zolfek fórum hozzászólásai

zolfek Elküldve: 2013-04-23 22:17 320d Motor

BarG írta:
jlaci74 írta:
ZoleeSRB írta:
zolfek írta:
ZoleeSRB írta:
zolfek írta: Sziasztok Kedves Fórumozók!

Megosztom veletek a tapasztalatomat az én E46-os 150Le-s BMW-ről. Röviden soha többet BMW.
4 hete azzal kezdődött a dolog, hogy elkezdett csörögni a motor. Alapjáraton nem hallatszott, bevittem szervízbe. Ekkor már egyre hangosabban csörgött. Elkezdték lebontani a hengerfejet és kiderült, hogy láncos motor révén sikerült átugrania a vezérlésnek a szelepek hozzáértek a dugattyúkhoz. Nem kicsit lepődtem meg, de az első sokk után úgy gondoltam, hogy jó adok a kocsinak 1 esélyt. A hengerfejben kicseréltettem a szelepeket, a hidrotőkéket, a szelep vezetőket, a szelepszár szimeringeket. Ha már szét volt szedve a felső része akkor szedjük szét a blokkot is ne végezzünk fél munkát. Új gyűrűket és hajtókar csapágyakat kaptak a dugattyúk. Azután mind a két láncot, a csúszkákat a feszítőket és feszítő patront kicseréltem. Mind a három fogaskereket ledobattam róla és újakat gyári fogaskerekeket kapott. Minden tömítést kicseréltettem. Egy olajos motortartó bakom ki volt szakadva azt is kidobtuk. A hosszbordás a szíjakat, a feszítő elemeket, a spanolókat és görgőket kicseréltettem. Az alkatrészek úgy, hogy 46% kedvezményem van rájuk így kerültek 350.000Ft-ba. Elkészült a kocsi szép hangja volt. 2 hét alatt mentem vele 3.000km-t majd múlthét pénteken amikor Pesten voltam, egyszer csak rántott egyet a motor és ismét elkezdett csörögni. Traileren hazavitettem a kocsit. Péntek délután nézi a szerelő és kiderült, hogy van egy lyuk a szívócsonkon a 2. hengernél. Hoztam rá új szívócsonkot de ugyanúgy csörög. Utána észrevettük, hogy a régi szívócsonkon a 2. henger pillangószelepének hiányzik a tengelye. Most ott tartunk, hogy újabb hengerfej felújítás, és új dugattyúk. Gratulálok a német tervezőknek, hogy így elbasznak 1 kocsit hogy pillangó szelepet kell építeni a szívótorokba.




Eladó???


Igen ELADÓ. Teljesen felújított motorral!



Akkor engem érdekelne, írtam privátot!


... minden rosszban van valami jó ...


Ezerszer leírtuk, hogy a pillangókat ki kell szedni. Hát így jár, aki nem hallgat a kollektív okosságokra, csak akkor ír már ide, amikor megvan a baj. Aztán meg szidja azt a drága jó bmw tervező mérnököt.


Mi értelme van akkor ha kiszedve is működik a kocsi? Azt tudom, hogy a leállításnál és a motorféknél van szerepe. Állítólag 200.000km-ként kell cserélni. De miért csinálják gyenge anyagból? Ugyanolyan rossz tervezés mint az X5-ös 30000-es motorja ami elszakítja a láncot! A BMW pedig nem ismeri el, hogy gagyi láncot építenek be.

zolfek Elküldve: 2013-04-23 21:13 320d Motor

Alesi írta:
zolfek írta: Sziasztok Kedves Fórumozók!

