom szerintem ezek után is!!

Üdv!



azt nem tudom miért vetted magadra a farokméregetéses témát?
általánosságban írtam. aki volt már valamiféle összerezdülésen, tudhatja mi megy. kb úgy beszélnek róla, mintha kinek lenne nagyobb. és ez lenne az életben a legfontosabb.
nekem pedig ez a stílusom bocs. és igen túlreagáltad, mert csak részben szólt neked, és pont ezt nem szűrted le belőle, ami a mondani valója lett volna.
és igen azt nem értem, hogy miért utólagosan kell oylanra tenni az autót, amilyen az igényed? miért nem olyat veszel? értem én, hogy soke setben vane gy kevésbé felszerelt, de jó állapotú autó, míg a jobban felszerelt lelakott, de amint szétbombázod az autót, hogy szinte az egész belét kicseréled, az marha sok pénz, idő, energia, munka, és lehet szarul pakolsz össze valamit (ez sem neked szól, tehát a megszólítást ne magadra vedd, úgy kell érteni, hogy mindnekihez szólok, személyesen, akit érint), aztán csörögni, zörögni fog minden.
ha meg olyan korú vagy, akkor tudnod kellene, hogy ezek a kérdések mindig meddők lesznek, vagy hogy is akarjam már magának kifejezni, mert akinek chip van, azok közül kevesen fogják beismerni, hogy hát igen olcsó húsnak híg a leve, vagy több baja lett az autónak, mert tulajdonképpen az ember képtelen beismerni önmagáról, hogy hát hülye volt, elcseszte. illetve olyan ez, hogy az alkoholmentes sörtől is be fogsz rugni, ha normális üvegbe teszed, ami alkoholos üveg. nem tudom, de fogadni emrnék rá, hogy az ilyen búcsús chip-esek semmit nem csinálnak az autóval, max a tulaj hiszi el. hisz azt gondolja ha fizetett érte, az benne is van, és a hipokrampusz meg faxom tudja miylen agyi részek, ezt el is hitetik vele. ugyenez a dircsi-szürcsi. nagyobb szívóhang, az ember rögtön másnak érzi az autót, közben max 2LE-ha lett több, amit nem érez meg egy átlagos ember.
ahol van pad és lemérik az autót, szerinted mennyiből tart, "chip-pelés" után egy gombot nyomni, ami pozitív irányba billenti a mérést?

másik. a plussz teljesítményhez, több energia kell, ergő több tüzelőanyag. fizika általános iskola. sosem írtam, és nem is fogok csip programot írni, de ugye ahhoz, hogy kevesebebt is fogyasszon, azt úgy lehet szerintem elérni, hogy alacsony fordulaton, szegényebb keverékkel megy, de emiatt nem lesz rugalmas, magas fordulaton lehet neki adni többlet anyagot, ahogy több levegő is kell nagyobb erő, de több fogyasztás. mást nem ott járnánk, mint a fogyasztás topic-ban, hogy nem, hogy keveset fogyaszt, de termeli az üzemanyagot. lehet nyílván finomítani a programokat, de az nem hoz akkora plussz teljesítményt, hogy megérezd. vagy nagyobb teljesítmény vagy kevesebb fogyasztás. erre lehet szerintem hangolni. a nagyobb a valódi erőt, nagyobb turbo, szívó és kipuff oldali tuning, hajtókar, lendkerék tömeg csökkentés, erősítés, befecskendező renszer, és üzemanyag ellátó rendszer nagyobbra scerélése, és ezekhez faszántosan megírt program ér valamit. de mondom, a plussz teljesítmény, az plussz fogyasztás. ennyi a képlet.
aki mást mond, vagy hirdet, az mese habbal, amit hallani akar a paraszt, az azoknak való, akik megevszik a szivargyújtóba tehetó lókakát, amitől fogyasztás csökekntés érhető el.
amíg van hülye, addig az ilyen dolgoknak mindig lesz keletje. és ahogy elnézzük ezeket a dolgokat, jó sok hülye van. ami inkább félelmetes mint vicces.

Semmii gond,részemről lezártam,aki akar majd még leírja a tapasztalatát,véleményét!



