vivaladiesel fórum hozzászólásai

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-09 13:58 Valaki segítsen

norbeee írta: Sziasztok!


A tünet: ha fordulatszám leesik, a váltó hamar levált, pl 45 nél 5.be, ekkor hátulról hallok egy morgó, reszelő hangot hangot. lehet hogy nem onnan jön de én onnan hallom. Ez akkor érdekes ha városban araszolgatok. Vagy mikor kanyarodáskor leveszem a lábam a gázról, leesik a fordulatszám és akkor erölködik a váltó hogy 3-ból 4 be tegye. Ha normálisan ki tudok gyorsítani 50 ig akkor semmi tünet, minden ok.


Ha nem szivárog a váltódból az olaj (nincs reggelre piros tócsa az autó alatt?) akkor így látatlanba nehéz megmondani, hogy mi a gond. Túl sok a hibalehetőség...
Gépre kéne tenni, hátha eltárolt valamit.
Tudom nem jó ezt olvasni de végső esetben ha felújításra szorul a váltód akkor Papp Tamás Bp-en vagy Járos Antal Péteriben a te embered. (Mindkettőhöz tudok adni elérhetőséget)

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-09 13:05 Hűtővíz..:S

Coyote írta: Tegyük fel, hogy x év múlva veszek egy E90-et.


Illetve honnan tudom, ha tönkremegy a termosztát? Nyáron túlmelegszik a motor, télen meg nincs fűtésem, és ennyi?



+ ha 'nyitva marad' a termosztát akkor nem tud felmelegedni a motor rendesen üzemi hőfokra. Nagyobb tempónál akár 50-60C fokra is vissza tudja hűteni a menetszél. Gondolhatod, hogy egy hideg motoros autópályázás mennyire koptatja a motort...
Érthetetlen, hogy miért nem fért el egy hőfokmérő abban a szerencsétlen óracsoportban.


Akkor éri meglepetés a sofőrt amikor egy kellemes üzenetet az "I Drive kijelzőn".
Állítsa le a motort és hívja fel az Assistant szolgálatot...


vivaladiesel Elküldve: 2012-08-09 12:22 Társalgó

mutyuru írta: Hosszas nezelodes utan vegre megvettem eletem elso bomoset... gyonyoru verda. Hamarosan rakok ki kepet, addig is oruljetek velem.


Gratulálok. Németországban vetted a gépet?

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-09 09:06 Valaki segítsen

Redna írta:
Tehát a pár kérdésem:
1. Adott egy Plüss belső az adott kocsiban. Milyen bőr belsőt lehet beletenni? Csak E46osét vagy esetleg E39, E38asét is (plug&play)? (hallottam valakitől ilyet)
2.Sedan/Limo Belső elemek (első ülések, hátsó ülés, ajtókárpit) megegyezik a Touring/kombiéval?
3. 4ágú multi kormány kicserélhető egy az egyben 3 ágúra? Kell légzsákot nullázni vagy minden egyes gyújtás ráadásnál ellenőrzi a légzsákot (nulláz)?
4. Manuális Klímát mennyire macerás átépíteni Digitálisra? (gondolom nem csak az "előlap/konzol" a különbség...



Próbálj olyan autóra vadászni ami 'alapból' megfelel az igényeidnek. Így rengeteg barkácsolástól, időveszteségtől, pénzkidobástól és tisztelet a kivételnek, bontósokkal való cigánykodástól kíméled meg magad.
1,7-1,8M ft körül már egész jópofa 320d-ket lehet vásárolni. (bőr, digitklíma, 3 ágú kormány stb...)

http://www.hasznaltauto.hu/aut...0d-6031572
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ut-6053858
http://www.hasznaltauto.hu/aut...0d-6009316
(ennek egy kicsit merész a színe de nem rossz az autó)


vivaladiesel Elküldve: 2012-08-09 08:57 Motorolaj

Sansz írta: Sziasztok!
320D az alany, manuál váltós és váltó plusz difi olajat szeretnék cserélni, az olaj márkája, milyensége és mennyisége érdekelne a jobban hozzáértőktől. Válaszotokat előre is köszönöm!


Difi: 1 liter (1 flakon) olajra lesz szükséged. A Castrol SAF XO 75w-90-t és a SAF XJ 75w-140-et hozza az autódhoz a katalógus.
Ha hátulról nézed a difit akkor 2 db 'csavart' fogsz látni. Értelemszerűen az alsó a leeresztő a felső a betöltő.