Megosztom veletek a tapasztalatomat az én E46-os 150Le-s BMW-ről. Röviden soha többet BMW.
4 hete azzal kezdődött a dolog, hogy elkezdett csörögni a motor. Alapjáraton nem hallatszott, bevittem szervízbe. Ekkor már egyre hangosabban csörgött. Elkezdték lebontani a hengerfejet és kiderült, hogy láncos motor révén sikerült átugrania a vezérlésnek a szelepek hozzáértek a dugattyúkhoz. Nem kicsit lepődtem meg, de az első sokk után úgy gondoltam, hogy jó adok a kocsinak 1 esélyt. A hengerfejben kicseréltettem a szelepeket, a hidrotőkéket, a szelep vezetőket, a szelepszár szimeringeket. Ha már szét volt szedve a felső része akkor szedjük szét a blokkot is ne végezzünk fél munkát. Új gyűrűket és hajtókar csapágyakat kaptak a dugattyúk. Azután mind a két láncot, a csúszkákat a feszítőket és feszítő patront kicseréltem. Mind a három fogaskereket ledobattam róla és újakat gyári fogaskerekeket kapott. Minden tömítést kicseréltettem. Egy olajos motortartó bakom ki volt szakadva azt is kidobtuk. A hosszbordás a szíjakat, a feszítő elemeket, a spanolókat és görgőket kicseréltettem. Az alkatrészek úgy, hogy 46% kedvezményem van rájuk így kerültek 350.000Ft-ba. Elkészült a kocsi szép hangja volt. 2 hét alatt mentem vele 3.000km-t majd múlthét pénteken amikor Pesten voltam, egyszer csak rántott egyet a motor és ismét elkezdett csörögni. Traileren hazavitettem a kocsit. Péntek délután nézi a szerelő és kiderült, hogy van egy lyuk a szívócsonkon a 2. hengernél. Hoztam rá új szívócsonkot de ugyanúgy csörög. Utána észrevettük, hogy a régi szívócsonkon a 2. henger pillangószelepének hiányzik a tengelye. Most ott tartunk, hogy újabb hengerfej felújítás, és új dugattyúk. Gratulálok a német tervezőknek, hogy így elbasznak 1 kocsit hogy pillangó szelepet kell építeni a szívótorokba.


Sajnos a pillangoszelep talan az egyetlen olyan tipusbetegseg, ami ekkora galibat tud okozni. Sajnalatos, ami veled tortent, kar, hogy nem elobb olvastal utana ennek a problemanak itt a forumon, mert a megelozes / megoldas fillerekbe kerul. Nekem is szinte elso dolgom volt, miutan olvastam rola.


Sajnos ez van. Eladom és veszek helyette valami terepjárót, ML Mercit vagy VW Tourag-et. Soha nem fogok BMW-t venni.

zolfek Elküldve: 2013-04-23 21:11 320d Motor

ZoleeSRB írta:
zolfek írta: Sziasztok Kedves Fórumozók!

Megosztom veletek a tapasztalatomat az én E46-os 150Le-s BMW-ről. Röviden soha többet BMW.
4 hete azzal kezdődött a dolog, hogy elkezdett csörögni a motor. Alapjáraton nem hallatszott, bevittem szervízbe. Ekkor már egyre hangosabban csörgött. Elkezdték lebontani a hengerfejet és kiderült, hogy láncos motor révén sikerült átugrania a vezérlésnek a szelepek hozzáértek a dugattyúkhoz. Nem kicsit lepődtem meg, de az első sokk után úgy gondoltam, hogy jó adok a kocsinak 1 esélyt. A hengerfejben kicseréltettem a szelepeket, a hidrotőkéket, a szelep vezetőket, a szelepszár szimeringeket. Ha már szét volt szedve a felső része akkor szedjük szét a blokkot is ne végezzünk fél munkát. Új gyűrűket és hajtókar csapágyakat kaptak a dugattyúk. Azután mind a két láncot, a csúszkákat a feszítőket és feszítő patront kicseréltem. Mind a három fogaskereket ledobattam róla és újakat gyári fogaskerekeket kapott. Minden tömítést kicseréltettem. Egy olajos motortartó bakom ki volt szakadva azt is kidobtuk. A hosszbordás a szíjakat, a feszítő elemeket, a spanolókat és görgőket kicseréltettem. Az alkatrészek úgy, hogy 46% kedvezményem van rájuk így kerültek 350.000Ft-ba. Elkészült a kocsi szép hangja volt. 2 hét alatt mentem vele 3.000km-t majd múlthét pénteken amikor Pesten voltam, egyszer csak rántott egyet a motor és ismét elkezdett csörögni. Traileren hazavitettem a kocsit. Péntek délután nézi a szerelő és kiderült, hogy van egy lyuk a szívócsonkon a 2. hengernél. Hoztam rá új szívócsonkot de ugyanúgy csörög. Utána észrevettük, hogy a régi szívócsonkon a 2. henger pillangószelepének hiányzik a tengelye. Most ott tartunk, hogy újabb hengerfej felújítás, és új dugattyúk. Gratulálok a német tervezőknek, hogy így elbasznak 1 kocsit hogy pillangó szelepet kell építeni a szívótorokba.




