zuziq fórum hozzászólásai

zuziq Elküldve: 2018-11-11 10:47 Differenciálmû

Kedves márkatársak!

Örömszerés céljából sikerült szert tennem egy 323as E36ra, hogy az öröm beteljesülhessen már csak a hátsó tengelynek kéne zárnia!

sperrdifi.hu kilőve az Úr egészségügyi állapota nem jó,
tud valaki esetleg egy úriembert/boltot/megbízható forrást ahonnan be lehet ilyesmit szerezni?

Az apróhirdetéses oldalakon található hirdetések nagyjából mind egy uriembertől/kereskedésből származnak.
(Kerepesről egy Roland nevű fiatalembertől) Ismeri esetleg valaki őket?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv, Zsolt

zuziq Elküldve: 2017-01-11 10:19 benzin szûrõ csere

SP_323i írta:
YELLOW írta:
segismundo írta: sziasztok!

Nekem BENZINES a BMW-m. Ebben gondoltam, hogy cserélnék üzemanyagszűrőt, de minden fórumon inkább a dízelesről írnak. Még a BMW szerelőm sem cserélt soha benzines kocsiban. van értelme? Miért ennyire ritka ez?


gondolom többen tankolnak rossz minőségű gázolajat, vagy kétes eredetűt és inkább sűrűbben cserélik a szűrőt.
de benzinesben is kell. szerintem olyan 80ezrenként érdemes cserélni. de nem olyan drága, akár lehet sűrűbben is.
dízeleknél általában minden második olajcserénél szotás, azaz olyan 40-50ezrenként. de van aki 10-20ezrenként cseréli.


a nagynymású rendszer védelme miatt cserélünk gyakrabban szűrőt
a gyári csereidő kiszámításakor nem kalkuláltak a magyar kutak állapotával


Szerintem is érdemes. Én minden 4ik olajcserénél azaz 40k cserélem.
Rosszat nem teszel vele az biztos.

zuziq Elküldve: 2017-01-09 17:10 Motorolaj

ng325 írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni:

nem rég vásároltam egy e46 325ti-t, természetesen azonnal az ilyenkor szükséges dolgok cseréjével kezdtem, köztük olajcserével.

Azóta indítás után pár másodpercre kivillan sárgán az olaj visszajelzője, ami ugye 2 dolgot jelenthet, vagy kevés benne az olaj, vagy nem jó az olajszintjeladó.

A kérdésem a következő lenne: a csatolt képen az olajszintnek az 1-es vagy pedig a 2-es szakasz határai közt kell lennie? A szerelőm az 1-es szakasz tetejéig töltötte. Ez így rendben van? Tudom kicsit érdekes a kérdés, de nekem nem egyértelmű.

Köszönöm a segítséget előre is.

http://www.kephost.com/image/vnc4

Géza


Az eset nálam is ugyan az. Indítás után világít, az érzékelőd kuka vagy eldugult! Következő olajcserénél ki kell venni valami jó cuccba beáztatni majd rendesen kifújni.
Érdemes megpróbálni, sokszor az új szenzor nemsokkal csere után ugyanazt fogja produkálni. Olajszintre meg már ott a válsz.

Üdv Zsolt

zuziq Elküldve: 2016-12-29 23:03 Féktárcsa és fékbetét

SP_323i írta:
zuziq írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


Hali!

Ismét fel kell hozakodjak a témával.
Mindkét féknyerget személyesen újítottam fel. Minden ki lett cserélve csak a ház maradt a régi, körbe lett légtelenítve, de sajnos ugyanaz. Most már ami kívülről elérhető minden új. Esetleg valakinek egyéb ötlete???



Hali!

