vsop14 fórum hozzászólásai

vsop14 Elküldve: 2009-01-21 17:51 Chip tuning

BarG írta:
Enkozpont74 írta:
Raven írta: Szívó benzines motorokban kis kárt lehet tenni ilyen chiptuninggal mivel viszonylag kis teljesítménynövekedést lehet elérni. Turbós motoroknál elég csúnya dolgokat lehet mûvelni... 20-30% növekedés is könnyen elérhetõ...még több is csak azt nem meri vállalni senki mert szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej.... sajnos elég sok ilyet láttam már... mert ez történik amikor egy széria motornak a teljesítményét megduplázzák, most teljesen mind1 milyen módszerrel...

Én úgy gondolom nem is igazán a chiptuningon van a lényeg hanem azon a teljesítménynövekedésen ami ezzel jár. Az alkatrészekben valamennyi tartalék van bár egyre kevesebb mert az autógyártók is ott spórolnak ahol tudnak... de 20-30% elég sok és ne mondja senki hogy ugyanannyit mész el vele mint egy simával. Fõleg hogy ugyanazt az alkatrészt terheled nagyobb teljesítménnyel... Ezért kezdõdik minden rendes "neves" tuning cég által készített autó úgy hogy szinte mindent kilöknek belõle és jöhetnek az új dugattyúk , erõsebb kuplung, difi...etc.


Még mielõtt félreértenél, nem ellened vagyok.... írtam már, h én is nagyon meggondolnám (meggondolom) a chipelést.
De, hogy lehetséges az, h Te sok olyat láttál amikor szétolvadnak a dugattyúk, törik a fõtengely vagy neadj isten leszakad a hengerfej...., ezzel szemben a chippel rendelkezõ márkatársak nem panaszkodnak, sõt....


Hát elég egyszerûen látod a dolgokat .....
Gondolod, hogy akinek kinézett a hajtókar a blokkból, az majd idejön dicsekedni vele? Pont azért megy a tuning, mert nem azonnali a büntetés azért, amit elkövettél a gép ellen. Másrészt, ha a géped elméleti élettartama lejön 500 000 km-rõl 400 000 km-re a tuning miatt, ki a fenét érdekli? Ezért aztán jó esetben már albániában, vagy indiában van a gép, mire jelentkezik az élettartam csökkenés hatása.
Meg nem kell semmi tuning ahhoz, hogy valaki kitapossa a motort - hajtásláncot, ha eszementen közlekedik.
Szvsz tíz % körüli emelés nem lehet túl káros, annyi különbség akár a széria gépek közt is van. Ha 20% emelés drasztikusan csökkenti valamelyik gép élettartamát, az a gép ipari hulladéknak minõsül!


van azert olyan alkatresz, aminek nem 500.000km az élettartama pl kuplung, na meg a turbó!!! annak azért kevesebb, jóval. és azért a turbo eléggé kritikus alkatrésze egy ilyen motornak. Másik meg, hogy attól még, hogy +20% a teljesítménynövekmény, nem biztos ám, hogy kifáradásra is 20%kal hamarabb megy tönkre a cucc. Wöhler!!
de egyebkent igazad van abban amit irtal, h nem akarod sokaig megtartani a gepet, akkor valoszinu tenyleg nem alattad fog gallyra menni.

vsop14 Elküldve: 2009-01-21 17:47 Chip tuning

Enkozpont74 írta:
Idézet: nem mindenki örül egy idõ elõtti kuplung vagy turbó cserének. és itt nem egy tízezres szilentrõl van szó, hanem ezek több tíz vagy akár százeres tételek (turbo) de amúgy se a fõtengely, se a kardán, se a diffi és még sok alkatrész nem erre a terhelésre van tervezve


A turbón kívül sztem ki kell bírni a többi cuccnak a nagyobb terhelést...
Pl ford focus 2.0tdci van 110PS és van 136PS, a különbség a nagyobb turbo.

Vagy BMW 530d és 535d,
530d-- 218PS, 535d---231PS
A különbség a dupla turbó...