Eladó???


Igen ELADÓ. Teljesen felújított motorral!

zolfek Elküldve: 2013-04-23 20:16 320d Motor

Sziasztok Kedves Fórumozók!

Megosztom veletek a tapasztalatomat az én E46-os 150Le-s BMW-ről. Röviden soha többet BMW.
4 hete azzal kezdődött a dolog, hogy elkezdett csörögni a motor. Alapjáraton nem hallatszott, bevittem szervízbe. Ekkor már egyre hangosabban csörgött. Elkezdték lebontani a hengerfejet és kiderült, hogy láncos motor révén sikerült átugrania a vezérlésnek a szelepek hozzáértek a dugattyúkhoz. Nem kicsit lepődtem meg, de az első sokk után úgy gondoltam, hogy jó adok a kocsinak 1 esélyt. A hengerfejben kicseréltettem a szelepeket, a hidrotőkéket, a szelep vezetőket, a szelepszár szimeringeket. Ha már szét volt szedve a felső része akkor szedjük szét a blokkot is ne végezzünk fél munkát. Új gyűrűket és hajtókar csapágyakat kaptak a dugattyúk. Azután mind a két láncot, a csúszkákat a feszítőket és feszítő patront kicseréltem. Mind a három fogaskereket ledobattam róla és újakat gyári fogaskerekeket kapott. Minden tömítést kicseréltettem. Egy olajos motortartó bakom ki volt szakadva azt is kidobtuk. A hosszbordás a szíjakat, a feszítő elemeket, a spanolókat és görgőket kicseréltettem. Az alkatrészek úgy, hogy 46% kedvezményem van rájuk így kerültek 350.000Ft-ba. Elkészült a kocsi szép hangja volt. 2 hét alatt mentem vele 3.000km-t majd múlthét pénteken amikor Pesten voltam, egyszer csak rántott egyet a motor és ismét elkezdett csörögni. Traileren hazavitettem a kocsit. Péntek délután nézi a szerelő és kiderült, hogy van egy lyuk a szívócsonkon a 2. hengernél. Hoztam rá új szívócsonkot de ugyanúgy csörög. Utána észrevettük, hogy a régi szívócsonkon a 2. henger pillangószelepének hiányzik a tengelye. Most ott tartunk, hogy újabb hengerfej felújítás, és új dugattyúk. Gratulálok a német tervezőknek, hogy így elbasznak 1 kocsit hogy pillangó szelepet kell építeni a szívótorokba.

zolfek Elküldve: 2013-03-18 16:50 angel eye

YELLOW írta:
audiw12a8 írta:
ok.köszi akkor simán bekötöm a helyzetjelző helyére.


én inkább egy külön rendszerre kötném. marad a helyzetjelző benne. a karika külön kapcsolható. így nappal is hazsnálhatod anélkül, hogy bármely lámpa világítana. nincs hiba visszajelzés. az utastérbe könnyű bevezetni. szerintem.