Az a baj, hogy sok helyen el lehet rontani a dolgot felújításkor. Ha a régi munkahenger kerül vissza, akkor pont ugyan oda kell tenni, ahonnan kivetted. 5-10 fokkal elforgatva már akadozva jár pl. Szilikon zsírt kell használni az összes guminál, mert arra nem duzzadnak meg. Gépzsír felejtős. Rézpasztát érdemes tenni a féknyereg, meg a fékpofa találkozásához. Ha új laprúgót tettél be, akkor azon érdemes lágyítani, mert nagyon megszorítja a külső fékpofát és az nem fog tudni beállni ergó szorulni fog. Én pl ezért tettem vissza a régi laprúgót, mert az új baszottul erős volt és nem engedte a külső fékpofát beállni rendesen.

Ha megemeled a kocsit és megforgatod a kereket, mennyit fordul?
Nekem felújítás után majdnem 5öt és alig volt surrogó hangja.
Ezt a tesztet hidegen és melegen, fékezések után is meg kéne csinálni.

Ha a kereket leveszed, akkor úgynevezett asztalos fogóval (ami átéri a nyerget) be kéne mozgatni a munkahengert. (Az asztalos fogó fix része kerüljön bentre, a csavarható része meg a külső fékpofára a laprúgó mellett). Nyomd be koppig a munkahengert, majd a fékpedállal nyomd ki vissza. Ezt meg kéne párszor csinálni. A végén könnyebben kéne, hogy járjon a féktárcsa. Ha ezek a fogások se segítenek, akkor nagyon valószínű, hogy nem a féknyereggel van a gond.


Hali!

A munkahenger is új. Direkt megrendeltem még a csúszkákat is hogy ne azon múljon legyen tényleg minden új. Laprugó a régi, azt nem rendeltem külön, nem gondolnám hogy annak jelentősége lenne ebben az esetben. Azt hogy mennyit forog a kerék nem tudom. Azt már csak otthon nézem majd meg. Gondoltam hogy hátha van valakinek egyéb egyszerűen megvalósítható ötlete azt megtettem volna de így találgatni most már nem állok neki.

Most dolgozok ezerrel jan 5-6 ig utánna rögtön indulok haza és már csak otthon foglalkozom vele. Sajnálom hogy "normális" tempóban kell letudjam az utat van vagy 600 km német pálya hazafelé az mindig izgalmas... de ha nem megyek gyorsan akk nem kell nagyot fékezgessek így majd nem vágok egyéb dolgokat is haza.

A legelszomorítóbb az hogy még azt itteni szerelők is csak a fejüket vakargatják pedig nem is kevés pénzt adtam ki már miatta...:/ általában magam csinálom a dolgokat de úgy voltam vele hogy se időm se kedvem a hidegben szerelni és szerettem volna hogy a fékem legyen minnél elöbb jó hogy használhassam ismét tisztességesen a kocsit. Na mind1. Kiváncsi vagyok otthon valaki tud e majd vele kezdeni valamit. Ha az én szerelőm nem oldja meg akkor úgy is jelentkezem itt hozzáértőt keresve.
Mindentől függetlenül is köszi mindenkinek és megírom hogy mi volt ha meg lesz.

Viktor gondolok majd rá!

Üdv

zuziq Elküldve: 2016-12-28 22:26 Futómû és hibái

Sandor írta: Sziasztok!

e46-os kombiba lengökarok ill. elülsö futómü cseréjéhez szeretnék minőségibb (tartósabb) alkatrészeket vásárolni. Az alábbi gyártók közül kinek milyen tapasztalata van, melyiket ajánlja?

febi bilstein, becker, Meyle, NK, Monroe, Delphi, ATEC.

Eddig ahogy olvastam febi és Meyle tünnek jobbnak. Nem szeretnék 5-7000 km után ismét cserélni.

Esetleg más gyártó vagy javaslat?


Előre is köszönöm.



Meyle jó lesz. Most csináltam nemrég. Minőségi cuccnak tűnik.

zuziq Elküldve: 2016-12-28 22:23 Féktárcsa és fékbetét

zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


Hali!