Szia!

Itt nézz körül chip ügyben http://www.autokorbel.hu/chipt...wgodWpoAbA.


Szia!

autochip.hu

enyém fain már 5 éve benne van (nem box)

minden jót! Ha egyszer lesz pénzem akkor 335 d addig marad a chip


Kedves rece65...
Az én autóm egy 2003-as e46 330xd touring...én úgy vettem az autót hogy van benne egy ac schnitzer chip+modulátor de eszem ágába sincs kivenni...nem tudom hogy milyen típusú az autód diesel,benzin,mekkora motor stb de ha úgy érzed akkor tegyél bele és szard le a ki mit mond....rengeteg helyen csinálnak ilyet és vállalnak rá garanciát+ilyesmit.Audinál ott az MTM,ABT stb,Opelnál az IRMSCHER, rengeteg Bmw-re szakosodott hely van ahol profin segítenek ha nem lenne jó akkor ezzel senki nem foglalkozna...én szurkolok hajráááááááááááááááááá

veszkoo85 Elküldve: 2014-03-08 19:27 Nagyobb sebességnél rezonálás

kalmaristi írta:
veszkoo85 írta:
oxigen írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
oxigen írta:
anubisz írta: No akkor meglátogatok én is egy váltóst,amíg nem késő, nézze meg, hátha érez majd valami hibát, mert olajat is cserélni kéne,mert szerintem sose volt, nálam biztos nem.


Olajat 60-80ezrenkent, az sokat segit. Plusz ilyenkor legalabb kiprobalja a valtos. Egyebkent egy dizel automatat nem szabad hasonlitani a benzinessel, mas a nyomatek, mas az igenybevetel. A benzinesek tartosabbak sokkal.

A valtos emberem atcsuszott holnapra, szoval holnap fog kiderulni, hogy igazabol hogy is megy, amikor nem vonszolja magat

Valaki emlitette a gaz+fek kombinaciot "teszteles" gyanant. Ezt azert ne fogadjatok meg, mert ket fele keppen lehet kinyirni egy automata valtot. Az egyik, hogy meg R-bol ugy rakod D-be, hogy meg gurul hatra az auto (D-bol R-be), vagy pedig a "kick-off", amikor fek+gaz egyszerre, ilyenkor ugyanis a lock-up nem tud osszezarni, viszont teljes erovel es nyomatekkal kopik a turbina.



Pont ez a lényeg, hogy jó e még ,az nem jelenti azt, hogy ki kell nyírni, de ha automatást vesz az ember, így szokták ellenőrizni, nem e kula a wandler. Aki meg menet közbe kapcsol hátramenetet,az meg is érdemli.


ezt a módszert, szakember írta. nem folyamatosan próbálja az ember csak egyszer.




Nem is tudtam Yellow hogy automata váltós az autód....nem is igazán értem ezeket a dolgokat,hogy akinek nincs tapasztalata vagy maga is részese ennek a dolognak az mi a fasznak ossza az itinert,mert egyszer réges régen hallott vagy olvasott valamit valahol.
ha valamihez nem értek akkor ne szóljak már bele ez nem telefon...hát ezért tartunk ott ahol most tartunk mert mindig azok az emberek mondanak ötletet vagy tippet akinek tapasztalata semmi az adott dologban.és ha valaki megnyit egy új témát ami már van azt le kell oltani a segítség helyett gratula....

ja amúgy jövőhéten megyek váltoshoz kontrollra 5 mátyás az ára ennek.40 mátyás az olajcsere+a szürő meg ilyesmi.majd beszámolok a diagnozisról.

Szívemből szóltál


köszi

veszkoo85 Elküldve: 2014-03-08 18:57 Nagyobb sebességnél rezonálás

oxigen írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
oxigen írta:
anubisz írta: No akkor meglátogatok én is egy váltóst,amíg nem késő, nézze meg, hátha érez majd valami hibát, mert olajat is cserélni kéne,mert szerintem sose volt, nálam biztos nem.


Olajat 60-80ezrenkent, az sokat segit. Plusz ilyenkor legalabb kiprobalja a valtos. Egyebkent egy dizel automatat nem szabad hasonlitani a benzinessel, mas a nyomatek, mas az igenybevetel. A benzinesek tartosabbak sokkal.