Én azért nem csináltam így, mert az már tényleg kókányolás szerintem. Így sem jelez hibát a rendszer. Hülyén néz ki, hogy amikor felkapcsolod a lámpát és a helyzetjelzővel együtt világítanak a karikák.

zolfek Elküldve: 2013-03-17 17:07 angel eye

HGabor írta:
audiw12a8 írta:
HGabor írta:
ecr33rb25dett írta:
zolfek írta:
audiw12a8 írta: Sziasztok!
Még új vagyok, októberben vettem az autót de sajnos nem sikerült olyanból jót találni ami gyári angle eye. Szeretnék beépíteni led-s gyűrűt. Sima foncsoros fényszóróm van. Valaki tudna segíteni mi a két fényvetőnek az átmérője? Nem szeretném ezért külön szétszedni a lámpát hogy pontosan meg tudjam mérni.
Válaszotokat előre is köszönöm!



Szia.

Szia.

A Martin Car Audio-tól vettem a Angel Eye szettet. Amikor megrendeled tőlük lehet választani, hogy projektoros vagy sima lámpába szeretnéd beszerelni.
Fehér, hideg katód fluorescens technológiás a gyári fényszóróba utólagosan beszerelhető CCFL karika szett. Én ilyet vettem, és magam szereltem be kb 2 óra volt.
Fél éve használom probléma mentesen. Igaz, hogy nem olcsó de jók, mélynyomót és az erősítőt is tőlük vettem. Azokkal sem volt gond.
Itt a link:
http://www.martincaraudio.hu/b...p2419.html


Nem projektorosba elvileg 2x131mm és 2x145mm-es gyűrű kell. Amúgy a nem ledes, hanem ccfl technológiás (ami elvileg jobb, mint a ledes) 34 euro a német ebay-en plusz 6 euro a posta power seller-től... Az ár nem tudom mennyire olcsóbb vagy drágább, mint itthon. Az engem is érdekelne.


Az elozo e36ba es a mostaniba is a streetvoxtol vettem smd ledes ae karikat. Sok e36 ismerosnek volt ccfl. Ennel hajlamos kimenni az inverter, ezert elvileg jobb az smd ledes.
Ccfl fenye gyengebb, viszont egybefuggo.
Az elozobe meg a sima smd ledes verzio volt, most az e46ba egybefuggo fenyu smd ledeset vettem, viszont nincs meg beszerelve.





Értem köszönöm a válaszokat!
vaterán találtam 13500 ccfl szerintem meg veszem ezt. Ledeset azért nem szeretnék mert talán ez jobban hasonlít a gyárira. Bekötéséről szeretnék annyit, hogy a gyári hyelyzetjelző izzót ki kell-e venni és a helyére bekötni vagy úgy világítani fog a műszerfalo n a lámpa hogy kiégett az izzó?



E46ban sosem volt gyarilag ae.


Nekem nincs helyzetjelző izzóm. A helyzetjelző izzó helyén jönnek ki az Angel Eye karika kábelei. A karika kábeleit pedig simán bekötöttem a helyzetjelző izzó csatlakozójába. A műszerfal nem jelez hibát. Tettem fel képeket a galériámba a beszerelés utáni világításról.

zolfek Elküldve: 2013-03-17 13:00 angel eye

audiw12a8 írta: Sziasztok!
Még új vagyok, októberben vettem az autót de sajnos nem sikerült olyanból jót találni ami gyári angle eye. Szeretnék beépíteni led-s gyűrűt. Sima foncsoros fényszóróm van. Valaki tudna segíteni mi a két fényvetőnek az átmérője? Nem szeretném ezért külön szétszedni a lámpát hogy pontosan meg tudjam mérni.
Válaszotokat előre is köszönöm!



Szia.

Szia.

A Martin Car Audio-tól vettem a Angel Eye szettet. Amikor megrendeled tőlük lehet választani, hogy projektoros vagy sima lámpába szeretnéd beszerelni.
Fehér, hideg katód fluorescens technológiás a gyári fényszóróba utólagosan beszerelhető CCFL karika szett. Én ilyet vettem, és magam szereltem be kb 2 óra volt.
Fél éve használom probléma mentesen. Igaz, hogy nem olcsó de jók, mélynyomót és az erősítőt is tőlük vettem. Azokkal sem volt gond.
Itt a link:
http://www.martincaraudio.hu/b...p2419.html

zolfek Elküldve: 2013-03-17 12:58 angel eye

andree írta: Sziasztok,
Angel eye ügyben lenne egy pár kérdésem, amire leginkább tapasztalatból eredő válaszokat remélek. Az oka hogy, nem akarok kétszer vásárolni
-halogén fényszórókhoz milyet vettetek, vennétek? (szín leginkább)
-tudtok-e valamilyen forrást ahonnan megbízhatóan, kedvezményes áron lehet vásárolni esetleg rendelni?