Ismét fel kell hozakodjak a témával.
Mindkét féknyerget személyesen újítottam fel. Minden ki lett cserélve csak a ház maradt a régi, körbe lett légtelenítve, de sajnos ugyanaz. Most már ami kívülről elérhető minden új. Esetleg valakinek egyéb ötlete???

zuziq Elküldve: 2016-12-21 11:45 E90 vásárlás

Nekem8 írta:
YELLOW írta:
Nekem8 írta: Amikor kijött az e90-91-es,akkor nem tetszett. Akkor az e46 és mindig úgy voltam vele,hogy majd olyat fogok venni..
4 éve ahol dolgoztam, ott a nőnek e46-os komija van,szép szürke én is abban a színben akartam.
Eltelt pár év, 1-2 utcával odébb vettek egy e91-et, utaztam benne és akkor jutottam oda,hogy e91-es kell. Kombit soha nem választottam volna,de kifejezettet jobban tetszik,mint a sedan.. Ha sedan,akkor inkább e60.
Oda jutottam,hogy a 3-as Bmw elég,jó, nem kell 5-ös meg 7-es.

Megkérdeztem,hogy milyen a fenntartása.. Azt mondta, drága,de az élményért megéri. A nő úgy elkezdett mesélni meg ugy bele élte nagát,mint egy gyerek.2,6 millioért vették,szavaiból nem vettem ki,hogy több 100 000-et kellett volna rá költeni.
Van ott egy e46-os is. Engem os elragad az ápolt e46-amikre több lett fordítva.. csak amondó vagyok,hogy 2+ milliot nem akarok e46-ra fizetni,akkor inkább újabb modell..de ezt bármilyen márkánál igy gondolom. Elfogadnék egy kezelt,szép e46-ot is,ha ugy lenne.

Utána oda jutottam.hogy 1-es Bmw.. Az minden szempontból jó,csak oda jutottam,hogy a Ford C maxunkban több olyan dolog van,ami 10 átlagos 1-es Bmw-ben nincs. Így visszatértem a 3-asra.
mivel nincs a Bmw-ről tapasztaltom,csak a " ne vedd meg,mert drága" így jutottam a passathoz.. Tetszik meg minden,de ha meg is venném,nem lennék olyan boldog,mintha a 3-as bmwt vettem volna..csak felszínes boldogság lenne egy a-b-be elhozó eszköz lenne és ha már 2-3 milliót fizetek,akkor olyanért,ami 100%-ban jo.
Így ragadtam le a Bmw-nél és igazából nem is nézegetekmáskocsit.
Az x3-as is tetszik,de akkora már tényleg nem kell,mert nem lenne kihasználva.

Esetleg az e91-es fenntartása melyik nem prémium autóval vetekszik?

Az e46-nál sincs aggodalmam,hogy mi lesz ha megveszem..de amikor nézegetem az jut eszembe,hogy nekm úgy sem ez kell,hanem az e91 és vissza jutok oda. Szóval tudom,hogy igazán,ezt akarom. Egy e91 320d touring.


minden 200ezret futott dízel rizikós. az e9x 20d meg igazi szopóroller tud lenni, ha csak a elgkevésbbé rossz motorral tudod venni, talán van esély, ezt azt hiszem a korai 163 lovas motorosok.
ha nem régi egyszerű szívó, vgy turbó dízelt veszel, szívnifogsz vele, mindegy milyen márka. az újakat ha nem újonnan veszed, mindegyik rizikós.
akinek gond mentes autó kell, az a VW konszern 1.9-es adagolós dízeleit veszi, vagy a régi merci 5 hengeres dízeleket.
minél több a felszerektség, úgy négyzetesen nő a meghibásodás lehetősége is. mindennek meg van az ára.
én 13 évesen, 97-ben döntöttem úgy, hogy nekem lesz egy BMW-m. nem rögtön első autónak akartam, de így hozta a sors. szerencsém volt, mert fiatal autó volt, és relatíve kevés km-rel. de így is volt bajai, előző tulajok miatt. tehát így is nehéz kivédeni a dolgot.
az E9x szériák jobban tartják az árukat. igaz 2007 óta sokat gyengült a Ft is, de amikor annyiért 4-5 évs BMW-t vehettél, most 9-10 éveseket adnak pl e9x szériákból. sokkal öregebbek, sokkal többet futottak. érted?
ha jó autót akarsz, öregebbet kell venned, kevesebb extrával. ha kell az extra, és a fiatalság, akkor rizikót kell vállalni, lehet, hogy szívni fogsz, ennek aze sélye, nyilván több mint 50% sajnos.
tényleg olyat vegyél amilyet akarsz, csak te lehetsz úgy a hibás
én is vezettem E90-et, de engem nem győzött meg. illetve bból is csak a coupe tetszene kívül, vagy esetlegy FL-es sedan, de belül ugyanolyan semmiylen mind, nincs már meg az a feeling-je a belső térnek, amitől másabb volt, mint sok más autó.
az 1-es BMW kevés extrával hasonlat sem helytálló. BMW-nél nem jellemző az, hogy egy kisebb modelben kevesebb extra lenne. max a vásárlók szándékosan nem kérnek hozzá többet.



