zstransz Elküldve: 2011-01-27 22:20 manuális váltó
Nekem 70-be fájt! Plusz kinyomócsapágy és hátsó főtengely szimmering és munkadíj, na így lett 130 e avége!
m_attila írta: A gyári bmw lendkerék 90ezerzstransz írta: Sziasztok!
Nálam a probléma ugyanez volt! 2004 320D 6-os váltó, 190 e km( szervizkönyves), akadozó 1-2-es hidegben. A megoldás kulcsa a kéttömegü lendkerék volt. Először kuplungszettet cseréltem, majd 30 ezer km után, mivel a probléma nem szünt meg, rászántam magam a lendkerék cserére is. És lám a váltom mint a vaj! Hidegben is kapcsol, mint a kisangyal. Azért a 30 ezer kilométer alatt az új kuplungban a kinyomócsapágyat szétverte a megfáradt lendkerék! Nos ez volt az én történetem a váltásproblémámmal.
Ha segítség kell keress priviben! Van egy tag aki olcsón tud lendkereket, gyári LUK tipust. A BMW szervizeket meg se keresd, mert hanyadtvágodsz az ártól! Én 340 ezres ajánlatot kaptam
,ehhez képest 130 e-ből kijödt a mutatvány.jrtom írta: Szia!
Ez az örökös váltóolaj ez egy blabla. Az az olaj is ugyan úgy használódik, koszolódik mind a többi. Én a helyedben egy váltóolajcserével kezdeném és ha ez se hoz sikert akkor ott valami mechanikus bajság lesz, de ha az van akkor azt valszeg látni fogod sajna a leeresztő csavaron is mert az mágneses és ott lesz rajta spén amit összegyüjtött.
Röviden ennyi.
üdv.spree írta: Tisztelt márkatársak!
2 hónapja vettem az autómat, ezidáig teljesen meg vagyok elégedve egy aprócska problémát leszámítva.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon a manuális 6 gangos váltómat miért tudom csak roppant nehezen 1.-be illetve hátramenetbe kapcsolni?
Akad, olyan mintha a kuplungszerkezet nem emelne ki már rendesen.
Elviekben és az órában 132.000 km van, mely futás az állapotot és a német szervízkönyv adatait figyelembe véve is valósnak tűnik.
A szokásos vásárlást követő ellenőrzés során meg lett nézve a váltóolaj szintje is ami rendben van.
Tudtommal amúgy ezekben nem is kell olajat cserélgetni, lévén, hogy LIFE TIME olaj van benne, illetve nem is kéne, hogy az idővel elfogyogasson.
Nos, a kuplungom is szerintem jó, rendesen kiemel, nem csúszik, a megfelelő helyen fog.
A váltószoknyát, szigeteléseket felszedve rendesen megjárattam WD 40-el vastagon, de ez sem segített.
Miután a motor már némileg felmelegedett a sebességeket kicsivel mintha könnyebben venné, ám ezzel sem vagyok még kibékülve.
Szerintetek a hidegnek is betudható az akadozó váltó?
A váltóolaj dermedése okozza a gondot?
Rettentően bosszantó, hogy az 5 és 1/2 éves BMW-n ilyen gondjaim vannak, az előző autóm egy 2002-es VW Passat volt, ehhez képest annak a váltója mintha vajban járt volna, a legnagyobb hidegekben is egy újjal lehetett kapcsolgatni.
Ez meg mint egy Wartburgé.
Kérem, ha valakinek van tapasztalata hasonló témában azt ossza meg velem is, mielőtt egy vagyont költenék a problémára, mert így nem hagyom az tuti.
Előre is köszi...