wagusty fórum hozzászólásai

wagusty Elküldve: 2009-07-23 21:49 Európa legnagyobb BMW talija!!!

Sziasztok!

Valaki esetleg be tudná irni a címét a szállásnak ahova holnap megyünk amit Hori klubtárs intézett .
Lent hagytam a kocsiban a papírt amin ez rajta van.

köszi

wagusty Elküldve: 2009-07-21 19:06 Extra gyors találkozó!

1. Hori
2. Soundkey
3. Robinson
4. Tiba
5. mattocean?
6. Akos318d
7. Woockie
8. Lacci ??
9. wagusty

wagusty Elküldve: 2009-07-21 19:04 Európa legnagyobb BMW talija!!!

Lacci írta: Újrakezdek egy találkozó listát, persze lehet csak nekem nem világos ki és hány autó hol:

I. Lurdy 03:40:
1. Lacci
2. Robinson

II. Budaörs AGIPos Meki 04:00:
3. Hori

Hori: az a meki éjjelnappalis? Rég ettem már mcreggelit
Ha Steveékért csak azért mész, hogy kitaláljanak budaörsig, akkor akár jöhetnek velünk is a Lurdytól.



Hála istennek ,hogy az utolsó pillanatokban sikerült elintéznem mindent annak érdekében ,hogy jöhessünk mi is (én és kedves asszonyka).
Hori klubtárs segítségével még szállásunk is lesz

Pár gondolat az utazással kapcsolatban.
Nekem van 3db egyszerûbb CB adó vevõm amivel esetleg az út folyamán költségmentesen tudnánk a konvojban kommunikálni.
Ha esetleg valakinek lenne hasonló készüléke azt holnap esti minitalira elhozhatná a kipróbálás érdekében.
Továbbá esetleg videjózni is lehetne az utazás örömeit
Bár nekem nincs videjó kamerám de akinek van az elhozhatná.

üdv


I. Lurdy 03:40:
1. Lacci
2. Robinson

II. Budaörs AGIPos Meki 04:00:
3. Hori
4. wagusty + oldalborda

wagusty Elküldve: 2009-07-21 11:08 Elsõ lengõkar hátsó szilent

Zizko írta: Sziasztok!
Lengõkar cserénél mik azok a járulékos cuccok, amiket érdemes megvenni és kicseréltetni? Milyen gyártmányú lengõkart ajánltok? E46

Köszi, zizko


Szia!

Ha nem gyárit veszel akkor én a Meyle gyártót tudom ajánlani nekem bevált, a Német használt autó tesztek ahol e46-ról van szó ezeket a lengõkarokat írják legjobb választásnak.
És a gyárinak majdnem a fele az ára.

üdv

wagusty Elküldve: 2009-07-21 00:34 Olajcsere

Robinson írta:
wagusty írta: Szia!

Szerintem még faraghat az áron ha a kartergázszûrõbõl csak a betétet cseréled. Nem régen volt róla szó ,hogy egy másik témában aszem Tano kolléga felfedezte ,hogy ez lehetséges a 136Le-s diesel-ek nél is.
És pollenszûrõt is lehet szerintem olcsóbban találni kb:2000ft-ért.
De ennél olcsóban már szerintem nem igazán.

üdv


Igazság szerint ilyeneken már nem akarok trükközni, hogy csak betét meg miegymás, ha csere akkor csere, de az ötlet jó, köszönöm!
Ezzel viszont azt is alátámasztottad, hogy ez valóban ennyi. Bár sok olyan tétel van, ami nem nagy összeg, de az olaj és a karter megdobja, valójában az a kiadás... Mások ennyibõl komplett nagy szervizt lerendeznek munkadíjjal együtt

Idézet: Persze volt mit csinálni rajta, szerencsére Prokee jóvoltából lett alkatrész és a Swiftek minden gondját-baját balhátsóból megoldó guru is. Az átvizsgálás utáni tételes lista így nézett ki: légszûrõ, olajszûrõ, olaj (Castrol Magnatec), féltengelycsukló, hátsó kerékcsapágy, jobb lengõkar, vízpumpa, görgõ, vezérmûszíj, fagyálló, váltóolaj.
Ez így együtt 52 152 forint volt, ez már tartalmazza a 15 000-es munkadíjat is.