Akkor azt gondolom,hogy itt véget ér az e91-es " karrier". 163 lóerőset akartam. Esetleg melyik az a motor,amelyikkel vállalható?
Maradjak még is az e46-nál vagy 1-es-nél?


Nem kell arról lemondani. Bár motor ügyben nem tudok segíteni én benzin párti vagyok egyet tudok javasolni. Ha lehet vedd első kézből olyat ami tényleg onnan van. Nekem mind2 kocsim véletlenül lett első kézből és mind a 2szer jól jártam vele. Persze ez nem mindíg állja meg a helyét. Egy trehány első tulaj is szét tudja baszkodni. De talán nagyobb eséllyel lesz szerencséd. Miért akarsz am. dieselt?

zuziq Elküldve: 2016-12-20 23:12 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
papika67 írta:
Szia azért mert minimálisat vissza huz de nem eleget.Nézd meg fékporos e felni ha az akkor szorul tuti biztos mertha egy fék jó akkor tiszténak kell lenie a felninek.Persze ha nem gagyi van benne,Ém Boss rendrszert használok és nagyon jó.Igaz nem olcsó.Ha kint vagy Németbe van egy nagyon jó barátom Oberhausenbe nekem ö csinálta kint.Magyarul is nagyon jól beszél.


még ekkora hülyeséget, már ne is haragudj.
szerencsétlen autóállomány 99,9%-nak szorul a fékje
ha fékezel, akkor fékpor keletkezik, kivéve ha kerámia fékről beszélünk. persze akkor is keletkezik valami, csak nem olyan.
tudod valahova, valamilyen formában a lekopott dolgoknak, betétről, tárcsáról el kell tűnnie valahova. az anyag nem vész el, csak átalakul. méghozzá fékpornak nevezett dologgá.
ha én ezt tudom, apámmal visszavitetem a 500km-t futott autót a szalonba.
egyébként a fékpor akkor lesz nagyon látható, ha kap egy kis nedvességet, jobban kiadja a színét.
persze aki hetente mossa az autót, annak nem fog látszani semmi, hacsak sok km-t megy le városban az alatt az egy hét alatt.

no, de szerintem inkább csak rosszul fogalmaztál.
összehasonlítva a másik oldallal, ha jobban fékporos, akkor lehet gyanakodni. azért egyszerre ritka, hogy befog mindkét oldal.


Ne várj a kerámiától sokat azt került bele 3 hónapja, hát nagy különbség nincs.
De lehet, hogy másik márkánál jobban szerepel. (Sima ate tárcsa, ate ceramik betét)

zuziq Elküldve: 2016-12-20 23:05 E90 vásárlás

YELLOW írta:
Pocses írta:
Szia!

