vivaladiesel fórum hozzászólásai

vivaladiesel Elküldve: 2012-09-10 13:27 Valaki segítsen

ute107 írta: Facelift előtti 20d-nél légtömegmérő csere után kell valami felprogramozás?
Cserélem holnap, csak hogy mire készüljek?!

ÜDv.


Nem hinném, hogy programozásra van szükség. Viszont a cseréje után az első 500/600km-en ne nagyon nyomd a gázpedált, mert ilyenkor úgymond "tanul" az új légtömegmérő!!

vivaladiesel Elküldve: 2012-09-10 09:26 Társalgó

vivaladiesel Elküldve: 2012-09-09 15:45 Valaki segítsen

tucsok írta: Sziasztok egy olyan problémám van E60 530d hogy a motortol gazadaskor porszivo szeru hang jön mi okozhatja ezt. köszi
:


Valószínűleg turbócső repedés...

vivaladiesel Elküldve: 2012-09-07 13:49 Remeg az autó

MannFilter-t vagy Bosch-t vegyél bele.

vivaladiesel Elküldve: 2012-09-07 12:18 Valaki segítsen

ungvari írta:

Szuper!
Köszi szépen a jó tanácsokat!
remélem, h nem lesz nagy baja, és nem kell rákölteni 2-3 kilót...



Nincs mit.
Nem hiszem, hogy nagyon zsebbe kéne nyúlnod. Majd írd meg, hogy mi oldotta meg a problémát!
Az olajcserét pedig mihamarabb végezd el. Egy autó karbantartásának ez a kulcsa!

Ja, és néhány jótanács: Nagyobb hajtás után (autópálya, intenzívebb országúti tempó stb...) várd meg amíg lehűl a turbód...csak utána állítsd le az autót. 0,5-1 perc alapjárat elég neki. Erre figyelj oda mert részben emiatt szoktak besz@rni a turbók...
Részben pedig azért mert sokan nem cserélik a KARTERGÁZ-szűrőt! Ezt a motor tetején találjátok. (Nem nagy összeg. Minden 2.-3. olajcsere alkalmával cseréld)
A cikkszáma: 11 12 7 799 224 (Breather/Crankcase filter a neve)

Az autódban vannak úgynevezett pillangószelepek. Nos, ezek előszeretettel belepotyognak a hengerbe ami egy kellemes 400-500 000ft-os szervizszámlát eredményez.
Érdemes kiszedni/ledugózni őket. (Erre van egy külön topik) Kicsit barbár módszer de lényegesen olcsóbb mint megvenni a komplett szívócsonkot.

vivaladiesel Elküldve: 2012-09-07 10:49 Valaki segítsen

ungvari írta: Sziasztok,

1 hete vásároltam a kocsit kereskedőtől, és pár napja tapasztaltuk vele, hogy gyengén húz. Konkrétan az alsó tartományban is gyenge, aztán a turbóval 1800-3200-as fordulat között van ereje, majd e fölött megtorpan/letilt, és innentől csak lassan gyorsul tovább.

Ez a megtorpanás szinte minden fokozatban érzhető, 320d, de még 1 automata is legyorsulja. Nem gyorsulni/vagánykodni vette, az autót, de eddig mindenki azt mondja, h ez így nem okés, és nézessem meg. (Jövőhéten megy szervizbe olaj/szűrőcserére egyébként.)

Más: Ti milyen olajat ajánlanátok, ami bevált? Illetve milyen olajcsere gyakoriságot javasoltok? (Van, aki tartja az előírt 30 ezrest, de a többi ismerősöm marad a 10 ezer/éves csere mellett...)

Köszi a tippeket előre is, szép hétvégét!


Szia! Először is gratulálok az új autóhoz.

A motor gyengeségére első tippem, hogy le van "tapadva" a turbód a sok koromtól. (ezen egy turbótisztítás tud segíteni) Esetleg a turbónyomás szabályzó...
Persze elképzelhető, hogy valamelyik jeladód/érzékelőd rossz. (Ezt számítógépes diagnosztikával könnyen ki lehet deríteni)

A 30 000km-es longlife olajcsere periódus egy marhaság. Kizárt, hogy egy olaj teljesen megőrzi a kenőképességét (és egyéb feladatait) 28-30 000 megtett km után. Nem is beszélve arról, hogy turbót is a motorolaj keni...
Felezd meg a periódust vagyis tartsd be a 15 000km-t.

Én olajból a Mobil 1-re esküszöm. A '0w-40 turbo diesel' vagy a '0w-40 new life' való az autódba. 5,5liter a feltöltési mennyiség.
A Liqui Moly is jó. Abból a Top Tec 4200 5w-30 az autódba való.

vivaladiesel Elküldve: 2012-09-07 08:10 Autóvásárlás

BalaBMW írta: Ha már ez a biturbós dízel dolog szóba került akkor én is kapok az alkalmon és kikérném a hozzáértők véleményét. Már teljesen jó áron lehet kapni az e60 35D-ket, de az a kérdés, hogy használtan 6-8 évesen szabad-e venni ilyen motorú autókat?