Kézi váltó: Pontos feltöltési mennyiséget nem tudok de 2 liter biztosan elég lesz. (pontosan 1,3L talán...)
Az autódhoz a Castrol SMX 75w-85 típusú olajat hozta az ölwegweiser.
A manuális váltó olajat (ahogy a motorolajat is) sem 'hidegen' kell cserélni. Szóval mielőtt cseréled gurulj egyet a verdával.

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-07 08:33 Társalgó

Thony írta: Ahogy számolom, szinte azonos árban van a MANN és a BOSCH a Unixnál, így szerintem mindegy melyiket válassza az ember... egyedül Kartelgáz szűrőt nem találok a cikkek között, mi más néven futhat még?

vivaladiesel írta:
jons írta:

A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked.



2) Ez milyen eljárás? Én úgy tudom, hogy a belső hőcserélő teljes tisztítása nem kevés bontással jár.



Úgy értem, hogy a klímás szakember amennyire tudja, bejuttatja a vegyszert (egy vékony cső segítségével) az elpárologtatóig. Bontás nincs.


[/quote]

Ha egy árban van a Mann és a Bosch akkor inkább a bosch.

A kartergáz szűrőt nem fogod megtalálni. Általában csak gyáriban létezik. Az online teile Breather vagy 'Crankcase' filter néven hozza. (a bekeretezett alkatrész a kartergáz szűrő)

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-07 08:30 Autóvásárlás

Thony írta:
lepke írta: Helo
Véleményeteket szeretném ki kérni erről a két BMW-ről, mert E46-ban nem sok tapasztalatom van
Melyiket érdemes megnézni közelebbről vagy ismeri-e valaki a kocsikat
Jöhet mindenféle hozzászólás

http://www.hasznaltauto.hu/aut...an-6003428

http://www.hasznaltauto.hu/aut...lt-6024575


Lehet, hogy elfogult vagyok a garázzsal lehet csak pózolni tette oda
Ellenben, kéne tudni hogy nagyjából gyári fény az mit jelent, és milyen fokú rendbetétel említ?
Az ezüst, az nagyon mutatós, a sok felszerelt M cuccal.. és a fényezésén kevésbé mutat a karcolás, vagy a felverődött kavics, ami egy ilyen idős autónál való színű egy sörétes puskás lövéssel egyenértékű... Elsőre nekem az ezüst tetszik, de sokat elárulna a gazdája modora...



Én is az ezüstre szavazok.

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-06 11:18 Egr szelep

szotakdavid írta:
Szia!

Turbó takarítást hagyd a turbósokra.Vas megyében Vivaladiesel tud mondani jó turbóst pár ezer forintért csínálták meg neki.

Üdv Dávid



Így igaz, Mogyorósit Békéscsabán. Vas megyéből csak egy ugrás! Úgyhogy ezzel most megfogtál... Passzolom a labdát a Nyugat Mo-i különítmények.


vivaladiesel Elküldve: 2012-08-06 11:15 Egr szelep

Angyalboy írta: Sziasztok! Új vagyok az oldalon, és a BMW tulajok között is, eddig nem túl sok büszkeséggel. Tavaj októberben kaptam magamtól a vasat szülinapomra, februárig csak szervizben volt... Most jutottam el oda, gogy egyáltalán megtudtam, hogy van benne egr...
na ezen felbuzdulva tegnap nekiálltam szétszedni darabokra a gépet, a Google segítségével Nem tudom mennyire jellezmő a full mocskos egr, és szívósor, de nálam az volt... kb 3-órás pucolászás után viszont egr fémtiszta, szívósor majdnem teljesen tiszta. Sajnos csak ma találtam rá erre az oldalra, most olvasom hogy ajánljátok a brigéciol-t meg a magasnyomásút... na nálam maradt a hideg zsíroldó meg a fogkefe.... XD
Kérdésem továbbiakban: turbot érdemes házilag pucolgati? Ha igen, mivel? és merre találom?
Válaszokat köszi előre is
Padlógázas szép napot!


Szia! Igen, az EGR általában minden dízelesnek erősen kormos... Évente takarítsd ki.
A turbótisztítást inkább bízd szakemberre.

