vsop14 fórum hozzászólásai

vsop14 Elküldve: 2010-10-07 18:27 Rugócsere

nickname írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:
azt nem tudom, h más-e a mérete, viszont ha berakod azt akkor feljebb lesz az autód. mivel más a rugóállandója, tehát egységnyi erőre kevesebbet megy össze.


rugót úgyis ültetőt akarok, mondom lengéscsillapítóra lenne igazából a kérédsem, hogy abban van e a keménységen kívül más eltérés? mert keményebb gátlókat akarok, így vagy M-tech-est veszek, vagy esetleg egy 3 literes benyásét, ha nincs fizikai méretkülönbség...



Hihetetlenek vagytok

alap esetben van 3 féle rugó " normál ,sport, m-packet ahogy olvastam, és van különbség benzines és dízel közt, az első rugóknál .De az én kérdésem arra rányult hogy a hátso is különbözik e ?


szia!

nem igazán értem, hogy miért vagyunk hihetetlenek. Segíteni akarunk, erre ez a hála?
leírtam, hogy csomó féle rugó van. És igen, a hátsóról beszéltünk, abban is van különbség dízel és benya közt.

vsop14 Elküldve: 2010-10-07 18:24 Autóvásárlás

bmwszabi írta: vsop!

Te vagy itt az autókereskedő, aki félig németben él, légy"szi nézd már ezt meg.
Ennek elvileg nincs baja, még szép is, lehet, hogy ennyi legyen az ára? na nem akarom megvenni, csak mindig nézelődök a mobile-n is. Néha olyan áron vannk jó autók, hogy beszarok.
320d m pakett 2004 3999EUR

hi!
bocsi, csak most láttam csak, de sajnos már nem él a link

vsop14 Elküldve: 2010-10-07 12:51 Rugócsere

YELLOW írta:
vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:

mint azt írtam ez a gyári rugóra vonatkozik, nem az utángyártottra.

tessék, itt a bizonyíték róla, h így választják ki a gyári rugókat ez konkrétan az én autómé. még ilyen bugyutaságoktól is függ, hogy van-e benne sízsák, vagy középső kartámasz...



jó de az egy dolog, hogy ezek alapján választod ki, de szerintem kb ugyanazt a cikkszámú rugót fogja kihozni, ha van benen navi ha nincs, stb.

ugyanis én amit észrevettem, hogy pl van az én autóm, ami ugye 1.8, és néztem 2,2-est. meg fogsz lepődni, de a 2.2-esnek kevesebb volt a terhelhetősége. ebből én úgy gondolom, hogy ami növekedés van motorban (+egyéb lófityulában) azt elveszik a terhelhetőségből. ebből az következik, hogy pl a rugók/gátlók keménysége állandó! én józan parasztival így látom. persze lehet nem így van, de ezt más típusoknál is megfigyeltem már.


én már nem is gondoltam, hogy nem úgy fog kezdődni a következő mondatod, hogy jó de....

szerinted akkor miért szarakodnak ilyen rugó kiválasztási programmal, ha mindegyikben ugyanaz van? )))))))))) nyilván nem egy navi megléte miatt kell más rugó, de mondjuk, ha van egy nullextrás, meg egy fullos, akkor azért van már egy jó pár kg eltérés. úgy tűnik a bmw-nél ez számít... nem egy navi miatt kell bele más rugó, nyilván azért attól több extra, meg más konfiguráció kell...
egyébként meg, ha ugynaz lenne, akkor ugyanazzal a rugóval mondjuk az 1.6-os jóval feljebb lenne, mint a 3000-es. nyilván más a karakterisztikája, meg a rugóállandója (gondolom másképp hőkezelik őket)





jó de... ha már így kívánod

mondjuk én nem voltam szalonba túl sokat, de amit láttam gyárit, ott valóban a nagyobb motoros lentebb volt, az 1.6-os meg ahhozképest....
de amúgy nem ekkora motordiferenciára gondoltam. amit írtam azt azért mert annál láttam, hogy a terhelhetőségben van különbség... aztán ezt az összefüggést hoztam össze. amúgy egyértekmű, hogy egy 3ezres keményebb lábakon áll mint egy 1.6-os



lehet az m-technikes volt. na mindegy, nem tudom. lényeg az, hogy a gyári rugó kiválasztás így történik, aztán hogy hány féle rugójuk van és ezeket milyen szisztéma szerint pakolják be a különböző motorokhoz azt nem tudom (az mondjuk biztos, hogy dízel-benzin illetve 4és 6 henger az meg van különböztetve)


mondjuk azt nem tudod, hogy E46-nál, a rugó fizikai mérete másabb-e a 4 és 6 hengerest nézve? azt gondolom, hogy keményebb. mert azon gondolkoztam, hogy 6 hengereshez való rugokat fogok majd venni... mondjuk ez a kérdésem érvényes a lengéscsillapítókra is!



