zoliika fórum hozzászólásai

zoliika Elküldve: 2013-10-30 12:14 Chip tuning

ember84 írta: Azzal a 20 d-vel eleg gond lehet,ha lenyomja mindenben a vócvágen!Csip-csip csoka motoroptimalizalas meg nepbutitas,ha beszarik,akkor az adott marka lessz hibas,aki csinalta a csipcsip csokat,az meg mossa kezeit.


Igazad van,nagyon szar az Én 20d-m mind műszakilag mind esztétikailag.Húzza az olajat kéket füstől ,erőtlen le is adom a rendszámot.

zoliika Elküldve: 2013-10-29 22:55 Chip tuning

YELLOW írta:
zoliika írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.


Érdekesen állsz ehhez a motor tuning témához. A Vőmmel kellene elbeszélgetned, mint láttam fent vagy Te is a Carstylingon:

http://www.carstyling.hu/car_s...amp;type=3

Ültem pár épített autójába, amikor kész a blokkal és kap még egy "chip" tuningot ráadásként, nagyon is érezhető és padon is mérhető.


Soha nem volt chip-es autóm eddig,de........Történt januárban,hogy feleségemnek vettem egy 1,9 tdi 4×4 golf-ot az Ifához tudtam volna hasonlítani a menetteljesítményét lomha szar volt és 7,5 lityi volt gázolajból a fogyija.Van 1 VW "homokos" ismerősöm 30 e huf-ért valami "csipsz tuning " félét ajánlott.Belementem 3 óra alatt kész volt.A különbség az beszarás 6 max.6,5 liter/100km a gyorsulása az meg alázó az Én 20d-m melett!!10 e km van azóta benne semmi baja,de ha lesz leszarom ,mert a bontóból 50 e huf kapok bele másik motortEzzel csak akartam mondani van és létezik olyan "csipsz" ami tényleg csökkenti a fogyit és növeli a teljesítményt.A bajorba viszont nem fogok tenni,fogyasztás nagyon jó,teljesítmény is megfelel.


na valószínű ez az a blokk ami 105LE-re lett visszabutítva, amit fentebb írtam


Tévedsz..........Nem, pumpe düse diesel-ről beszélek.Gyári 90 le-s TDI az asszony autója.

zoliika Elküldve: 2013-10-29 14:47 Chip tuning

Pocses írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.


Érdekesen állsz ehhez a motor tuning témához. A Vőmmel kellene elbeszélgetned, mint láttam fent vagy Te is a Carstylingon:

http://www.carstyling.hu/car_s...amp;type=3

Ültem pár épített autójába, amikor kész a blokkal és kap még egy "chip" tuningot ráadásként, nagyon is érezhető és padon is mérhető.


Soha nem volt chip-es autóm eddig,de........Történt januárban,hogy feleségemnek vettem egy 1,9 tdi 4×4 golf-ot az Ifához tudtam volna hasonlítani a menetteljesítményét lomha szar volt és 7,5 lityi volt gázolajból a fogyija.Van 1 VW "homokos" ismerősöm 30 e huf-ért valami "csipsz tuning " félét ajánlott.Belementem 3 óra alatt kész volt.A különbség az beszarás 6 max.6,5 liter/100km a gyorsulása az meg alázó az Én 20d-m melett!!10 e km van azóta benne semmi baja,de ha lesz leszarom ,mert a bontóból 50 e huf kapok bele másik motortEzzel csak akartam mondani van és létezik olyan "csipsz" ami tényleg csökkenti a fogyit és növeli a teljesítményt.A bajorba viszont nem fogok tenni,fogyasztás nagyon jó,teljesítmény is megfelel.

zoliika Elküldve: 2013-10-28 22:10 kézifék állítás

jons írta:
szotakdavid írta:
hancurozo írta:
MattM325 írta:
Ha arra gondolsz, hogy nem tudsz kézifékkel kanyarodni, akkor ezzel nem is fogsz tudni a büdös életben soha, mert hátul tárcsás autónál csak egy oldalt van fékpofa ami CSAK rögzítőfékként funkcionál sokkal kisebb erővel...


