xlzx fórum hozzászólásai

xlzx Elküldve: 2013-03-11 19:22 Visegrádi kirándulás Ápr. 20.

veszkoo85 írta:
még nem tudom!!!!szerintem igen.de én se szeretek lassan menni ha jó az út!!!!!!!


viszem az onboard kamerát aztán veretjük

xlzx Elküldve: 2013-03-11 15:30 gyári cd-és rádió

szotakdavid írta: Valaki megtudná mondani mi kell fl-elötti kocsiba h működjön Fl-utáni rádió??

Kaptam egy 2003-as kocsiból,de az antenna helye hiányzik róla..

Köszi előre is


hallgasd a kazit

xlzx Elküldve: 2013-03-11 15:27 Visegrádi kirándulás Ápr. 20.

veszkoo85 írta:
xlzx írta:
szotakdavid írta: Március 30. kirándúlás


szépen komótosan.Ügye Xlzx???!!!





khm


250???????????????????


azért nem, de motoros vagyok..plusz szerpentin is van... és hát a bmw hátul hajt.. najó majd lassan megyünk. jössz Te is?

xlzx Elküldve: 2013-03-11 08:24 Visegrádi kirándulás Ápr. 20.

szotakdavid írta: Március 30. kirándúlás


szépen komótosan.Ügye Xlzx???!!!





khm

xlzx Elküldve: 2013-02-28 19:43 Visegrádi kirándulás Ápr. 20.

Remélem tempózni fogunk a lepencei útvonalon, nem szeretek tötymörögni, a szerpentint meg imádom

xlzx Elküldve: 2013-02-26 20:41 Visegrádi kirándulás Ápr. 20.

szotakdavid írta:
xlzx írta: én csak akkor megyek ha jön a yellow, az oktánszám és a kompresszió nagy szakértője, különben sajnos nem! nem szeretem a rossz társaságot...


Neked csönd,mert jössz és Kész!!!!!!


Te inkább húzd a fejedre az ALIG használt gumit amit ma kaptál

xlzx Elküldve: 2013-02-26 20:34 Visegrádi kirándulás Ápr. 20.

én csak akkor megyek ha jön a yellow, az oktánszám és a kompresszió nagy szakértője, különben sajnos nem! nem szeretem a rossz társaságot...

xlzx Elküldve: 2013-02-26 19:06 Lengéscsillapitó

sziasztok!

Fl előtti és Fl 320d gátlók kompatibilisek egymással? Azt tudom, hogy a rugók igen!


köszönöm!

xlzx Elküldve: 2013-02-20 18:10 Heeelp...!

Robinson írta:
kyle16 írta: sziasztok. egy gyors "egyszerű" kérésem lenne tegyük fel hogy van egy BMW e46 320ci és az egyik barátom motort akar benne cserélni méghozzá 320d-re akkor hogy kivitelezhető ez? gondol ő arra hogy megveszi a motort váltóval együtt és beszerelik vagy ez a fajta átépítés egyáltalán nem kivitelezhető vagy ha igen akkor sem érné meg mert sokba kerül és sok átépítés kellene. előre is köszönöm a választ az ő nevében is köszönöm üdv


én 20i-t akartam csinálni a 20d-ből. Nem megérős. Motor, váltó, kardán, tank és még ki tudja mi. elég komolyan érdekelt a dolog, de lebeszéltek róla.


elektronika, kábel köteg..minden cserés

xlzx Elküldve: 2013-02-20 17:19 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:

mi a kompresszió? rendes üzem közben az, ami a robbanás után bekövetkező nyomás, ami ugye a dugóra hat. mitől lesz robbanás? üz.anyag +levegő megfelelő keverékéből és a szikra, ai akkor robbantja be az elegyet, amikor a legoptimálisabban össze van sűrítve. nem vagyok motorgyártó, de ha egy rosszabb oktánú üzemanyaghoz hozzá van lőve a megfelelő levegő, és a gyújtási időzítés lőve, akkor a ugyanúgy fog robbanni. azt nem mondom, hogy eltérés nem lehet, de ez a teljesítményben max 10% körül lehet. ami most szerintem elhanyagolható.
a tévedés jogát fenntartom


na akkor.. wikipedia szerint: Az oktánszám, kompressziótűrés, a benzin nyomástűrésére, illetve öngyulladására vonatkozó mérőszám. ez így is van.

