woodstock fórum hozzászólásai

woodstock Elküldve: 2011-07-04 11:50 Szívócsonk-pillangószelep

harmas írta:
woodstock írta:
woodstock írta: Sziasztok!

Arra gondoltam h kitisztítanám az alapjárati "motort" és a szívósort is megtisztítanám!
Hogy miért? Csak szeretnék kicsit jobban belemélyedni a motor részleteibe és valahol el kell kezdeni!Mellesleg nem is ártana mert nem hiszem h az előző tulaj foglalkozott ilyennel!
A kérdésem az lenne h tudna-e valaki segíteni ebben egy leírással,képekkel hol is kezdjek neki mivel érdemes csinálni és mikre figyeljek oda!?(miket bontsak le,mivel?)
Az autó egy e36 320i '96ból.
(Keresgettem ebben a témában de kielégítő leírást nem találtam)
Előre is köszi mindenkinek!

Akkor ezek szerinte nincs tapasztalotok ilyesmiben? mármint leszerelés kitisztítás visszarakás?


Mi itt alapvetően a dízel szívócsonkok takarítását szokjuk taglalni. Alapvetően azért, mert az egr szelepen át nem kevés korom keveredik vissza a szívócsőbe, ami a turbóból "elillanó" olajjal keveredve szépen lerakódik a falára.
A Te benzinesed szívócsöve gyakorlatilag fémtiszta lehet, meglepődnél mennyire
gyak. felesleges lebontanod tisztítani...

Értem köszi szépen!

woodstock Elküldve: 2011-07-03 18:33 Szívócsonk-pillangószelep

woodstock írta: Sziasztok!

Arra gondoltam h kitisztítanám az alapjárati "motort" és a szívósort is megtisztítanám!
Hogy miért? Csak szeretnék kicsit jobban belemélyedni a motor részleteibe és valahol el kell kezdeni!Mellesleg nem is ártana mert nem hiszem h az előző tulaj foglalkozott ilyennel!
A kérdésem az lenne h tudna-e valaki segíteni ebben egy leírással,képekkel hol is kezdjek neki mivel érdemes csinálni és mikre figyeljek oda!?(miket bontsak le,mivel?)
Az autó egy e36 320i '96ból.
(Keresgettem ebben a témában de kielégítő leírást nem találtam)
Előre is köszi mindenkinek!

Akkor ezek szerinte nincs tapasztalotok ilyesmiben? mármint leszerelés kitisztítás visszarakás?

woodstock Elküldve: 2011-07-01 17:44 Szívócsonk-pillangószelep

Sziasztok!

Arra gondoltam h kitisztítanám az alapjárati "motort" és a szívósort is megtisztítanám!
Hogy miért? Csak szeretnék kicsit jobban belemélyedni a motor részleteibe és valahol el kell kezdeni!Mellesleg nem is ártana mert nem hiszem h az előző tulaj foglalkozott ilyennel!
A kérdésem az lenne h tudna-e valaki segíteni ebben egy leírással,képekkel hol is kezdjek neki mivel érdemes csinálni és mikre figyeljek oda!?(miket bontsak le,mivel?)
Az autó egy e36 320i '96ból.
(Keresgettem ebben a témában de kielégítő leírást nem találtam)
Előre is köszi mindenkinek!