A valtos emberem atcsuszott holnapra, szoval holnap fog kiderulni, hogy igazabol hogy is megy, amikor nem vonszolja magat

Valaki emlitette a gaz+fek kombinaciot "teszteles" gyanant. Ezt azert ne fogadjatok meg, mert ket fele keppen lehet kinyirni egy automata valtot. Az egyik, hogy meg R-bol ugy rakod D-be, hogy meg gurul hatra az auto (D-bol R-be), vagy pedig a "kick-off", amikor fek+gaz egyszerre, ilyenkor ugyanis a lock-up nem tud osszezarni, viszont teljes erovel es nyomatekkal kopik a turbina.



Pont ez a lényeg, hogy jó e még ,az nem jelenti azt, hogy ki kell nyírni, de ha automatást vesz az ember, így szokták ellenőrizni, nem e kula a wandler. Aki meg menet közbe kapcsol hátramenetet,az meg is érdemli.


ezt a módszert, szakember írta. nem folyamatosan próbálja az ember csak egyszer.




Nem is tudtam Yellow hogy automata váltós az autód....nem is igazán értem ezeket a dolgokat,hogy akinek nincs tapasztalata vagy maga is részese ennek a dolognak az mi a fasznak ossza az itinert,mert egyszer réges régen hallott vagy olvasott valamit valahol.
ha valamihez nem értek akkor ne szóljak már bele ez nem telefon...hát ezért tartunk ott ahol most tartunk mert mindig azok az emberek mondanak ötletet vagy tippet akinek tapasztalata semmi az adott dologban.és ha valaki megnyit egy új témát ami már van azt le kell oltani a segítség helyett gratula....

ja amúgy jövőhéten megyek váltoshoz kontrollra 5 mátyás az ára ennek.40 mátyás az olajcsere+a szürő meg ilyesmi.majd beszámolok a diagnozisról.

veszkoo85 Elküldve: 2014-03-05 20:43 Féktárcsa és fékbetét

nickname írta:
veszkoo85 írta:
nickname írta:
ans777 írta:
rece65 írta:
elgeri írta: Köszönöm szépen!
Abszolút gondoltam, hogy a használatfüggő, de azt nem, hogy ennyire tág intervallum között mozoghat.

Majd viszem vásárlásnál BMW márkaszervizbe, teljes állapotfelmérésre, ott megmondják. Csak gondoltam kicsit előre tájékozódok, hogy nehogy ott is arra játszanak, hogy mindenképp "el akarnak nekem adni" egy csere szervizelést.


YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok!

Teljesen új vagyok, itt is, és a BMW világban is.
Most szerettem bele egy 2008-as 116i-be (na jó, nem egy 3as), melyet tervezek megvenni. Persze még nem biztos.

Egy banális kérdésben szeretném a segítségeteket kérni: normál használat mellett, milyen idő (km) közönként időszerű a fékek (pofák, tárcsák, nem tudom még mi) cseréje? Sejtem, hogy állapot függő, de nagyjából mire számítsak (más kocsiknál se ismerem az ilyen periódusidőket)? Plusz ha valaki nagyon naprakész, akkor ezen művelet körülbelüli áráról is örömmel olvasnék.

Előre is nagyon köszönöm a segítségeket!


a fék egy ugyanolyan dolog, mint sok más, ami használat függő. sok autópályával alig kopik a féktárcsa és betét, sok városi használat mellett meg igen. függ attól, hogy közben ha volt csere, akkor milyen keménységű betétekre váltottak, maradtak-e a gyárinál. mondjuk a 116i nem egy autópályás autó inkább városi kis kocsi. szóval ezt behatárolni nehéz. valakinek 40ezer alatt elmegy egy betét, valaki 150ezernél cserél.




A BMW szervíz helyett inkább olyan "átlagos"szerelőt keress aki javít gyakran bmw-ket,valószínűleg töredékért fog dolgozni mint a márka szerviz!!
Természetesen ha van rá lehetőséged ilyet keresni,attól függ hol laksz!
Meg válogathatsz itt a fórumon is,úgy tudom van pár szaki aki segítőkész!!