Ha nem így van javítsatok


nyilván ezeknél a motoroknál a legerõsebb turbora méretezik az alkatrészeket!

vsop14 Elküldve: 2009-01-21 00:05 Eladó cuccok

Burns írta:
Tiba írta: Atyaúristen de gáááz

(Overhaulin) Ezt még Chip Foose is megirigyelné

vsop14 Elküldve: 2009-01-21 00:04 Ez se semmi

Burns írta:
vsop14 írta:
Burns írta:
vsop14 írta: most nem ertem? gunyolodtok vagy hitetlenkedtek vagy csak siman csodalkoztok, h ennyit ment?


Csak simán csodálkozunk.

ja értem. Engem is meglepett, nem gondoltam volna. Kar, h nem fotoztam le na majd talan, ha megint megyek Nemetorszagba....


Szerintem ennél a tempónál inkább két kézzel fogd a kormányt, nehogy baj legyen a fotózás közben.

ááá meg nem probalnam ilyen tamponal magam kezelni a fotogepet. eszembe nem jutna. Majd az utas

vsop14 Elküldve: 2009-01-20 23:53 Ez se semmi

viszont arra nem kaptam valaszt, hogy a 330i csak 240ig lenne orazva? ez fura, mert az enyem 260ig van (320i-328i-ig ilyen a muszeregyseg)

vsop14 Elküldve: 2009-01-20 23:51 Ez se semmi

Burns írta:
vsop14 írta: most nem ertem? gunyolodtok vagy hitetlenkedtek vagy csak siman csodalkoztok, h ennyit ment?


Csak simán csodálkozunk.

ja értem. Engem is meglepett, nem gondoltam volna. Kar, h nem fotoztam le na majd talan, ha megint megyek Nemetorszagba....

vsop14 Elküldve: 2009-01-20 23:41 Ez se semmi

most nem ertem? gunyolodtok vagy hitetlenkedtek vagy csak siman csodalkoztok, h ennyit ment?

vsop14 Elküldve: 2009-01-20 23:32 Ez se semmi

Burns írta:
vsop14 írta:
tövig nyomtam a gazpedalt
komolyra forditva a szot: nekem ilyen problemaim nem voltak. Nem tiltott le sõt, ment volna még tovább is. Persze nem úgy, mint a golyó,de éreztem, h még egy kicsit tudtam volna tornászni rajta, csak eppen mar nem volt megfelelo ra a szakasz. de nem tiltott le. e36on kigyullad egy lampa mikor 5ösben tilt.


Ez már tényleg nem semmi Egy 911GT3-al meg szedik össze utánad az elhagyott kondenzcsíkot

Tenyleg ennyit mutatott az ora. Azt, h ment volna meg azt ugy ertem, h meg nem tiltott le, meg gyorsult egy picit, de mar tenyleg csak csiga tempoban maszott felfele a mutato, szoval nem ugy mintha 160rol gyorsulnek. Lehet, hogy mar csak atmaszott volna a 240es osztas tuloldalara, mar ereztem, hogy nem volt benne sok, de meg nem tiltott le. Gondolom amugy ebben a sperr difi is kozrejatszik, mert ugye annak mas az attetele. meg mar 220tol sem ugy ment mint azelott, de azert csak-csak kuszott még a mutató. azert kellett egy hosszabb szakasz, h 220rol eljusson 240re.... Na szoval nem azert irtam, hogy itt barki elajuljon tole vagy barmi, meg nem kamuzasbol, tisztaban vagyok vele, hogy nem egy raketa van a seggem alatt.

vsop14 Elküldve: 2009-01-20 23:22 Ez se semmi

Woockie írta:
vsop14 írta: tövig nyomtam a gazpedalt
komolyra forditva a szot: nekem ilyen problemaim nem voltak. Nem tiltott le sõt, ment volna még tovább is. Persze nem úgy, mint a golyó,de éreztem, h még egy kicsit tudtam volna tornászni rajta, csak eppen mar nem volt megfelelo ra a szakasz. de nem tiltott le. e36on kigyullad egy lampa mikor 5ösben tilt.

Ertem... Ez otosben 6500nal ugyanugy elvagja, mint barmely masik fokozatban.

ez is, de ez még akkor nem pörgött 6500-at!

vsop14 Elküldve: 2009-01-20 22:28 Ez se semmi

Woockie írta:
vsop14 írta:
Szebi írta: 30i kompresszorral korbeautoz 1 m3-ast. Zolikae46 klubtagunknak pl. ilyen rendszere van, 1 kis info a sarkanyarol : http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=7754 hsz.-ek kozt valahol van 1 video amin epp 1 evo alazodik be rendesen.

