vsop14 fórum hozzászólásai

vsop14 Elküldve: 2010-03-15 22:31 Társalgó

YELLOW írta: nah a tiétek valóban egyforma, Burns-nek néztem egy másik képet CS-n... viszont nekem mégsem ilyen, de olyan mintha a jobb oldalon meg ilyen lenne, de a balon nem...pff... lehet cumi, bár a futómûvel nincs probléma...
igen 3 év után aggódok ezen, mert eddig nem ismertem ennyi BMW-st

kempelen írta:
Nincs ott nagy különbség, egyenletes legyen. Nekem touring, nektek sedan, nem tudom igazából melyiket hol gyártották....

Holnap csinálok egy nagyot élesben rendes géppel...vizsgálhatod.
minél több bmw-st ismersz, annal jobban aggodsz?
de most komolyan, mérd meg a rétegvastagságot.

vsop14 Elküldve: 2010-03-15 22:21 Társalgó

kempelen írta:
hil írta:
YELLOW írta: Burns most Te vagy a jóhír hozó... kicsit nehezen veszem ki, de az enyém olyan mint neked, viszont nem olyan mint kempelené...
engem csak azért érdekel enynire ez a dolog, mert félek törve volt az egyik oldala...állítólag nem, de vannak árulkodó jelek, és amíg nem láttam azt a facelift elõtti autóban, a pasztázást, addig nem is érdekelt... de most megint megnyugodtam


Javaslom a festékréteg mérést! Nekem van, korábban ajánlottam, csak el kell jönni érte: Bp, Zugló. Telefonszámom, mail címem elérhetõ.


Inkább jobb lenne, ha Yellow fényképezné le a sajátját és megmondanánk jónak néz ki vagy sem.
de megfázott a múlt héten is, hát nem érted?

vsop14 Elküldve: 2010-03-15 22:15 Társalgó

bmw320d4 írta: Már csak azt nem értem, hogy miért volt ez olyan sürgõs?

Vastagon szedve, meg izé...

YELLOW írta: nem kell! köszi!

egy õszinte ember vagyok és leírtam Horinak minek mi az oka. ha ezt kifogásnak veszi, az engem cseppet nem érdekel, azzal számomra mást árul el. aki segít segít, aki nem nem. belehalni nem fogok.
amúgy elvileg a facelift elõtti 2-ben is egyforma volt, de nem hasonlít a kempelen áltan fotózottra, sõt az enyémhez sem.

gondolom koran akar lefekudni, de ezen info hianyaban nem tudott volna aludni, mint irta

vsop14 Elküldve: 2010-03-15 21:43 Társalgó

YELLOW írta: tudom


hil írta: heggesztés= hegesztés (helyesen)
Bocs.....
de?

vsop14 Elküldve: 2010-03-14 16:24 Extra gyors találkozó!

gampetibor írta: sorry mi sem megyünk!

remelem Beluga ur nem allt ott egyedul

vsop14 Elküldve: 2010-03-13 22:26 Chip tuning

Zsomby írta:
hancurozo írta:
kempelen írta:
Nem csak a kuplung, a dugattyú esetében nemhogy a cikkszámok (bár ez még nem lenne nagy dolog) de a dugattyúban az égéstér kialakítások is mások a 318d, 320d és a 123d esetében...
Ez pedig viszi a porlasztási képet is, a befecskendezõnél... az meg majdnem minden mást....


nem vitaindítás /nem vagyok sem a tuning mellett sem ellene/
az e46-nál sok eltérés van ill. a manual váltóknál.
a 118d 120d és a 123d automata váltója ugyan az.
ezek pedig a dugók: /mind egyforma/
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=20


Mondtam, hogy ugyanaz a motorok java. Megnéztem a Hartge Tuningon és az 535d-t 328 lóerõre és 675nmre tuningolja a Hartge. Az Alpina is tuningol és õk sem változtatnak a blokkon. Szerintem tényleg csak a gyári bennehagyott tartalékokat tudja egy tuningos amúgy is csak kihozni.
ja, a blokkon nem, minden mason igen, de biztos hulyeseg, h egy alpina tuningnal fotengelyt, csapagyakat, stb-t cserelnek, hiszen olcsojanos muhelyeben ugyanazt kinaljak egy csipppp atirassal....

