vsop14 fórum hozzászólásai

vsop14 Elküldve: 2009-01-03 19:34 Autóvásárlás

soha nem fogjuk már megtudni, mit mûvel a chiptuning egy 316i-vel Talán majd egyszer a mythbustersben

vsop14 Elküldve: 2009-01-03 19:12 Autóvásárlás

Woockie írta:
vsop14 írta: hát én bármennyi oldalt néztem, az e36 320i-mre mindig más adatokat írtak a teljesítménynövekményhez, kb 15-25 lóerõ plusz, de mindegyik oldalon más adat volt.

Ugy tudom, altalaban 10% korulit tudnak szivo benzinesnel.


Szerintem azért több tartalék van egy hathengeresben, mint egy négyhengeresben, de egyébként és is csodálkoztam rajta, de tényleg 175 LE-t írtak egy oldalon, amit persze igencsak kétlek. A lényeg az az, hogy én mindig más adatokkal találkoztam. Ezt a 25öt úgy értettem, hogy az volt a max. de egyébként olyan +15-18 LE-t írnak nagy átlagban.

vsop14 Elküldve: 2009-01-03 19:03 Autóvásárlás

De most komolyan, valaki vagy chipelje már meg a 316i-t! Máshol is 1 hétig ez a 316i chippelés a téma, mindenki ír 100000 üzenetet, aztán elfelejtõdik a dolog, aztán 2 hónap múlva megint ugyanez elölrõl.

vsop14 Elküldve: 2009-01-03 19:00 Autóvásárlás

YELLOW írta: amiket látsz hírdetve chip tuningot, ugye úgy van írva, hogy 316i, 116 LE, 175 Nm... ez igaz csak ezek a cégek azokat a motorokat említik, amivel németbe jöttek ki, és a németbe és külföldön, az alapmotor az 1796 cm3-is, az 1596 cm3 az általában keleti régióba készült, így az autó majdnem 1,5 misisvel olcsóbb volt, és volt rá kereslet... ezek a chipes cégek hiába írják, hogy egyedi szoftverek, saját régi motoros emberei csinálják... ez hülyeség... ugyanis mindegyik cég érdekes módon ugyanakkora teljesítmény növekedést határoz meg... hogy miért? mert az új program mind külföldrõl szakavatott cégektõl van, és ugye náluk annyira nem ismert az 1.6 és nem is foglalkoznak vele annyit... lehet rá chipet írni, a tiédre is, de a táblázatokba azt ritkán tüntetik fel


Zolee írta:
YELLOW írta: Zolee! azt ne felejtsd el a Te autód oké, hogy 115 lovas, de nem 175 Nm...

Szia YELLOW,
Háát h õszinte legyek sejtettem, de nem tudtam! Tudsz vlmi megbízható infókkal szolgáló táblázatot, url-t? És akkor mennyi a 175?
Köszi


hát én bármennyi oldalt néztem, az e36 320i-mre mindig más adatokat írtak a teljesítménynövekményhez, kb 15-25 lóerõ plusz, de mindegyik oldalon más adat volt.

vsop14 Elküldve: 2009-01-03 09:47 Autóvásárlás

szerintem inkább a chip, mint egy direktszûrõ.
De most komolyan, valaki már igazán megchippelhetné a 316-ját, engem nagyon érdekelne az eredmény és az a 10-15 lóerõ, amit írnak az szerintem jelentõs növekmény egy 316ihez.

vsop14 Elküldve: 2008-12-30 10:42 Autóvásárlás

Woockie írta:
vsop14 írta:
Woockie írta:
chiccoka írta: Ami fontos volt a kondi meg a tempomat.Hát a második nem jött össze az nincs ez volt a kompromisszum.
Be lehet szerelni utólag valami modullal?

Be. Kell hozza egy multikormany, egy kabel es fel kell programozni.

meg lehet, hogy légzsák. meg a kuplunghoz is kell valami, nemde? vagy facelift utan mar tobb elokeszites van benne?

A multikormanyt egyben ertettem, legzsakostol. Kuplunghoz nme kell semmi, facelift elottihez sem. Az enyemnel nem sok regebbi e46 van itt szerintem es ebben is tokeletesen megy, csak ennyire volt szukseg.


