justbesanca írta:
Sziasztok!
Egy kis segítségre, információkra, tanácsra avagy kisebb fejtágításra lenne szükségem.
Üdv Gábor
akkor sorban:
csak 6 hengerbõl volt vanosos és már 1993 valahanyadik hótól. a motoron van egy kidudorodás az autó eleje irányába, onnan ismerhetõ fel.
igazából egyiknek sincsen széria hibája.
a 318ibõl valamelyik évjárat után már láncos volt, de erre nem esküdnék, az biztos, hogy a korai évjáratok még szíjasak.
a hat hengeresek közül igazából mindegyik kb ugyanannyit eszik. város 10-11L, országút 6-7L autópálya 8-9L, de minden lábgüggõ. De a dugó tötymörgés, megdobja a városit, tehát úgy már biztos többet eszik egy nagyobb motor. A 323i-nek pl a gyári adat szerint kisebb is a fogyasztása, mint a 320inek.
318is vagy 320i: A 320i olyan 3000tõl indul meg igazán, alacsony fordulaton a 6osokban nincs sok erõ. A 318is alacsonyabb fordulaton jobban megy, jobban ki lehet vele lõni, stb, szóval városban kicsit dinamikusabb, de a pályán a 320 letolja a 318is-t, de a 2motor között teljesítményben nincs sok különbség. szóval ha számít a fogyasztás, akkor 318is, ha viszont szeretnél egy kicsit sportosabb, és nagyon szép hangú autót, akkor 320i, viszont az többet is eszik. (ezeket tapasztalatból írtam, hoztunk haza németbõl egy 318is-t)
motort át tudod pakolni, értelme nincs sok szerintem, inkább olyat nézz, ami minden szempontból megfelel. (amúgy még az 5000-es motor is belemegy)
szerelési költségek: a 4 hengeresbe kb 4.5L olaj kell, a 6osba meg 6.5. Egyébként az alkatrészárakban nincs nagyon különbség.
m3 replika... hát azt úgy hívják, hogy M-packet, ez minden e36-ra rendelhetõ volt.
Az M3-ból volt sedan is tehát fogsz hozzá találni alkatrészeket és gond nélkül fel is rakhatók. Igazából nem volt olyan, hogy M-es kasztni, csak merevítésekben különbözik.
Elsõ lökös mindegyikre rámegy 30-50pénz, hátsó lökös (sedan-coupe ugyanaz) 30-50pénz, m3 szárny 20-30e, küszöbspoiler 15-25e, díszlécek kb 20e, m3 tükör(ez sedanra nagyon ritka és nagyon drága) ha üléseket is akarsz az kb 100-180e állapottól függõen, kormány40-80ezer között mozog. fényezés meg ahány fényezõ, annyiért szabja az árakat..
hátsó lámpák: mindkét fajta gyári, csak a fehér az már a ráncfelvarrt változat,gond nélkül cserélgethetõ (csak arra kell figyelni, hogy limoba limo, coupeba coupe)
a klímás e36okban mindegyikben kétzónás klíma van. a manuális klíma egy félautomata klíma, a hõmérsékletet beállítod, és addig hût, amíg el nem éri, utána meg csak tartja a hõmérsékletet, de a ventilátort nem szabályozza, mint a digit. a digitklíma panel néha el szokott romlani, 25-40ezer között van az ára. tehát igazából a két klíma közt nincs nagy különbség, szerintem ne ez legyen a döntõ szempont. nem sokkal tud többet a digit. én személy szerint utálom is, ha a klíma beleszól a venti fordulatba.
olaszok úgy vezetnek ahogy. szerintem nem kell bemutatni a temperamentumot, az biztos, hogy ha olasz, akkor már volt fényezve