wiq fórum hozzászólásai
« előző123következő »

wiq Elküldve: 2016-09-07 19:14 Mi lehet a baj?

lantika írta:
bikemano írta:
Bero írta:
bikemano írta: Hello!

Valójában nem azt kérdem, hogy mi lehet a baj, hanem inkább azt, hogy mit tegyek ellene
Szóval arról lenne szó, hogy van egy E46 320D Chiptuning-al ellátott autóm, ami barátaim és néhány járókelő szerint nagyon füstöl (Én a tükörben nem látok füstöt!). Tudom valamien szinten ez normális ebben a hejzetben, de mégis azért mit kell átnézetnem, mi okozhatja ezt ha még se lenne normális? Illetve ha normális mit lehetne tenni, a tilzot füst ellen???
Részecskeszűrőt semmi esetre sem szeretnék rá szerelni! Azt is monták, hogy üzemhőmérsékleten néha 3-4 sebességbe lépjek oda neki 3000 fordulatig és utánna anyira nem fog, más valakinek ötlet, tapasztalat vagy bármi vélemény?

Külön köszönet minden válaszért előre is!


Egy gyári BMW diagnosztikával kezdenék


Persze az a biztos, de a közelemben nincs márkaszerviz és az elég kölcséges is lenne most, bár lehet arra szorulok, de gondoltam valaki ir valami hasznos tippet vagy megnyugtat, hogy nem egy vagyon lesz a javitás ha arra kerül a sor, bár tudom igy forumon keresztül senki nem tud biztosat mondani de mégis kb. mi jöhet szoba ilyen esetben, erre lettem volna kiváncsi


" de mégis kb. mi jöhet szoba ilyen esetben" valami a motorterben. Es mär is leszükitettem neked a hiba helyet az auto meretehez kepest kb 20%-ra.


Üdv.
Adódhat tömìtetlensègből (csövek, intercooler). Rosszabb esetben porlasztâsi kèp hibábòl, vagy a turbó hibájából.

wiq Elküldve: 2016-08-24 15:28 Futómû és hibái

Pitykoo írta:
wiq írta:
Pitykoo írta: Na hali!

Sokan küzdenek váltáskor halható dübbenéssel! Köztük sajna én is, de már a múlté hál istennek!
Élőszőr én is kicseréltettem a difi mindhárom szilentjét, aztán a kardámtartót és a hardyt is megnézettem de az még jó...
A hiba továbbra is fennállt! Aztán nemrégiben meguntam és elindult a folyamat!
Szerencsémre sikerült egy segítőkész, rendes márkatársat találnom akinek vannak és szerencsére számomra is voltak alkatrészei és beindult a cserebere.
Mint kiderült a difi kuka a féltengelyek szintén és a kardámon se százas.
Cseréltünk difit meg a féltengelyeket és a hátsó kardámrészt. Most megszűnt minden hang hátulról és a dübbenés is . Boldogságom majdnem határtalan hiszen még nekem előröl jön valami csattogó hang amit még ki kell nyomoznom. Az lehet az első kardámkereszt vagy valami váltó de akár a kettős tömegű is lehet elvileg! Szóval akinek ilyen gondja van nézzen szét ott hátul rendesen! Hátha tudtam segíteni valakinek ez ügyben! Itt van 3-m videó a kiszerelt cuccokról. Hallhatóan gatya...

https://www.youtube.com/watch?v=1bAHakgN8uE

https://www.youtube.com/watch?v=OBGClUH6ZBQ

https://www.youtube.com/watch?v=bXrVte5SGzg




Üdv.

Nekem is dübög sajnos. Mennyibe került ez a móka?


Ez 130000ft ba kerult. Es ugye meg az eleje hatra van.


Egyébként hány km "lehet" a masinában?

wiq Elküldve: 2016-08-24 08:03 Futómû és hibái

Pitykoo írta: Na hali!

