BarG írta:
vivaladiesel írta:
jokerface írta:
De amúgy is a Castrol volt (vagy most is az) a BMW hivatalos olajpartnere. Nagy baj nem lehet vele
Lehet vele baj... Nekem már sikerült befürödni megbízható helyről vett castrollal. Azóta csak Mobil 1-et használok. (teljes megelégedéssel)
Erről a befürdésről bővebben is írhatnál.
Én szinte csak Castrolt használtam, 0W-40-et. Kétszer tettem be Mobil-1-et, de utána hangosabb lett a motor, ezért nem erőszakoskodtam tovább. A hamis Castrolról sokat lehet hallani, olvasni a neten, de még senkit se láttam, akinek valós problémája lett volna, csak olyan hallottam a sógorom munkatársának az anyósától típusút. Mostanában ráhagyom a szerelőmre, ő 60 literes hordóban veszi a Fuchsot, de nincs 0W-40 LL01, vagy LL04-ben, csak 5W-40, ami kevésbé szimpatikus. De a lényeg a plombált hordók, amik ott állnak a műhelyben, tuti eredetiek.
Amúgy a Castrolokat(meg a Mobilt is) mindig olyan netes boltból vettem, ahol van normál bolt is, nem csak egy webcím, ami ma elérhető, holnap meg már nem.
Annyi történt, hogy édesanyám VW polo-jában cseréltem otthon, saját kezűleg az olajat. Castrol Magnatec 5w-40 került bele... 1 teljes órán hagytam "csepegni" a fáradt olajat, hogy az minél több kifolyjon. Szűrő: csere, olaj beöntve, beindítom: kis idő múlva hallom, hogy ciripelnek a hidrotőkék!!!
Lehet, hogy belenyúltam valami hamisított castrolba. Nem tudom. Egyébként egy nagy múltú autóalkatrész cégnél vettem! (BÁRDI)
Passatos koromban én nagy Castrol fan voltam sajnálom, hogy csalódnom kellett a márkában.
És, hogy lássátok, hogy nem csak egy neten keringő pletykáról van szó ezért engedjétek meg, hogy bemásoljam az egyik srác történetét. (egy 5-ös bmw fórumról, ahol szintén regisztrálva vagyok)
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
KIARA írja:
Most még számokat nem írok, csak a dühömet kell kieresztenem, lehet attól megnyugszom egy kicsit.
Ha befejeződik minden, akkor írok összeget is.
Miután július közepén megvettem az autót, egyből lecseréltem az olajat. A fórumra beregelve, hallottam Muha mesterről, így a második olajcserémet már Ő végezte el. Karácsonykor újra eljött az idő, amikor olajat kellene cserélni. Hívtam is Atit, időpontot is megbeszéltünk, de sajnos el kellett utaznom külföldre. Az ünnepek, rohangálás miatt az olajcsere meg csak nem jött össze. Időhiány miatt a pár házra tőlem lévő autószervízbe vittem január első hetében. Pontosabban felhívtam a tulajt - eljött, elvitte az autót, kicserélte az olajat, aztán visszahozta. Gondoltam, egy olajcsere nem olyan bonyolult, bárhol megoldják. Castrol 10W40-et öntöttek bele. Mindegy gondoltam, lemegy 8-10 ezret aztán lecserélem.
Szóval a Castrollal lementem 428km-t, miután elment a fűtésem (ezt írtam agy másik topikban). A XI.ker-ben a Kondorosi úton lévő Zengő parkban szervizelnek egyik ügyfeleim. 2003ban mentek a Dakaron versenyben egy kamionnal, meg évekig szervizelték a Dakaros autókat a versenyeken. Most is foglalkoznok versenyautókkal, meg van egy másik szervizük ahol csak BMW-vel foglalkoznak. Bontanak is, főként E60-at, de van még E39-hez is néhány dolog.
Szóval rájuk bíztam a vasat és ha már szervíz, akkor javítsunk ki mindent ami hibás alapon. 25,000km alatt összejött 1-2 apróság.
1. Fűtés - hibája az volt, hogy a hátsó ülés alatt futó kábelköteg nem volt a helyén és kidörzsölődött.
2. Klímakompresszor csere - bontott Denso (DROT11)
3. Szíjak,görgők csere - új
4. Kormány szervoban szimering csere - új
5. Légtömegmérő csere - új
6. AC pumpa csere - új. Most már nem áll le 25 liternél!!!
7. EGR szelep kiiktatása.
8. Bal belső kilincs+bowden csere - új
9. Ablaktörlő kapcsoló kar csere - bontott (Nagysparco)
10. Kulcs tanítás - kiderült, hogy le volt húzva a csati, így bármilyen kulccsal indítható volt a BMWm. Gondolom a régi tulaj nem tudta betanítani.