BMW vásárlásnál ne a józan ész vezéreljen, bár más márkáknál sem hanem elsősorban az érzelmek. Ha esetleg FosWágent szeretnél akkor egy CC-t tudok ajánlani a vőm árulja, de TE nem azt szeretnél mert akkor nem ezen a fórumon "lógnál".
Én anno egy alig futott sokkal fiatalabb újan vett első gazdás autót adtam el, hogy vehessek egy "kályhaezüst táskás szemű Derrick" E46-ot mert ez tetszett már a '98-as megjelenése óta. Tudtam, hogy költenem kell rá, Lendvai Attila szerelőm mondja vagy olyat végy ami keveset futott, vagy olyat ami nagyon sokat! Hozzá is mennek a mai napig, hogy megvette álmai bimmerét, de ez is sz@r az is sz@r. Erre mondja ez egy sokat futott példány és ezek sem mennek el a végtelenségig mint ahogy más márkáknál sem. De amit rendbe rak persze ugye nem a legalja alkatrésszel azokkal utána hosszú évekig nincs gond.
Nekem pl most volt müszakizva, egy jobb első toronycsapágy + a két első kutyacsont cseréjével megvolt a friss vizsga. Igaz locsoltam rá én is az évek alatt rendesen a kis 8 szelepesre. De szépen is szól még ez a kőkori blokk is, bár nem szoktam kínozni, arra ott a Ducati 4.2sec/100km na erre a márkára is aggatnak sok szép jót mint a BMW-re de hát nekem sem fől a fogam távol keleti márkákra. Igyekszek, hogy ha már van pénzem majomra, akkor legyen banánra is.
Azt vegyél ami igazán tetszik ha az E46-nak öreges a belseje akkor vegyél E90-et.
Én ha átülnék, mondom ÉN (!) egy 120i megfelelne mert leginkább nejem használja úgy, hogy én fertőztem meg anno a márka szeretetével. Bár még eljátszanék egy X3 2ezres benyás gondolatával is mert nejnek tetszenek a "telep" járók!


E90 előnye ennyi, hogy divatosabb a belseje. de pl nem rég láttam élőben egy utólagos multis fejjel rendelkező pre-FL E46-ot, és marha sokat fiatalított a belteren. egyébként nem annyira öreges. ami az öregségnek köszönhető, a kis számú, kis méretű LCD-k. bár az az E90-ben sincs sok.
lehet nem is jó már BMW-t venni férfinak. én tök komoylan 90%-ban nőket látok BMW-t vezetni. párom mindig meg is jegyzi


Számomra az e9x szériában megszűnt a varázs azzal, hogy visszafordították a műszerfalat egyenesre és áttették az ablakemelő konzolt az ajtóra. Szép, de nem jobb. Nem értem, hogy a coupenál miért nem nyitható a hátsó ablak se. Szomorú. Nem vezettem még e9x-et de gondolom, hogy a kormányt is könnyű tekerni. Én imádom az e46 szervóját tudom hogy mi történik a kerekekkel, míg bárki vezeti panaszkodik. Tényleg nem bántás de ha ennyit hezitál hogy mi legyen akkor nincs álma.. megveszi a bömöst és ha mellényúl csak utálni fogja. Én az első NFS Most Wanted óta erre vágytam és bármennyibe is kerül nem bánom. Egy napon majd oda kerül a 3-as elé az M betű is...

zuziq Elküldve: 2016-12-20 10:19 E90 vásárlás

Nekem8 írta:
YELLOW írta:
Nekem8 írta: Sziasztok! Még mindig nagyon " gondban" érzem magam az autóvásárlásban. Az említett modell az e91-es , már össze olvastam mindent,egyet ki is próbáltam. Viszont ez sem elég nekem.
A másik egy volkswagen passat 6 2008-as,viszont ennél nem érzek aggodalmat,mint a Bmw-nél. Milyen nagyobb kiadásaitok voltak e90/91-re?


hát a passat belső ocsmány lesz ah kopik. és ha a 140 lovas PDTDI-t nézted, az sem egy túl jó. bár lehet már cserélték a PD elemeket. akkor már inkább egy CR TDI-t kell venni belőle.
én akkor már inkább egy Skoda SuperB kombinét néznék.
E46-hoz képest csak akkor kellene E9x széria, ha nagyon-nagyon olcsón találnék egy nagyon nagyon jó állapotút. ilyen meg úgy sem létezik. újabb forma, de nem előrelépés az E46-hoz képest. én így érzem.