Azt azért tudod, hogy hülyeség amit írtál?




Ez igen


De,hülye vagyok akkor Én tavaly ezek szerint 2 garnitúrát cseréltem!Holnap ki is veszem az egyik oldalról

zoliika Elküldve: 2013-10-27 00:38 alufelni

gampetibor írta:
pojcii írta: Hali!!

Mit gondoltok erről a felniről?

http://www.ebay.de/itm/Schmidt...4abd686723


Azt, hogy semmiképpen nem BMw-re való!!!


Ez nagyon ilyenben gondolkozz!

zoliika Elküldve: 2013-10-25 21:27 Motorolaj

compact írta:
extraisti írta: Sziasztok.
Érdeklődnék, hogy ismeri valaki ezt a motorolajat:
A.Z Meisterteile
A BMW E36 316-osomba ma cseréltem olajat, és ezt raktam bele.
Eddig jó. Szép, csendben jár vele a motor.
Német olaj, és van BMW longlife minősítése is.
Viszont a neten utánanézve semmi infót nem találtam róla.
Egy autósboltban ajánlották. (elvileg a Metabond német változata)
Ennyire új lenne?


unix nem olyan régen kezdte a forgalmazását, elég sok minősítése van úgyhogy olyan rossz nem lehet sztem.


Ha a vonalkódja tényleg német ,akkor megveheted.Egyébként kint németben elég ismert,mint a Liqui Moly

zoliika Elküldve: 2013-10-25 21:24 Segítsetek!

Jonerto írta: Üdv.
Az lenne a kérdésem,hogy 320d-nél 2002-es hol van az üzemanyagszűrő,és mekkora munka kicserélni?Akna kell hozzá vagy belül kell valamit lebontani?


Megcsinálhatod akna nélkül is,de akkor két emelő kell(nekem ez a tapasztalat).Két bilincs ,két oldalról lelazítod ,lehúzod a szűrőt és elszorítod a két gumicsövet különben folyni fog a a gázolaj.Ja ,előtte a fémburkolatot le kell venni,hogy hozzáférj a szűrőhöz amit lemezcsavarok fogna fel.A szűrőn nyíl található hosszanti irányban ami mutatja a gázolaj áramlását.Visszarakni tehát tök egyszerű nekem a fémburkolat egyik lemezcsavarja szokott problémát okozni ,mert alig akar rákapni.Nincs mechanikus pumpa sem légtelenítő,hogy tele legyen a szűrő.Ha,kész vagy indítasz nem indul...akkor másodjára már problémamentesen indul.

zoliika Elküldve: 2013-10-25 21:09 Szívócsonk-pillangószelep

ember84 írta:
eLevente írta:
ember84 írta:
eLevente írta:
ZoleeSRB írta:
YELLOW írta:
eLevente írta: Beszéltem az egyik itt ajánlott szervizzel(5er.hu), akik a következőket mondták:

Inkább a 6 hengeresekre jellemző hogy berántja, de azért érdemes megnézetni. Viszont ők már nem dugózzák, mert azóta mindenki megy vissza hozzájuk, hogy folyik az olaj ott ahol ledugózták, szóval az se túl jó módszer.

Mi a véleményetek erről?
Tudnátok ajánlani valaki mást, aki megcsinálja, lehetőleg az itt említett olajfolyás nélkül?


hát a google a barátod, keress rá nyugodtam menniy 20d-ről pergett be a dolog.
ereszti az olajat a dugózásnál? szarul lett megcsinálva, ennyi az egész. én konkrétan láttam, aki esztergáltatott maróztatott dugókat tömítéssel együtt. valaki csak csavart teker bele, de azt bele kell ragasztani.