A válaszaidat ALULRA írjad mert az a megszokott itt!(már más is jelezte neked ezt! )


Hello, én az E46-omban most fogom kicsit felújítani a féket, a következő árakkal. Sztem irányadónak jó lesz:
Első fektárcsák: 18700Ft
Első fékbetétek: 8200Ft
Hátsó fáktárcsák: 24800Ft
Hátsó fékbetétek: 9300Ft
Ismerősöm rendelte nekem, aki ilyen helyen dolgozik. Nem is high end kategória, de nem is a legrosszabb, a még megfizethető.
Majd más megerősít vagy megcáfol az árakban.


Gyári első féktárcsa meg 21.000 körül van



kedves ans..
nem akarlak megbántani de a haverod azért lehúzott egy kicsit semmi nagy kedvezményem nincs de találtam ate tárcsát 9000ft-ért hátra..
még a schmiedmannba is olcsóbb a tárcsa mint amit a haverod intézz.
körbe kéne nézni a forumon tisztelt kolléga.


Azért, én TEXTAR betétet használok csak az még kedvezménnyel is 10.500 Ft

De a tárcsa árak amit feltüntetett az bizony teli árban van


írd meg melyik típus

veszkoo85 Elküldve: 2014-03-05 20:32 Féktárcsa és fékbetét

veszkoo85 írta:
szotakdavid írta:
veszkoo85 írta:
kedves ans..
nem akarlak megbántani de a haverod azért lehúzott egy kicsit semmi nagy kedvezményem nincs de találtam ate tárcsát 9000ft-ért hátra..
még a schmiedmannba is olcsóbb a tárcsa mint amit a haverod intézz.
körbe kéne nézni a forumon tisztelt kolléga.


Barátságokat és lelkeket teszel tönkre


Bocsánat
de szerintem te is egy kicsit túlzónak gondolod az árakat vagy csak nekem tűnt ez fel...
nem lesz taláka?????????


ja és annyi pénzért veszek az enyémhez is fékcuccokat.

veszkoo85 Elküldve: 2014-03-05 20:30 Féktárcsa és fékbetét

szotakdavid írta:
veszkoo85 írta:
kedves ans..
nem akarlak megbántani de a haverod azért lehúzott egy kicsit semmi nagy kedvezményem nincs de találtam ate tárcsát 9000ft-ért hátra..
még a schmiedmannba is olcsóbb a tárcsa mint amit a haverod intézz.
körbe kéne nézni a forumon tisztelt kolléga.


Barátságokat és lelkeket teszel tönkre


Bocsánat
de szerintem te is egy kicsit túlzónak gondolod az árakat vagy csak nekem tűnt ez fel...
nem lesz taláka?????????

veszkoo85 Elküldve: 2014-03-05 19:14 Féktárcsa és fékbetét

nickname írta:
ans777 írta:
rece65 írta:
elgeri írta: Köszönöm szépen!
Abszolút gondoltam, hogy a használatfüggő, de azt nem, hogy ennyire tág intervallum között mozoghat.

Majd viszem vásárlásnál BMW márkaszervizbe, teljes állapotfelmérésre, ott megmondják. Csak gondoltam kicsit előre tájékozódok, hogy nehogy ott is arra játszanak, hogy mindenképp "el akarnak nekem adni" egy csere szervizelést.


YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok!

Teljesen új vagyok, itt is, és a BMW világban is.
Most szerettem bele egy 2008-as 116i-be (na jó, nem egy 3as), melyet tervezek megvenni. Persze még nem biztos.

Egy banális kérdésben szeretném a segítségeteket kérni: normál használat mellett, milyen idő (km) közönként időszerű a fékek (pofák, tárcsák, nem tudom még mi) cseréje? Sejtem, hogy állapot függő, de nagyjából mire számítsak (más kocsiknál se ismerem az ilyen periódusidőket)? Plusz ha valaki nagyon naprakész, akkor ezen művelet körülbelüli áráról is örömmel olvasnék.