Sokan küzdenek váltáskor halható dübbenéssel! Köztük sajna én is, de már a múlté hál istennek!
Élőszőr én is kicseréltettem a difi mindhárom szilentjét, aztán a kardámtartót és a hardyt is megnézettem de az még jó...
A hiba továbbra is fennállt! Aztán nemrégiben meguntam és elindult a folyamat!
Szerencsémre sikerült egy segítőkész, rendes márkatársat találnom akinek vannak és szerencsére számomra is voltak alkatrészei és beindult a cserebere.
Mint kiderült a difi kuka a féltengelyek szintén és a kardámon se százas.
Cseréltünk difit meg a féltengelyeket és a hátsó kardámrészt. Most megszűnt minden hang hátulról és a dübbenés is . Boldogságom majdnem határtalan hiszen még nekem előröl jön valami csattogó hang amit még ki kell nyomoznom. Az lehet az első kardámkereszt vagy valami váltó de akár a kettős tömegű is lehet elvileg! Szóval akinek ilyen gondja van nézzen szét ott hátul rendesen! Hátha tudtam segíteni valakinek ez ügyben! Itt van 3-m videó a kiszerelt cuccokról. Hallhatóan gatya...

https://www.youtube.com/watch?v=1bAHakgN8uE

https://www.youtube.com/watch?v=OBGClUH6ZBQ

https://www.youtube.com/watch?v=bXrVte5SGzg




Üdv.

Nekem is dübög sajnos. Mennyibe került ez a móka?

wiq Elküldve: 2016-08-04 08:39 Ingadozó fordulatszám, mélyülő motorhang

satis írta: Sziasztok,

egy nagyon jó ismerősöm (Németországban él, az autót is ott vásárolta) E46 (2003) 325i ( VIN:KL47618 ), aut., 170k km, azt a jelenséget produkálja, hogy 30 - 50 km/h közötti tartományban, egyenes úton haladva, időnként elmélyül a motorhang, leesik a fordulatszám kb. 200-at, majd egy "kifújás"-szerű hang kíséretében újra visszaáll minden. A hang helyzete nehezen megállapítható menet közben, de az autó hátsó része felől érkezik, az autó sebessége eközben nem változik.
Az autó számlákkal igazoltan karbantartott, az aut. váltó is.
Az eltárolt és visszatérő két hibakód, az autó szellőzése és fűtésére vonatkozik, semmilyen más hibakódot nem regisztrál az autó.
Készített két videót, a hosszabb egy képernyő felvétel, az inpa futott közben (itt 4. perctől jön a hibajelenség, a másik egy telefonos felvétel a fordulatszámmérőről és itt valamennyire hallatszik is a jelenség. A hibajelenség álló helyzetben nem reprodukálható, csak menet közben.

INPA
Fordulatszám

Nagyon köszönök előre is minden ötletet, segítséget!

Üdv.:Attila.



Üdv.

A kifújó hang nem lehet összefüggésben a katalizátorral?

wiq Elküldve: 2016-07-14 13:45 Alufelni, acélfelni tisztítás

YELLOW írta: mivel az Ápolás, tisztítás topic össze van rogyva, ezért nyitom ezt.
már régebben meg akartam írni.
szóval rászántam magam és vettem jó pér hónapja alufelni tisztító szert az egyik 4 betűs német áruházlánc egyikében. azt hiszem 500Ft volt egy 500 vagy 750ml-es flaska.
a gyanúm be is igazolódott, nem más a szer mint sósav, csak hígítva. régebben is olvastam, hogy sokan javasolták a savas mosást felnire. még autó kozmetikában dolgozók is.
ez alapján nem ér ennyit szerintem a szer.
a vásárlás indoka az volt, hogy már nem bírtam tovább nézni apám alufelnijeit, amit nem is tudom hány éve nem takarított le, belülről meg pláne. saras, fékporos, olajos, meg isten tudja mi volt még rajta. az egyiket elkezdtem ahogy az enyémet szoktam, de eredménytelenül, alig hozott le valamit, ilyen ragacsos anyagot pláne nem.
a saját Brigéciolomat nem akartam erre elcseszni, és máshol egyszerűen nem lehetett kapni, valahogy eléggé eltűnt a vizes alapú meg pláne. benzinnel nem akartam kísérletezni.
már bánom, hogy nem csináltam közben képet, videót, de ez a "csodaszer" is elég gyenge volt. a kezem már marta, felni alig tisztult. pedig nem nagy melegben csináltam, d emégis hamar száradt, így amit feloldott, az szinte rá is kötött vissza. és persze szivaccsal ugyanúgy dolgozni kellett rá, vagy ecsettel.
a végeredmény mindenképp jobb lett, mint volt, de ennyit nem ért az egész, mert nem könnyítette meg a munkám annyira, mint ahogy azt sok videóban látni. mondjuk az tény, nyilván más nem sok évente takarítja meg a felnit.