Ja, ok akkor biztos. Én teljesen úgy emlékeztem, hogy kell még valami.
Kormány: csak azert irtam, mert ugye van olyan kormány, amivel cserekompatibilis a légzsákja. Sõt, van olyan kormány, ami olyan mint a multi, de nem az, hanem az a rész le van vakdugózva. Abban az esetben meg csak a vezérlõt kell beletenni.

Neked mennyibe állt meg ez a mutatvány?

vsop14 Elküldve: 2008-12-30 10:21 Autóvásárlás

Woockie írta:
chiccoka írta: Ami fontos volt a kondi meg a tempomat.Hát a második nem jött össze az nincs ez volt a kompromisszum.
Be lehet szerelni utólag valami modullal?

Be. Kell hozza egy multikormany, egy kabel es fel kell programozni.

meg lehet, hogy légzsák. meg a kuplunghoz is kell valami, nemde? vagy facelift utan mar tobb elokeszites van benne?

vsop14 Elküldve: 2008-12-26 01:38 Autóvásárlás

Enkozpont74 írta:
vsop14 írta:
Enkozpont74 írta: Mivel ezek a dieselek (és nem csak ezek) TILTANAK elég nehéz szétküldeni.
Ahhoz tényleg extra hülyének kell lenni...

De azt hiszem valamit félreétettél, mert én egy szóval sem szidtam a benyás bömösöket...

bölcsebb maradtál volna, ha csöndben maradtál volna. tudtommal hidegen NEM TILT LE 2500nál.... márpedig, ha valaki hidegen nyomja neki, rövid úton szétküldi a motort, nem kell hozzá extra hülyének lenni, még ha egy 20d-rõl is van szó.... könnyeb hazavágni egy dízelt, mint egy benzinest. egy pillanatig sem gondoltam, hogy szidod a benzines motort egyébként.


Hát... elég szép a vita...

Véleményem szerint aki hidegen nyomja, legyen az diesel vagy benzines az extra hülye kategóriába tartozik.

Tehát aki nem extra hülye, az elég nehezen hajt szét egy 320d-ét!
Most ugye nem fogod azt írni, hogy üzemi hõfokon is széthajthajtható ha valaki nyomja neki mint süket a csengõt...


Szerintem az emberek nagyobb részének fogalma sincs arról, hogy mi az az üzemi hõmérséklet és hogyan kell ahhoz mérten kezelni az autót, hogy mi a különbség a téli szélvédõmosó és a fagyálló között és még mondhatnék pár dolgot (természetesen ezek az emberek nem itt vannak a fórumon) de ismerek olyat is, aki tudja, hogy hidegen nem szabad huzatni a dízelt (a benzinest se, de a dízelt pláne) ennek ellenére nyomja.... Mert pl nem az övé, vagy mert céges vagy mert õ úgy gondolja, hogy megtartja 3-4 évig majd veszi a következõt, stb. Pl. nõtõl még sosem hallottam, hogy "sosem megy a fordulat 2000 fölé, ha hideg a motor" ehhez képest a használtautó hirdetésben meg külön be lehet jelölni, hogy hölgy tulajtól.... Szerintem nem kell extra hülyének lenni ehhez.... Számodra/számunkra az ilyen -ahogy Te írtad- extra hülye. Az õ szemszögébõl meg csak annyi, hogy nem ért az autókhoz..... Mint ahogy a kocsi állapota is nézõpont kérdése...
Láttam már olyan "roncsot", amirõl a tulaj ódákat zengett, számomra azzal az autóval más bmw tulajok elõtt megjelenni szégyen lett volna, de neki az volt az Istenkirály autó.... Igaz maga a klíma berendezés hiányzott, meg még jó pár kiló takarólemez, csavar, stb a motortérbõl... a tulaj azt mondta, hogy õ nem ért hozzá... Szerintem nagyon sok a hozzá nem értõ/ extra hülye ember...