azt nem tudom, h más-e a mérete, viszont ha berakod azt akkor feljebb lesz az autód. mivel más a rugóállandója, tehát egységnyi erőre kevesebbet megy össze.

vsop14 Elküldve: 2010-10-07 11:38 Rugócsere

YELLOW írta:
vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:

mint azt írtam ez a gyári rugóra vonatkozik, nem az utángyártottra.

tessék, itt a bizonyíték róla, h így választják ki a gyári rugókat ez konkrétan az én autómé. még ilyen bugyutaságoktól is függ, hogy van-e benne sízsák, vagy középső kartámasz...



jó de az egy dolog, hogy ezek alapján választod ki, de szerintem kb ugyanazt a cikkszámú rugót fogja kihozni, ha van benen navi ha nincs, stb.

ugyanis én amit észrevettem, hogy pl van az én autóm, ami ugye 1.8, és néztem 2,2-est. meg fogsz lepődni, de a 2.2-esnek kevesebb volt a terhelhetősége. ebből én úgy gondolom, hogy ami növekedés van motorban (+egyéb lófityulában) azt elveszik a terhelhetőségből. ebből az következik, hogy pl a rugók/gátlók keménysége állandó! én józan parasztival így látom. persze lehet nem így van, de ezt más típusoknál is megfigyeltem már.


én már nem is gondoltam, hogy nem úgy fog kezdődni a következő mondatod, hogy jó de....

szerinted akkor miért szarakodnak ilyen rugó kiválasztási programmal, ha mindegyikben ugyanaz van? )))))))))) nyilván nem egy navi megléte miatt kell más rugó, de mondjuk, ha van egy nullextrás, meg egy fullos, akkor azért van már egy jó pár kg eltérés. úgy tűnik a bmw-nél ez számít... nem egy navi miatt kell bele más rugó, nyilván azért attól több extra, meg más konfiguráció kell...
egyébként meg, ha ugynaz lenne, akkor ugyanazzal a rugóval mondjuk az 1.6-os jóval feljebb lenne, mint a 3000-es. nyilván más a karakterisztikája, meg a rugóállandója (gondolom másképp hőkezelik őket)





jó de... ha már így kívánod

mondjuk én nem voltam szalonba túl sokat, de amit láttam gyárit, ott valóban a nagyobb motoros lentebb volt, az 1.6-os meg ahhozképest....
de amúgy nem ekkora motordiferenciára gondoltam. amit írtam azt azért mert annál láttam, hogy a terhelhetőségben van különbség... aztán ezt az összefüggést hoztam össze. amúgy egyértekmű, hogy egy 3ezres keményebb lábakon áll mint egy 1.6-os



lehet az m-technikes volt. na mindegy, nem tudom. lényeg az, hogy a gyári rugó kiválasztás így történik, aztán hogy hány féle rugójuk van és ezeket milyen szisztéma szerint pakolják be a különböző motorokhoz azt nem tudom (az mondjuk biztos, hogy dízel-benzin illetve 4és 6 henger az meg van különböztetve)

vsop14 Elküldve: 2010-10-07 11:12 Rugócsere

YELLOW írta:
vsop14 írta:

mint azt írtam ez a gyári rugóra vonatkozik, nem az utángyártottra.

tessék, itt a bizonyíték róla, h így választják ki a gyári rugókat ez konkrétan az én autómé. még ilyen bugyutaságoktól is függ, hogy van-e benne sízsák, vagy középső kartámasz...



jó de az egy dolog, hogy ezek alapján választod ki, de szerintem kb ugyanazt a cikkszámú rugót fogja kihozni, ha van benen navi ha nincs, stb.

ugyanis én amit észrevettem, hogy pl van az én autóm, ami ugye 1.8, és néztem 2,2-est. meg fogsz lepődni, de a 2.2-esnek kevesebb volt a terhelhetősége. ebből én úgy gondolom, hogy ami növekedés van motorban (+egyéb lófityulában) azt elveszik a terhelhetőségből. ebből az következik, hogy pl a rugók/gátlók keménysége állandó! én józan parasztival így látom. persze lehet nem így van, de ezt más típusoknál is megfigyeltem már.