Köszi!


Szia.

A Martin Car Audio-tól vettem a Angel Eye szettet. Amikor megrendeled tőlük lehet választani, hogy projektoros vagy sima lámpába szeretnéd beszerelni.
Fehér, hideg katód fluorescens technológiás a gyári fényszóróba utólagosan beszerelhető CCFL karika szett. Én ilyet vettem, és magam szereltem be kb 2 óra volt.
Fél éve használom probléma mentesen. Igaz, hogy nem olcsó de jók, mélynyomót és az erősítőt is tőlük vettem. Azokkal sem volt gond.
Itt a link:
http://www.martincaraudio.hu/b...p2419.html

zolfek Elküldve: 2013-02-26 18:49 Mi lehet a baj?

zolfek írta:
Tano írta:
zolfek írta: Megkérdeztem az EGR szelep és a légtömegmérő árát.
EGR szelep csak gyáriban van: 48.677.- Ft
Légtömegmérő: Bosch: 86.000.- Ft de az Unixnál van 40% kedvezményem így 50.000.- Ft-ra jön ki. Kedden kiderül, hogy kell e bele valamelyik.


Azért ne dobjátok ki egyből azt az EGR-t. Nem egy sűrűn tönkremenő alkatrész. Esélyesebb hogy a vezérlő elektromos szelepe hibásodott meg, amiből a vákumcső jön hözzá.


Kedd délután megírom, hogy mire jutottunk. A fogyasztásom most 6,7L visszaesett 6,2L, de nem megy sehova a kocsi. 1,6 benzines kocsi simán megelőz :S


Sziasztok!

Megvan a hiba. Az EGR szelep volt a hunyó. Vákum hatására nem nyitott ki a szelep. EGR szelepet cseréltem azóta tökéletes a kocsi. Kiszakadt a membrán emiatt nem lehetett vákumot létrehozni.

zolfek Elküldve: 2013-02-22 14:21 Mi lehet a baj?

Tano írta:
zolfek írta: Megkérdeztem az EGR szelep és a légtömegmérő árát.
EGR szelep csak gyáriban van: 48.677.- Ft
Légtömegmérő: Bosch: 86.000.- Ft de az Unixnál van 40% kedvezményem így 50.000.- Ft-ra jön ki. Kedden kiderül, hogy kell e bele valamelyik.


Azért ne dobjátok ki egyből azt az EGR-t. Nem egy sűrűn tönkremenő alkatrész. Esélyesebb hogy a vezérlő elektromos szelepe hibásodott meg, amiből a vákumcső jön hözzá.


Kedd délután megírom, hogy mire jutottunk. A fogyasztásom most 6,7L visszaesett 6,2L, de nem megy sehova a kocsi. 1,6 benzines kocsi simán megelőz :S

zolfek Elküldve: 2013-02-22 14:06 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
zolfek írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
zolfek írta:
Jonerto írta:
zolfek írta: Sziasztok!


Olyan problémát észleltem a kocsimmal, hogy kb 2000-es fordulatszámnál meg - meg torpan. Hidegen és melegen is csinálja, de van olyan is, hogy nem csinálja.
Szerintetek mi lehet a probléma ok? Légtömegmérőre és turbó nyomásszabályzóra tippelek.

E46 320D Facelift 2003 touring.

Köszönöm a segítséget.

Üdv: Zoli

Üdv.
Diag mit mond?
Legelőször ezt nézesd meg.


Sziasztok!