330i és 240ig van órázva? Addig én is kivittem a 320-amat...

Hogyan? Igaz, enyem e46, de 220 folott kicsivel letilt.

tövig nyomtam a gazpedalt
komolyra forditva a szot: nekem ilyen problemaim nem voltak. Nem tiltott le sõt, ment volna még tovább is. Persze nem úgy, mint a golyó,de éreztem, h még egy kicsit tudtam volna tornászni rajta, csak eppen mar nem volt megfelelo ra a szakasz. de nem tiltott le. e36on kigyullad egy lampa mikor 5ösben tilt.

vsop14 Elküldve: 2009-01-20 22:04 Turbo

Fekete320d írta: Köszi hogy írtatok!

Hát igen a 200'000Ft még nem lenne gond. Azt mondta a szervíz vezetõ mester, hogy van valami hülye szám a turbóban, valami digitálisan, és ahoz hozzá kell kódolni a vezérlõt. Mert hogy ilyen is van . És ha valaki beleépít bármilyen másik akár újj turbót azzzal nem fog menni mig a két dolog össze nem komunikál. Ez olyan mint az imobiliser a kulcsban. Amúgy 1200€ a turbó, meg 150€ az olajcsere, meg még jön rá a szervízdíj ami van vagy 50-60€ óránként tuti, ha nem több. Meg még mindenféle 10-15€-s tömités meg csavarm meg alkatrész.

A 2500€ csúcsra mondta a nagyon beba*ik minden. Bocs ha túloztam volna.

De elöször diagnosztika lesz meg hibaolvasás. Hétfõn megyek mert válság van és a fele szerelõcsapatot elküldték vagy mi a fene. a turbózást is csak 4 napon bellülre vállalják. Nesze nektek németország...


lehet arra gondolt, hogy fel kell programozni? Nem tudom, hogy kell-e ilyet csinálni turbóval

vsop14 Elküldve: 2009-01-20 20:38 Vicces :)

Szemy írta:
vsop14 írta: Hat nem tudom, elegge fura ez a sztori... Attol meg, h nemet a jogsija, miert ne mehetett volna ki az anyja magyar rendszamos kocsijaval?? En voltam mar szebb helyzetben, a saját kocsimmal (ami németországi haverom nevén van) állított meg kint Németországban a rendõr és magyar jogsim van. Nem szarozott sokat, elkérte a jogsim meg a forgalmit, megkérdezte, hogy a forgalmiban lévõ XY az én barátom? Mondtam, hogy igen.
Viszlát. Még a kölcsönadási papírt sem kérte el.


Eleg kemeny volt a rendör, de jo volt a sejtese. Az EU-s szabaly nem azt nezi, hogy hol lett forgalomba helyezve az auto vagy kinek a neven van, hanem hogy hol mennyit van az auto. Ebben az esetben arrol volt szo, hogy egy magyar rendszamos auto az anyuka neven evi kb. 10 honapot van Nemetorszagban es 2 honapot valahol mashol. Tehat Nemetorszagban kell fizetni ra a biztositast. A magyar jogsival nem lett volna gond, mert akkor a rendör nem gondolja, hogy az auto huzamosabb ideig Nemetorszagban van, hanem csak egy turista es mar mehet is tovabb. De amint meglatta a nemet jogsit, rögtön tudta, hogy nem atutazo, nem turista, mivel a nemet jogositvanyhoz kell bejelentett nemet lakcim, tehat valoszinüleg itt dolgozik a ficko. Es ez a gyanu neki eleg is volt, hogy megtegye a feljelentest adocsalasert. Sajnos igaza volt.

Termeszetesen mindig rendörfüggö, hogy mennyire akar kukacoskodni, de a lehetöseg mar a kezeben van ilyen esetekben is. Szerencsere a magyar rendörök ezt meg nem ismerik, de eljön majd ennek is az ideje...