én már nem is gondoltam, hogy nem úgy fog kezdődni a következő mondatod, hogy jó de....

szerinted akkor miért szarakodnak ilyen rugó kiválasztási programmal, ha mindegyikben ugyanaz van? )))))))))) nyilván nem egy navi megléte miatt kell más rugó, de mondjuk, ha van egy nullextrás, meg egy fullos, akkor azért van már egy jó pár kg eltérés. úgy tűnik a bmw-nél ez számít... nem egy navi miatt kell bele más rugó, nyilván azért attól több extra, meg más konfiguráció kell...
egyébként meg, ha ugynaz lenne, akkor ugyanazzal a rugóval mondjuk az 1.6-os jóval feljebb lenne, mint a 3000-es. nyilván más a karakterisztikája, meg a rugóállandója (gondolom másképp hőkezelik őket)



vsop14 Elküldve: 2010-10-07 09:57 Rugócsere

YELLOW írta:
vsop14 írta:
Zolee írta:
vsop14 írta:
Zolee írta:
bbali81 írta:
nickname írta: Kérdés

A sedan E46 benzines és dizel hátsó rugoban van különbség ?


Jaja, meg függ a motortól a felszereltségtől, hogy milyen nehéz a kocsi... Meg van festve az első, hátsó rugó... ezzel jelölik, hogy milyen verdához is kell pontosan.
Legalábbis így tudom.


Valaki 1x linkelt egy oldalt, ahol fenn voltak a színek, festékcsíkok számának jelentései, de nem találom! HELP!



ha jól tudom utángyártottban nincs ilyen csíkozás, csak gyáriban. ha gyárit akarsz venni, akkor meg úgyis meg tudják mondani ott ahol veszed, hogy milyen kell.


Nickname akar venni, én meg eladni, neki dízelje van, nekem benzinesből származik a hátsó rugó, mindkettő 4 hengeres, emiatt vetette fel Ő is, én is a témát.

ja, én azt hittem arra gondolsz, hogy a gyári rugókat azokat felszereltség alpján választják ki (motro típus, váltó, diffi, cd-tár, navi, stb stb ezek mind szamitanak)

én úgy tudom, hogy benzin-dízel az nem smakkol


hát már bocs, de nem hiszem, hogy ennyi féle rugó lenne... ha már valamibe navi van, akkor abba más a rugó mint amiben nincs... hisz amikor rendelsz rugót, mondjuk unix-on, akkor a felszereltséget nem kérdezik... szerintem ami számít, az a kivitel (sedan, kombi,stb) és a motor



mint azt írtam ez a gyári rugóra vonatkozik, nem az utángyártottra.

tessék, itt a bizonyíték róla, h így választják ki a gyári rugókat ez konkrétan az én autómé. még ilyen bugyutaságoktól is függ, hogy van-e benne sízsák, vagy középső kartámasz...

vsop14 Elküldve: 2010-10-07 00:24 Rugócsere

Zolee írta:
vsop14 írta:
Zolee írta:
bbali81 írta:
nickname írta: Kérdés

A sedan E46 benzines és dizel hátsó rugoban van különbség ?


Jaja, meg függ a motortól a felszereltségtől, hogy milyen nehéz a kocsi... Meg van festve az első, hátsó rugó... ezzel jelölik, hogy milyen verdához is kell pontosan.
Legalábbis így tudom.


Valaki 1x linkelt egy oldalt, ahol fenn voltak a színek, festékcsíkok számának jelentései, de nem találom! HELP!



ha jól tudom utángyártottban nincs ilyen csíkozás, csak gyáriban. ha gyárit akarsz venni, akkor meg úgyis meg tudják mondani ott ahol veszed, hogy milyen kell.


Nickname akar venni, én meg eladni, neki dízelje van, nekem benzinesből származik a hátsó rugó, mindkettő 4 hengeres, emiatt vetette fel Ő is, én is a témát.

ja, én azt hittem arra gondolsz, hogy a gyári rugókat azokat felszereltség alpján választják ki (motro típus, váltó, diffi, cd-tár, navi, stb stb ezek mind szamitanak)

én úgy tudom, hogy benzin-dízel az nem smakkol

vsop14 Elküldve: 2010-10-06 22:40 Rugócsere

Zolee írta:
bbali81 írta:
nickname írta: Kérdés

A sedan E46 benzines és dizel hátsó rugoban van különbség ?