woodstock Elküldve: 2011-05-20 21:17 Fékjavítás

anubisz írta: Amikor az olcsóbb ismét drágább lett.Történet,mikor megyek a kocsival és rá hajtok kb 1 centis út hibára (csatorna fedél stb )bal első keréktől erős fémes csattanás, rendszeresen,mintha valami törve lenne a futóműben.Hiba nem látszik,lengőkar,leng csill,szilentek,stb minden új ) 1 hét után meg unva BMW szerviz,meg emel,ráz nyom tol,pörget,semmi hiba,rá a leng.csill mérő gépre,meg rázza az első kereket,csill,jó mikor a végén úgy nagyon el kezd pattogni a kerék a gépen,éktelen csattogó hang.Ó mi a picsa,néz megint, beül megint ráz a géppel,közbe nyom a fékpedál,semmi csattogás.
Végeredmény. A fékpofa amit az UNIXBA vettem eredeti JURID gyári nem méret pontos,mikor meg pattan a kerék az úthibán,az mozdul el és csattan egyet a féknyeregben ( nyereg is le lett szedve,semmi nem látszott rajta. )
Ki derült hogy hiába JURID és igaz kb 10 rongyal olcsóbb mint amit a szervizbe veszek meg,ezen nincs felül egy kis lemez amit rá hajtanak vagy mit csinálnak hogy pont ez a mozgás ne történjen meg. Az UNIXOS Juridon nincs ilyen. Hiába a gyári beszállító. Ezt nem értem most szedhetem ki az uj fékpofákat,és vehetek egy még egy garnitúrát a szervizbe,mert az biztos jó,és legalább ha ilyen hiba van ki cserélik ingyen.Unixba most mehetek panaszra mikor már mentem vele vagy 3 ezret. Megint meg szívtam.
Röhej. Lehet hogy csak 100,vagy 1000 -ből nem stimmel de én ki fogtam azt.
Soha többet RFT gumit,mert tuti az rázta,csapta annyira a futóművemet hogy még a fékpofákat is szét rázta. Csak azért írtam le,ha valaki azonosítatlan hangot hall elölről,érdemes a fékpofára is gyanakodni. Nem általános de elő fordulhat.

Most át mentem vagy 8 csatorna fedélen,mindegyiknél olyat csattant mintha a futómű akarni ki szakadni,utána újra végig mentem,kicsit nyomtam csak a féket,hangtalanul huppant át rajtuk. Röhej,ki hitte volna, 2 hónapig meg se mukkant,vagy akkor nem figyeltem anyura,és idővel szarabb lett.


Ugyanez a szindróma van nálam is csak hátul...a különbség h ezt még régi tulaj vette bele tavaly nyáron de nekem is irdatlanul csattog és addig nem jöttem rá miez amíg nem néztem az autó alá valami teljesen más dolog miatt és nem tapicskoltam meg a belső fékbetétet...szóval vennem kell 1 garnitúrát hátra pedig ezek is nagyon újak alig kopottak!

woodstock Elküldve: 2011-05-17 13:18 Fékjavítás

hil írta:
woodstock írta: Sziasztok!

Elég gyenge már a kézifékem konkrétan nyakig felhúzom a kart mire rögzít és akkor sem tökéletes.
Az lenne a kérdésem h elég ilyenkor a bowdeneket cserélni vagy mást is kell?
És ez házilag mennyire szopós meló mert emiatt nem szívesen vinném szerelőhöz de nem tudom hogy kezdjek neki pontosan!
Az alany '96 e36 320i
Összefoglalva:Mit kell cserélni kéziféknél és hogyan kell,házilag mennyire nehéz?

Előre is köszi a válaszokat!


