Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-07-11 12:06 Motorolaj

Medvedisznoman írta: Sziasztok! Ma extra béna vagyok és sehol sem találom, hogy milyen viszkozitású olajakat hagy jóvá a gyártó. Ezt hol lehet meglelni?
Köszi


a könyvében

0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40, de inkább az elsőt és a harmadikat kell preferálni. LL-04 célszerű.

YELLOW Elküldve: 2014-07-11 10:12 Plasti Dip - a folyékony gumi

YELLOW írta: Sziasztok! Ha valakit érdekelne PlastiDip (folyékony gumi) spray, akkor írjon! Jó ajánlatot kaptam, már 10db rendelésig is, de 10 felett még jobb. Az ajánlatot személyesen a forgalmazótól kaptam. Kíváncsiskodók ne fárasszanak, csak azok írjanak, akik amúgy is akartak volna venni. Ár privátban!
(nem értékesítő vagyok, csupán felajnlást kaptam, a "gerilla" reklámért, és ugye több ismerős is jelezte, hogy érdekelné, de túl drága neki. most, hogy akciós nagyon /egyedi ár/ még nem jelentkeztek.)
http://www.plastidip.hu/


sziasztok!
pontosítás, mert én sem tudtam. elvileg ezt a hűdeszuper árat csak a feketére adták, azt mondták a többiből 10% kedvezményt tudnak adni. de azt mondta írjam össze, miből menniy kell aztán ír rá valamit. a felnifólia sima fekete plasti, ugyanaz. tehát olcsóbb 4db-ot venni, mint a szettet.
akik írtak rám, írják már meg újra pivátban, hogy miből mennyi kellene (a színt a webshop alapján adjátok meg), és akkor konkrétabb ajánlatot kapok. nem baj ha utána nem kell, de addig nem tudnak árról beszélni.

YELLOW Elküldve: 2014-07-11 09:57 Kulcs hiány!

Redjoy írta: Sziasztok. A héten vettem egy autót(szándékosan nem írtam hogy Bmw mert a regisztráláskor nem találtam a típusát,tehát csak rajongó vagyok ) Sajnos oly lázban voltam mint aki a szüzességét veszíti el épp és elkövettem azt a hibát hogy nem voltam elég alapos az autó átvételekor.Hazaérve tapasztaltam hogy a zárható kesztyűtartóhoz nem kaptam kulcsot és az autóhoz is csak egy távirányítom van mivel az autó start-stop-os.Az autó ez év márciusi..felhívtam a kereskedőt aki annyit mondott hogy a második távirányítót megrendeli és elküldi nekem de a kesztyűtartó kulcsát nem tudja odaadni mivel ezt már ő sem kapta meg az első tulajtól(érdekes miután alig 5500km van benne) Tehát a kérdésem ,tudom valahogy pótolni vagy bele kell törődnöm hogy nincs meg? Köszönöm a segítségeteket előre is!


most mégis milyen autóról van szó? a távos részben is kellene lennie tollazatnak, amivel nyitható zárható. régebbi típusoknál volt olyan, hogy egy olyan kulcs, amivel a kesztyűtartó és a csomagtartó nem volt nyitható az értékek megőrzése céljából, ha szervízbe vitted.

YELLOW Elküldve: 2014-07-10 22:51 Multikormány beszerelése utólag...

Zolee01 írta: Sziasztok. Adott egy 2002-es 320D touring amelybe szeretnék multikormányt és tempomatot.
A kormány: http://olx.hu/hirdetes/bmw-e46...1d187ecde4
A kérdésem az lenne mire van szükség a kormányon kívül, és Nyíregyházán tudtok-e olyan embert aki ténylegesen hozzáértő és megcsinálná nekem.
Köszönöm a segítségeteket előre is.


gábel kell még hozzá, ami olyan ~6500Ft, de sima madzagga is megoldható, csak megfelelő saru kell hozzá. úgy olcsóbb. viszont a gyári kábelekkel gyáribb lesz. na meg bekötési rajz. meg aki beépíti.

YELLOW Elküldve: 2014-07-10 22:40 Motorolaj

pneurob írta:
YELLOW írta:
MattM325 írta:
YELLOW írta:
jlaci74 írta:
Dagadtmokus írta:
gfeco írta:
Dagadtmokus írta: Meg tudná valaki mondani hány liter motorolaj kell a BMW 3 e46 316i-be?


4 liter


Köszönöm.