vsop14 Elküldve: 2008-12-24 17:12 Autóvásárlás

Robin68 írta: Ahogy én látom, mindenki a saját típusát polírozza ami egyáltalán nem baj. Akinek 2000-es benyás van, azt mondja az 1.6-os szar mert gyenge. Akinek dízel, az mond pár negatív érvet a benzinesekrõl, ami fordítva is igaz. Az hogy ki milyet választ és miért, legyen a saját döntése és ne mások dumálják rá, vagy le. Egy viszont biztos! Ha valaki törõdik a saját kocsijával akkor gyomorgörcs nélkül fogja használni. Abban kell inkább segíteni azoknak akik Bömöst szeretnének venni, hogy azt amit szeretne, legyen az akár 1.6-os benzines vagy akár 30D, mire figyeljen, mi az amire számíthat. A használtaknál meg ki lehet szúrni hogy melyik az amelyikkel törõdtek és melyik van csak eladásra elõkészítve. Hogy nem lehet 2 milkáért normális BMW-t venni..... . Ezzel is tudnék vitatkozni mert az enyém sem volt sokkal több és meg kell mondanom hogy teljesen elégedett vagyok. Egyet nem szabad elfelejteni. Nem csak azoké a kiváltság hogy szerethetik ezt a márkát akiknek akad 4 milcsi rá. A maga korában az E30 és rokonsága is már megdobogtatta pár ember szívét. Ami miatt én az E46 mellett döntöttem, a ruhája!!! Ez a forma tetszik!!!
Szóval röviden, a BMW egy jó kocsi függetlenül attól hogy mi lapul a mocitetõ alatt.

jaja, ha tényleg gondos gazdája volt akkor nem kell aggódni a kocsiért legyen az 1.6i vagy akár 30d!

vsop14 Elküldve: 2008-12-24 16:45 Autóvásárlás

YELLOW írta: én se vitázni akarok, az oké hogy a csatornában nem mozog az autó, de higgyétek el, hogy vanak olyan számok, konstansok, amivel számolnak, és korrekcióznak... mert az autó légellenállását moszgó autónál kell figyleni, itt a levegõt mozgatják, körülötte... gondolj bele ott van a lexus 430 vagy melyik 0.26 a cw-je pedig dög nehéz, elmondták azárt van az alja full beburkolva... de mindegy


a légellenállás csak egy formatényezõ... de durvábbat mondok, még ha mozgás közben nézed még akkor is ugyanannyi a légellenállása....

vsop14 Elküldve: 2008-12-24 16:36 Autóvásárlás

YELLOW írta: hát hil kolléga... 2000 elõtt? akkor az E36 és az E46 elsõ szériájának futómûve mér szakadt ki? E36 típushoba, hogy az egész futõmûtartó kiszakadhat... ez volt E46-nál is bár ott a hátsó torony szakadt be...

szerencsére a faceliftnél ezeket javították, erõsítettek mindent... az lehet hogy motorikusan nem lesznek oylan tartósak, de ez nagyban függ a vezetõtõl, és a tulajoktól


kár, hogy nem a facelifttel javították ki, hanem már 1 évre rá megoldották a problémát és a javított verziót gyártották. Itt arról van szó, hogy 20 éve még más élettartamra tervezték, vagy inkább más élettartamra sikerült tervezni az autót. Az egyik ÉLETTARTAM a másik KONSTRUKCIÓS HIBA. Attól még, hogy mondjuk az e36 elsõ szériájának a futómûve kiszakadt (bár én nem hallottam, de tegyük fel) attól még annak az autónak az élettartama több lesz, mint egy e90-é.

vsop14 Elküldve: 2008-12-24 16:30 Autóvásárlás

YELLOW írta: olvastam, valaki írta, hogy a dízel hidegen 2500-nál tilt.... vagy mi

én azt vettem észre, hogy nekem amíg hideg a motor, nem gyorsul úgy mint melegen... sõt hiába padlózom, olyan minmtha fele gázzal menne... szerintem jó dolog... nem tudom más benzines, akinek ilyen valvetronicos motorja van, észre vette-e ezt a jelenséget, de szerintem ez a programba van építve... ugye elektromos gáz van, vagyis én csak egy potit taposok, de amíg a computernek nem megy be a jel, hogy oké a motorhõfok, addig fele úgy dolgozik...


Na hát ez az amirõl beszéltem..... Hát összvissz annyiról van szó, hogy hidegen nem megy olyan jól az autó... de padlózzad csak nyugodtan a traktort, jót tesz neki.... Az én kocsimon, amíg nem áll be középre a hõmérséklet mutató, addig 2000fölé nem megy a fordulat. (csak szólok, hogy NEM, az én autóm sem tilt.... a lábam tilt)

vsop14 Elküldve: 2008-12-24 16:25 Autóvásárlás

BarG írta: Hali!

