vivaladiesel fórum hozzászólásai

vivaladiesel Elküldve: 2012-12-29 18:54 320d Motor

Puli írta:
260.000-nél járok most és a motor jó állapotban van... de szerintem,akkor 300e-nél meglépem!


300 000km-nél elég ellenőrizni az állapotát. Ha rendben van és nem hallasz lánc csörgést sem, akkor nem kell cserélni.
Ennél lényegesebb a Kartergáz szűrő cseréje (minden 2. vagy 3. olajcsere alkalmával)!! A turbó és a motorban lévő tömítések élettartamát nagyon megrövidíti ennek a kis 12-14 000ft-os szűrő cseréjének az elhanyagolása...

vivaladiesel Elküldve: 2012-12-24 13:24 Mi lehet a baj?

funkilaci írta:


Nyomást mérni alig tankkal?
BMW szakszervizben gondolom minden lehetőséget feltártak és mindenféle nyomásokat mértek..mégis semmilyen hibát nem találtak...aztán 1 hét mulva ujra előjött a rejtélyes nem indulás.
Szóval most üzemanyagszivattyúcsere.




A nyomást alig tankkal úgy érti, hogy üzemanyag nyomást kell nézni úgy, hogy csak pár liter üzemanyag van a tankban...
Abban pedig ne legyél biztos, hogy a márkaszervizben mindent végignéztek!

vivaladiesel Elküldve: 2012-12-22 00:08 Mi lehet a baj?

vikti írta:

Hát nemhiszem,ellenőriztem mindenta turbo körül és innentől nemtudom milehet.



Húzd le a légtömegmérő csatlakozóját (ilyenkor beáll egy középértékre...) és menj vele egy próbakört. Ha visszatért az ereje akkor értelemszerűen a légtömegmérőt kell cserélned.

Ja, és a légtömegmérőt nem feltétlenül írja be hibának!!

vivaladiesel Elküldve: 2012-12-22 00:04 320d Motor

csbalu írta:
kíváncsi vagyok hány kört bírna egy 20d motor úgy hogy nyomja neki az ember rendesen a Nordschleifén.

Szerintetek egy 20d vagy 30d való egyáltalán pályanapra? Jogos hogy a 20d gyenge mint a harmat, de én is gondolkoztam már hogy elmennék pl ilyen totalcaros pályanapra, csak egy picit szórakozni. Nincs más autóm, ezzel kell beérnem. Próbálgatni az autó határait, tanulni egy kis vezetéstechnikát, csakhogy én azért félnék hogy ledobja magáról a turbót vagy valami hasonlót 1 ilyen hajtósabb nap után.


Szerintem egy 30d-t el lehet vinni egy kicsit meghajtani. (pár kör erejéig) De egy 20d-t nincs értelme kínozni.

20d esetében, az autó határait alkalmanként közúton is simán ki lehet autózni. Ebbe még egy kis szórakozás is belefér... (ha a forgalmi viszonyok lehetővé teszik...) Ettől függetlenül pályanapra szerintem nem való.

vivaladiesel Elküldve: 2012-12-18 18:35 Mi lehet a baj?

funkilaci írta:
Csongrád


Ha rám hallgatsz, elviszed Bözséhez Szarvasra. Ő elég nagy spílernek számít bmw-s körökben.
(+36) 20/9466942
(+36) 66/216937


vivaladiesel Elküldve: 2012-12-18 18:24 Mi lehet a baj?

funkilaci írta:
Azt tapasztaltam hogy meleg motornál szinte mindig beindul hideg motornál nem mindig.
Alapjárat néha szokott ingadozni minimálisan. Ez kb. fél percig ha tart majd újra egyenletesen jár.



Honnan írsz?

vivaladiesel Elküldve: 2012-12-18 18:06 Mi lehet a baj?

funkilaci írta: Hibakód: Rail nyomás alacsony

Az autó nem indul.Vagyis nem mindig indul.
Akkusaru levételével vagy a hibakód kitörlésével az autó újra indul és tökéletes rail nyomást mutat.Ilyenkor menet közben semmiféle teljesitményvisszaesés nem észlelhető.
Cserélve volt railnyomásszabályozó és szenzor.
Üzemanyagszivattyú a tanknál ok.