Pontosan 4,25 l


N40, N42, stb igen, de M43-ba 4 liter kell


M43B16-ba és a B19TU-ba 4 liter igen, de a M43B19-be 4.25L.


oszt nekem 4.25 kell, mégis csak 4-et rakok, teljesen jól el van, így is a max jelzésnél van. biztos nagy az olajsár a teknyőben
jó hát had ne én találjam már ki milyen motorkódú neki benne... meg szerintem az M43B19 az 18i-kbe ment. a TUB19 meg az 16i-be is. és mivel 16i-t írt így valószínű a 4 liter kőőő


Vedd meg nyugodtan az 5 litert, biztos nem emiatt fogsz a létminimum alá menni. Ha meg még veszel hozzá egy csini kis táskát, jól mutat a csomagtartóban.

BMW olajtatyó



erre had ne mondjak semmit

YELLOW Elküldve: 2014-07-10 18:22 Futómû és hibái

Thomasito írta: Sziasztok. Futómű hibával küzdök, de nem akar meglenni a megoldás. Elinduláskor 1-2 és még talán 3 -ban is gázadásra valamint gázelvételre koppanó hang hallatszik bal hátulról. Intenzitástól függően több kattanás-koppanás is jön. Gurulva, üresben vagy kinyomott kuplunggal fekvőrendőrön vagy rossz úton sem jelentkezik a hiba! Csak és kizárólag gázadás-gázelvétel esetén. 4-5-6 -ban megint semmi.
Eddig cserélve lettek a hátsó lengéscsillapítók(+porvédők), bal hátsó támcsapágy, hátsó toronycsapágyak, differenciálmű szilentek. A koppanás-kopogás továbbra is hallható. : /
A szerelőm most azt szeretné, hogy a hátsó híd szilentjeit is cseréljük ki, de már nem nagyon bízok benne, hogy megoldódna a probléma.
Ötlet, tapasztalat, hogy mi lehet a gond?


hát igen kb az marad már csak, amit írtál. amúgy diffi szilentet mondtam volna...

YELLOW Elküldve: 2014-07-10 17:46 Kipufogo füst!

hophop írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
hophop írta: sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.
bmw 320d 2004/11
Amikor gyorsítok egy kicsit miért jön ki egy fekete füstfelhő?
ha csak szolidan nyomom akkor nincs semmi.
Előre is KÖSZÖNÖM a segítségeteket!!!


ha sokat jársz kis fordulaton, városban, akkor "betapad" a rendszerben. aztán ha nyomsz egy kövéret szépen kijön a korom. ez normális, de nem célszerű, mindig alacsony fordulaton járni vele. néha meg kell hajtani, főleg hosszabb távokon. pl mész autópályán, akkor 130-nál nem 6.-ban mész, hanem 5.-ben mondjuk egy 10 km-t. esetéleg 4.-ben, hagy pörögjön 3000 környékén. aztán kinyomja magából. ezt benyásoknál is lehet csinálni, igaz nem a korom miatt. nyílván ott magasabb fordulatról beszélünk.


Ennek mi a haszna benzineseknél?
Hogy úgymond "ne fáradjon el" a motor?

Mi van azokkal, akik évente 2-3x mennek autópályán, akkor is csak belföldön... szívás?!


jó ha nem lustul el az autó. most nem az autópálya a lényeg. mehetsz sima úton is, csak 90-nél fogod oszt 3.-ban mész egy darabig. a lényeg a magasabb fordulat, hogy átégjen a rendszer tisztuljon.


90-nél én szegénykét 6-osban szoktam egyenletes sebességnél tartani De majd kicsit megpörgetem időnként!
Persze ilyenkor más a cél (nincs hova rohanni, akkor üzemanyag minimalizálás folyik).


Sziasztok!
Meghajtottam mint az állat kihuzattam mind egyes sebességben(6-ig)de ez még mindíg füstöl!
Azt mondják ,hogy vagy a turbó ,vagy a porlasztócsúcsok lehetnek a hibásak. Szerintetek?
Holnap elviszem BMW szervízbe (Schneider Kaposvár). Vélemény esetleg?


az, hogy minden egyes fokozatban kihúzatatd, az még nem meghajtás, de állat...
menj 90-nel 10 km-t 4-ben, esetleg 5dikkben, nem tudom a dízelnél, hogy vannak a fordulati dolgok, de olyan fokozatban kellene, ami 2500 felett legyen, de inkább 3000. kell a hosszabb táv, mert másképp nem ég át a rendszer. nem nyomja ki.