Szerintem nem nagy trükk az ,hogy lehúzol egy szûrõt egy foglalatról és egy pattintással visszailleszted mert egy mûanyag házért ami kb: egy atom robbanás múlva is olyan marad mint eredetileg feleslegesen adsz ki 6-7-8ezer forinttal többet az felesleges kiadás még a ház tömítését is adják a csomagban tehát a gyár is igy gondolta a cserét nem házastul csak az "egyszerûbb" szerelõ máris egy egész kartergázszûrõ házat vetet meg veled ,hogy neki ne keljen 2percel se többet dolgozni és utána megmosnia a kezét a fekete olajtól.
De amúgy igen az olaj a drágább de ez nem 15w40 (kb:6500ft) meg 10w40-es olaj hanem amit te irtál az 5w30-as BMW gyári longlife 04-es egy kicsit nagyobb élettartammal bír pl: az újabb 150Le-s motoroknál 2003májustól már ezt az olajat 33000km-ként kell csak cserélni a Suzukiban jobb esetben 10-15ezrenként gondolom én soha nem volt Suzukim.
És így már nem igazán olcsóbb az olcsóbb mert majdnem 2x annyi.
Ha jól tudom még a te járgányodnál is 22000km-t elmegy olajcserénként az más dolog ,hogy ki mikor cserél olajat mert én pl: 10-15ezrenént pedig gyárilag 22ezrenént kellene de inkább megadom a tiszteletet a járgánynak hisz most már majdnem 320ekm van benne és szeretném ,hogy megõrize jó szokását és nem hagyna cserben továbbra sem sehol.

üdv

wagusty Elküldve: 2009-07-20 23:47 Olajcsere

Robinson írta: Sziasztok!

Egy olajcsere (minden szûrõvel együtt) valóban ilyen borsos lenne??

____verzió1____
olajszûrõ 2.250.-
levegõ 6.900.-
gázoalsz 3.086.-
motorolaj 15.000.-
polen 6.600.-
karter 13.800.-
össz: 47.636.-

____verzió2____
olajszûrõ 4.185.-
levegõ 3.300.-
gázolajsz 4.005.-
motorolaj 15.600.-
polen 4.540.-
karter 12.690.-
össz: 59.920.-

____vegyes____
olajszûrõ 2.250.-
levegõszûrõ 3.300.-
gázolajszûrõ 3.086.-
motorolaj 15.000.-
pollenszûrõ 4.540.-
kartergáz szûrõ 12.690.-
össz: 40.866.-

Tudom, a karter megdobja az árat, de kicserélem, mert hamarosan 200e van a kocsiban, és nem tudom, hogy mikor volt cserélve utoljára, de anélkül is ~30e ha a két ajánlatból válogatom össze a dolgokat.


Szia!

Szerintem még faraghat az áron ha a kartergázszûrõbõl csak a betétet cseréled. Nem régen volt róla szó ,hogy egy másik témában aszem Tano kolléga felfedezte ,hogy ez lehetséges a 136Le-s diesel-ek nél is.
És pollenszûrõt is lehet szerintem olcsóbban találni kb:2000ft-ért.
De ennél olcsóban már szerintem nem igazán.

üdv

wagusty Elküldve: 2009-07-18 12:53 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

SoundkeY írta:
wagusty írta:
SoundkeY írta: E46 tudja a TMCt vagy csak E90 tol ?


Szia!

Tudja a Bordmonitoros (16/9, 4:3) rádiómodul bár azokból sem mind de itthon nem müxik ellenben az Osztrákoknál annál inkább ha közelítesz Bécshez akkor ha kellõen hangosan hallgatod a zenét a kocsiban akkor rendesen megijeszt ha belekiabál a rádióba a nõi hang ,hogy "STAU!" (dugó!) én múltkor majd besz..tam amikor 130nál rám ordított.

üdv


Jaja, az muxik nalam is ( kisnavi , elkerules opcio is van ), csak egy kukkot se ertek belole....de u.e. az effekt nalam is, meg nemetbe, belgaba, hollandba........

Haver TMCs navija faszan mukodott, mar rakta is ki a kis haromszoget az utra, egybol nyomtuk az elkerulest.....legalabb 5x usztunk meg igy dugot !

Arra gondoltam ha be van tervezve ut, automatikusan szol / irja ha dugo van ?



Hali!
Igen persze azt irja hogy honnét tart a dugó és hány kilométer.
És felajánlja hogy menj ennél és ennél a lehajtónál le és akkor gyorsabba odaérsz ahova tartottál.
Mondjuk jártam már úgy is Ausztriában hogy azt mondta dugó lesz nem hallgattam rá és nem volt semmi már.

üdv

wagusty Elküldve: 2009-07-17 14:16 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

SoundkeY írta: E46 tudja a TMCt vagy csak E90 tol ?