Persze,hogy nem a legolcsóbb módszert fogják neked ajánlani,abból mi hasznuk lenne!??
Legjobb tudomásom szerint 3 módszer van:
1. cseréled xx ezrenként a komplett szívócsonkot,elég drága mulatság
2. ledugóztatod
3. lecsavaroztatod,nekem ez van, meg elég sok embernek itt a fórumon,nem igazán panaszkodik rá senki.Ha érdekel tudok adni egy elérhetőséget aki megcsinálja normálisan,korrekt áron.





Persze, értem én, csak itt ajánlotta őket valaki
Küldd el légyszi azt az elérhetőséget!

Köszönöm!


Hát nagyon könnyű megcsinálni,gyere megcsinálomHol laksz?


Bp. XI. ker.


Az igen,én zalában,de ezt nagyon könnyű megcsinálni,olvass vissza,képek is vannak,de ha tényleg nem tudod,valakit kérjél meg itt fórumról,aki pesti,és megcsinálja!


Nálam ez bevált

zoliika Elküldve: 2013-10-23 02:33 Futómû és hibái

szotakdavid írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek. Egy kis útbaigazitásra lenne szűkségem. A kormányművem lóg, kopog pontosan nem tudom hogy nevezik a jelenséget, de ha rossz úton közlekedem mintha traktort vezetnék annyit kell ellenkormányozzak. A kérdésem az lenne, hogy egy jobb kormányos e46 bol a kormánymű belső alkatrészei megfelelnek e a bal kormányoséba, értem ezt fogaskerék, fogaslec, amit cserélni kell ilyen helzyetbe. köszönöm a segitséget


szia! elvileg a tied nem felújítható.


azt is lehet. az érdi is megcsinálja az alu lengőkarokat is. és utána cserélhetőek egyszerűbben. mondjuk nem bánnám ha valaki kipróbálná konkrétan innen, hogy legyen valós tapasztalat.


Yellow most ezt mire írtad kormányműre??!!



Annyira jó újra itthon!




zoliika Elküldve: 2013-10-23 02:31 Motorolaj

ZoleeSRB írta:
Nono írta: Sikerült egy barom hibát elkövetnem, olajcserénél az előírt 5l helyett 5,5 liter olajjal töltöttem meg a blokkot.
A szintjelzőn fél centivel van a maximum pont felett a jelzés.
Mit tegyek?


320d-ről van szó?


Igen,ezt Én is érdekesnek tartom,ugyanis ha 5 litert kellene beletölteni akkor legalább már6-szor kúrtam el az olaj cserét

zoliika Elküldve: 2013-10-04 22:49 Üzemanyag fogyasztás

ember84 írta: Pálya130,azon kivül 100-120,sokallom a fogyasztást,egy tankkal nem lehet megtenni 1000km-t!


Mekkorák a kerekek?Mivel aut. és 5 gang-os elképzelhető bááááár.....

zoliika Elküldve: 2013-10-03 00:24 Felni csere

toki24 írta:
szotakdavid írta:
feco7939 írta:
toki24 írta:
Pocses írta:
szotakdavid írta:
Pocses írta:
BMW320DT írta: üdv.

2002-es e46-os 320d-hez (150le) szeretnék téli kerekeket venni...adattáblán 16" a legkisebb, vajon 15 lemez vagy alu is jó lehet rá?

Köszi


Jó hát. 15" 185/65 gummával simán mehet. Vagy 16" 205/55 télivel.


16-nál kisebb nem megy fel!!!!


Akkor bocsánat csak a benyásra jó a 15" méret.


Hali.

195\65 r15ös a téli szettem lemez.. és felmegy 320d-re 2001es.


Viszont ha már itt járok.. Elöl 8j. hátul meg 9j elfér szépen simán? esetleg 9,5 nem lóg ki? szélesített lemezfelnit akarnék rája" ..