Szia! Először is leszedném a fékdobot: kerék le lehetőleg egyszerre mindkettő, erre később lesz szükséged, a fékerő beállításánál. A dob nem biztos, hogy le fog jönni, a belülről ráfeszülő fékpofák miatt. Valószínűleg vissza kell állítani a pofákat: kerékcsavar lyuksijánál kb 7 óra állásnál be tudsz nyúlni csavarhúzóval és az állító ricnit kell tekergetni. A jobb és bal oldalt ellentétes irányban ahhoz, hogy eltávolodjanak a pofák. Ekkor le lehet húzni a dobokat. Sok jóra ott nem kell számítani sajnos. De ha szerencséd van és nincs semmi szétesve, eltörve, elkopva, akkor féktisztítóval kimosni a szerkezetet, pofákat, dobot belül. Ezután durva csiszoló vászonnal érdesítsd fel a pofák felületét és a dob belsejét, ez utóbbi biztosan nagyon mocskos és rozsdás lesz. Ha mindent rendben találsz, akkor rakhatod össze. Dob fel, a korábban említett lyuksin át a ricnit tekerve annyira közelítsd a pofákat a dob belsejéhez, hogy az még éppen ne érjen hozzá. Ekkor kerekek fel. Utána a kézifék kar bowdenjével a finom hangolás következik. Én ehhez két irányba működő, nyomatékmérős (mérőórás) nyomaték kulcsot használtam. Kézifék kingedve: szabadon forgatható mindkét kerék. 2. kattanásra a pofák hozzáérnek a dob belselyéhez (mindkét oldalon). 3. kattanásnál nyomaték kulccsal forgatva mindkét kereket azonosra állítottam a bowden csavarjait. 4. kattanásnál ugyenez, csak nagyobb erő kell a tekeréshez. A jobb és a bal oldali kereket természetesen egy irányba forgatva (pl előre menetnek megfelelően). Én így csináltam és a műszaki vizsgán a kézifék mérése jó volt.
Remélem segítettem ezzel a leírással. A beállítás menetét tartalmazza a BMW hogyan csináljam szervíkönyv, amit le tudsz tölteni.
Meg tudod csinálni házilag, nem nagy ügy, hiszen nekem is sikerült. Mailban elküldtem a könyv ide vonatkozó kivonatát is.





Köszi a leírást és a mailt is!

woodstock Elküldve: 2011-05-16 11:41 Fékjavítás

Sziasztok!

Elég gyenge már a kézifékem konkrétan nyakig felhúzom a kart mire rögzít és akkor sem tökéletes.
Az lenne a kérdésem h elég ilyenkor a bowdeneket cserélni vagy mást is kell?
És ez házilag mennyire szopós meló mert emiatt nem szívesen vinném szerelőhöz de nem tudom hogy kezdjek neki pontosan!
Az alany '96 e36 320i
Összefoglalva:Mit kell cserélni kéziféknél és hogyan kell,házilag mennyire nehéz?

Előre is köszi a válaszokat!

woodstock Elküldve: 2011-05-11 17:16 Motorgenerál!

Zolee írta:
woodstock írta: Sziasztok!

Nem találtam megfelelő témát ezért nyitottam ezt!

Az alany:'96 e36 320i(Vanos)
A tünetek:
-viszonylag sok olajfogyasztás(pontosan nem mértem de több mint kéne)
-füstöl a kipuf(jobban mint kéne)

Szerelőmmel konzultáltunk és azt tanácsolta h motort bontsuk meg aztán minden(ki) derül
de szerinte motorfelújítás lesz a dologból mert ezekkel a tünetekkel mát találkozott igaz nem BMW-nél és akkor is az volt a megoldás!
Én hiszek neki bár kíváncsi vagyok a véleményetekre!
Érdekelne h volt-e már valakinek ilyen tapasztalata mennyibe fáj egy ilyen mutatvány.(persze elképzelés van, nem vagyok naiv de konkrétan nem tudom)
Az is érdekelne h ilyenkor miket szokás cserélni/javítani(gyűrűzés,szimeringek,csapágyak,hengerfejezés,síkolás stb)
Szóval érdekelnének ilyen tapasztalatok,öreg rókák véleménye akik már átélte/csináltak ilyet,minden amit ehhez tudtok írni tanácsot véleményt!

Természetesen nem komoly a baj de inkább előzök meg minden nagy gondot(már ha ez nem az)mert próbálok törődni a géppel amióta nálam van.Ez kb őszi/téli projekt lesz szóval egyenlőre gyűjteném az infót.
Szóval előre is köszi a kommenteket és remélem okosabb leszek tőlük!


Szia!