Köszi


Tapasztaltál olyat, hogy hideg motorral szinte hibátlanul viszont meleg motorral nem, vagy csak nehezen indul be?
Alapjáratod nem ingadozik?

vivaladiesel Elküldve: 2012-12-18 18:04 Turbo

alesi01 írta: hello mindenkinek

az auto 318tds 1996, a problémám ha 120km fellett próbálok haladni akkor egy idő után el kezd melegedni a víz, hideget fúj a fűtés és egy idő után olyan mint ha a turbo sem üzemelne. de ezek a hibák rögtön eltűnnek ha lassítok kb 80km-re és ha 120km alatt maradok nem jönnek elő. a munkám miatt sokat minden nap utazom autópályán, sokat álok fogalomban és se víz se turbo vagy akármi más hibát nem érzékelek. segítségeteket előre is koszonom


Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy kezd haldokolni a vízpumpád. Ne sokáig használd így mert még párszor felszalad a vízhőfok mutató és tuti hengerfejes lesz az autód. Rosszabb esetben akár meg is "főzheted" a motort.
A vízpumpa cserekor én cserélném a termosztátot is! (A Wahler 9100ft)

vivaladiesel Elküldve: 2012-12-17 20:38 Termosztát

ute107 írta:
b_imi írta:
Bár lehet, a két típus nem egyezik...

Szerintem egyezik! Vivaladiesel mindjárt megmondja!


Sajnos különböző termosztát van a két autóban...

Adagolós motor:


Közös nyomócsöves motor:




vivaladiesel Elküldve: 2012-12-17 20:27 Turbo

kecsurobi írta:

nem vállalnak már többet ebben az évben.Neked is ragadt és valamikor nem húzott úgy?



Akkor majd januárban.
Igen, a sok korom miatt "letapadt" és néha nagyon lomha volt. Tisztítás után ment az autó mint akit seggberúgtak.

vivaladiesel Elküldve: 2012-12-17 11:17 Termosztát

kakszy írta:



Nos urak akkor mégegy kérdés ma hoztam meg szerelőtől az autót nagy termosztát kicserélve még mindig negyedig megy a mutató akkor valszeg tényleg cserés az egr szelephez tartozó termosztát is gondolom mondtam a szerelőnek a azt nem kell kicserélni ilyenek a mai szerelők amelyik meg normálisan szerel horrror öszegért dolgozik hajrá magyarország...:/!!!


Valószínűleg az EGR termosztátot kell cserélni.(a nagy termosztát ezek szerint tökéletes volt...)
Valamiért az EGr termosztát megy gyakrabban tönkre. (ne felejtsd el légteleníteni a műanyag csavar segítségével!)

vivaladiesel Elküldve: 2012-12-17 11:15 Turbo

kecsurobi írta:
vivaladiesel írta:
kecsurobi írta: üdv valamit csilapodott a turbó ragadás de még mindig van hogy elég jól beragad szerintem tisztitani kell.ezt csak szakember tudja kitisztitani?


Én azt javaslom, hogy vidd el Mogyorósi Balázshoz Békéscsabára. Körösladányból csak 30 perc az út...


köszi a jövő héten elviszem hozzá sok idő volt mire megcsinálták ott kelett hagyni


Aránylag gyorsan megvan a tisztítás. Nem kell otthagynod az autót.
Ha szerencséd van akkor csütörtök-péntek körül el tudnak vállalni!

vivaladiesel Elküldve: 2012-12-15 08:33 Segítsetek!

hil írta:

Szia! lehet, hogy azért nem kaptál választ kérdésedre, mert senki nem tudja a megoldást a bajságra. Legelőször is kéne csinálni a hiba olvasást. Az sok mindenre fényt derít. Látom, nyíregyházi vagy, szerencséd van, mert ott rendel Miki, aki nagyon ért a Bimmerekhez. Ő biztosan tud segíteni. Itt a fórumon is elő szokott fordulni bmw320d4 néven. Lehet, hogy a főtengely jeladó a rossz, de részemről ez csupán találgatás.




Miki jelenleg egy márkaszervizben dolgozik!

vivaladiesel Elküldve: 2012-12-13 12:36 Társalgó

Snowman írta: Ennek elég ócska karácsonya lesz..



Lassan szériafelszereltségként igazán adhatnának hozzájuk 1-2 poroltót...

vivaladiesel Elküldve: 2012-12-13 12:32 Mi lehet a baj?

frizo írta: hát, amikor, max 3 hete benn volt szervízben, a diagnosztikai műszer, csak a gyertyákat jelezte hibásnak, azok ki is lettek cserélve, utána semmilyen hibát nem írt a számítógép.


Itt üzemanyag-ellátási probléma lesz szerintem. Amíg nincs meg a megfelelő üzemanyagnyomás addig a CR dízelek nem indulnak be. (ezért is "tekernek" hosszabb ideig mint egy adagolós)