zsitvayb fórum hozzászólásai
« előző123következő »

zsitvayb Elküldve: 2014-11-26 12:55 Mi lehet a baj?

Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni. 2002-es 318i E46 az alany (N42).
Kigyulladt a check engine, valami keverékképzéssel kapcsolatos hibát írt, majd a törlése után 150km-rel újra.
Azt mondják a szervízben, hogy kartergáz szellőztető szelep a hiba --> olajbetöltő sapkát lecsavarva kicsit megtorpant az alapjárat, meg állítólag elég nagy a vákuum a motorban és alig lehetett leszedni a sapkát (ez utóbbit én mondjuk ma már nem tapasztaltam).

Viszont, az alapjárattal eddig semmi gondom nem volt (hidegen lehet dadogott egy picit). Most viszont olyat csinál az autó, hogy teljesen egyenetlen az alapjárat, illetve olyan is volt, hogy magától feltolta olyan 1500-1700-ra, majd visszaejtette és ezt csinálta kb. 5mp-enként.

Mi lehet a baj?

zsitvayb Elküldve: 2013-07-13 09:44 Mi lehet a baj?

Tano írta:
zsitvayb írta: ...de jol gondolom ugye, hogy a masodik lehetoseget ugy ertsem, hogy amennyiben el tudok indulni az autoval? Mert jelenleg annyira szorul, hogy elindulaskor csak megemelkedik az auto hatulja, de mas nem tortenik.


Nyilván elindulás után tudod azt megcsinálni.
Ha el sem tudsz indulni az elég gáz, főleg hogy hozzá sem férsz a fal miatt. A kéziféked be volt húzva mikor megáltál? Ha igen, akkor esélyes hogy az állt be. Ha nem, akkor a tárcsafék ragadt meg. Ezt esetleg megpróbálhatod befújni valami oldószeres sprével, rozsdamaróval vagy ilyesmivel, hátha utána megindul. Esetleg még megütögethetnéd. Ha a kézifék szorult meg az rosszabb, mert ahhoz nem igen férsz hozzá.



Nagy nehezen sikerult arreb toszogalni az autot a fal mellol, ugyhogy sikerult levenni a kereket. Egy kis fektisztito, nehany jol iranyzott kalapacsutes es ujra forog a kerek.
Koszi a segitseget. A tanulsag megvolt a sztoribol. Ha belegondolok, szerintem ez volt az elso olyan alkalom, hogy mosas utan ne mentem volna az autoval.

zsitvayb Elküldve: 2013-07-12 19:41 Mi lehet a baj?

Tano írta:
zsitvayb írta: ...de jol gondolom ugye, hogy a masodik lehetoseget ugy ertsem, hogy amennyiben el tudok indulni az autoval? Mert jelenleg annyira szorul, hogy elindulaskor csak megemelkedik az auto hatulja, de mas nem tortenik.


Nyilván elindulás után tudod azt megcsinálni.
Ha el sem tudsz indulni az elég gáz, főleg hogy hozzá sem férsz a fal miatt. A kéziféked be volt húzva mikor megáltál? Ha igen, akkor esélyes hogy az állt be. Ha nem, akkor a tárcsafék ragadt meg. Ezt esetleg megpróbálhatod befújni valami oldószeres sprével, rozsdamaróval vagy ilyesmivel, hátha utána megindul. Esetleg még megütögethetnéd. Ha a kézifék szorult meg az rosszabb, mert ahhoz nem igen férsz hozzá.



Jovanna. Regebben meg egy tarcsa-betet cseret is megcsinaltam magamnak, de mara annyira laikussa valtam, hogy neha meg tankolni sem tudok.
Kezifek nem volt behuzva, ugyhogy az mondjuk kizarva.
Ilyenkor mi szorul? Betet a tarcsahoz? Es az letezik, hogy csal az egyik oldalon? Mert alafekudve, kicsit megmozgatva az autot, olyan volt mintha a belso oldalon fordult volna siman a tarcsa a betethez/nyereghez kepest.

zsitvayb Elküldve: 2013-07-12 18:05 Mi lehet a baj?

Tano írta:
zsitvayb írta: De az okozhat ilyet, hogy ennyire szoruljon? Illetve ahogy irtam, ez nem is szorul, hanem inkabb mintha megakadna valamiben.
Mit lehet ezzel kezdeni?


Igen, beszorulhat ennyire. Vagy leszeded és letisztítod a rozsdát, vagy óvatosan lassú menetben megkoptatod mindkét féket.


Koszi. Bocs a hulye kerdesert, de egy par eve mar inkabb csak eszkoz az auto, mint hobbi, de jol gondolom ugye, hogy a masodik lehetoseget ugy ertsem, hogy amennyiben el tudok indulni az autoval? Mert jelenleg annyira szorul, hogy elindulaskor csak megemelkedik az auto hatulja, de mas nem tortenik.

zsitvayb Elküldve: 2013-07-12 17:38 Mi lehet a baj?