Előre is nagyon köszönöm a segítségeket!


a fék egy ugyanolyan dolog, mint sok más, ami használat függő. sok autópályával alig kopik a féktárcsa és betét, sok városi használat mellett meg igen. függ attól, hogy közben ha volt csere, akkor milyen keménységű betétekre váltottak, maradtak-e a gyárinál. mondjuk a 116i nem egy autópályás autó inkább városi kis kocsi. szóval ezt behatárolni nehéz. valakinek 40ezer alatt elmegy egy betét, valaki 150ezernél cserél.




A BMW szervíz helyett inkább olyan "átlagos"szerelőt keress aki javít gyakran bmw-ket,valószínűleg töredékért fog dolgozni mint a márka szerviz!!
Természetesen ha van rá lehetőséged ilyet keresni,attól függ hol laksz!
Meg válogathatsz itt a fórumon is,úgy tudom van pár szaki aki segítőkész!!

A válaszaidat ALULRA írjad mert az a megszokott itt!(már más is jelezte neked ezt! )


Hello, én az E46-omban most fogom kicsit felújítani a féket, a következő árakkal. Sztem irányadónak jó lesz:
Első fektárcsák: 18700Ft
Első fékbetétek: 8200Ft
Hátsó fáktárcsák: 24800Ft
Hátsó fékbetétek: 9300Ft
Ismerősöm rendelte nekem, aki ilyen helyen dolgozik. Nem is high end kategória, de nem is a legrosszabb, a még megfizethető.
Majd más megerősít vagy megcáfol az árakban.


Gyári első féktárcsa meg 21.000 körül van



kedves ans..
nem akarlak megbántani de a haverod azért lehúzott egy kicsit semmi nagy kedvezményem nincs de találtam ate tárcsát 9000ft-ért hátra..
még a schmiedmannba is olcsóbb a tárcsa mint amit a haverod intézz.
körbe kéne nézni a forumon tisztelt kolléga.

veszkoo85 Elküldve: 2014-03-04 21:25 Nagyobb sebességnél rezonálás

anubisz írta:
duend írta:
veszkoo85 írta:
anubisz írta:
veszkoo85 írta:
Totyasrac írta:
oxigen írta:
oxigen írta:
Egy 2004-es 320d automata sedan-rol beszelunk, 115km/óra környékén kb 2300-as fordulatnál tempomattal (és anélkül is) hangos búgás-zúgás és teljes kasztni rezonálás jön valahonnan alulról. (...) Próbálgattam még, és hasonló fordulatnál 80 környékén is előjön ugyan ez a daráló rezgés, csak nem ilyen hangosan.


Sziasztok, meglett a probléma -> automata váltó elhalálozott sajnos. Tipikus Wandler probléma a fent említett jelenség. (...)
Remélem segítettem a jövőbeli hasonló problémával küszködőknek.

(...)belefuthattok a fenti 4-500e Ft-os kiadásba, mint ahogy nekem is sikerült.(...)Kilométer állás teljesen mindegy, van amelyik 100e km után kuka, van ami kibír 300e-t.


Szia!

Melyik szervizben sikerült megoldani? Garanciát adtak-e (és ha igen, mennyi idő/km)?
Ha nem indiszkrét, mennyi lett a számla?

Előre is köszi a válaszokat!


Tényleg ha jó lett akkor segíthetnél a többi automatás kollégának,hogy ha patikára megcsinálták akkor hol??????mennyiért csinálták a műveletet..köszönöm a többi kolléga nevébe is.

Már az pozitív,hogy leírta magától, már ha nem élek a gyanúperrel, nem e valami váltó szerelő,és önmagát reklámozza ilyen trükkösen, ha én az lennék,így csinálnám én is


nekem mindegy,csak írjon részleteket hogy mit cseréltek mennyiért meg ilyenek


Mit jelent ez a Wandler probléma gyakorlatilag?