A jelenségből nem következtetnék egy teljes motorgenerálra - de mindenképp meg kell bontani h kiderüljön az igazság. Valszeg egy szelepszár szimering cserével megúszod a dolgot, az meg nem olyan vészes dolog. Milyen színű a füstöt produkál?


A füst nem konkrétan kékes szerencsére de mindenképp árnyalatban más mint kéne lennie meg érezni rajta h nem "természetes" CO-s szaga van(ez lehet rossz kifejezés de fater így hívta anno...).a vizet nem eszi azzal nincs baj de ugye ahogy írtam olajjal már más a helyzet sehol nem ereszti erősen szóval folt nincs az autó alatt(persze nem porszáraz a blokk) de 2-3ezer km alatt mégis elment majdnem 1 liter az meg mindenképp távozik valahol...szóval valszeg az égéstérben
Amúgy mindenképp meg lesz bontva és akkor derül ki minden de inkább számolok a legdrágábbal mert úgy a nem fáj annyira.
Ha esetleg tudsz segíteni h ha tényleg generál lesz mik azok az alkatrészek amik ilyenkor repülnek(van fejben egy listám de az nem teljes)milyen márkákból érdemes válogatni ami nem gagyimami és milyen anyagköltséggel lehet számolni ilyenkor?

woodstock Elküldve: 2011-05-11 00:07 Motorgenerál!

Sziasztok!

Nem találtam megfelelő témát ezért nyitottam ezt!

Az alany:'96 e36 320i(Vanos)
A tünetek:
-viszonylag sok olajfogyasztás(pontosan nem mértem de több mint kéne)
-füstöl a kipuf(jobban mint kéne)

Szerelőmmel konzultáltunk és azt tanácsolta h motort bontsuk meg aztán minden(ki) derül
de szerinte motorfelújítás lesz a dologból mert ezekkel a tünetekkel mát találkozott igaz nem BMW-nél és akkor is az volt a megoldás!
Én hiszek neki bár kíváncsi vagyok a véleményetekre!
Érdekelne h volt-e már valakinek ilyen tapasztalata mennyibe fáj egy ilyen mutatvány.(persze elképzelés van, nem vagyok naiv de konkrétan nem tudom)
Az is érdekelne h ilyenkor miket szokás cserélni/javítani(gyűrűzés,szimeringek,csapágyak,hengerfejezés,síkolás stb)
Szóval érdekelnének ilyen tapasztalatok,öreg rókák véleménye akik már átélte/csináltak ilyet,minden amit ehhez tudtok írni tanácsot véleményt!

Természetesen nem komoly a baj de inkább előzök meg minden nagy gondot(már ha ez nem az)mert próbálok törődni a géppel amióta nálam van.Ez kb őszi/téli projekt lesz szóval egyenlőre gyűjteném az infót.
Szóval előre is köszi a kommenteket és remélem okosabb leszek tőlük!

woodstock Elküldve: 2011-03-26 14:36 Futómû és hibái

SOS!!!

Sziasztok!

Ma olyat vettem észre ahogy behajtottam lendületesen egy körforgalomba h amikor balra kanyarodok akkor valami iszonyatos súrlódó hangot hallani jobb első keréktől!! olyan mintha gumi beleérne a kerékívbe de nem az mert meglestem jobban és semmi nyoma plusz ez fémes hang mintha valami fém érne bele másik fémbe....Mi lehet ez?? csapágy kezd elhalni vagy fékkel valami???
Másik irányba kanyarodva semmi hang...szóval a bal oldalról nem jön hang!!

Ja igen a hang nem folyamatos súrlódás hanem mint amikor 8as van a bicikliben és a féket érinti időközönként(bocs de jobban nem tudtam leírni)

Szerk: Sikerült megoldanom... a védő lemez volt a hibás beleért a fékrárcsába!

woodstock Elküldve: 2011-01-02 12:53 Segítsetek!

bmw320d4 írta:
woodstock írta: Sziasztok!