Tano írta:
zsitvayb írta: Sziasztok,
2002-es e46 kombi az aldozat.
A sztori: hetfon meg mentem vele, semmi baj. Kedden lemosattam, visszaalltam a helyere, semmi baj.
Ma indulnek el vele es ugy meg szorult a jobb hatso kerek, hogy nem tudtam elindulni. Illetve nem is megszorult, hanem mintha meg lenne akadva, mert elore hatra mozgatva egy par centit elfordul a kerek es a kerek felol fura femes hangok jonnek ahogy mozgatom.
Sajnos, egyelre nem ferek hozza a lerekhez, mert egy falnal allok, teljesen raalva a falra, ugyhogy elobb valahogy onnan el kene mozditani az autot, hogy egyaltlalan a kereket le tudjam, venni.
Mi lehet a baj?


Nagyon egyszerű, berozsdásodott a féked a mosás után.
Ezért érdemes nem egyből leálni vele ilyenkor, hanem egy kicsit menni vele, hogy kiszáradjon. A kéziféket is érdemes párszor meghúzni kis tempónál.


De az okozhat ilyet, hogy ennyire szoruljon? Illetve ahogy irtam, ez nem is szorul, hanem inkabb mintha megakadna valamiben.
Mit lehet ezzel kezdeni?

zsitvayb Elküldve: 2013-07-12 17:21 Mi lehet a baj?

Sziasztok,
2002-es e46 kombi az aldozat.
A sztori: hetfon meg mentem vele, semmi baj. Kedden lemosattam, visszaalltam a helyere, semmi baj.
Ma indulnek el vele es ugy meg szorult a jobb hatso kerek, hogy nem tudtam elindulni. Illetve nem is megszorult, hanem mintha meg lenne akadva, mert elore hatra mozgatva egy par centit elfordul a kerek es a kerek felol fura femes hangok jonnek ahogy mozgatom.
Sajnos, egyelre nem ferek hozza a lerekhez, mert egy falnal allok, teljesen raalva a falra, ugyhogy elobb valahogy onnan el kene mozditani az autot, hogy egyaltlalan a kereket le tudjam, venni.
Mi lehet a baj?

zsitvayb Elküldve: 2011-05-06 22:34 Tempomat - utólag?

Köszi! Érdekes lehet a dolog, várom a részleteket!

Zolee írta:
zsitvayb írta: Sziasztok,
olvasgatom itt a hozzászólásokat, és látva, hogy viszonylag egyszerű (ám annál költségesebb) utólag tempomatot létesíteni, így afelől érdeklődnék, hogy azt honnan lehet megtudni, hogy EML vezérlésű-e az autóm és menni fog-e vele a tempomat? 2002-es N42B20 motorkódú járgyánról lenne szó.
Előre is köszi minden segítséget.


Szia,
Mivel elektronikus a gázpedálod, a tempomathoz 'mindössze' egy multikormányra lenne szükséged. Programozni nem kell.
Ui: van eladó M-es multim, ha érdekel sztem meg tudunk egyezni, a bekötésben tudok segíteni





zsitvayb Elküldve: 2011-05-06 20:13 Tempomat - utólag?

Sziasztok,
olvasgatom itt a hozzászólásokat, és látva, hogy viszonylag egyszerű (ám annál költségesebb) utólag tempomatot létesíteni, így afelől érdeklődnék, hogy azt honnan lehet megtudni, hogy EML vezérlésű-e az autóm és menni fog-e vele a tempomat? 2002-es N42B20 motorkódú járgyánról lenne szó.
Előre is köszi minden segítséget.

zsitvayb Elküldve: 2010-03-05 11:55 AIR-BAG (légzsák)

Sziasztok,
ehhez az ülés alatti csatlakozóhoz, hogy lehet hozzáférni? A padlóba van dugva, vagy pedig onnan jön ki és az ülésben van a csatlakozó?

Szerintem nekem is hasonló problémam van, mint amit már többen is írtatok elõttem. Reggel, ahogy barátnõm kiszált, felgyulladt a lámpa, majd égve is maradt. Majd egy picit megpiszkáltam az ülés alatt a kábelt és kialudt. Befújnám kontak spray-vel, de ahogy nézegettem az ülést, igazából fogalmam nincs, hogy merre induljak neki.

zsitvayb Elküldve: 2010-02-02 09:58 Valaki segítsen

hil írta:
zsitvayb írta:
Azóta ugyanezt eljátszotta egy párszor még az autó, majd utoljára most pénteken, álló helyzetben, alapjáratról állt le a motor, de annyira, hogy utána be sem lehetett indítani. Majd kb. 15 perc állás utána pöccre indult, és azóta is megy.