Eleinte az e46-ot nézegettem,de aztán jobban megtetszett az e91. A belső ami igazán tetszik. Az e46-nak meg régies.. Válasszam inkább az e46-ot?


Félre ne értsd, de nehogy már más mondja meg hogy mit vegyél...
Azt vedd meg amelyik megdobogtatja a szíved. Lehet hülyén hangzik de így van.
3 éve van meg nekem. Már nagyon sokba került, fog is, de még mindig visszanézek rá ahányszor kiszállok és elmegyek és amikor egyedül megyek kikapcsolom a zenét és leforgatom.. elfelejtek minden bosszúságot amit okozott.
Azt a formát vedd amire vágysz azzal a motorral amelyikkel szeretnéd. Bocs, de ha ez nincs meg akkor mind1 mit veszel...

zuziq Elküldve: 2016-12-19 19:27 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
zuziq írta:
Üdv!

Azért nem egyértelmű számomra mert a probléma az hogy a kocsi fékezéskor jobbra húz a melegedés az csak a "probléma" következménye valamiért jobb oldalon jobban fékez. Max akkor állja meg a helyét ha bal oldalon szorul és amiatt kerül több olaj jobb oldalra... Ha! az első j-b fékcső kijön az abs-ből majd utánna oszlik ketté. De ha az olaj az abs-ből külön csövön jön ki szelepekkel akkor nem állja meg a helyét. (Ezt tudja esetleg vki?) Márpedig ha jól tudom a DSC képes külön fékezni ebben az esetben külön csövön jön ki az abs ből.
Bocs, lehet én komplikálom kicsit túl, de mivel saját szememmel láttam hogy a munkahenger egyenletesen érkezik kifelé majd kicsit visszahúz mindkét oldalon ahogy kell ezért azt gondolnám hogy azok rendben vannak. Mindjárt kimegyek kiprobálom van e köze a hibának a fék melegedéséhez. Azzal talán előrébb leszünk.


attól, hogy a dugó egyenletesen jön ki egy dolog. ezért írtam, hogy lehet a betét nem úszik rendesen a nyeregben, hanem megakad, vagy hasonló. túl lötyög és keresztbe áll mondjuk.


Értem!

Felújító szettet megrendeltem, dugóval, tömítéssel, gumiharangal, csúszkával.
Nekiállok ismét, majd írom mi lett!

Mindentől függetlenül, köszi mindenkinek!

Üdv, Zsolt.

zuziq Elküldve: 2016-12-19 18:27 Féktárcsa és fékbetét

papika67 írta:
zuziq írta:
Robin68 írta:
Pocses írta:
zuziq írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.


Nekem is anno ez volt a tünet csak a bal hátsónál. Annyira megmelegedett, hogy kerékcsapágyat is kellett cserélni + ABS jeladót mert az sem bírt a hővel, sőt középen elrepedtek a fékbetétek a melegtől. Tehát a porvédőlemezcseréje kicsit a végén többe került emiatt.


Szorulást kizárnám mivel ha nem fékezek erősen akkor ugyan olyan melegek nagyjából. Igazából csak autópálya ahol jelentkezik mert máshol nem kell akkorákat fékezzek.
Ma DE volt megint szétszedve, összerakás után kellett vagy 5 erőset fékezzek hogy ismét produkálja. Ez teljesen áthúzza minden gondolatmenetemet. Azt gondolom hogy ha ABS szar akkor az mindig szar. Olyan mint ha hevülés után produkálná. Ezt még ma tesztelem.
Na most, még sosem újítottam féknyerget ez az első. Ez otthon dugó cserével jár?
Mert azt nem cseréltünk. INPA hoz nem értek. Január elején érkezem haza max akkor kerítek valakit aki ért hozzá.

Porvédő? A 3as ról beszélünk?


Ne zárd ki mert a legtöbb esetben a munkahenger nem megy vissza a helyére rendesen. Kapni javítókészletet, ha nincs nagy sérülés beverődés a dugattyú oldalán akkor elég nagyon finom csiszolóvászonnal finoman megcsiszolni és mehet vissza meg ugye az új tömítések. Nekem ezek a lemezek viszonylag újak elől is igaz már anno így vettem, csak a hátsókat kellett cserélni mert rozsdaboglya volt mindkettő.


