Sziasztok!
Hűtési problémáim vannak, nem találtam jobb topicot a kérdésemnek.
Szóval a kocsim forralja a vizet. Termosztát nemrég lett cserélve, de a diagnosztika alatt kiszereltem a hűtési körből. Fogyott a kocsiból a hűtővíz, először azt hittem, hogy megeszi a motor, de szépen jár, jól indul meg is találtam a szivárgás helyét. A hűtőből kilépő alsó cső nem melegszik, viszont a hengerfejből a hűtőbe jövő cső forró. Vízpumpa nem esett szét, kiszereltem szépen forog nincs beállva, lapátjai rendben vannak, kicsit lóg a tengelye de az még belefér. Hűtőventilátor nem kapcsol be, mert a hőgomba olyan helyen van ahol a hűtővíz nem forró (a hideg cső oldalán a hűtőn), viszont szerencsére a műszerfalra kötött hőmérséklet érzékelő a hengerfej olyan részére van rakva ahol valóban forr a víz (különben már nem lenne motorom). Rövidre zártam a 2. fokozat reléjét, így gyújtásráadásra azonnal forog a ventilátor, de ez sem segít igazán nagyon hamar felforr a víz. Ha a hűtő tetején beöntöm a vizet, az alján szépen kifolyik, nincs eldugulva, termosztát nem lehet rossz hisz azt kiszereltem a körből, vízszivattyú jó (van állítólag olyan, hogyha felmelegszik a motor vele a vízpumpa is akkor a tengelyén nem forog el a lapátsor hiába hajtja az ékszíj, de amikor kiszereled hideg/hidegebb állapotban akkor együtt forog a tengellyel. Ezt úgy vizsgáltam, hogy bemelegítettem a motort és egy indítózás erejéig leszereltem a vízcsövet, és szépen nyomta ki a vizet a szivattyú.) Gyertyák egyformák, a végén már desztillált vízzel járattam a motort, nem volt benne égéstermék, sem olaj. Hengerfejen is átfolyattam egy csomó vizet, nincs eldugulva, víz nem fogy el. Viszont egyik pillanatról a másikra lett ez a probléma, és a fűtés is elég gyenge. Persze légtelenítettem is a kör legmagasabb pontján a hűtősapka melletti kis csavar segítségével.
Biztos vagyok benne, hogy valami egyszerű megoldás lesz, csak valami felett elsiklottam. Előre is köszönöm a segítségeket!