(anno keresztfater motorját vittük szervízbe. ő is dízeles, ezért nyugodt tempóval jár mindennel. valahogy enm úgy ment a moci, ahogy keleltt volna. talán madarasra, vagy kisújszállásra vittük egy sráchoz, mint egy őrült tudós úgy nézett ki kerek szemüveg, hosszú ritka zsíros haj, de kente vágta, biztos aki motorozik tudja kiről van szó és arrafelé lakik. 3-4 percig szinte full gázon egyhelyben húzta neki, ugye néha visszaengedte a gázt, majd újra fel. a kipufból még madártoll is jött ki. utána meg ment mint a kisangyal. mi meg már azt hittük a befecskendetző rendszerrel van valami. mondjuk volt ez már vagy 15 éve is)

YELLOW Elküldve: 2014-07-10 17:37 Motorolaj

MattM325 írta:
YELLOW írta:
jlaci74 írta:
Dagadtmokus írta:
gfeco írta:
Dagadtmokus írta: Meg tudná valaki mondani hány liter motorolaj kell a BMW 3 e46 316i-be?


4 liter


Köszönöm.


Pontosan 4,25 l


N40, N42, stb igen, de M43-ba 4 liter kell


M43B16-ba és a B19TU-ba 4 liter igen, de a M43B19-be 4.25L.


oszt nekem 4.25 kell, mégis csak 4-et rakok, teljesen jól el van, így is a max jelzésnél van. biztos nagy az olajsár a teknyőben
jó hát had ne én találjam már ki milyen motorkódú neki benne... meg szerintem az M43B19 az 18i-kbe ment. a TUB19 meg az 16i-be is. és mivel 16i-t írt így valószínű a 4 liter kőőő

YELLOW Elküldve: 2014-07-09 22:01 Motorolaj

jlaci74 írta:
Dagadtmokus írta:
gfeco írta:
Dagadtmokus írta: Meg tudná valaki mondani hány liter motorolaj kell a BMW 3 e46 316i-be?


4 liter


Köszönöm.


Pontosan 4,25 l


N40, N42, stb igen, de M43-ba 4 liter kell

YELLOW Elküldve: 2014-07-09 22:00 Futómû és hibái

Zoli200 írta:
YELLOW írta:
Totyasrac írta:
YELLOW írta:
értelek. hát próbálj meg egy új rugót, gyárit szerezni, mármint ami gyári futóműhöz való. de a gumibak még mindig olcsóbb. nyílván ha valóban el van fáradva a rugó, akkor jobb cserélni.



Na látod - a bak, mint mondtam, szerintem tákolás (azért dobhatnál egy cikkszámot, megnézem az mi), na és akkor visszakanyarodtunk a kérdéseimhez: milyen rugót lőjek bele?

Csak a gyári? Abból csak új vagy bontott? Schmiedmann-féle? Bárdi/Láng/Unix/InterCars ami van gyári minőség? Erősített vagy sima?
Pont az enyémhez való vagy bontottból egy nehezebbé/erősebbé ha van?


fejből nem tudok cikkszámot, de lett már párszor leírva itt a gumibak.
rugóból lehet célszerű az erősített. a gyári amit szalonból veszel azlért nem jó, mert még mindig törnek. erről is volt már szó, de egy bármilyen márka jó lehet. vissza kell olvasgatni, mert sajna én sem emléékszek rá pontosan.


Szia,nézz itt körül A link neve
Elvileg itt a neked való bak! A link neve


nem ez a bak kell... hanem a rugó alá ha jól emlékszem a lengőkarba.

YELLOW Elküldve: 2014-07-09 21:26 Futómû és hibái

Totyasrac írta:
YELLOW írta:
értelek. hát próbálj meg egy új rugót, gyárit szerezni, mármint ami gyári futóműhöz való. de a gumibak még mindig olcsóbb. nyílván ha valóban el van fáradva a rugó, akkor jobb cserélni.



Na látod - a bak, mint mondtam, szerintem tákolás (azért dobhatnál egy cikkszámot, megnézem az mi), na és akkor visszakanyarodtunk a kérdéseimhez: milyen rugót lőjek bele?

Csak a gyári? Abból csak új vagy bontott? Schmiedmann-féle? Bárdi/Láng/Unix/InterCars ami van gyári minőség? Erősített vagy sima?
Pont az enyémhez való vagy bontottból egy nehezebbé/erősebbé ha van?


fejből nem tudok cikkszámot, de lett már párszor leírva itt a gumibak.
rugóból lehet célszerű az erősített. a gyári amit szalonból veszel azlért nem jó, mert még mindig törnek. erről is volt már szó, de egy bármilyen márka jó lehet. vissza kell olvasgatni, mert sajna én sem emléékszek rá pontosan.

YELLOW Elküldve: 2014-07-09 17:34 Futómû és hibái

Totyasrac írta:
YELLOW írta:
szerintem mutass egy képet. amúgy a gumibak az gyári, van cikkszáma is


Tessék... Látványosan ül - mintha jól meg lenne rakva, pedig üres.


beraktad hátra a motrot? tiszta skoda 120L

értelek. hát próbálj meg egy új rugót, gyárit szerezni, mármint ami gyári futóműhöz való. de a gumibak még mindig olcsóbb. nyílván ha valóban el van fáradva a rugó, akkor jobb cserélni.