Szerintem is jó a 15"-os.
Feltettem a galériába a kezelési kézikönyv szerinti gumi és felniméreteket.
Beszúrnám ide is, csak még nem jöttem rá, hogy kell




Akkor még egyszer Fl(!!!!) 20d-re a 300as fék miatt nem megy fel a 15-s felni!!!


ja h faceliftes? 136oson 288as van


Tavaly télen a lakásunk mellett a parkolóban nem hittem a szememnek.320d touring fl és 15"-ös acélfelnivel volt szerelve nézegettem vagy 3-4 percig és vakartam a fejem....aztán jött a gazdája és közölte,hogy e-39 kerék csak központosító gyűrűvel.A Sem et számot nem tudott sem abban nem volt biztos ,hogy e-39 kerék lehet e-34...........mindenesetre érdekesnek találtam!

zoliika Elküldve: 2013-10-03 00:14 Eladó felni

EREDETI STYLING 200 8×17"!
Eladó ez a ritka felni szett.Azért írom ezt ,mert itthon még nem láttam egy bajoron sem,ezt eredetileg Z4-re szerelték.Ha szeretnél egyedi felnit e-46-ra akkor itt a lehetőség.Tavasszal volt görgőzve(3-4mm volt mindegyikbe) és festve,rozsdamentes acél szeleptőkékkel és Vredestein gumákkal eladó.12000km-t mentem a gumikkal 7mm-es mindegyik.Nem üt nem ráz tehát makulátlan a futása mind a guminak ,mind a felninek!A gumi méretei 225/45/17 gyárt.év 2013 márc. holland gyártású!Az egyik felnin kb:2-3mm -es festékhiba van sajnos.Az ár nem irányár és csere sem érdekel!Ha ennyiért nem kell senkinek akkor megtartom.Ára.240.00huf
További képeket tudok küldeni e-mail-ben!Ha érdekel valakit ,küldjön privátot!

zoliika Elküldve: 2013-10-02 23:41 E46 Szélvédő alatti müanyag


Régi és újVan különbség nem kevés!Ma olajcsere közben ki is cseréltem, 10 perc az egész.Apróság ,de nagyon "mutat"!Köszi ávid!

zoliika Elküldve: 2013-10-01 23:34 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

jlaci74 írta:
zoliika írta:
jlaci74 írta:
csatis1 írta:
toki24 írta: Sziasztok!

A Touring és a sedan ültetőrugója nem egyezik meg véletlenűl?

Vagy külön touringba valót kell nézni?

illetve - 40től kutyacsontot is cserélni kell akkor vagy még nem? köszönöm.


Vannak olyan cégek, akik úgy árulják a szettet, hogy az jó a sedanhoz és touringhoz is, de máshol meg épp csak azt nem írják rá, hogy a talicska alá is berakhatod...
Szóval cége válogatja, de inkább kimondottan touringost keress.

A kutyacsontot cserélni kell igen, ajánlom a Z3M-ét(231mm), vagy valamelyik E30-ét, ami kb ilyen hosszú. Utóbbi olcsóbb, de nem biztos hogy addig bírja mint a Z3M-é (én ezt használom).


A legelismertebb gyártók , mint Eibach, H&R sem különbözteti meg a sedant-touringot...
Én hiszek nekik...
Ha marad a gyári csillapító, miért is kellene rövidebb stabilizátor? Elmagyarázod?


És Te azt ,hogy mi köze a lengéscsillapítónak a stabi pálcához?Nem véletlen úgy van ha a gyári mérettől -40mm akkor indokolt a rövidebb stabi pálca?A lengéscsillapító nem perspektíva a stabi pálcánál!



Ha kiröhögted magad , gondold át hogy miről van szó, esetleg nézz be az autód alá, aztán állj a tükör elé és lehet röhögni ...


Jelentem kiröhögtem magamAztán írtad ezt.........és tovább röhögök,de rajtad továbbra is!