Ismerősöm 1-es bmw-jén amikor beteszed a kulcsot(azt az izét ami nem is kulcs) kijelez sárgán egy kormányt lakattal...és nem is indítózza a kocsit hiába nyomjuk a gombot de amúgy zárak nyílnak lámpa van minden van felhívta az assistance-t és azt mondták bikázza meg a kocsit az megoldja...de az okát nem mondták h ez miért van amúgy mélygarázsban van csak kanyarodva tudna kijönni de ugye megtolni sem tudjuk mert no kormány...terméyzetesen emiatt még a bikázás sem megoldható mer nem lehet mellé beállni és orral falnak van...szóval szívás a szitu!!! az akksi sarut lehúztuk hátha jó lesz de nem lett!!
Megoldás?


ELV hiba.

A kormányállítót oldjátok ki, hogy szabadon mozogjon a kormányoszlop, aztán a start gomb nyomása közben határozottan (!) rángassátok meg a kormányoszlopot.
Ha beindul, akkor egyenesen haza...


Köszi szépen ezt ki is fogjuk próbálni bár érdekes megoldása a dolognak. Amúgy ha rádugnak egy laptopot amin profi bmw-s szoftver van akkor valahogy ki lehet ütni ezt a hibakódot? ha esetleg nem jönne be a rángatós ruszki megoldás?

woodstock Elküldve: 2010-12-31 19:36 Segítsetek!

Sziasztok!

Ismerősöm 1-es bmw-jén amikor beteszed a kulcsot(azt az izét ami nem is kulcs) kijelez sárgán egy kormányt lakattal...és nem is indítózza a kocsit hiába nyomjuk a gombot de amúgy zárak nyílnak lámpa van minden van felhívta az assistance-t és azt mondták bikázza meg a kocsit az megoldja...de az okát nem mondták h ez miért van amúgy mélygarázsban van csak kanyarodva tudna kijönni de ugye megtolni sem tudjuk mert no kormány...terméyzetesen emiatt még a bikázás sem megoldható mer nem lehet mellé beállni és orral falnak van...szóval szívás a szitu!!! az akksi sarut lehúztuk hátha jó lesz de nem lett!!
Megoldás?

woodstock Elküldve: 2010-12-28 17:28 Segítsetek!

Sziasztok!

Ismét kérdéssel fordulnék hozzátok
Az érdekelne h szoktak-e felújítani generátort és ha igen mennyiért nem újratekercselés mert az horror, hanem esetleg csapágy vagy fesz szabályzó,szénkefék...nemtom mik vannak még?(tekercselés csak akkor kell ha leég vagy ilyesmi de akkor már akár újat is vehet az ember)

woodstock Elküldve: 2010-12-24 20:11 Segítsetek!

Bero írta: Üdv! Nem akarlak elkeseríteni,de nekem is ilyesmit produkált a verdám! 3-4x indítottam stb. Amikor ezt kezdte csinálni rá 3-4 hétre már nem is indult. Nekem AC pumpa volt


De menet közben semmi torpanást vagy lefulladást nem tapasztalok ha az lenne a baj akkor elvileg kéne valami jelének lenni h a motor nem kap elég naftát vagy nem?

Egyébbként ha esetleg az lenne a bajos akkor mibe fog nekem az fájni kb?

woodstock Elküldve: 2010-12-24 16:43 Segítsetek!

Zolee írta:
woodstock írta:
Zolee írta:
woodstock írta: Boldog Karácsonyt!!!

Kaptam egy olyan tanácsot h lehet a benzinpumpa szarakodik és ezért produkált olyat a gép h hiába indítózom kb csak 4.re indult be de akkor meg pöccre ez lehetséges vagy valami inkább a gyújtással lesz?