YELLOW Elküldve: 2014-07-09 15:11 Futómû és hibái

Totyasrac írta:
YELLOW írta:
van a rugó alá való gumibak, ami megemel vagy 2 centit. de állítólag a kombik így állnak. valóban a rugók elfáradhatnak. de inkább sok takony tuning rugó képes ilyenre.
eleve a kerékjárati ívek is csalókák, ami miatt úgy tűnik a fara jobban ül.
de célszerű mérd meg az emelő bakoknál elől és hátul, aztán kiderül valóban ül-e a fara.


1. Tényleg ül, nem kicsit (emiatt is dőlnek befelé 1.5°-ot a hátsó kerekek), látszik is a kerékjárati íveken, nem milliméterben mérhető az eltérés, laikusoknak is feltűnik. Ezért mentem el futóműveshez.
2. Nem tuning, hanem belevaló E46 Touring hátsó rugók vannak benne.
3. Nem akarok tákoltatni, a gumibak használatát meghagyom a terepjárósoknak hogy az alváz és bódé közé betehessék... A megfelelő rugóra vadászom


szerintem mutass egy képet. amúgy a gumibak az gyári, van cikkszáma is

YELLOW Elküldve: 2014-07-09 14:43 Futómû és hibái

Totyasrac írta: Sziasztok - E46 kombik hátuljáról pár szó: amennyire nézem, legalább felének "ül" a segge (mintha 2 zsák cementet hordana), és a hátsó kerekek kissé befelé dőlnek, az enyém is ilyen.
Most már bosszantott annyira, hogy megnézettem futóművessel; 1.5° a dőlés, szerkezetileg rendben van. A lengéscsillapítókat én cseréltettem elől-hátul (Bilstein), a hátsó rugóm pedig Kayaba KYB RX6201 - elvileg belevaló, nem törött... És minthogy már nem gyári, elvileg nem is kellett volna elfáradnia, Kayaba nem csinál túl rossz dolgokat.

Szerintetek mi lenne a jó út? Mindenképp cserélem a hátsó rugókat, de jó lenne előbb megvenni a tutit, és nem szétszedett állapotban foglalni valahol a csápost amíg bontóba meg Bárdiba szaladgálok a mintával... Szóval előre tájékozódnék, amennyire lehet.

Van erről valami tapasztalat? Tényleg elfárad, összeül a rugó?
- Érdemes "erősített" újat belevenni? Milyet? Schmiedmann-tól, vagy Kayaba, Sachs, valami mást?
- Esetleg bontottból erősebbet (mondjuk egy 30xd kombiét)?
- más mi okozhatná ezt, rugótányér mondjuk vagy valami más?

Előre is köszi, ha valakinek építő jellegű ötlete van


van a rugó alá való gumibak, ami megemel vagy 2 centit. de állítólag a kombik így állnak. valóban a rugók elfáradhatnak. de inkább sok takony tuning rugó képes ilyenre.
eleve a kerékjárati ívek is csalókák, ami miatt úgy tűnik a fara jobban ül.
de célszerű mérd meg az emelő bakoknál elől és hátul, aztán kiderül valóban ül-e a fara.

YELLOW Elküldve: 2014-07-08 21:52 Radio navi csereje nagy kepernyösre

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Tubus20 írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy 320i 2004-es évjáratú gépállatot, cd rádió van benne és manuál klíma át szeretném alakítani digit klímára és gyári 2 dines navira. Az lenne a kérdésem hogy mennyire lehet ezeket átalakítani és mi minden szükséges hozzá a navin és a digi klíma panelen kívül?

Köszi!


az egész klíma boxot cserélni kell, poweren volt most hoirdetve egy. stóval az egész műsterfalat is szét kell bombázni. meg biztos kell még pár dolog. a vezérlő csere kevés.


Már miért kellene szétbombázni mindent és klímaboxot cserélni?


gondolom nem véletlen van külön automata klímához való csappanytús box. azt meg gondolom rostélyon keresztül nem tudod cserélni. csak ki kell venni a műszerfalat.
gondolom az automata vezérlőt be lehet tenni, csak épp automata módban nem fog műkodni. az egy dolog, hogy digitális lesz a kijelzés, meg a klíma elindul vele, de ennyi. mondjuk én ezt nem tudom. de ha rosszul tudok vaélamit, akkor a felesleges és kötözködő visszakérdezés helyett, inkább le kellene írni, hogy akkor mit kell kivenni, vagy mi kell hozzá. legalább tanulhatnék valamit, és a kérdező is megkapná a választ.