"A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon."
Én nem vagyok szerelő de ebből miért nem egyértelmű, hogy szorul a dugattyú a nyeregben, vagy a csúszkák nem teszik a dolgukat. Ha van egy kis műszaki érzéked otthon kb 2 óra alatt igényesen fel tudod újítani a nyerget. Egy készlet dugattyúval együtt kb 5.000Ft a Bárdinál. Egyedül a csúszkák nincsenek hozzá de azt ha nem akarsz venni akkor finom csiszolással és zsírozással meg lehet oldani.
Nekem is volt vele gondom elöl is, hátul is. Most tökéletes és összesen 2 délutánom ment rá.....





Üdv!

Azért nem egyértelmű számomra mert a probléma az hogy a kocsi fékezéskor jobbra húz a melegedés az csak a "probléma" következménye valamiért jobb oldalon jobban fékez. Max akkor állja meg a helyét ha bal oldalon szorul és amiatt kerül több olaj jobb oldalra... Ha! az első j-b fékcső kijön az abs-ből majd utánna oszlik ketté. De ha az olaj az abs-ből külön csövön jön ki szelepekkel akkor nem állja meg a helyét. (Ezt tudja esetleg vki?) Márpedig ha jól tudom a DSC képes külön fékezni ebben az esetben külön csövön jön ki az abs ből.
Bocs, lehet én komplikálom kicsit túl, de mivel saját szememmel láttam hogy a munkahenger egyenletesen érkezik kifelé majd kicsit visszahúz mindkét oldalon ahogy kell ezért azt gondolnám hogy azok rendben vannak. Mindjárt kimegyek kiprobálom van e köze a hibának a fék melegedéséhez. Azzal talán előrébb leszünk.


Szia nekem 2 éve volt ugyan ez!Féknyereg beragadt.ráadásul 160 km sebeségnél remegett a kormány is.Feknyereg rossz cseréld le és jó lesz.Csak ne kisipari szara,mert az nem jó.Lehet venni,rendelni.Ebay és olcsó is.


Hali.
Nem az olcsóság a lényeg. A lényeg hogy jól működjön a fék! Minden szín alatt
minőségi/gyári alkatrészt veszek. Értem én hogy beragad a munkahenger, de akkor miért szűnik meg a húzás amint elveszem a lábam a fékről? Miért csak akkor melegszik extrém módon ha nagyot fékezem? Ha szorulna akkor fékezés utan lenne még valami esemény.. Hallanám hogy fékez/ jobban lassulna a kocsi mint kéne...stb.

Megragad... Itt jól látszik hogy jobb és bal oldalra külön csö indul ki az abs-ből tehát ha a kocsi vész esetén minden kereket külön tud fékezni akkor ha az egyik oldalon megáll az olaj a szorulás miatt nem tud a többlet olaj a másik oldalra menni mert az külön szál..
Ezt a részét szerintetek rosszul látom...?

Másik.. hidegen is csinálja.


zuziq Elküldve: 2016-12-19 16:51 Féktárcsa és fékbetét

Robin68 írta:
Pocses írta:
zuziq írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.


Nekem is anno ez volt a tünet csak a bal hátsónál. Annyira megmelegedett, hogy kerékcsapágyat is kellett cserélni + ABS jeladót mert az sem bírt a hővel, sőt középen elrepedtek a fékbetétek a melegtől. Tehát a porvédőlemezcseréje kicsit a végén többe került emiatt.