Van az autódban egy kartergáz szűrő nevű alkatrész. Ezt feltétlenül cserélned kell minden 3. olajcsere alkalmával. Ha eltömődik akkor nem kap kenést a turbód és annyi neki!
Kb. 13-14 000ft
Gyári alkatrészt (pl: kartergáz szűrő) több helyen is tudsz venni kedvező áron:
pl: M_Attila itt a fórumon, www.ap-trade.eu, www.bimmer.hu stb...




vivaladiesel Elküldve: 2012-08-06 10:36 Társalgó

jons írta:

A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked.



2) Ez milyen eljárás? Én úgy tudom, hogy a belső hőcserélő teljes tisztítása nem kevés bontással jár.
[/quote]


Úgy értem, hogy a klímás szakember amennyire tudja, bejuttatja a vegyszert (egy vékony cső segítségével) az elpárologtatóig. Bontás nincs.

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-06 09:39 Elsõ lámpák

troooger írta: Sziasztok!
Nem nagy dolog, de gondoltam megosztom veletek. Egy hirtelen vezérelt ötlettől elvittem a első lámpaburám políroztatni. És nem bántam meg! Nem volt egy rossz állapotban lévő, de így hogy most kész lett, szembetűnő a különbség! Volt aki azut kérdezte hogy lecseréltem üvegre?!
Szóval csak ajánlani tudom azoknak akik ezen gondolkoznak!


Egy before/after képet kérhetünk? Ha készült.

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-06 09:28 Motor hibajel(sarga)

csikben írta:
Köszi mindenkinek a tippeket. A hiba azóta sem jelentkezett, talan tényleg csak az üzemanyag miatt volt.

Üdv!


Nekem is volt ilyen gondom amikor a passatomban Debrecen mellett Komádiban kénytelen voltam AVIA benzinkúton tankolni mert kevés gázolaj volt a tankban.
Még hazafelé beugrottam vásárolni a Sparba és utána indításnál megjelent a motor hibajel (check engine) mentem egy kicsit leállítottam/ újraindítottam és utána elaludt. Szóval okozhatja a sz@r üzemanyag is!

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-06 09:02 Társalgó

Thony írta: Nagyon köszönöm a válaszod!
A kiskocsi 150 lovas 320d, első dízelem lesz mert Kanadában nem volt divat, de mára a takarékosság is fontos szempont... első körben egy szakira bízom, majd csak aztán ha kiokultam mit szeret vállalom magam.
A lényeg, hogy mindenből vagy MANN vagy BOSCH legyen, ezek gondolom a gyáriak is!?
Fékolaj, difi olaj, szervó olajnak mit szeret, abból is van gyári?
Váltóban szokás olajat cserélni, vagy az örök idősben lehet bízni?




Kartergáz szűrőből, gyárit. A többi szűrőből a MannFilter és a Bosch is nagyon jó (gyári minőség), bár a Bosch relatíve drága ezért inkább a MannFiltert javaslom. (egyébként itt a fórumon M_Attilától az erdeti gyári szűrőket is jó áron tudod beszerezni)
Az ilyen Filtron meg egyéb gagyi szűrőket viszont kerüld el!

A difi/váltó +egyéb olajak kiválasztásához itt van pár Ölwegeweiser ami segíteni fog:
http://www.mobiloil.de/Germany...h-oil.aspx
http://www.castrol.com/castrol...Id=7074725
http://www.fuchs-europe.de/oel-wegweiser.html
http://www.valvolineeurope.com...nt_advisor

Ha valamihez egyik sem ad ki semmit akkor abból gyárit vegyél.
Én a váltóban is feltétlenül cserélnék olajat. Ha manuális/ha automata egyaránt. Ez a fogalom, mint "örök olaj" egy marhaság. Csak marketing szakemberek fejében létezik, amikor anno eladták az 1. tulajdonosának az autót akkor nagyon jól esett a vevőnek hallani, hogy pl: az automata váltóban sosem kell olajat cserélni. (hozzáteszem emiatt a felfogás miatt és az esztelen használattól térdelnek le az automata váltók...)

Ugyanez a véleményem a longlife motorolaj periódusról is... (22 000, 30 000 vagy több KM után kizárt dolog, hogy egy olaj teljesen megőrzi a viszkozitását. Ilyenkor főleg a téli hidegindítások okoznak nagyfokú motorkopást.
Én egy motorolajjal max. 15 000km-t megyek és nem többet.