sok pénzt itt találsz infót
http://www.automatavalto.eoldal.hu/

https://www.google.hu/search?q...p;dpr=1.25


pont én is ezt az oldalt nézegetem....remélem lesz a kedves márkatársak között valaki aki egyszer leírja a tapasztalatait részletesen azt a helyet ahol csinálták+ilyesmi mennyiért,hogy sikerült a "műtét"...köszönöm hogy ezt leírhattam a fórumon.Mert szerintem az automata váltós kollégáknak rendkívül sokat segítene,mert ez egy nagyon kényes téma amiről senki sem szeret nagyon beszélni...


veszkoo85 Elküldve: 2014-03-04 20:46 Nagyobb sebességnél rezonálás

anubisz írta:
veszkoo85 írta:
Totyasrac írta:
oxigen írta:
oxigen írta:
Egy 2004-es 320d automata sedan-rol beszelunk, 115km/óra környékén kb 2300-as fordulatnál tempomattal (és anélkül is) hangos búgás-zúgás és teljes kasztni rezonálás jön valahonnan alulról. (...) Próbálgattam még, és hasonló fordulatnál 80 környékén is előjön ugyan ez a daráló rezgés, csak nem ilyen hangosan.


Sziasztok, meglett a probléma -> automata váltó elhalálozott sajnos. Tipikus Wandler probléma a fent említett jelenség. (...)
Remélem segítettem a jövőbeli hasonló problémával küszködőknek.

(...)belefuthattok a fenti 4-500e Ft-os kiadásba, mint ahogy nekem is sikerült.(...)Kilométer állás teljesen mindegy, van amelyik 100e km után kuka, van ami kibír 300e-t.


Szia!

Melyik szervizben sikerült megoldani? Garanciát adtak-e (és ha igen, mennyi idő/km)?
Ha nem indiszkrét, mennyi lett a számla?

Előre is köszi a válaszokat!


Tényleg ha jó lett akkor segíthetnél a többi automatás kollégának,hogy ha patikára megcsinálták akkor hol??????mennyiért csinálták a műveletet..köszönöm a többi kolléga nevébe is.

Már az pozitív,hogy leírta magától, már ha nem élek a gyanúperrel, nem e valami váltó szerelő,és önmagát reklámozza ilyen trükkösen, ha én az lennék,így csinálnám én is


nekem mindegy,csak írjon részleteket hogy mit cseréltek mennyiért meg ilyenek

veszkoo85 Elküldve: 2014-03-04 20:24 Nagyobb sebességnél rezonálás

Totyasrac írta:
oxigen írta:
oxigen írta:
Egy 2004-es 320d automata sedan-rol beszelunk, 115km/óra környékén kb 2300-as fordulatnál tempomattal (és anélkül is) hangos búgás-zúgás és teljes kasztni rezonálás jön valahonnan alulról. (...) Próbálgattam még, és hasonló fordulatnál 80 környékén is előjön ugyan ez a daráló rezgés, csak nem ilyen hangosan.


Sziasztok, meglett a probléma -> automata váltó elhalálozott sajnos. Tipikus Wandler probléma a fent említett jelenség. (...)
Remélem segítettem a jövőbeli hasonló problémával küszködőknek.

(...)belefuthattok a fenti 4-500e Ft-os kiadásba, mint ahogy nekem is sikerült.(...)Kilométer állás teljesen mindegy, van amelyik 100e km után kuka, van ami kibír 300e-t.


Szia!

Melyik szervizben sikerült megoldani? Garanciát adtak-e (és ha igen, mennyi idő/km)?
Ha nem indiszkrét, mennyi lett a számla?

Előre is köszi a válaszokat!


Tényleg ha jó lett akkor segíthetnél a többi automatás kollégának,hogy ha patikára megcsinálták akkor hol??????mennyiért csinálták a műveletet..köszönöm a többi kolléga nevébe is.

veszkoo85 Elküldve: 2014-02-15 15:25 330D

krissz írta:
veszkoo85 írta: Kedves Krissz....