Szorulást kizárnám mivel ha nem fékezek erősen akkor ugyan olyan melegek nagyjából. Igazából csak autópálya ahol jelentkezik mert máshol nem kell akkorákat fékezzek.
Ma DE volt megint szétszedve, összerakás után kellett vagy 5 erőset fékezzek hogy ismét produkálja. Ez teljesen áthúzza minden gondolatmenetemet. Azt gondolom hogy ha ABS szar akkor az mindig szar. Olyan mint ha hevülés után produkálná. Ezt még ma tesztelem.
Na most, még sosem újítottam féknyerget ez az első. Ez otthon dugó cserével jár?
Mert azt nem cseréltünk. INPA hoz nem értek. Január elején érkezem haza max akkor kerítek valakit aki ért hozzá.

Porvédő? A 3as ról beszélünk?


Ne zárd ki mert a legtöbb esetben a munkahenger nem megy vissza a helyére rendesen. Kapni javítókészletet, ha nincs nagy sérülés beverődés a dugattyú oldalán akkor elég nagyon finom csiszolóvászonnal finoman megcsiszolni és mehet vissza meg ugye az új tömítések. Nekem ezek a lemezek viszonylag újak elől is igaz már anno így vettem, csak a hátsókat kellett cserélni mert rozsdaboglya volt mindkettő.


"A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon."
Én nem vagyok szerelő de ebből miért nem egyértelmű, hogy szorul a dugattyú a nyeregben, vagy a csúszkák nem teszik a dolgukat. Ha van egy kis műszaki érzéked otthon kb 2 óra alatt igényesen fel tudod újítani a nyerget. Egy készlet dugattyúval együtt kb 5.000Ft a Bárdinál. Egyedül a csúszkák nincsenek hozzá de azt ha nem akarsz venni akkor finom csiszolással és zsírozással meg lehet oldani.
Nekem is volt vele gondom elöl is, hátul is. Most tökéletes és összesen 2 délutánom ment rá.....





Üdv!

Azért nem egyértelmű számomra mert a probléma az hogy a kocsi fékezéskor jobbra húz a melegedés az csak a "probléma" következménye valamiért jobb oldalon jobban fékez. Max akkor állja meg a helyét ha bal oldalon szorul és amiatt kerül több olaj jobb oldalra... Ha! az első j-b fékcső kijön az abs-ből majd utánna oszlik ketté. De ha az olaj az abs-ből külön csövön jön ki szelepekkel akkor nem állja meg a helyét. (Ezt tudja esetleg vki?) Márpedig ha jól tudom a DSC képes külön fékezni ebben az esetben külön csövön jön ki az abs ből.
Bocs, lehet én komplikálom kicsit túl, de mivel saját szememmel láttam hogy a munkahenger egyenletesen érkezik kifelé majd kicsit visszahúz mindkét oldalon ahogy kell ezért azt gondolnám hogy azok rendben vannak. Mindjárt kimegyek kiprobálom van e köze a hibának a fék melegedéséhez. Azzal talán előrébb leszünk.

zuziq Elküldve: 2016-12-19 12:56 Féktárcsa és fékbetét

Pocses írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.


Nekem is anno ez volt a tünet csak a bal hátsónál. Annyira megmelegedett, hogy kerékcsapágyat is kellett cserélni + ABS jeladót mert az sem bírt a hővel, sőt középen elrepedtek a fékbetétek a melegtől. Tehát a porvédőlemezcseréje kicsit a végén többe került emiatt.


Szorulást kizárnám mivel ha nem fékezek erősen akkor ugyan olyan melegek nagyjából. Igazából csak autópálya ahol jelentkezik mert máshol nem kell akkorákat fékezzek.
Ma DE volt megint szétszedve, összerakás után kellett vagy 5 erőset fékezzek hogy ismét produkálja. Ez teljesen áthúzza minden gondolatmenetemet. Azt gondolom hogy ha ABS szar akkor az mindig szar. Olyan mint ha hevülés után produkálná. Ezt még ma tesztelem.
Na most, még sosem újítottam féknyerget ez az első. Ez otthon dugó cserével jár?
Mert azt nem cseréltünk. INPA hoz nem értek. Január elején érkezem haza max akkor kerítek valakit aki ért hozzá.

Porvédő? A 3as ról beszélünk?

zuziq Elküldve: 2016-12-19 12:17 Féktárcsa és fékbetét

Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.