zoliika Elküldve: 2013-01-30 21:00 320d Motor
BarG írta:m_attila írta:anubisz írta: csak mellékesen a láncot nem a BMW gyártja.
Amúgy meg nem tudom melyik típusnál, és melyik lánc volt a bűnös, de a gyártó belepréselte a márkalogót a láncba,láncszembe, és rendszeresen ott szakadtak el. Ezt szerelő mondta nekem, a láncszakadás témáról. Gondolom ez nem most volt, és már biztos kiküszöbölték.
Aztán ki tudja ki jár még évek óta egy ilyen időzített bombával.
2009/4 hóban módosult a lánc!
http://bmwfans.info/parts/cata...n_lower_p/
&
http://bmwfans.info/parts/cata...chain_top/
Az én ismereteim szerint - másodkézi, szerelőtől való infó - a vezérműlánc csak a fele a történetnek, mert a másik része meg a főtengelyen lévő lánckerék, ami elkopik a:
- gyenge konstrukció
- jól megválasztott olajcsere periódus
- jól megválasztott motorolaj
miatt, majd, mivel egyben van a lánckerék a főtengellyel, lehet kicserélni a főtengelyt is. Aztán tisztességes helyen a főtengelycsere együtt jár a csapágycserékkel, akkor már lekerül a hengerfej - a vége egy 7jegyű számhoz fog közelíteni.
És még fokozzuk az élvezeteket, mivel a vezérlés a váltó felé van, ki kell venni a motort az előbbi műveletek végrehajtásához.
Láttam már 150e-rel megvett 2 éves zsír bmw-t, amit a tulaj büszkén vitt az autószerelőhöz, hogy milyen fain gépet vett, cseréljen már rajta olajat. Meg van egy kis zörgés, meg kéne nézni, mi is az. Aha, 1M-es számla lett a vége, meg valaki, aki soha többet nem vesz bmw-t, sőt köp egyet, ha szóba kerül a márka.
Ha,hiszed ha,nem!Ezt a történetet,majdnem szó szerint hallottam anno 2 hete,csak itt K.méten és ráadásúl egy szakszervizes szerelő mesélte.2009.01 havi 177le-s diesel e-91-ről volt szó,csak Ő szalonból vette és 122ekm-nél adta be a kulcsot a bajor-ja!