Jaja, meg függ a motortól a felszereltségtől, hogy milyen nehéz a kocsi... Meg van festve az első, hátsó rugó... ezzel jelölik, hogy milyen verdához is kell pontosan.
Legalábbis így tudom.


Valaki 1x linkelt egy oldalt, ahol fenn voltak a színek, festékcsíkok számának jelentései, de nem találom! HELP!



ha jól tudom utángyártottban nincs ilyen csíkozás, csak gyáriban. ha gyárit akarsz venni, akkor meg úgyis meg tudják mondani ott ahol veszed, hogy milyen kell.

vsop14 Elküldve: 2010-10-06 08:29 Fogyasztásmérés hiba??

Woockie írta:
vsop14 írta: ez igy normal, de ezt mar itt egyszer kiveseztuk ha visszaolvasol.
de akkor leirom
szoval, ha lassan mesz akkor ugye nyilvan no a fogyasztas, hisz liter/100km-t mutat, tehat ugye gurulaskor nagyon kicsi a sebesseg es ugye no a fogyasztas, mert tobb üz.anyagbol teszed meg a 100 km-t aztan meg beall 0-ra. az e36nal ilyenkor vegtelenben all ez a mutato (igy normalis, mert ugye ha allsz akkor fogy az uzemanyag, de sose teszed meg a 100 km-t). valaki irta, h vevoi elegedetlenseg (buta userek ) miatt csinaltak mar ugy az e46on, hogy ilyenkor 0-ra all be.


marmint ugyerti vsop14, hogy a motor alapjaraton jar, akkor x uzemanyagot fogyaszt orankent. minel lassabban mesz, annal tobb ido alatt tenned meg a 100km-t, igy minel lassabban mesz _alapjaraton_, annal tobb a fogyasztasod 100km-en, allo autonal egesz konkretan vegtelen. ha motorfekkel lassitasz (nincs befecskendezes) vagy nyomod a gazt es ugy mesz lassan, akkor nem egeszen ez a helyzet.


köszönöm az egzakt megfogalmazast

vsop14 Elküldve: 2010-10-05 22:39 Fogyasztásmérés hiba??

Joni írta: Nekem valami hasonlo gondom van, amikor fekezek a muszerfalon a fogyasztas megy felfele nagyjabol 10L -ig, majd amikor megallok akkor lassan leesik a tu. Valakinek otlete?


ez igy normal, de ezt mar itt egyszer kiveseztuk ha visszaolvasol.
de akkor leirom
szoval, ha lassan mesz akkor ugye nyilvan no a fogyasztas, hisz liter/100km-t mutat, tehat ugye gurulaskor nagyon kicsi a sebesseg es ugye no a fogyasztas, mert tobb üz.anyagbol teszed meg a 100 km-t aztan meg beall 0-ra. az e36nal ilyenkor vegtelenben all ez a mutato (igy normalis, mert ugye ha allsz akkor fogy az uzemanyag, de sose teszed meg a 100 km-t). valaki irta, h vevoi elegedetlenseg (buta userek ) miatt csinaltak mar ugy az e46on, hogy ilyenkor 0-ra all be.

vsop14 Elküldve: 2010-10-05 06:42 Valaki segítsen

Woockie írta:
vsop14 írta: azt viszont pl nem tudom, hogy például a DISnél, ha usb-s az interface, akkor mennyiben változik a helyzet... mert annak a telepítése annyira nem egyszerű (jó nem is egy túl nagy dolog, le van írva minden).
vagy csak az elején mikor beállítod a portot, akkor kell az usb-re állítani és annyi? majd valami okosabb megmondja.
csak azért dobtam fel a kérdést, hogy nehogy ráfussál valami ilyesmi bibire

par ezres egy usb-soros interface... szepen radugja az ember az usb portra es ott a sorosport.


de ha az interface USB-s alapból...

vsop14 Elküldve: 2010-10-04 19:21 Extra gyors találkozó!