szóval szerintem egyszerűbb ha vesz az ember egy 20%-os sósavat és azt duplájára hígítja. a dobozon is látszik a savas marás jelző ikon, meg szagra is tipikus sósav.

ez gyári felni volt, gyári fényezés, a sajátomon nem hiszem, hogy ki merném próbálni, bár nekem a sima autósampon is lehozza azt a kis koszt. igazából a küllős kis rései miatt lett volna jó, a munka megkönnyítése miatt, befújom, hagyom, öblítem és tiszta. hát a lópikulát.

acélfelni tisztítás. szintén fater téli szettje, már kicsit rozsdásodni kellett.
ilyen koronggal lett átdolgozva a rozsda.

majd simán le lett fújva ilyen Rallye matt fekete festék spray-vel. hihetetlen, de elég szép munka lett.

szóval ezeket otthon bárki elvégezheti.


Üdv.

Én is megosztanám tapasztalatom az alufelni tisztítás kapcsán:

A télen vettem használt gyári 15 ös BMW e46 felni garnitúrát, talán sohasem voltak azok mosva (belül korom fekete, kívül sárgás), nem sok reményt fűztem a letisztításhoz...

A szerelőm javaslatára, egyszerű konyhai hideg zsíroldóval és mosogató szivaccsal nekimentem. Óriási munka volt, egy délelőtt 3 felnivel végeztem, amiben rendesen el is fáradtam, de mondhatom, hogy tökéletesek lettek (persze 1999-es felnihez képest..). A zsíroldót a sarki Euro-s üzletben vettem kb 300 ft-ért.

wiq Elküldve: 2016-04-26 09:15 Mi lehet a baj?

gadam írta: Sziasztok!
Van egy e46 320i-m, aminek a tünetei: Elinduláskor ,ha csak a kellő minimum gázt adom csúsztatás mellé (szerelő szerint tatásan), akkor a motorból fura "csikorgó/nyiszogó" hangot ad, mintha falsot szívna.ez 50 km/h alatt , 1500-2000es fordulat között folyamatos.E mellett sajnos semmi erő nincs benne, elveszett belőle az, amibe beleszerettem. DE! Érdekes módon 20ból 1x hibátlan, olyan mint amilyennek lenni kell (leszámítva a nyiszogást). Miután a motor bemelegedett, és leállítom, indításkor forog párat mire elindul, onnantól váltani (1-2be)is nagyobb gázzal kell, különben lefullad, megáll. Tehát a probléma igazán akkor kezdődik ha meleg a motor.Ilyenkor a padlógáz olyan mintha levettem volna a lábam a pedálról..semmi..mintha nem venni a gáz utolsó tizedét.
Nagyjából ezek a bajok, kicsit hosszú lett, de ha valakinek van tippje, kérem ossza meg velem : )



Üdv.

A youtube-on sok videót találni a sor hatos benzinesek nyiszogásáról, süvítéséről (BMW whistle), a motorban keletkező túl nagy vákuum miatt, ezt le lehet tesztelni alapjáraton az olajbetöltő sapka levételével (akkor van gond, ha irreálisan nehéz levenni). Ahogy nézegettem talán a DISA szelep hibája miatt. Szíj csúszáshoz hasonló hangot okoz, és általában a szelepfedél tömítésnél keletkezik a hang, ugyanis ott van a legnagyobb szigetelendő felület, itt adja meg magát először.