Amúgy ez a kulcsos dolog érdekes én nem a gyári kulccsal használom az autót mert az elég kopott és volt már h simán elforgott a gyújtáskapcsoló viszont a másolt kulccsal ezt még nem produkálta...ez hogy lehet?? meg ezt a EWS dolgot sem értem mert akkor elvileg csak a gyári kulccsal tudna indulni a kocsi nem? akkor akár ez is lehet az oka h hiába indítóztam a kocsi nem indult csak forgatta az önindító

Kicsit össze vagyok zavarodva már



A helyedben - akár mennyire kopott is - egyelőre a gyári kulccsal tesztelnék. Ha azzal mindig indul, az EWS-t ki is zártad (max. be kell ruháznod egy új gyári kulcsra. Pápán egyébként van egy profi kulccal, stb. foglalkozó cég). Ha viszont a gyári kulccsal is produkálja, még mindig van két verzió:
1. a gyújtáskapcsolód már biztos h nem tutkó, hiszen elforog benn a gyári kulcs, én erősen elgondolkodnék a cseréjén (ezzel nem dobsz ki pénzt, így is - úgy is cserélni kellene).
2. valóban lehet AC is, az is tud érdekes dolgokat produkálni.



Értem és hol tudok venni gyujtáskapcsolót mert realoem-n nem találtam az istenért sem az alkatrészek között...ezek szerint csak felújított vagy használt gyújtáskapcsolók vannak?
ja és hol van pápán a kulcsos amit írtál?

Kapcsolóval kapcsolatban keresd M.Attila-t itt az oldalon, esetleg itt is rákérdezhetsz.
Használtba meg KaszaMestert, szintén fórumtag.
Pápai kulcsmesterek - nem olcsók, de profik.


Köszi a választ meg a linkeket...ma is mentem vele nem csinálta egyenlőre ez rejtély marad ha megint előjön akkor megy diagnosztikára hátha kiderül a turpisság a gyújtáskapcsoló dologra meg ráfekszek januárban a kulccsal együtt amúgy ha veszek egy kapcsolót akkor ahhoz kulcsot is adnak vagy jó lesz bele a régi?

woodstock Elküldve: 2010-12-24 14:15 Segítsetek!

Zolee írta:
woodstock írta: Boldog Karácsonyt!!!

Kaptam egy olyan tanácsot h lehet a benzinpumpa szarakodik és ezért produkált olyat a gép h hiába indítózom kb csak 4.re indult be de akkor meg pöccre ez lehetséges vagy valami inkább a gyújtással lesz?

Amúgy ez a kulcsos dolog érdekes én nem a gyári kulccsal használom az autót mert az elég kopott és volt már h simán elforgott a gyújtáskapcsoló viszont a másolt kulccsal ezt még nem produkálta...ez hogy lehet?? meg ezt a EWS dolgot sem értem mert akkor elvileg csak a gyári kulccsal tudna indulni a kocsi nem? akkor akár ez is lehet az oka h hiába indítóztam a kocsi nem indult csak forgatta az önindító

Kicsit össze vagyok zavarodva már



A helyedben - akár mennyire kopott is - egyelőre a gyári kulccsal tesztelnék. Ha azzal mindig indul, az EWS-t ki is zártad (max. be kell ruháznod egy új gyári kulcsra. Pápán egyébként van egy profi kulccal, stb. foglalkozó cég). Ha viszont a gyári kulccsal is produkálja, még mindig van két verzió:
1. a gyújtáskapcsolód már biztos h nem tutkó, hiszen elforog benn a gyári kulcs, én erősen elgondolkodnék a cseréjén (ezzel nem dobsz ki pénzt, így is - úgy is cserélni kellene).
2. valóban lehet AC is, az is tud érdekes dolgokat produkálni.



Értem és hol tudok venni gyujtáskapcsolót mert realoem-n nem találtam az istenért sem az alkatrészek között...ezek szerint csak felújított vagy használt gyújtáskapcsolók vannak?
ja és hol van pápán a kulcsos amit írtál?