vfeca fórum hozzászólásai
« előző123456következő »

vfeca Elküldve: 2012-05-24 22:11 Autóvásárlás

jons írta:

Ha az ABS lámpa még mindig világít akkor ott más hiba is van, mint csak a jeladó. Ezt a hibát nem kell törölni, mert kb 20km/h sebességnél az öntesztnél elalszik, jeladó csere után. Ott más is bajos. Lehet csak csatlakozó hiba, mint nálam. Rá kéne olvasni, mi a baja.

A légyzsák hibajelző saját magától nem alszik el, ott valami gurítás van a leírásban. Lehet tényleg csak az ülésfoglaltság érzékelővel van gond, de az átvezető a kormánynál és az övfeszítők is szoktak bajosak lenni. Rá kellene olvasni arra is. Diag nélkül ez lutri.
Megnézném szivesen, de 120km-re van tőlem.



Egyébként ez a 20km/h-s teszt mi pontosan? Anno átnyálaztam mindenféle kézikönyveket, amikor az előzőt vettem, olvastam mindenféle önteszteket, de erről nem volt szó.

Illetve ami még érdekelne, hogy hogyan tudnék én megcsinálni ilyen hibalista kiolvasásokat meg hasonlókat? Nagyon drága vagy macerás hozzájutni a megfelelő eszközhöz meg szofverhez? Vagy jobban járok, ha erre a néhány alkalomra kifizetem a márkaszervíznek vagy egy hozzáértőnek az átvizsgálás/kiolvasás díját?

vfeca Elküldve: 2012-05-24 21:52 Autóvásárlás

jons írta:

Ha az ABS lámpa még mindig világít akkor ott más hiba is van, mint csak a jeladó. Ezt a hibát nem kell törölni, mert kb 20km/h sebességnél az öntesztnél elalszik, jeladó csere után. Ott más is bajos. Lehet csak csatlakozó hiba, mint nálam. Rá kéne olvasni, mi a baja.

A légyzsák hibajelző saját magától nem alszik el, ott valami gurítás van a leírásban. Lehet tényleg csak az ülésfoglaltság érzékelővel van gond, de az átvezető a kormánynál és az övfeszítők is szoktak bajosak lenni. Rá kellene olvasni arra is. Diag nélkül ez lutri.
Megnézném szivesen, de 120km-re van tőlem.



Oda se neki, hátha lesz vki a közelben. Vagy majd összejön nekem egy út arra, és akkor útbaejtem. De köszi az infót!!

Amúgy ezek a hibák meg visszajelző lámpák annyira nem aggasztanak, a 316i-nél nekem is világított a légzsáklámpa, kétszer törölték a hibát, de pár nap után mindig visszajött, volt, hogy egy hideg reggel indítózáskor gyulladt ki, meg volt, hogy akkor, amikor vki beült a jobb1-be.
Az ülésérzékelő cseréje elég drága meg macerás lett volna, úgyhogy kötöttünk be az ülés alá a vezetékébe egy diódát+ellenállást (még talán itt találtam a kapcsolási rajzot hozzá a fórumon ), ami azt hazudta a computer-nek, hogy ülnek az ülésen, innentől el lehetett felejteni a problémát. Az meg, hogy balesetnél feleslegesen nyílik még egy légzsák, hát ez legyen a legnagyobb bajom. Egy balesetnél ez már nem oszt, nem szoroz... Meg inkább nyíljon, mint ne.

De majd a diag megmond sok mindent, ha eljutok addig, anélkül úgyis csak találgatás.

vfeca Elküldve: 2012-05-24 21:41 Autóvásárlás

Coyote írta:

Utolsó mocskos szemétláda orkok

Odamész, nekiállnak megdumálni, körbevesz a kiccsalád, aztán volt másfél milla a zsebedben...

Jó, túloztam, de így gondolom. Elhányom magam tőlük, ha most a 30-as években lennénk, a BMW betilthatná a cigóknak értékesítést.

Ami még ennél is jobban felbasz: a rendőr miért nem piszkálja őket a német rendszám miatt? Fel kéne jelenteni őket, ez a minimum!



Egyetértek, kár, hogy ilyen sorsra jutnak ezek a jó kis autók...

Bezzeg ha én hoznék magamnak egyet Németországból, akkor Hegyeshalomtól Debrecenig tuti igazoltatnának vagy ötvenszer a német rendszám miatt, és ha mégis rendben van minden papír, akkor elkérnék az elsősegély-doboz, hátha legalább amiatt meg tudnak vágni pár 10e-re...

vfeca Elküldve: 2012-05-24 21:35 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:

...cigányok hirdetik...



Innentől felejtős... De nagyon köszönöm az információt!

vfeca Elküldve: 2012-05-24 14:34 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:

Ha Békéscsaba vonzáskörzetében találsz valamit akkor szívesen segítek. Rétegmérőm is van!