Egészen pontosan: amikor alapjáratnál leállt és indítottál, mi történt pontosan? Önindító forgott, vagy csak kattogás? Amikor 60-al mentél és leállt majd újra beindult, ezalatt mit tettél? Lendületbõl gurultál tovább ráadott gyujtással és így indult be újra??
hil


Persze, forgatta a motort az önindító rendesen. Olyan volt mintha üzemanyagot nem kapott volna.
Amikor menetközben csinálta...hát igazából már nem emlékszem. Az biztos, hogy kinyomtam a kuplungott, hogy lendületbõl még félre tudjak gurulni. Aztán szerintem visszaengedtem biztos, ami biztos alapon és szerintem ekkor röffent be újra.

SZERK: Aztán azóta szervízben az autó, tárolt a computer valami kipufogó jeladó, meg fõtengely jeladó hibakódot is, ezeket cserélik, meg két relét a motorvezérlés környékén. A hiba alapján gyanús, hogy valami relé hiba van, túlmelegszik, aztán amikor visszahül minden megy tovább rendben. Nekem gyanús, hogy a két jeladó által tárolt hibát is ez okozta.

zsitvayb Elküldve: 2010-02-01 19:03 Valaki segítsen

Eapa írta:
zsitvayb írta:
zsitvayb írta: Sziasztok,
történet tegnap este. Haladok nyugisan 60-nal, majd egyszercsak kigyullad a töltésvisszajelzõ lámpa, és leáll alattam az autó. Majd mire bármit is tudtam volna csinálni, újra beindult a motor, és látszólag minden rendben is volt. Kivéve, hogy égve maradt a DSC visszajelzõ lámpája, plusz egy sárga felkiáltójel. Majd leállítottam az autót, beindítottam, és azóta is minden rendben.

Mi lehet ez? Mi történhetett? Kezdjek el komolyabban aggódni?


Sziasztok,
valakinek van valami ötlete a fentebb részletezett problémára?
Azóta ugyanezt eljátszotta egy párszor még az autó, majd utoljára most pénteken, álló helyzetben, alapjáratról állt le a motor, de annyira, hogy utána be sem lehetett indítani. Majd kb. 15 perc állás utána pöccre indult, és azóta is megy.


Javaslom, hogy vedd ki a DME relédet és csiszold meg az éríntkezõit. Motortér, bal oldalt fent a tûzfalnál van egy doboz, imbuszcsavarok, kék relé.


Sajnos ez nem oldotta meg a problémát. Viszont már egyre gázosabb a helyzet, mert 3-4 naponta tutira eljátsza a fenti hibát az autó és egyre idegesítõbb.

zsitvayb Elküldve: 2010-01-19 11:17 Valaki segítsen

zsitvayb írta: Sziasztok,
történet tegnap este. Haladok nyugisan 60-nal, majd egyszercsak kigyullad a töltésvisszajelzõ lámpa, és leáll alattam az autó. Majd mire bármit is tudtam volna csinálni, újra beindult a motor, és látszólag minden rendben is volt. Kivéve, hogy égve maradt a DSC visszajelzõ lámpája, plusz egy sárga felkiáltójel. Majd leállítottam az autót, beindítottam, és azóta is minden rendben.

Mi lehet ez? Mi történhetett? Kezdjek el komolyabban aggódni?


Sziasztok,
valakinek van valami ötlete a fentebb részletezett problémára?
Azóta ugyanezt eljátszotta egy párszor még az autó, majd utoljára most pénteken, álló helyzetben, alapjáratról állt le a motor, de annyira, hogy utána be sem lehetett indítani. Majd kb. 15 perc állás utána pöccre indult, és azóta is megy.

zsitvayb Elküldve: 2009-12-17 09:25 feltortek :(

Marcica írta: Hori

Elküldtem neked is, de ha nincs ott luk, az már jó.


Sziasztok,
valaki továbblõné nekem is?
Köszi.

zsitvayb Elküldve: 2009-12-04 09:27 Valaki segítsen

Sziasztok,
történet tegnap este. Haladok nyugisan 60-nal, majd egyszercsak kigyullad a töltésvisszajelzõ lámpa, és leáll alattam az autó. Majd mire bármit is tudtam volna csinálni, újra beindult a motor, és látszólag minden rendben is volt. Kivéve, hogy égve maradt a DSC visszajelzõ lámpája, plusz egy sárga felkiáltójel. Majd leállítottam az autót, beindítottam, és azóta is minden rendben.

Mi lehet ez? Mi történhetett? Kezdjek el komolyabban aggódni?

zsitvayb Elküldve: 2009-11-13 20:12 festék javító stift

hil írta: Látom, egymagam levelezek, közben ezt találtam: http://cgi.ebay.com/ebaymotors...ccessories

ennyiért már bevállalom és kipróbálom
hil

(talán csak az én autómon van néhány karc, kavics felverõdés?)


Jajjj, dehogy magaddal... Le is csaptam egyre a vaterán...az e-bay persze eszembe sem jutott. Megtalálhattad volna hamarabb is.
« előző123következő »