wiq Elküldve: 2016-04-11 15:32 Futómû és hibái

SP_323i írta:
p1tyeszka írta:
wiq írta:
Pitykoo írta:
bricktopm írta: Hello emberek!
e46 320i- gépemmel kapcsolatban kérdeznék. Ha egyesbe teszem álló helyzetben néha dübben a hátsó féltengely(bal), illetve amikor menet közben egyesből gyorsan teszem kettesbe, akkor is ezt produkálja. De ha megtartom egy pillanatra az üresben és úgy húzom kettesbe, akkor nem csinálja.
A féltengelynek elvileg nincs baja, csak megfeszül a hajtás(?). Milyen orvoslási módszerek vannak erre, illetve nem cseszi szét a féltengelyt\váltót? (hozzáteszem 18as felni van alatta momentán, ha ez esetleg számít.)


Biztos, hogy a féltegely adja a hangot!?
Difi nagyszilent is adhatja ezt a hangot.


Üdv.

Nekem is van ez a hang, szintén 320i. A nagy difi szilent és a két kisebb difi tartó szilent csere nem oldotta meg ezt a problémát.


hiába cserélgetitek úgysem lesz jó egyébként szerintem ez a probléma mindenkinél akinek csinálja... A link neve


Jesszusom! Ez meg mi a sz@r?
Szét van kopva a diffije?


Valaki azt írta a video hozzászólásokban, hogy a hardy tárcsát cserélte az e36-on és javult. Én is már kidobtam vagy 50 ezret a difi dübögésre és semmi javulás. Nem tudom érdemes lenne e a hardy cserét megcsinálni. Vagy inkább új bontott difit kéne venni?

wiq Elküldve: 2016-04-11 13:44 Futómû és hibái

Pitykoo írta:
bricktopm írta: Hello emberek!
e46 320i- gépemmel kapcsolatban kérdeznék. Ha egyesbe teszem álló helyzetben néha dübben a hátsó féltengely(bal), illetve amikor menet közben egyesből gyorsan teszem kettesbe, akkor is ezt produkálja. De ha megtartom egy pillanatra az üresben és úgy húzom kettesbe, akkor nem csinálja.
A féltengelynek elvileg nincs baja, csak megfeszül a hajtás(?). Milyen orvoslási módszerek vannak erre, illetve nem cseszi szét a féltengelyt\váltót? (hozzáteszem 18as felni van alatta momentán, ha ez esetleg számít.)


Biztos, hogy a féltegely adja a hangot!?
Difi nagyszilent is adhatja ezt a hangot.


Üdv.

Nekem is van ez a hang, szintén 320i. A nagy difi szilent és a két kisebb difi tartó szilent csere nem oldotta meg ezt a problémát.

wiq Elküldve: 2016-03-26 11:37 Autóvásárlás

atomanti86 írta:
kgy írta:
YELLOW írta:
kgy írta: Sziasztok!

Szemezgetek, két típussal.
318i 143 lovas és 320i 150 lovas 46-os gépekkel. 2000-es évjárat körül.
Érdekelne, hogy ezek mennyire megbízható motorok, illetve a városi fogyasztása.
1,3 millióból gazdálkodom.

A válaszokat köszönöm!


18-asból nem fogsz 143lovasat kapni E46-ból 2000-es évjárat körül... 2001.09. felett már esetleg, de inkább 2002-től.


Igazad van. Az évjáratot csak megközelítőleg írtam.


Mindenképp a 318i-t ajánlom,ugyanúgy 2 literes de 4 hengeres(a 320i 6 henger) kb 1,5l-el kevesebb a fogyasztása és papiron jobban is gyorsul és a javitása is olcsóbb(ugye 16 szelep nem 24) a 320i-nek csak a hangja az előnye....sorhat mégiscsak


Üdv.

Én 6 hengeres 320i-t vettem 1998 év végi. A motor abszolut hibátlan, egy gramm olajat, vizet sem fogyasztott zömében város 5000 km alatt. Fogyasztása ezekben a nagy hidegekben városban 10 l körül, autópályán 130-140 között 7-7,2 között.

wiq Elküldve: 2016-03-24 14:06 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: fél tanknál is hallani


Nos ez érdekes, nekem sosem hallatszik ilyen, csak szűrőcsere után...


