zolfek Elküldve: 2013-04-23 22:17 320d Motor
BarG írta:jlaci74 írta:ZoleeSRB írta:zolfek írta:ZoleeSRB írta:zolfek írta: Sziasztok Kedves Fórumozók!
Megosztom veletek a tapasztalatomat az én E46-os 150Le-s BMW-ről. Röviden soha többet BMW.
4 hete azzal kezdődött a dolog, hogy elkezdett csörögni a motor. Alapjáraton nem hallatszott, bevittem szervízbe. Ekkor már egyre hangosabban csörgött. Elkezdték lebontani a hengerfejet és kiderült, hogy láncos motor révén sikerült átugrania a vezérlésnek a szelepek hozzáértek a dugattyúkhoz. Nem kicsit lepődtem meg, de az első sokk után úgy gondoltam, hogy jó adok a kocsinak 1 esélyt. A hengerfejben kicseréltettem a szelepeket, a hidrotőkéket, a szelep vezetőket, a szelepszár szimeringeket. Ha már szét volt szedve a felső része akkor szedjük szét a blokkot is ne végezzünk fél munkát. Új gyűrűket és hajtókar csapágyakat kaptak a dugattyúk. Azután mind a két láncot, a csúszkákat a feszítőket és feszítő patront kicseréltem. Mind a három fogaskereket ledobattam róla és újakat gyári fogaskerekeket kapott. Minden tömítést kicseréltettem. Egy olajos motortartó bakom ki volt szakadva azt is kidobtuk. A hosszbordás a szíjakat, a feszítő elemeket, a spanolókat és görgőket kicseréltettem. Az alkatrészek úgy, hogy 46% kedvezményem van rájuk így kerültek 350.000Ft-ba. Elkészült a kocsi szép hangja volt. 2 hét alatt mentem vele 3.000km-t majd múlthét pénteken amikor Pesten voltam, egyszer csak rántott egyet a motor és ismét elkezdett csörögni. Traileren hazavitettem a kocsit. Péntek délután nézi a szerelő és kiderült, hogy van egy lyuk a szívócsonkon a 2. hengernél. Hoztam rá új szívócsonkot de ugyanúgy csörög. Utána észrevettük, hogy a régi szívócsonkon a 2. henger pillangószelepének hiányzik a tengelye. Most ott tartunk, hogy újabb hengerfej felújítás, és új dugattyúk. Gratulálok a német tervezőknek, hogy így elbasznak 1 kocsit hogy pillangó szelepet kell építeni a szívótorokba.
Eladó???
Igen ELADÓ. Teljesen felújított motorral!
Akkor engem érdekelne, írtam privátot!
... minden rosszban van valami jó ...
Ezerszer leírtuk, hogy a pillangókat ki kell szedni. Hát így jár, aki nem hallgat a kollektív okosságokra, csak akkor ír már ide, amikor megvan a baj. Aztán meg szidja azt a drága jó bmw tervező mérnököt.
Mi értelme van akkor ha kiszedve is működik a kocsi? Azt tudom, hogy a leállításnál és a motorféknél van szerepe. Állítólag 200.000km-ként kell cserélni. De miért csinálják gyenge anyagból? Ugyanolyan rossz tervezés mint az X5-ös 30000-es motorja ami elszakítja a láncot! A BMW pedig nem ismeri el, hogy gagyi láncot építenek be.