jelenleg egy 2003-as e46 330xd kombinót használok egy 2 éve ez alatt belecsavartam egy 50-60 ezer kilométert elég intenzíven..
az eddigi anyagi ráfordítások
-generátor csere:40 ezer
-önindító csere:10 ezer
-első féltengelyek kompletten:60 ezer
-termosztát mind a kettő 12 ezer
-hátsó gátlók kompletten:25 ezer
-2-3 méter vákumcső 1 ezer
-egy vákumszabályzó szelep:5 ezer
-haspáncél az előző tulajnál a szervizbe eltűnt:43 ezer
-olaj cserék+1 egyszer cseréltem első illetve hátsó féket,tárcsa+betét.
hát ennyiiiiiiiiii jlenlegi kilométer 326000km.
az autóra vigyázok elindulásnál melegítés,leállítás előtt visszahűtés..
ha bármi kérdés van nyugodtan kérdezzzzzzzzzzzzzzz.
szoktak lenni péntek este valahol talik gyere oda és kérdezz megnézed+ilyesmi.
sok szerencsét a vásárláshoz.





Ú, nagyon köszi az infókat. Fogyasztása neked hogy van? A találkozókról nem tudok, erről mesélnél kicsit?


télen 8-8,5 nyáron 7,7-8..van a forumon a Szoták Dávid általában vagyis mindig ő szervezi,budakeszi mcdonalds vagy aréna pláza parkoló a Dávid az nagyon penge szerelésbe meg minden ami BMW nagyon segítőkész.....

veszkoo85 Elküldve: 2014-02-13 19:46 Üzemanyag fogyasztás

csbalu írta:
MattM325 írta:
csbalu írta:
MattM325 írta:
csbalu írta: Elvtársak!

Most vagy szart tankoltam vagy szar a kocsi..
7.6L/100km autópályán tepomattal 120-130al +5Fok körül...
Televertem LUK-on az esett útba (sosem szoktam ezen a kúton tankolni) és 1 csíkkal kicsivel több mint 200km-t tudtam elmenni... végük 380km után ez a rátankolt fogyasztás jött ki.
Most kb 50/50 Shell/LUK van benne és habár verettem neki keményen az 1ik nap de megint kb 210km-t mentem egy 1 csíkkal a korábbi 280-340helyett.

A.: Fost tankoltam
B.: Valami fekália van a porlasztókkal

A teljesen LUK-al talán mintha nem is húzott volna úgy a gép.

Valakinek van résolaj mérő berendezése? Szívesen megvizsgálnám a prolasztóimat, mert a diag szart sem mutat a valós állapotról.
Ha nincs senkinek, szerintem veszek 1-et.


2m cső, 4 üres kávéspohár. Ne szórakozz, inkább tankolj belőle OMV-t.


Kb milyen átmérőjű szilikoncsőre van szükség? Néztem hogy fecskendőket használnak mások. A csatlakozást pontosan hogyan lehet megoldani a porlasztóra?


Az injektor résolaj kivezetésére kell rádugni, tehát nem kell csatlakozó.
3,2mm a résolajcső, az helyett megteszi a 3mm-s mipolán cső. Nagyon sokan alkalmazzák ezt a megoldást.


Értem, most már működni fog, köszönöm a tippeket!
Üdv
Balu



kartonpapír a hűtő elől vedd ki,aztán a lukoilt hanyagold

veszkoo85 Elküldve: 2014-02-13 19:43 330D

Kedves Krissz....

jelenleg egy 2003-as e46 330xd kombinót használok egy 2 éve ez alatt belecsavartam egy 50-60 ezer kilométert elég intenzíven..
az eddigi anyagi ráfordítások
-generátor csere:40 ezer
-önindító csere:10 ezer
-első féltengelyek kompletten:60 ezer
-termosztát mind a kettő 12 ezer
-hátsó gátlók kompletten:25 ezer
-2-3 méter vákumcső 1 ezer
-egy vákumszabályzó szelep:5 ezer
-haspáncél az előző tulajnál a szervizbe eltűnt:43 ezer
-olaj cserék+1 egyszer cseréltem első illetve hátsó féket,tárcsa+betét.
hát ennyiiiiiiiiii jlenlegi kilométer 326000km.
az autóra vigyázok elindulásnál melegítés,leállítás előtt visszahűtés..
ha bármi kérdés van nyugodtan kérdezzzzzzzzzzzzzzz.
szoktak lenni péntek este valahol talik gyere oda és kérdezz megnézed+ilyesmi.
sok szerencsét a vásárláshoz.