én 9 éve hallom. menet közben nem hallom én sem, csak amikor pont félig van és kiszállok garázsajtót, kaput nyitogatni. máskor nem hallom, csukot ajtónál csak néha, ha nagyon fülelek.


Üdv.

Indítás előtt nekem is szürcsöl a benzinpumpa, ha negyed alatt van az üzemanyagszint a tankban - a garázsban hallani, belül nem -. Szerintem ez nem hiba.

wiq Elküldve: 2016-03-16 13:00 Karosszéria (javítás?)

Üdv.

Aki már megcsináltatta a hátsó futómű "kiszakadást" - vagyis a dübögés orvoslova lett - e46-on kérlek írja meg, hogy hol és kb mennyiért csináltatta. Nekem difi nagy szilent és difi tartó szilentek csere után is ugyanúgy dübög sajnos. Biztos vagyok benne, hogy a bal oldalon ki van szakadva.

Elérhetőséget és címet is kérnék, legjobb lenne Szeged környékén..

Köszi!

wiq Elküldve: 2016-03-03 08:37 Bal hátsó futómû hiba

Kedves Márkatársak!

Nekem is bal hátsó futómű problémám van. Szóval kisebb útegyenetlenségek esetén - balról hallom - halk kopogás hallható, nagyobb kátyúk, keresztbordák esetén nincs hang. Futóműre más panaszom ezen kívül nincs, szép egyenesen fut, jól csillapít, rázópadon is teljesen jó értékeket produkál. Hátsó fék felől elvileg nem jöhet a hang, mivel teljes hátsó fékfelújítás volt (tárcsa, betét, fékpofa, rugók stb).

Másik rendellenes hang problémám - a fórumon sokak által emlegetett - a hátsó dübögés. Első körben cseréltettem a nagy difi szilentet és a difit tartó két kisebb szilentet. A dübögés ugyanúgy megvan, főleg kisebb sebesség fokozatban és rükvercben amikor a kuplungot ráengedem. Óvatos váltásnál kiküszöböhető a dübögés. Egyébként álló helyzetben - akár álló motorral - is van hátulról hang 1-2-be váltáskor.

Vajon összetett difi, futóműtartó kiszakadás problémám van? A szerelő átnézte az egész hátsó futóművet, minden többi szilent, váz rögzítéseknél nem talált semmi problémát. A kocsin gyári fényezés van rozsda nélkül, ritka szép állapotú 1998-as gyártási évhez (10. havi) képest, egyébként 320 i sedan.

Szegedi vagyok, ha futómű kiszakadásom lenne, ismertek olyan karosszériást a környéken aki vállal ilyen felújítást, nyilván ehhez kisebb szerelési kompetencia is kell, a híd leszerelése végett. Esetleg még Pesten?

A kocsival egyébként semmi más problémám nincs, ezek a dübögések nem okoznak használatban problémát, lehet hogy csak engem zavar...

Köszönöm a segítséget.

wiq Elküldve: 2016-02-01 14:51 Multikormány beszerelése utólag...

YELLOW írta:
Robin68 írta:
wiq írta: Üdv.

Egy ismerősömnek van egy felesleges e36 multigombos bőr tangakormánya, amit ajándékba adna nekem.

Olyan kérdésem lenne, hogy az e46-hoz (facelift előtti) mi kell ahhoz, hogy működésre lehessen bírni?

Köszi


Ha elektromos gázpedálod van akkor csak egy kábel ami kb 7000Ft. Meg valaki aki berakja


szerintem az E36 kormény nem teljesen kompatibilis. lehet rosszul emlékszem, de én is azt hittem igen, aztán mégsem.
a gázpdál pedig bowdenes ha minden igaz. meg lehet nem éppen a tempomat érdekli, ahogy látom a többi kérdését. a kormány átvezető nem stimmel ha minden igaz. így nem megoldható szerintem. de ezt nem mondom biztosra.