Jó ha tudod, hogy aki biturbós autót vesz az valószínűleg ki is használja a teljesítményét... Pl: Lepke az e39 fórumról. Jocika az indexes fórumról stb...
Ennek fényében nagyon körültekintőnek kell lenned! Főleg, mivel a tulajok nagy része nem is hallott még a turbó visszahűtéséről. A turbó csere pedig egy vagyon. (főleg, ha 2 van belőle)
Én nem vennék. Biztos vadállat a biturbós dízel, de nagyon zsákbamacska. Inkább egy e90 320d. Szerintem ha meg vagy elégedve a sajátoddal akkor inkább tartsd meg. Ez már úgyse fog nagyot veszíteni az árából... Ellentétben egy 4-5 mill. értékűvel, amin pár év alatt óriásit buksz!

vivaladiesel Elküldve: 2012-09-07 08:03 Üzemanyag fogyasztás

BalaBMW írta: Múlt hétvégén megérkeztünk az olaszországi nyaralásunkról azóta már menyasszonyommal. Ketten utaztunk púpra pakolt autóval (apartman révén kajával meg ugye a nők csomagjai...). Rendkívül meglepő volt, hogy a dugók, hegyek ellenére is gyenge 6,5-es fogyasztással fordultunk meg. Hozzátenném, hogy csakis osztrák gázolajjal. Szóval tényleg lehet abban valami, hogy nehéz a lábam és azért eszik egyébként 1 literrel többet...


A fogyasztás nagyon jó az eljegyzéshez pedig gratulálok!!

vivaladiesel Elküldve: 2012-09-06 08:08 Autóvásárlás

Sagat írta: szerintetek melyik éri meg jobban?


http://www.hasznaltauto.hu/aut...so-5981661



vivaladiesel Elküldve: 2012-09-05 12:15 Autóvásárlás

micski2 írta:

Vagy érdemesebb Dizelben gondolkodni,esetleg 325td vagy tds???
fogyasztás menni mennyire mennek ?
Köszönöm Szépen előre is !



A fogyasztással és a menetteljesítménnyel nincs gond de könnyen hengerfejesek lesznek és a tds motor egyébként sem egy túl jó konstrukció. Tudnod kell, hogy valószínűleg nem találsz olyat amiben ne lenne minimum 450 000(valós) Km.
Szóval inkább benzinest keress. A tuningolt, hülyegyerekek által széthajtott példányokat viszont felejtsd el...


Ja, és a linkelt autó... Úgy látszik Angel eye lámpákra meg "légterelőre" volt pénz. Vajon az olajcserékre is ilyen nagy gondod fordított a tulajdonos? (kétlem...)
Bár ha egy hirdető ennyi helyesírási hibát vét egy három soros leírásban az már bőven elég ok arra, hogy fel se hívja az ember. Nem kizárt, hogy bodzaszedővel van dolgunk!


"felujitott motoral uj futomüvel friss müszakival nagyobb csere érdekel 430000 kpba cserébe 500000 de 100- 200 ezerig ráfizetek komolyab autora de csak tulajtol érdekel mert ezis a nevemen van"

vivaladiesel Elküldve: 2012-09-04 11:23 Autóvásárlás

Sagat írta: szerinted inkább gyűjtsek még pénzt és vegyek 318i E46 kupét?! Te 316i E46 sedan kocsid mennyit fogyaszt? Nagyon drágák bele az alkatrészek?



Én az e46-ra szavazok. Azon belül is a 318i-re.
E36-ot nem vennék. Nem szeretnék senkit megbántani de a szép példányok pár év múlva múzeumba, a széttuningolt romhalmazok meg a roncstelepre valók lesznek...

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-29 08:21 E46 TÍPUSHIBÁK

Melch06 írta:

Sziasztok !
Nálam ez történt. Letört a pillangó szelep a szívótorokban , beleesett a hengerbe, mindent szétvert. A kár 650.000.- Teljes motorgenerál
Az autó megvétele után 100 km mentem vele. Németországi autó Gari nincs !


Vegyél egy bontott motort és tedd bele. Töredékéből megúszod.

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-28 11:56 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

kyncza_ írta:

Nem tudom, mennyire igaz...kérdeztem 2 hete kb. OMV kútnál a srácokat, h tényleg kintről származik-e a dízel, és azt mondta, hogy csak a csúcsminőségű(alpesi, vagy mxxmotion, vagy fene tudja épp hogy hívják) hozzák onnan, a sima dízelt, benzint nem!
Szóval... :S

k.


Az Ömv az egyetlen ahol nem mernek spórolni az adalékolással mert nagyon komoly belső ellenőrzések vannak náluk.
A shell, mol stb kutakon bátrabbak. (ezt egy volt Shell-es ismerősömtől tudom)

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-28 08:45 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

jrtom írta: Asszem áttérek a Shell-ről az OMV gázolajára. Amikor a shelles üa volt benne akkor füstölgetett nagyobb gázadásra. Viszont mostanában nem látom a kondenzcsíkot amióta az előző tank Omv-s gázolaj volt. Persze a Castrol TDA az megy belle ugyan úgy.




vivaladiesel Elküldve: 2012-08-27 09:05 Segítsetek!

Sansz írta: Ha valaki találkozott már ilyennel és tudja hogy mi lehet a baj megköszönném ha megosztaná velem. A jelenség a következő: indításnál vízszintben van a kocsi akkor piros olajlámpa világít pár másodpercig majd elalszik ezt egy kicsit kerregő hang kíséri, de elhallgat a piros lámpával együtt. Majd kicsit később mikor gondolom fordulatot kap kivillan a sárga olajlámpám is kb. 5 secre. Most viszont felfigyeltem arra ha a kocsi bal oldala kicsit lentebb áll mint a jobb, akkor minden ok... Olajam a két rublika közt van pont...


Piros olajlámpa: (alacsony olajnyomás) Nekem is ugyanez volt a 320d-nél. (136le) Az olajpumpa volt a bűnös. Indításkor addig hallod a csattogó hangot amíg nem "érkezik" a kenés. Ez kopott szivattyúra utal. Cseréje nem egy olcsó mulatság...

Sárga olajlámpa (alacsony olajszint). Ha rendben van az olajszint akkor rossz a szintjelződ. Ez nem olyan nagy összeg.