Nos, ami azt illeti, lehet, hogy hamarabb kérek tőled egy kis szívességet, mint gondoltam.
Ezt találtam:

2000 320i Touring

Azt írják, Békéscsabán van. Most ugyan elmegyünk pár napra az asszonnyal, de ha hazajöttünk, és még meglesz, akkor valszeg megkérnélek, hogy vessünk rá egy pillantást. Megoldható?
Egyébként azt írják, hogy 150LE, ez akkor 4 hengeres? Mert ugye 170LE-s az a 2.2l-es motor volt...

Illetve pápai fórumozók jelentkezését várom, akik már látták ezt az autót:

2000 318i Touring

Ha bárki tud róla (róluk) infót, ne tartsa magában!
Előre is köszi mindenkinek!

vfeca Elküldve: 2012-05-23 15:25 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:

Sokan egy jó vételnek tűnő, olcsó autóba beleugranak és "majd rendbe rakom". Eltelik fél év, egy év, két év és még mindig csak lapátolják az autóba a pénzt... Ilyenkor többnyire egy keserű "adjuk el inkább" döntést hoz a családi kupaktanács.
Hidd el én is vettem és adtam is el jó-néhány autót. Szeretnélek megkímélni egy rossz döntéstől! (Persze lehet, hogy az ezüst kombi jó, de én nem sok esélyt adok neki.)

Ha egy kiszemelt autótól nem messze megkérsz egy klubtagot, hogy nézz meg az autót veled, biztosan segíteni fog.
Ha Békéscsaba vonzáskörzetében találsz valamit akkor szívesen segítek. Rétegmérőm is van!


Köszönöm a tanácsot, nyilván nem ragaszkodom én feltétlenül ehhez a szürke kombihoz, de szimpatikus, és ha már úgyis arra fogok járni, mindenképp megnézem, ha más nem, összehasonlítási alapnak jó lesz.

És nagyon köszönöm a felajánlást is, hogy segítesz, ha úgy adódik, élni fogok a lehetőséggel!

Ezért gondoltam egyébként, hogy bedobom a hirdetést a közösbe, hátha volt más is a fórumról, aki érdeklődött utána. Több szem többet lát, stb...

vfeca Elküldve: 2012-05-23 15:14 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:

Ha például kéken vagy fehéren füstöl a kipufogó akkor valószínűleg a motornak komoly baja van. Ha futómű szét van verve (stab pálcák, lengőkarok, lengéscsillapítók stb...) azt óriási pénz rendbe rakni.
Vajon a klímarendszerrel, klímakompresszorral minden OK? Fékbetétek-tárcsák kopottak? Ég valamelyik hiba visszajelző az autóban, esetleg világít a műszarfal mint a karácsonyfa? A gumikban hány MM van még? Téligumi-acélfelni nem jár az autóhoz? A műszerfalról, motorról, utastérről egy db kép nincs. Vajon miért? Ezekre érdemes telefonon rákérdezni mielőtt feleslegesen elmennél megnézni.
Mit lehet tudni az autó előéletéről? Azt írja, Osztrák import. Gondolom nemrég hozta be eladásra. 2800 Euróért hirdeti, maximum 2100 euróért vehette. Az nagyjából 620-630 000ft, ennyiért mennek a megkímélt e36-ok mennek Németországban...

Vigyázz, könnyen beleszalad az ember egy rossz autóba... A gondatlan vásárlások miatt megy a köpködés a "fenntartatatlan" BMW-re!


Szerencsére tudom úgy csinálni, hogy útba ejtem, és nem csak egy autó miatt megyek 800 km-t. Megint...

Abban bízom, hogy nagy különbség nincs az előző autómhoz képest (szintén '99-es E46 volt, 3 hete adtam el, csak az 4 ajtós volt, és 1.6-os 105LE-vel), úgyhogy ha majd megnézem meg kipróbálom ezt vagy egy hasonlót, csak észre fogok venni elég sok mindent. De legnagyobbrészt úgyis lutri lesz, viszont próbálom minimalizálni.

A szedánnal egyébként megtapasztaltam már elég sokat, de mindentől függetlenül úgy döntöttem, hogy maradok az E46-nál. Ezért is tartottam meg a télikerék garnitúrát...

Gondolkozom egyébként azon is, hogy hozok Németországból, de annyira nem sürgős, úgyhogy előbb szétnézek itthon, hátha belefutok vmibe.

vfeca Elküldve: 2012-05-23 14:46 Autóvásárlás

hancurozo írta:

Ha Európa nyugati (azon bellül is az északi) részéről származó autót veszel, a kasztnit nézd nagyon át a rozsda miatt. Kint szarnak az alvázvédelemre, a rozsdás elemekre. Gyakran csak benzinkutas mosókban tisztítják a kocsikat, és az üregekben felgyülemlett sarat ott hagyják. Nagyon rossz tapasztalatom van a Osztrákoktól/Németektől behozott autókkal. Mind kasztni, mind szervizeltség szempontjából. (nem a felhasznált alkatrészek, hanem az szűrők és olajcserék elhanyagolása miatt)
Egyszerűbb a tönkrement motort pótólni/javítani, mint az alvázat küszöböket kijavítani cserélni fényeztetni. (főleg új gyári, és nem kisipari rossz minőségű utángyártottal)


A hirdetés szerint Ausztriából van az autó. De egyébként nagyjából mindegy, hogy honnan van egy autó, egy német is el tudja hanyagolni, meg egy olasz is tud vigyázni rá, szóval a származási helye még nem jelent semmi biztosat.