vsop14 Elküldve: 2010-03-13 16:01 Chip tuning

hancurozo írta: Én amit nem értek, hogy a BMW ilyen pazarló lenne?
minden 2000ccm-es diesel motorjához külön terveztet mindent?
vagy hogyan oldja meg, hogy a 3 teljesítménylépcsõben kapható motorja nem esik szét? /gondolok itt a fõtengelyre stb./

nyilvan nem, es amiket mindharom modellben felhasznal az nyilvan a legnagyobbhoz van meretezve.

vsop14 Elküldve: 2010-03-13 15:36 Chip tuning

MenyusBMW írta:
bmw320d4 írta:
hil írta:
Woockie írta:
Zsomby írta: A besz..asztók, meg talán csak irigyek.

Termeszetesen irigy vagyok, nincs 50e HUF-om egy csiptuningra es ezert fikazom.


Meg ostobák is vagyunk, mert nem látjuk be azt az egyszerû tényt, hogy a pl. 130 Le-re méretezett pl kuplung szerkezet vidáman kibír még akár plusz 30-50 Le átvitelét is károsodás nélkül. Tudott dolog, hogy a tervezõk csak ugatják a szakmát és emiatt olyan tartalékkal saccolnak (nem méreteznek), hogy az még.
Bocsánat a szûklátásért!
Ezen az oldalon (chiptuning) olvastam a referenciákban, hogy az 1,6 Ti a tuningolás után olyan erõs lett, hogy "bátran kielõzhet" ezek után, stb. Én úgy gondolom, hogy azt a + 8Le-t észre sem lehet venni.
Olvastam, hogy a motorok úgy vannak tervezve, hogy 2-2,5 szörös telj. növelés is lehetséges. Gondolkozzatok. ez azt jelentené, (a hozzászólás írója szerint, aki ezt még komolyan is gondolja), hogy a 150 Le-s motorból simán ki lehet hozni 300, de akár 380Le-t is mivel így és erre van méretezve. VICC!

De tényleg hagyjuk már ezt a témát......


Aki tanult gépészetet az tudja, hogy egy tengelykapcsolónak 4 feladatot kell ellátnia: Zárás, nyitás, csúsztatás a nagyon kis sebességû haladáshoz, és oldania kell túlterhelés esetén(meg kell hogy csússzon!)


De ez egy elhanyagolható dolog a chipesek szerint, és nem õk, hanem a gyártó mérnökei a tudatlanok.

Lenne pénzem chipre, sõt, fizetnem se kellene érte, de nekem nem kell!!


Ez megint mekkora egy hülyeség!
Nézzél már utána vagy kérdezz meg egy mérnököt, esetleg írjál a BMWnek egy levelet, hogy mekkora túlterhelést KELL kibírnia a motor komponenseinek! Tervezéskor erõsen túlméreteznek mindent még egy suzukiban is.
Olyanokat talász ki barátom, hogy a röhögéstõl alig kapok levegõt.

A gyártók ott spórolnak, ahol csak tudnak. A BMW legújabb szokása, hogy fantázianévvel látja el minden kétezres dízelmotorját. 16d-tõl 23d-ig minden motor magja ugyanaz. 316d most 115Le, egy vicc!
Egy 20%-os erõnöveléstõl, amit egy dízelchip ad nem lesz senkinek semmi baja. Ezt a TÉNYEK bizonyítják. Persze lehet, hogy csak elfelejtett csúszni a kuplungom 170ezer km óta.