Szia!

Tudja a Bordmonitoros (16/9, 4:3) rádiómodul bár azokból sem mind de itthon nem müxik ellenben az Osztrákoknál annál inkább ha közelítesz Bécshez akkor ha kellõen hangosan hallgatod a zenét a kocsiban akkor rendesen megijeszt ha belekiabál a rádióba a nõi hang ,hogy "STAU!" (dugó!) én múltkor majd besz..tam amikor 130nál rám ordított.

üdv

wagusty Elküldve: 2009-07-17 14:05 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

Burns írta:
wagusty írta:
Lehet ,hogy a fordulat számot elnéztem de hamarosan kipróbálom újból.

Annyi biztos hogy

320d 6.fokozatban
mutató szerint
2000/min -> 124km/h
3000/min -> 180km/h

a többit nem jegyeztem fel mivel a szemem sarából néztem a dolgot inkább az utat és a km számlálót néztem de mintha annál a fordulatnál lett volna de kipróbálom hamarosan.

amúgy a 270-et 4500nál honnan tudod?

üdv


Egyszerû:
1000- 60km/h
2000-120km/h
3000-180km/h
4000-240km/h
4500-270km/h


Egy dolgot meg tudtam most nézni a városi forgalomban.

1100- 60km/h 5dik ben ha berakom 6dik ba akkor annyira leesik a fordulat hogy majdnem alapjárat alá esik a fordulat kb: 850 - 60km/h 6dik ban.

És megkérdeztem hogy jól tudom e de a 2.35-s difi a hosszabb.

üdv

wagusty Elküldve: 2009-07-17 09:49 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

Burns írta:
wagusty írta:
Lehet ,hogy a fordulat számot elnéztem de hamarosan kipróbálom újból.

Annyi biztos hogy

320d 6.fokozatban
mutató szerint
2000/min -> 124km/h
3000/min -> 180km/h

a többit nem jegyeztem fel mivel a szemem sarából néztem a dolgot inkább az utat és a km számlálót néztem de mintha annál a fordulatnál lett volna de kipróbálom hamarosan.

amúgy a 270-et 4500nál honnan tudod?

üdv


Egyszerû:
1000- 60km/h
2000-120km/h
3000-180km/h
4000-240km/h
4500-270km/h



Szerintem nem ilyen fordulatok jönnek ki a valóságban próbáld ki.
Mint említettem nekem volt a járgányon a 6 sebességes komplett szett és ha nem sokkal de többet pörgött mint a mostani felállásban olyan 200rpm-el kevesebbet pörög most.

üdv

wagusty Elküldve: 2009-07-17 09:44 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

Burns írta: GS5-39DZ váltó 33107518846 difi I=2,35
GS6-37BZ/DZ váltó 33107556669 difi I=2,56


amúgy a 270-et 4500nál honnan tudod?

wagusty Elküldve: 2009-07-17 09:44 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

Burns írta: GS5-39DZ váltó 33107518846 difi I=2,35
GS6-37BZ/DZ váltó 33107556669 difi I=2,56


Ezeket tudom van nekem is mindenbõl egy.
5váltó + difi 2,35
6váltó + difi 2,56

wagusty Elküldve: 2009-07-17 09:33 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

Burns írta:
wagusty írta: Hááát srácok azt nem hinném ,hogy ez egy 320d inkább egy tuningolt 330d.
Kicsit átalakítottam a járgányt (6sebességes váltó az 5sebességes hosszú difivel,AC Schnitzer Box elvileg 177Le) és nem olyan régen tudtam kipróbálni a végsebességet ha hiszitek ha nem a mutató 235km/h-t mutatott 4200-4400-as fordulaton tudom ,hogy az kb:225km/h de eddig soha nem ment ennyit amikor az 5sebességes váltó volt benne akkor pedig pláne.
Nem azért alakítottam át hogy végsebességeket döntsek meg hanem ,hogy 130-140 nél kevesebbet forogjon.


320d 6.fokozatban
1000/min -> 60km/h
4500/min ->270km/h
Chip tuning ->180LE/400Nm vagy 183LE/380Nm
Ezekkel a paraméterekkel szerintem hihetõ a dolog. Az alap 150 lovas 320d is könnyen tudja a 220Km/h-t.
A "hosszú" difivel többet forog a motor :



Lehet ,hogy a fordulat számot elnéztem de hamarosan kipróbálom újból.