11.LED facelift hátsó lámpák beszerelése - bontott (DROT11)
12.Hátsó elektr.ablakemelők beszerelése+kábelezés - bontott (DROT11)
13.Ajtókárpitok cseréje (bőr vs szövet) - bontott (DROT11)
14.Adagoló állítás.
15.Turbónyomás mérés
16.Teljes diag - a gép nem látja a komfort dolgokat. (lehet, hogy a titkos inditásgátló miatt. Ezen még dolgoznak majd)
Szóval sikerült minden. Nyáron miután adagolót cseréltem, elment az ereje az autónak. Visszavíttem a szerelőhöz, reklamálásomra állított rajta és olyan lett, mint régen. Jól ment, Xenon Balázs bizonyítja, őt vittem egyszer haza. Szóvá is tette, hogy még nem látott ilyen jó TDS-t.
Most,hogy Robiék beállították az adagolót, még jobb lett! Teljesen megváltozott az autó karakterisztikája! Leheletnyi gázadásra reagál, ha belelépek észrevehetően sokkal erőteljesebb, dinamikusabb a gyorsulás. Mondták is, hogy ilyen jó 525TDS-t még csak egyet láttak, egyik ismerősük E34-ében. 280ezer van benne, de biztos tekergetve volt. A Robi szerint viszont nincs kizárva, hogy eredeti a futása. Lemérték a turbónyomást és gyári adatokat produkál!!!
Semmi kopás nincs benne. A szervízfőnök szerint - évek óta BMW-t hajt. E34,E39,E60,E61 - jobban megy,mint sok 530d! Ugráltam is a boldogságtól!
A lényeg, hogy tegnap estére kész lett a technika. Rohantam is érte. Visszaadtam a szerelés idejére kölcsönkapott Peugeot 206-ot (abba átülve érzed igazán a különbséget!!
) és GO!
Kondorosiról ki a Budafoki útra, kész csoda az autó viselkedése! Akár egy kezesbárány. Vagy inkább kezesbárányként viselkedő báránybőrbe bújt farkas, aki kész mindenkit felfalni. Kiérve a 6-os útra, az Auchan mellett az utolsó wolsburgi gti-t is letolva kitisztult a sáv. Padló, kilőtt, 4200 fordulatnál megtorpant. SOKK!
Gáz vissza, újra padló. 4200nál megint megáll, gáz tart, 1-2sec és újra meglódul a vas. Felmegy a max.ig felvált és... kigyullad az olajnyomás lámpa. Ez a folyamat pár száz méteren történt. Elakadásjelző, félreállok, a motort leállítom. Újra inditom minden OK. Hívom a srácokat, hogy visszamegyek. Visszafordulok, lassan 2-2500 fordulaton megyek. A táv kb. 1,5-2km. Útközben néhányszor felvillan az olajnyomás. Alapjáraton a motor beremeg, érzem, hogy egy hengerben a hidrótőke nem kap olajat és nem nyit ki a szelep. Visszaérek, emelőn E60 futómű nélkül. E60 fel, E39 alá, olaj le és itt a döbbenet!!! A 428km-t lement Castrol olyan, mint a víz!!! Új szűrő, új olaj, de olajnyomás nincs. Szomorúan konstantáltam a tényt, hogy újra ott kell hagynom az autót. :sírás: Megint eljöttem a 206-al.
A másik szomorú dolog, hogy a Ducatóm is náluk van. Abban a 12000-et lement vezérműszíj ugrott át 140km/h-nál, elgörbítve a szelepeket :mereg: Előbb azt javítják meg, aztán valahogy beszúrják a BMWt, mivel tele vannak melóval.
Röviden így kezdődött az idei év. A Land Cruiserem novembertől épül, márciusra lesz kész. Eleve optimista vagyok, ezért úgy tekintek a dolgokra, hogy lesz 3 JÓ autóm. Igen ám, csak milyen áron?! :mereg: A január úgy kezdődött, hogy megvettem 2db éves autópálya matricát + 1 szlovákot. Csak ez cirka 103eft + Ducató müszaki. Most meg a javítás! És mind egyszerre!!! :sírás: :mereg:
Mit tanácsoltok, mit tegyek az emberrel aki beleöntötte a szar Castrol olajat? Persze számlát azt nem adott, így nem tudom bizonyítani, hogy ő cserélte. Ráadásul majdnem szomszéd.
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
Hozzáteszem, hogy a fent említett szerelő plombázott, hivatalos, Castrol-os hordóban kapja az olajat!