Lehet, hogy sokakat ki kell ábrándítanom, de egy autó kora igenis számít.
- az elsõ az erkölcsi amortizáció - ez egyeseknek számít, másoknak nem, valljuk csak be õszintén, hogy prémium kategóriás gépekben ülünk - talán nem véletlenül, és ez bizony idõvel leértékelõdik és ez rosszul esik
- néha az újabb modellekben tényleg van némi mûszaki fejlõdés - amibõl nem jó kimaradni
- a legfontosabb, hogy teljesen mindegy, mennyit van használva a gép - a mûanyag és gumi alkatrészei sajnos akkor is öregednek, ha egy centit se mozdult ki a garázsból. Gumi szilenteket nem túl drágán ki lehet cserélni, de ki cserél üléseket, mûszerfalat, ajtóborítást, etc ...??? Mert ezek állás közben is tönkremennek.
üdv


Hát az ülés nem tudom, hogy hogy megy tönkre állás közben, a mûanyagok is inkább csak azok, amik kívül vannak, persze, ha állandóan a tûzõ napon van akkor a mûszerfal is, de ha gondos a tulaj, akkor felrak védõt.....
Azt hiszem, hogy félreértetted a dolgot: Nem arról van szó, hogy nem ér kevesebbet azért, mert öreg, de attól még lehet, hogy többször annyi lesz az autó élettartama, sokkal megbízhatóbb, mert gondos tulaja volt.

vsop14 Elküldve: 2008-12-24 11:49 Autóvásárlás

Enkozpont74 írta: Mivel ezek a dieselek (és nem csak ezek) TILTANAK elég nehéz szétküldeni.
Ahhoz tényleg extra hülyének kell lenni...

De azt hiszem valamit félreétettél, mert én egy szóval sem szidtam a benyás bömösöket...

bölcsebb maradtál volna, ha csöndben maradtál volna. tudtommal hidegen NEM TILT LE 2500nál.... márpedig, ha valaki hidegen nyomja neki, rövid úton szétküldi a motort, nem kell hozzá extra hülyének lenni, még ha egy 20d-rõl is van szó.... könnyeb hazavágni egy dízelt, mint egy benzinest. egy pillanatig sem gondoltam, hogy szidod a benzines motort egyébként.

vsop14 Elküldve: 2008-12-24 08:59 Autóvásárlás

Enkozpont74 írta:
vsop14 írta:
Enkozpont74 írta:
Burns írta:
vsop14 írta:

Nem tudom, miért olyan fontos az, hogy hány éves. Ez csak egy szám a forgalmiban, az állapotát úgy sem az határozza meg, hogy hány éves, hanem, hogy mennyi km van benne és azt hogyan tették meg, szerviz, stb....


Vannak olyan emberek, akiket mindig az új modellek nyûgöznek le. A modellváltás után számukra egyszerûen elértéktelenedik az elõzõ széria.
Az E90 pl. nekem nem tetszik annyira mint az E46. A vásárlásnál nekem fontos volt pár dolog, ami másnak lehet eszébe sem jut. Én így választottam autót.
Lehet hogy a következõ 3-as széria majd megint tetszik, bár feltételezem nem fogok ott állni az elsõ vevõk között, amikor megérkeznek a szalonba.
Van akinek az is fontos, hány éves az autó, vagy a megtett km. Nem vagyunk egyformák.


1et értek...


Én ezt tudom, csak nem tetszett a stílus... Én is kérdezhetném, hogy mennyi a kompresszió...? Mert hiába 2004es évjáratú, rövid úton széthajtható egy dízel motor...
De nem kérdezem, mert nem érdekel. Örülök, ha jó a verdád, de hidd el nem csak 4 éves autó lehet jó.



Hát... ahogy Burns írta "Nem vagyunk egyformák"...


Rövid úton széthajtható egy 320d : Csak nem...

tök mindegy, hogy bmw, mercedes, suzuki vagy bármilyen motor is, rövid úton haza lehet vágni egy dízelt, de ha ezt magyaráznom kell, akkor már régen rossz.