Köszi.
Igazából a kopottas műanyagkormányhoz nem jó érzés hozzányúlni és emiatt cserélném, tempomat nem lesz sajnos azt már tudom...

wiq Elküldve: 2016-02-01 14:03 gyári cd-és rádió

YELLOW írta:
wiq írta:
YELLOW írta:
wiq írta: Kedves Márkatársak!

Olyan kérdésem lenne, hogy egy gyári e46 mode gombos kazettás rádiót néztem ki a neten (4000 ft-ért), az eladó azt mondja, hogy ő kipróbálta az e46 coupejaban és a rádió jel gyenge (menet közben már nem fog be rádiót). Ez annak köszönhető h. rossz a rádió, vagy valami csatlakozási anomália van?

Az én kocsimban sajnos utángyártott magnó van, gyárilag a VIN szerint BMW reverse (tehát vélhetően nem volt mode gomb rajta).

Így nem merem megvenni.

Kérlek ha tudtok, adjatok tanácsot.
Köszi


ezt így látatlanba senki nem mondja meg. mert lehet más hiba is. de ha az eladó az övébe szerzett egy másikat és azzal jó volt, akkor valószínű a fejegységben volt a hiba...


Mert azt mondja az eladó, hogy állítólag amiben sima reverse volt és nem mode gombos (cd táras) ott van valami különbség. Képek alapján a nagy stekker ugyanaz, csak a nagy stekker alatt van két kisebb plusz csatlakozó (a mode gombos verzión). És az antenna csati is ugyanolyan.


de ez most lényegtelen...
az eladó állítása szerint rossz volt a rédió vétel. nyilván ezért eladó és ezért ennyibe kerül.
mondjuk azt kéne tudni akkor, mert valószínű ő is vette. a kérdés miért? mert ha az övével is rossz volt a vétel, meg ezzel is, akkor az illető autójában az antenna jel erősítő lehetett rossz, vagy maga az antenna, vagy valami vezetékeléi probléma.
azt meg nem lehet tudni, és valószínű, ahogy a magyar eladókat ismerem, nem is fogja elmondani, hogy ez egy próba darab volt, amivl ugyanúgy rossz volt neki, vagy az ő eredetije és rossz a rádió része. de az is lehet, hogy magában a fejegységben kellene hangolni egy kicsit, esetleg cserélni alkatrészt. de ezt így látatlanban...
illetve neked miért is kell? én azt javaslom olyat vegyél, amire azt mondják jó, működik. lehete gy 5-10ezerrel drágább lesz, de működik.


Nekem egy univerzális pioneer van benne (mp3, aux) beépítőkerettel. Teljesen jól működik, viszont baromira nem illik a képbe (nekem).

Nekem mind1 milyen gyári fejegység lenne, csak aux és rádió kellene rá. Azt sem tudom kideríteni pontosan, hogy a mode gombos kazettásra lehet -e auxot tenni (2002/05 havi egyébként a magnó).

wiq Elküldve: 2016-02-01 13:50 gyári cd-és rádió

YELLOW írta:
wiq írta: Kedves Márkatársak!

Olyan kérdésem lenne, hogy egy gyári e46 mode gombos kazettás rádiót néztem ki a neten (4000 ft-ért), az eladó azt mondja, hogy ő kipróbálta az e46 coupejaban és a rádió jel gyenge (menet közben már nem fog be rádiót). Ez annak köszönhető h. rossz a rádió, vagy valami csatlakozási anomália van?

Az én kocsimban sajnos utángyártott magnó van, gyárilag a VIN szerint BMW reverse (tehát vélhetően nem volt mode gomb rajta).

Így nem merem megvenni.

Kérlek ha tudtok, adjatok tanácsot.
Köszi


ezt így látatlanba senki nem mondja meg. mert lehet más hiba is. de ha az eladó az övébe szerzett egy másikat és azzal jó volt, akkor valószínű a fejegységben volt a hiba...


Mert azt mondja az eladó, hogy állítólag amiben sima reverse volt és nem mode gombos (cd táras) ott van valami különbség. Képek alapján a nagy stekker ugyanaz, csak a nagy stekker alatt van két kisebb plusz csatlakozó (a mode gombos verzión). És az antenna csati is ugyanolyan.
« előző123következő »