Rátettük diagnosztikai műszerre a kocsit.
Hiba: Kipufogógáz visszakeringetés szabályzás

Jövőhéten kitisztítják az EGR szelepet és a Lambda szondát.
Közben kiderült az is, hogy chiptunning is van benne.
A hibát törölni lehet, de gázadásra visszahozza. Hátha a takarítás segít rajta.

Szerintetek a tisztítás megoldja a probélmát?
Volt valakinek hasonló esete?


Egy próbát megér,lehet segít lehet nem!


vagy dobd ki a csipszet belőle...


a chippel eddig nem volt gond. 10 hónap alatt 40.000km-t tettem a kocsiba. Már németből úgy hoztam be, hogy benne volt.


jah azt hittem most vetted... akkor azt másnál olvastam... sorry


Megkérdeztem az EGR szelep és a légtömegmérő árát.
EGR szelep csak gyáriban van: 48.677.- Ft
Légtömegmérő: Bosch: 86.000.- Ft de az Unixnál van 40% kedvezményem így 50.000.- Ft-ra jön ki. Kedden kiderül, hogy kell e bele valamelyik.

zolfek Elküldve: 2013-02-22 13:50 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
szotakdavid írta:
zolfek írta:
Jonerto írta:
zolfek írta: Sziasztok!


Olyan problémát észleltem a kocsimmal, hogy kb 2000-es fordulatszámnál meg - meg torpan. Hidegen és melegen is csinálja, de van olyan is, hogy nem csinálja.
Szerintetek mi lehet a probléma ok? Légtömegmérőre és turbó nyomásszabályzóra tippelek.

E46 320D Facelift 2003 touring.

Köszönöm a segítséget.

Üdv: Zoli

Üdv.
Diag mit mond?
Legelőször ezt nézesd meg.


Sziasztok!

Rátettük diagnosztikai műszerre a kocsit.
Hiba: Kipufogógáz visszakeringetés szabályzás

Jövőhéten kitisztítják az EGR szelepet és a Lambda szondát.
Közben kiderült az is, hogy chiptunning is van benne.
A hibát törölni lehet, de gázadásra visszahozza. Hátha a takarítás segít rajta.

Szerintetek a tisztítás megoldja a probélmát?
Volt valakinek hasonló esete?


Egy próbát megér,lehet segít lehet nem!


vagy dobd ki a csipszet belőle...


a chippel eddig nem volt gond. 10 hónap alatt 40.000km-t tettem a kocsiba. Már németből úgy hoztam be, hogy benne volt.

zolfek Elküldve: 2013-02-22 12:38 Mi lehet a baj?

Jonerto írta:
zolfek írta: Sziasztok!


Olyan problémát észleltem a kocsimmal, hogy kb 2000-es fordulatszámnál meg - meg torpan. Hidegen és melegen is csinálja, de van olyan is, hogy nem csinálja.
Szerintetek mi lehet a probléma ok? Légtömegmérőre és turbó nyomásszabályzóra tippelek.

E46 320D Facelift 2003 touring.

Köszönöm a segítséget.

Üdv: Zoli

Üdv.
Diag mit mond?
Legelőször ezt nézesd meg.


Sziasztok!

Rátettük diagnosztikai műszerre a kocsit.
Hiba: Kipufogógáz visszakeringetés szabályzás

Jövőhéten kitisztítják az EGR szelepet és a Lambda szondát.
Közben kiderült az is, hogy chiptunning is van benne.
A hibát törölni lehet, de gázadásra visszahozza. Hátha a takarítás segít rajta.

Szerintetek a tisztítás megoldja a probélmát?
Volt valakinek hasonló esete?

zolfek Elküldve: 2013-02-19 17:11 Mi lehet a baj?

Sziasztok!


Olyan problémát észleltem a kocsimmal, hogy kb 2000-es fordulatszámnál meg - meg torpan. Hidegen és melegen is csinálja, de van olyan is, hogy nem csinálja.
Szerintetek mi lehet a probléma ok? Légtömegmérőre és turbó nyomásszabályzóra tippelek.

E46 320D Facelift 2003 touring.

Köszönöm a segítséget.

Üdv: Zoli