woodstock írta:
vsop14 írta:
woodstock írta:
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok mindenképp E36ot szeretnék venni (szerintem ez a legszebb bömbi!!)
Igazából én 320i 323i-re gondoltam 96-97es évjárat, de sehol nem találtam átfogó választ a kérdéseimre.
Érdekelnének tapasztalatok és információk! Mik azok amikre mindenképp oda kell figyelni vásárlásnál!!
Pl: hogy tudhatom meg milyen állapotú a VANOS, futómű tipikus hibái, fék, váltó.
Megéri-e a 323i valahol olvastam h ez a legjobb kompromisszum mert a ccm miatt van benne erőtartalék bőven de mivel folytva van a 25höz képest,jó a fogyasztás(ez mennyire igaz??)
/VANOS-ról láttam videókat ahogy kattogott és javításnál ahogy szimeringet(vagy valami gyűrűket) cserélnek utána elcsendesedik stb ez mennyire gyakori eset mondjuk ezek amcsi videók voltak/
Előre is köszi a válaszokat...fontos lenne mert már vannak kiszemeltek kicsit értőbben akarok a tulajok elé állni!!!
van, hogy bekrepál a vanos, de azért nem túl gyakori probléma az. a kattogásból felismered. mindegyik hathengeres kb ugyanannyit eszik, de azért a dugó jobban megdobja a 2.5ös fogyasztását, mint mondjuk a 20i-ét... manuális váltó szintén nem igazán szokott meghibásodni, ezért is árulják kb ócskavas áron a váltókat. 20ért már kapsz egy váltót hozzá. igazából nagyon nincsenek sztem nagyobb típushibái... hát arra figyelj, h ne egy leharcolt szart vegyél, mert az pénztemető lesz.
de pl ami szokott lenni, hogy a szelepfedél tömítésnél folyik az olaj, ez viszonylag gyakori, ettől meg nem kell megijedni, mert kb 10ezer a tömítés hozzá. otthon ki tudod cserélni, vagy szerelő kicseréli kb 5ért.
Köszi szépen amúgy a szelepfedél nem nagy kunszt ilyen kis dolgokat szoktam cserélni/javítani kocsimon futóműről tudnál írni valamit? mert itt olvasgattam ilyen rémisztő dolgokat h hátsó futóműnél valami kiszakad igazából nem is tudom miről volt szó... meg esetleg elektromos kütyük mennyire megbízhatóak mert nekem öreg japóm van annál bizony előferdülnek érdekes dolgok a műszerfalon meg mögötte ja és mennyire rohad a kasztni ezeknél a gépeknél? nem olvastam h rohadna de gondolom a tört kocsiknál ez hatványozódik mint úgy általában minden márkánál.és esetleg kuplung...pl van egy hírdetés ahol az van írva kuplungszerk. cserlélve...hát az azért gondolom elárulja hogyan volt használva a kocsi pedig azon kívül pikk-pakknak tűnik
a futómű kiszakadás az e46okon van. e36on nincs ilyesmi.
elektronikai problémák: hát az óracsoport szokott elromlani néha, meg esetleg abs vezérlő, ilyesmi.... egyik se nagy kunszt, ezeket is olcsón be lehet szerezni, tele van velük a net, meg a bontósok...
sárvédőívek, küszöbök szoktak rohadni azért. a küszöböt mindenképp csakkold le, h az alsó emelési pontoknál milyen állapotban van. ajtók alja szokott rohadni illetve a csomagtartó fedél. de ez mind tartástól függ.
nagyon nincsenek jellemző típushibái, valószínűleg nem lesz tökéletes, de inkább arra figyelj, h jól karbantartott darab legyen sztem. már ha nem akarsz pénznyelőt.