Viszont kis korrigálás, mert néhány embernél sztem az jött le, hogy én féláron szeretnék használt autót venni, szalonállapotban, garanciával.

Inkább úgy fogalmaznám meg az igényeimet, hogy egy olyan használt autót keresek, amihez olcsón hozzá tudok jutni, és emiatt ugyan esetleg nincs tökéletes állapotban, de jó kiindulási alap ahhoz, hogy fél-1 éven belül megbízható, takaros kirándulóautót tudok belőle faragni.

vfeca Elküldve: 2012-05-23 14:18 Autóvásárlás

vivaladiesel írta:

Ha ezt megveszed akkor 350-400 000ft legyen a zsebedbe az esetleges nagyobb javításokra félretéve. Én is úgy gondolom, hogy minimum 1,4-1,5M ft-ot rá kell szánni a vásárlásra, ha szervizelt és normális állapotban lévő autót keresel. Ismered a mondást: Olcsó húsnak...

Inkább valami ilyesmit javasolnék:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-5740508
Természetesen megvétel után egyből olaj+szűrők cseréje.


Mi az, amiből 350-400e Ft-os nagyjavítás látszik rajta? Vagy úgy értetted, hogy általában erre lehet számítani? Mert ha igen, akkor az nem zavar, ld. az előző kommentem.

Ezt a feketét meg amúgy szintén hirdetik már vagy 3-4 hónapja, volt maszeknál meg kereskedőnél is, szóval nem hiszem, hogy kisebb lutri lenne.

vfeca Elküldve: 2012-05-23 14:12 Autóvásárlás

jons írta:
Forgalomból kivont okmányokkal. Ez mindig biztató kiírás.

Neked is azt tudom mondani, hogy annyiért vegyél autót, hogy ne kelljen hozzányúlni. Röviden. A többit leírtuk a "vegyek ilyet?" topicban, Coyote kollegával. Olvass egy kicsit, tájékozódj a fórumon. Annyi stimmel, hogy a 318i elég lehet.

Véleméyem továbbra sem változott. 1,3m-1,5m alatt nem lehet értelmes példányra akadni.



Úgyis hozzá kell nyúlni mindegyikhez, a használt autó ilyen, nincsenek illúzióim.
Ha egy autóval nincs semmi baj, akkor azt úgysem adják el, ha meg mégis, akkor nem a használtautó.hu-n...
Én inkább azon az állásponton vagyok, hogy annyiért veszek autót, amennyiért megengedhetem magamnak.
Ha már választhatok, inkább a javítást fizetem, mint a hitelt.
Sanszos persze, hogy így is lesz vagy 1,3-1,5M a vége, mire rendbe lesz téve, de így legalább én osztom be a pénzem. Ahogy mondtam, nem sürgős.

vfeca Elküldve: 2012-05-23 11:29 Autóvásárlás

Sziasztok!

E46 kombit szeretnék venni, második autónak, nem mindennapi használatra, hanem inkább kisebb-nagyobb utazásra (időnként családlátogatás, meg télen síelés, nyáron nyaralás), évente kb. 10e km-re.
Elsősorban kisebb benzineseket nézegetek, eszeveszett teljesítmény nem kell, a lényeg, hogy országúton meg pályán komfortosan és csendben lehessen utazni vele, és megbízható legyen.
A legfontosabb, hogy ne legyen nagyon rozsdás vagy lelakott, illetve előny, ha van benne tempomat és első kartámasz, minden más opcionális. Valamint elsősorban facelift előttit szeretnék.
Nem zavar a sok km, ha nem nagyon véres a torka a motornak, és az sem, ha sok kopó alkatrésznek esedékes a cseréje vagy javítása, ráérek rendbe rakni. Inkább megveszem olcsóbban hitel nélkül, és felújítom apránként, a garázsban eláll a következő fizetésig. Vagy a következőig...
Nagyjából ennyi, várom az észrevételeket, hogy mit gondolok jól/rosszul, vagy mire gondoljak még.
És ha bárkinek a környezetében van hasonló paraméterekkel eladó autó, gondoljon rám!

Illetve egy konkrét példányról szeretnék véleményt, hogy mit szóltok hozzá:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ma-5491861

Hirdetik már 1-2 hónapja, összességében nekem tetszene, mert azt tudja, amire szükségem van, pár nap múlva járok arra, és megnézem, de ha vki esetleg már látta, vagy pont a szomszédjában árulják, akkor hálás lennék, ha mondana egy pár szót róla.

Úgy általában meg leginkább arra lennék kíváncsi, hogy mi utal arra, ha nagyon kuka a motor.
Előre is köszönök minden visszajelzést!
Üdv,

Fecó
« előző123456következő »