Te mondd csak, hány gépalkatrészt méreteztél már életedben? hány technológiai utasítást írtál már le? hány mûszaki dokumentációt?
általános esetben 1,2-max 1,5ös biztonsági tényezõvel méretezünk. nyilván ez változik a gépalkatrész fontossága, ára, biztonsága függvényében. pl ha egy biztonsági alkatrészrõl van szó, akkor azt akár többszörös biztonsági tényezõvel is illik méretezni, a baleset elkerülése miatt.
véletlenül se gondold, hogy feleslegesen tulmeretezett alkatreszek vannak az autokban. minek?
pl van egy csapagy, melyben ebred X newton radialis, Y newton axialis ero ezt a megfelelo biztonsagi tenyezovel meretezik szilardsagilag es varhato elettartamra aztan szevasz. X és Y newton erot Z uzemoraig el tud viselni, EL KELL tudnia viselni, ettol tobbet nem kell. erre van meretezve es pont. es a kutya se foglalkozik azzal, hogy mivan, ha MenyusBMW user ezt nagyobb terhelessel terheli meg... Ja kerem? hat akkor Menyusbmw vagy vesz egy masikat ami adott terhelesre van meretezve vagy MenyusBMW szarul jar, ha esetleg nem birja ki azt a terhelest amit Õ raadott. Senkit nem erdekel, hogy ki hogyan hasznal adott alkatreszt. Van egy adott terheles, amit el kell viselnie, aztan koszonjuk.
mielott felreertened az 1,2 biztonsagi tenyezo nem azt jelenti, hogy akkor peldaul 20%kal nagyobb nyomatekot kepes elviselni. Az alkatrészben ébredõ feszültségre méreteznek. tehat ha pl egy adott alkatresznek el kell viselnie 100Nm nyomatekot, akkor nem a 120Nm igenybevetelre mereteznek, hanem ha 100Nm mellett 150MPa feszultseg ebred, akkor 150*1,2MPa feszultsegre meretezik, utana pedig ellenorzik kifáradásra, élettartamra! es bizony szilardsagilag birja a nagyobb terhelest mondjuk, de az elettartama csokken nyilvanvaloan, hiszen elettartamra tervezik!
arrol nem beszelve, h minden a penz korul forog, kinek kellene egy tobbszorosen tulmeretezett valami tobbszoros aron? minek vegyem meg X-et, ha Y feleannyiba kerul? vagy a masik oldalrol? hogy adjak el valamit ami tobbszorosebe kerul, mint amennyi a masik gyartonal? es ugyanarra valo, csak husszor annyi anyagot raktam bele......
es gondlj bele, ha sokszorosan tul vannak meretezve az alkatreszek, akkor minek van mindenbol kulon sportra kifejlesztett? hiszen akkor birnia kell a gyarinak is.... KOPP
lehet nem volt tul vilagos, de nem is az volt a lenyeg, remelem az uzenet atjott: ne beszelj olyanrol amihez total nem is ertesz.

semmilyen alkatresznek SEMEKKORA TULTERHELEST NEM KELL KIBIRNIA!! van egy max terheles, amire mereteznek, ami normal uzemi korulmenyek kozt fellephet, ettol tobbet nem kell birnia, mert ettol tobb nem tud fellepni.

vsop14 Elküldve: 2010-03-12 21:57 képek

Hori írta: arany M5, honnan máshonnan mint a ruszkiktól



errrol van esetleg vmi cikk? ezt milyen festekkel csinaljak?

vsop14 Elküldve: 2010-03-12 17:34 Chip tuning

[quote="Hori"]
Tiba írta: Hát errõl a youtubos videóról a véleményem, hogy 35 d dupla turbó+ chip vs m3 turbó nélkül, és azért nem gyalázza meg annyira, ja és a fritõznek mikor van ilyen hangja, mint az m3nak?