és akkor a magyarázat,hátha megérted. alapból a motorok 91es oktánszámra vannak tervezve, lásd pl a saját kicsi autókádat./Igen, elmegy a 91essel, amit nyugodtan tankolhatsz ukránoknál/ ha csak nem tuningoltál, nem növeltél kompressziót( vagyis a hengerben nem nyomod jobban össze a keveréket) akkor nem is tudod kihasználni a nagyobb kompresszió tűrőképességét. nem hiába árulnak NÖVELT kompressziós dugókat, alkatrészeket. és beszélhetnénk még itt tényleges kopogásjeladóról stb..


még egy kis internet : "Gyakorlati jelentősége a kompressziótűrésnél van: a magasabb oktánszámú benzin nagyobb kompressziótűrésű, nagyobb az a sűrítési viszony, amely esetén magától begyullad, ezzel kopogó égést előidézve. Mindamellett magasabb oktánszámú benzin használata mellett azonos sűrítés esetén nagyobb előgyújtást lehet alkalmazni, ami a motor jelleggörbéjét előnyösen is módosíthatja "

szerk.: http://billz.hostei.com/Simson/kompresszioss.jpg itt egy simsonos táblázat.

nagyobb kompressziónál nagyobb a teljesítményed, hogy ki tudd használni nagyobb oktánszámú üzemanyag kell.
a kompresszió emelést ezerféle képpen el tudod érni, vékonyabb hengertalp tömítés, emelt kompressziós dugó stb stb

xlzx Elküldve: 2013-02-20 17:00 Üzemanyag fogyasztás

hil írta:
Szia!
A csillag motorok meg 76-os benzinnel üzemeltek (AN-2, PZL101, stb)



végre valaki érti miről is van szó, köszönöm Hil!

xlzx Elküldve: 2013-02-20 16:59 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:

ezt nem értem... pont azt írod, le, hogy össze van karburálva. nem ezt írtam? ha a gyújtás, levegő minden össze van lőve, akkor alacsonyabb oktánnal is ugyanazt tudja egy motor.



már hogy tudná ugyanazt a teljesítményt??? nem érted? KOMPRESSZIÓ!

xlzx Elküldve: 2013-02-20 15:55 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
amúgy egy régebbi karbis autót, de akár újat, akár 81-es üzemanyaghoz is be lehet állítani, azzal is ugyanúgy elmegy és nem fogyaszt többet. az egész azon múlik, hogy a gyújtást, és a levegőt mennyire tudják jól beállítani.


annyira ezzel nem értek egyet. az oktánszám összefüggésben van a kompresszióval is. régen is volt kompresszió bőven. pl a repülő motorokban használnak 81es oktánszámot, a nyomás kiegyenlítés miatt, meg az alacsony kompresszió miatt(általában 6hengeres boxer motorok, kis repülőknél) szóval a kis repülőknél a repülő benzin a maga 110es oktánszámával kamu... az megint más kérdés hogy a motoromnál 15ös kompresszió mellett dadog 95össel,csak az omv 100asával tudok közlekedni mert arra van bekarburálva, ill versenyen versenyüzemanyaggal megyünk aminek 120as oktánja van

xlzx Elküldve: 2013-02-17 08:28 Autós biztonsági (fedélzeti) kamera

xlzx Elküldve: 2013-02-14 19:27 Társalgó

YELLOW írta: van valaki 13. kerületből? vagy a környékről?


na mi kéne ha volna? tőlem 10-15km