Annyi biztos hogy

320d 6.fokozatban
mutató szerint
2000/min -> 124km/h
3000/min -> 180km/h

a többit nem jegyeztem fel mivel a szemem sarkából néztem a dolgot inkább az utat és a km számlálót néztem de mintha annál a fordulatnál lett volna de kipróbálom hamarosan.

amúgy a 270-et 4500nál honnan tudod?

üdv

wagusty Elküldve: 2009-07-17 09:26 Társalgó

Petike írta:
ute107 írta: Hali Mindenkinek!

Az egyik topicba Wagusty klubtárs írta, hogy....
20d 5-ös váltóhoz hosszú difi tartozik!

Mi van akkor ha én a 5-ös helyére szerzek egy 6-os váltót? Mit fogok tapasztalni?
Tudomásom szerint a mindkét váltó felfogatása ugyan az...szóval Plug and Play...lenne?!

Köszi a válaszokat...


Hi!

a 6-os váltóhoz kell a 6-os váltó kulisszája, kupplung szerkezete, a lendkerék, maga a váltó és a kardán is, ezek az alkatrészek nem stimmelnek a az 5-ös váltóéval. Diffit, féltengelyt nem kell/szabad cserélni, mert meg fog bolondulni a verda.
Ha a fent említett dolgokat cseréled, lesza egy gangos 20d-d, ami 1-5-ig majdnem teljesen olyan lesz mint most, viszont lesz egy iszonyat hosszú 6. sebességed, ami sok autópályázásnál igen frankó tud lenni.

petike



Sziasztok!

Peti kollégának minden szava igaz! Csak hozzá fûzni szeretnék még pár dolgot.
A 320d 150 lovassal minden hibátlan csak annyi ,hogy autópályán 130-140nél kb: 2200-2400-at pörög és nem tud kitisztulni a kipufogó rendszer (kokszos lesz a kipufogó) így néha szüksége van a járgánynak egy kihúzatásra mert 6dik -ban 3000-et forog 180km/h-nál és még az is kevés a régi 5 sebességes fordulatokhoz (130-140-nél 2600-2800rpm).
A fogyasztásom kb: 0,2-0,3 literrel lett kevesebb mert szerintem néha még így is erõlködik egy kicsit hegynek felfelé tempomattal.
Amikor nekiláttam ennek a projektnek akkor elsõ körben mindent kicseréltem lendkerék,kuplung,váltó,kardán,difi,féltengelyek de ez késõbb azt eredményezte ,hogy tempomat nálam 5dik sebességben nem volt de 6dikban már igen és nem volt fordulatszámban se akkora különbség az 5 sebességes váltóhoz képest (mivel a 6sebességes váltóhoz 2003.májustól egy rövidebb áttételezésû difit raknak) igy aztán visszaraktam az 5 sebességes váltóhoz tartozó difit amely eléggé hosszú áttételezésûnek bizonyult ahoz ,hogy most már 5dik sebességig minden teljesen pontosan egyezik (fordulatszám/sebesség) a régi 5-s váltóéval de akkor jön még egy 6dik sebesség és akkor még olyan 400rpm-et esik a fordulat. A tempomat az 5ös difivel tökéletes lett az összes sebességben.
A 320d 136 lovassal már nem ennyire egyszerû a helyzet mivel ott egyrészt az önindító motor is máshol van a 150lovaséhoz képest és ráadásul azt a motor vezérlõt valószínûleg nem "készítették" fel arra ,hogy valamikor lesz 6dik sebesség így aztán tempomat 6dik-ban nem mûködik.
A 136 lovassal kapcsolatban eléggé biztosak az infók mivel pont egy forum tag építette sikerrel át a járgányát és márpedig neki 6dik sebességben nincs tempomat.

Szívesen válaszolok ha vannak kérdések!

üdv

wagusty Elküldve: 2009-07-16 23:53 EZT MEG KELL HOGY NEZZETEK!

Hááát srácok azt nem hinném ,hogy ez egy 320d inkább egy tuningolt 330d.
Kicsit átalakítottam a járgányt (6sebességes váltó az 5sebességes hosszú difivel,AC Schnitzer Box elvileg 177Le) és nem olyan régen tudtam kipróbálni a végsebességet ha hiszitek ha nem a mutató 235km/h-t mutatott 4200-4400-as fordulaton tudom ,hogy az kb:225km/h de eddig soha nem ment ennyit amikor az 5sebességes váltó volt benne akkor pedig pláne.
Nem azért alakítottam át hogy végsebességeket döntsek meg hanem ,hogy 130-140 nél kevesebbet forogjon.