Összegezve: Minden folyadékot cserélj le az autón... (hűtővíz, fékfolyadék, szervóolaj, difi olaj, váltó olaj, és a legfontosabb: a minőségi motorolaj!)
Szűrőkből szintén mindegyiket. Olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. + A kartergáz szűrőt se felejtsd el. (ezt minden 3. olajcserekor feltétlenül cseréld)

A saját (és utasod) egészséged és komfortos utazásod érdekében azt javaslom végeztess el egy vegyszeres klímatisztítást is. A klímarendszerben (elsősorban az elpárologtatóban) rengeteg baktérium tud megtelepedni (a legveszélyesebb a 'legionella pneumophila' ami a hírhedt 'légiós láz' nevű betegséget is okozza) Jobb esetben lüktető fejfájás, égő/viszkető szem, kaparó torok, szájszárazság tünetek jelennek meg ha el van "koszolódva" a klíma. Egy ilyen tisztítás 4-5000ft és bármelyik klímás szakember megcsinálja neked. Érdemes egybekötni egy pollenszűrő cserével!
Nekem már volt szerencsém úgy utazni Békéscsaba- Debrecen- Békéscsaba vonalon a frissen vásárolt autóval, hogy a fent felsorolt tünetek egészét átéltem. Azt nem kívánom senkinek... Főleg az volt a gáz, hogy a kedvesemet pont vizsgázni vittem az egyetemre. (szakirány: képalkotó diagnosztika)

Amiket összeírtam, így autóvásárlás után nagy költség de a magad és az autód érdekében végezd el ezeket. Ha lelkiismeretesen szervizeled akkor sok sok kellemes KM-el fog megajándékozni a verda!
Az egésznek a kulcsa egy megbízható és hozzáértő szerelő. A márkaszervizekkel pedig csak óvatosan...

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-03 08:25 Társalgó

Thony írta: Ki milyen szűrőket cserél olajcserénél, és mik számítanak jó minőségűnek jó árban?
Szeretném a kiskocsiban kicserélni az olajat, mert a szerviz szerint 8 ezret futott azóta a kocsi. Gondoltam új gazda legyen tiszta lap Természetesen, olajból a BMW-t kapja bár nem tudom még mi való bele, cserélek gázolajszűrőt, meg levegő szűrőt, bár abból több is van az autóban?
Köszönöm a segítségetek, persze az eddigieket is


Szia! Milyen motorral van szerelve az autód? 136le vagy 150le?

Az biztos, hogy kartergáz szűrőt feltétlenül cserélj, ha ez eltömődik akkor a turbód nem kap kenést és annyi neki!
Amit még cserélned kell: olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. (+ én elvégeztetnék rajta egy vegyszeres/ózonos klímatisztítást is és a fékfolyadék cserét is.)
Ha nagyon kényeztetni akarod az autót akkor a szervóolajat és a difi-olajat is lecserélheted. (ezek sem nagy összegek...)
Szerintem egy LL1 minősítésű 5w-30as Bmw olaj mehet az autóba. Szűrőből én a Mannfilterre vagy a Boschra esküszöm.
Arra figyelj, hogy az olajcsere meleg motornál legyen elvégezve. Az is fontos, hogy amikor az olajszűrőt cseréled akkor cseréld a 3? darab O gyűrűt is. (az új olajszűrő dobozában megtalálod őket)

A képen láthatod a legnagyobb O gyűrűt:

vivaladiesel Elküldve: 2012-08-02 20:17 Autóvásárlás

Thony írta: Én az őszintén megvallva, nem vagyok navi függő... pusztán a BMW-ben azért találtam fontosnak, mert egyszerűen a kazettás dekhez és a cd dekhez képest utolérhetetlenül megújítja a kocsi belsejét, és azt látod amit elvársz egy luxus autótól még ha ilyen kis töpörödött is mint a 3-as Az hogy tud tv-t is az egy plusz jó dolog, de nem tudom hogy mégis hogyan, földieket veszi vagy valahogy máshogyan ?


Ahogy írtam is nekem volt 16:9 az e46-ban. A naviról már leírtam a véleményem. A tv funkcióról meg annyit, hogy nem túl élvezhető az adás (néha szemcsés, a hang pedig gyengén hallható) egyébként ezt a TV funkciót csak Január 1.-ig lehet "élvezni"... Utána megszűnik az analóg tv adás. (digitálisra állnak át). Az autókba beépített tv tuner a digitális műsorszórást sajnos nem tudja venni!! Szóval én azt mondom, hogy ne a 16:9 miatt vegyél meg egy autót ha pedig meglévő autóba szeretnél ilyet kiépíteni akkor is lebeszélnélek róla. Kidobott pénz!