Robinson írta:
SoundkeY írta: 2010 október 8. Péntek 20:00 Hősök tere ( aréna pláza )

Mit szólnátok egy gyorstalihoz, úgy is régen volt már.....VSOP meg hozna a laptopját !
Lacaék is lehet Bp-en lesznek.....HAJRÁ !

01. SoundkeY + Andi




02. Robinson + Adri


03. vsop14 + LapTop sztem 99%, h el tudok menni

vsop14 Elküldve: 2010-10-04 15:55 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: próbálok keregetni ebay-en, de nagyrészt ezek vannak írva az INPA-hoz: most akkor ez jó az enyémhez?

Interface USB OBD2 for BMW - INPA/Ediabas - K+DCAN allows full diagnostic of BMW from 1998 to 2008 (all functiosn as in OMNITEC interface). Build in 2 lines K and D-Can magistral
Features
- read and delete errors
- adaptations
- driver programming
- applu coding
Supports protocols:
1. Fast magistral D-CAN and PT-CAN (500 kbit/s)
2. Slow magistral K-CAN (100 kbit/s)
3. Standard BMW protocol (BMW OBD interface).
D-CAN for:
- E60, E61 od 03/2007
- E83 od 09/2006
- E81, E87 od 03/2007
- E90, E91, E92, E93 od 03/2007
- E70 (new model X5)
- R56 (new model MINI)
PT-CAN, K-CAN - fully switch able speed of migistral CAN - ou can diagnose driver with tou any car
Protocol "BMW OBD interface" for older cars:
- from 1995 to 1998 (don't need K-line).
- from 1998 to 03/2007 (all models


szerk: illetve valaki homályosítson már fel, hogy az INPA, GT1, DIS ezek különböző dolgok vagy mi? már teljesen elvesztem, azt sem tudom már mi micsoda, egyik helyen így, mások amúgy van írva...


ezek különböző programok. pontosabban a DIS=GT1 szerintem.
de az a lényeg, hogy ezeket a programok mind kezeli ugyanaz a kábel

vsop14 Elküldve: 2010-10-04 13:26 Valaki segítsen

YELLOW írta:
Tano írta: Miki ne szivasd már szegényt
Yellow: Te meg ennyire kuka nem lehetsz


Tano: enynire nem vagyok hülye... 3 óráig kerestem a WLAN antennát, de nem találtam
csak a kolléga félre értette a kérdésem, valszeg nem jól fogalmaztam.
mint már írtam, a kérdésem arra irányult, hogy elég-e csak a kábelt megvenni? mert gondoltam a progi beszerezhető, de le akartam tisztázni.

szóval ha valaki szándékozik külföldiából rendelni, akkor szóljon, mert én is igényt tartanék egyre (kábelre). hátha elbaxom teljesen az autót

őőőő... mindegy milyen országból rendelünk esetleg? mert akkor tesóm rámozdítom angliában nézzen szét, vagy angol ebay-en.



mindegy, hogy melyik ország.
azt viszont pl nem tudom, hogy például a DISnél, ha usb-s az interface, akkor mennyiben változik a helyzet... mert annak a telepítése annyira nem egyszerű (jó nem is egy túl nagy dolog, le van írva minden).
vagy csak az elején mikor beállítod a portot, akkor kell az usb-re állítani és annyi? majd valami okosabb megmondja.
csak azért dobtam fel a kérdést, hogy nehogy ráfussál valami ilyesmi bibire

vsop14 Elküldve: 2010-10-04 00:35 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: itt nézelődtem én is és nem tudom melyik a jobb szerkezet?

BMW INPA-GT1/DIS K+CAN vagy a BMW Scanner 1.3.6

lehet benevezek egyre én is, de nem tudom melyik a jobb. magát a szoftvert bárhonnan be lehet szerezni, vagy itt érdemes azt is megvenni?

ez egy korrekt hely nagyon.
diagnosztikára jobb a DIS sztem.
be lehet szerezni a szoftvereket szerintem. a DIS-t tuti, sztem a scannert is.
mondjuk a DIS telepítése kicsit bonyolult. egy VMware virtuális gépet kell csinálni, kb 100 oldalas pdf-ben van leírva az e39 klub jóvoltából, magyarul
igaz nekem nem működött még úgy se, mert valami nem smakkolt de Tano 2 perc alatt megoldotta a problémát.
ja, meg a DIS kábellel megy az NCSexpert is, amivel a car/key memory programozásokat lehet csinálni. (hazakísérő fény stb stb. ilyeneket lehet vele programozni)