És akkor errõl a videóról nem is beszélek...
[url]
YouTube videó


ÁÁÁ Tiba rosszul látod, itt azt kell nézni hogy egy családi limuzin traktormotorral lealázza a legdurvább sport coupet

De sztem ne vedd magadra mert nem egy családfa a 16i meg az M3

a ket motor kozott tizenX ev van.

vsop14 Elküldve: 2010-03-12 13:42 képek

Hori írta: Baromi jó lenne ha nem lenne szét... a fórum ekkora képekkel
kerlek fordulj a felelosokhoz

vsop14 Elküldve: 2010-03-12 13:37 Chip tuning

Woockie írta:
Tjani írta: SoundkeY! igazad van elnézést kérek, ha valakit megbántottam nem volt szándékos többet nem fog elõfordulni Csak egy kicsit kiakadtam 1-két hozzám fûzött megjegyzéstõl. Soha nem néznék le senkit itt a fórumon, mivel a legtöbb itt jelenlévõt inkább tisztelni tudom a mûszaki ismeretei és BMW szeretete miatt

Termeszetesen elnezzuk, amennyiben a leendo M5-osodet kiprobalhatjuk... Szerintem ezzel a tobbiek is egyetertenek.

jobban örülnék egy szarráhuzott 335d-nek 8 turboval, csipsztuninggal

vsop14 Elküldve: 2010-03-12 13:13 Chip tuning

Tjani írta:
SoundkeY írta: OFF:

Sracok !

Azert probaljunk meg nem egymast sertegetve vitatkozni, fokent nem az anyagi helyzetunkbol adodo jobb elet/jobb auto/, a masikat lenezve lehurrogni.

Itt mindenki a BMW marka szerelmese es ha vki megteheti es tobb jutott, azert a masik meg nem szar.

ON


SoundkeY! igazad van elnézést kérek, ha valakit megbántottam nem volt szándékos többet nem fog elõfordulni Csak egy kicsit kiakadtam 1-két hozzám fûzött megjegyzéstõl. Soha nem néznék le senkit itt a fórumon, mivel a legtöbb itt jelenlévõt inkább tisztelni tudom a mûszaki ismeretei és BMW szeretete miatt


szerintem nem rád vonatkozott, legalábbis én semmi sértõt nem véltem felfedezni az írásaidban

vsop14 Elküldve: 2010-03-12 13:11 Chip tuning

MenyusBMW írta:
vsop14 írta:
MenyusBMW írta:
Nekem most van benne már közel 190ezer km, ebbõl 175ezer tuninggal, általában 200 feletti átlag utazóval csont nélkül teljesített eddig a BMWm. Persze vigyázok a kocsimra és picit lehûtöm a turbót leállítás elõtt, olajcsere 20ezrenként.

azt ha valaki 20 ezrenként kikapartatja a kerregõbõl a pakurát azt én nem a vigyázok a kocsimra címszavakkal illetném
az én utazóm nem átlag 200 és nem is dízel, mégis max 10ezrenként lecserélem az olajat.


A különbség csak annyi, hogy a te kocsid motorja egy 20 évvel régebbi konstrukció, mint az enyém. A tied 140nél annyit pörög, mint az enyém 200nál. Én hosszú távon használom a kocsit, pöc-röff és többszáz kmt utazom legtöbbször. Amikor 20ezrenként cseréltetem az olajat általában még 17-18ezret ír ki szervizig, amit a BMW talált ki HIVATALOSAN! Szóval nem jó a HIVATALOS BMW kitaláció? Miket tud meg itt az ember. Egyik nap az a jó, amit a BMW hirdet, másik nap meg az amit mások állítanak.
a kitaláció az csak kitaláció )))
en azert megnezem, h olajcsere utan 500km-el hogy nez ki a Te olajod meg az enyem meg leengedeskor is megneznem.

vsop14 Elküldve: 2010-03-12 08:07 Chip tuning

MenyusBMW írta:
Nekem most van benne már közel 190ezer km, ebbõl 175ezer tuninggal, általában 200 feletti átlag utazóval csont nélkül teljesített eddig a BMWm. Persze vigyázok a kocsimra és picit lehûtöm a turbót leállítás elõtt, olajcsere 20ezrenként.

azt ha valaki 20 ezrenként kikapartatja a kerregõbõl a pakurát azt én nem a vigyázok a kocsimra címszavakkal illetném
az én utazóm nem átlag 200 és nem is dízel, mégis max 10ezrenként lecserélem az olajat.