ungvari írta:
Szuper!
Köszi szépen a jó tanácsokat!
remélem, h nem lesz nagy baja, és nem kell rákölteni 2-3 kilót...
Nincs mit.
Nem hiszem, hogy nagyon zsebbe kéne nyúlnod. Majd írd meg, hogy mi oldotta meg a problémát!
Az olajcserét pedig mihamarabb végezd el. Egy autó karbantartásának ez a kulcsa!
Ja, és néhány jótanács: Nagyobb hajtás után (autópálya, intenzívebb országúti tempó stb...) várd meg amíg lehűl a turbód...csak utána állítsd le az autót. 0,5-1 perc alapjárat elég neki. Erre figyelj oda mert részben emiatt szoktak besz@rni a turbók...
Részben pedig azért mert sokan nem cserélik a KARTERGÁZ-szűrőt! Ezt a motor tetején találjátok. (Nem nagy összeg. Minden 2.-3. olajcsere alkalmával cseréld)
A cikkszáma: 11 12 7 799 224 (Breather/Crankcase filter a neve)
Az autódban vannak úgynevezett pillangószelepek. Nos, ezek előszeretettel belepotyognak a hengerbe ami egy kellemes 400-500 000ft-os szervizszámlát eredményez.
Érdemes kiszedni/ledugózni őket. (Erre van egy külön topik) Kicsit barbár módszer de lényegesen olcsóbb mint megvenni a komplett szívócsonkot.