Szemy

Ok, az én kocsim meg német rendszámos és itthon van és hálát adnék az égnek, ha itthon fizethetnék rá biztosítást itthoni árakon.
De most nem értem azt, hogy ok, hogy feljelenti, mert erõs a gyanu, de hogyan bizonyították, hogy valóban kint tölti az év nagy részét az autó?

vsop14 Elküldve: 2009-01-20 20:24 Chip tuning

ducati113 írta: Azért vetem mert a 2000-benzines lónyál,meg míg olajat tudok szer addig benzint nem.Benzinesben is csak turbóst.


lónyál...

vsop14 Elküldve: 2009-01-20 20:13 Turbo

ducati113 írta: Az az olajfogyasztás meg annyira nem halálosan durva szerintem. 0,75l/10.000km, bár nem is kevés

Ekkora madarat " halálosan durva szerintem"
Tudod te mennyi a gyári megengedett olajfogyasztás?
Most BMW-re pontosan nem tudom de általában 1000km/1liter
Pl.VW Peugeot Fiat .
Na ha ennyit megeszik az autód akkor szerviz!
Turbós autótól meg ne várjunk csodát,biztos,hogy eszi az olajat!!
Ne írjátok,hogy az enyém nem eszi, nem akarok vitázni marhaságon.

Az enyém egy deci olajat sem fogyaszt egy olajcsere intervallum alatt... Engem szíven ütne, ha 0,75litert megenne az enyém 10.000-en... Igaz, az enyém nem is dízel. Az igaz, hogy az 1l/1000km a gyári határérték, ezt sosem fogom megérteni. Mert pl ha megeszik 0,5l-t 1000km-en szerintem az se normális, pedig ugye határértéken belül van.

Tudnám díjazni, ha visszavennél az arcodból. Normálisan beszélgetünk, ha nem tetszik, vagy hülyeségnek tartod amit írok, emberi módon is kinyilváníthatod azt. Én nem szóltam be neked, nem madaraztalak le, stb vagy nálad ez a színvonal?

vsop14 Elküldve: 2009-01-20 20:02 Chip tuning

ducati113 írta: Ezt a sok okostojást
Hihetetlen megnõ a szervizköltség, turbó kuplung
Szerintem ne is üljünk az autóba 2-nél többen mert tönkremegy.
Ne húzunk utánfutót,ne elõzünk emelkedõnek sõt ne is álljunk ki a garázsból!Igy biztos nemnõ a szervizköltség.
Mert ha nincs az autóba chip akkor nem megy tönkre.Igaz?
Én vagyok az autóért vagy az autó értem?Én élvezni szeretném az autózást és ha ezt lehet fokozni akkor igen.
De természetes az autónak megadok mindent,10000km olaj csere prolong,különbözõ adalékok.mert,hogy énis legyek érte.
Na és a vezetési stílus az nem bax oda az autónak?
Idáig minden autóm chipelve volt és semmi bajuk.Tönkremegy! és ha így is volna, akkor is élveztem a vezetést.Egyszer élünk!
Mert a 18-as felni a 255-ös gumi meg a leültette autó az egészséges!
Mért vetél BMW.t : : : :


oké okostojás, csak szóltunk, hogy nem mind arany ami fénylik. Lehet, hogy te szarod a pénzt, bár akkor nem hinném, hogy dízeltraktorral járnál, de nem mindenki örül egy idõ elõtti kuplung vagy turbó cserének. és itt nem egy tízezres szilentrõl van szó, hanem ezek több tíz vagy akár százeres tételek (turbo) de amúgy se a fõtengely, se a kardán, se a diffi és még sok alkatrész nem erre a terhelésre van tervezve.. Attól még, hogy 5en ültök benne, vagy mert utánfutót húzol a motort jobban terheled, de ez bele is van tervezve, az viszont nincs bele tervezve a hajtásláncba, hogy sok %-kal több nyomatékot kell átvinnie! Okostojás!

Annyira utálom ezt a miért vettél bmw-t ha blablabla... Miért vettél bmw-t ha spurkodsz a benzinnel? Okostojás
Miért vettem bmw-t? Azért vettem bmw-t, mert tetszik, mert megbízható, mert imádom. Csakis jó minõségû alkatrésszel szervizelem, ezen nem spurkodom, ha kell inkább lemondok másról de csak minõségi cuccot rakok bele. Ez nem jelenti azt, hogy ingem-gatyám rá akarom költeni ilyen hülye tuningok miatt.... De ha már a miért vettél? Miért vettél 20d-t, ha kevés? Okostojás....
Nem kéne egybõl letámadni az embert, csak azért írtam le a lenti dolgokat, hogy azért ezeket is figyelembe kell venni és ne csodálkozzon senki, ha valami idõ elõtt elromlik....