Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-06-15 22:09 Heeelp...!

toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Problémám a következő!

Hogy lehetne azt kiiktatni,hogy mnikor a gyujtát ráadom akkor automatán ne induljon el a klímám? vagyis értetik biztos mire gondolok.. unom hogy beinditom aztán kapcsolni kell kifelé mert éppen nem kell meg amugyis.. Válaszotokat előre is köszönöm!


kettő lehetőség van.
vagy mielőtt leállítod az autód, kikapcsolod. persze ez csak akkor jó, ha a diaggal úgy lett beállítva, hogy mindig az utoljára hazsnált beállítással induljon.
vagy beállítod, beállíttatod diaggal, hogy leállíás előtti állapottól függetlenül ne induljon be.


Hiába kikapcsolom leállítás előtt, mikor újra beinditoma kocsit elindul automatán és kezd bosszantani


lehet van olyan lehetőség is, akkor hogy induljon. a máésik, hogy sose, és a harmadik, hogy az utolsó állapot szerint. ha jól emlékszem ez CKM-es (Car Key Memory) beállítás, tehát kulcshoz állítható. még nem állítottam ilyet így pontosabbat nem tudok.


Köszönöm legalább ennyivel előrébb vagyok ! rájövök hogy kell kikapcsolni mert bosszant már néha eléggé


de csak diaggal lehet, ha ahhoz a kulcshoz az van beállítva, hogy mindig kapcsoljon be. ha van pótkulcs, akkor ki kell próbálni azzal.

YELLOW Elküldve: 2014-06-15 22:02 Heeelp...!

toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Problémám a következő!

Hogy lehetne azt kiiktatni,hogy mnikor a gyujtát ráadom akkor automatán ne induljon el a klímám? vagyis értetik biztos mire gondolok.. unom hogy beinditom aztán kapcsolni kell kifelé mert éppen nem kell meg amugyis.. Válaszotokat előre is köszönöm!


kettő lehetőség van.
vagy mielőtt leállítod az autód, kikapcsolod. persze ez csak akkor jó, ha a diaggal úgy lett beállítva, hogy mindig az utoljára hazsnált beállítással induljon.
vagy beállítod, beállíttatod diaggal, hogy leállíás előtti állapottól függetlenül ne induljon be.


Hiába kikapcsolom leállítás előtt, mikor újra beinditoma kocsit elindul automatán és kezd bosszantani


lehet van olyan lehetőség is, akkor hogy induljon. a máésik, hogy sose, és a harmadik, hogy az utolsó állapot szerint. ha jól emlékszem ez CKM-es (Car Key Memory) beállítás, tehát kulcshoz állítható. még nem állítottam ilyet így pontosabbat nem tudok.

YELLOW Elküldve: 2014-06-15 21:44 Heeelp...!

toki24 írta: Sziasztok!

Problémám a következő!

Hogy lehetne azt kiiktatni,hogy mnikor a gyujtát ráadom akkor automatán ne induljon el a klímám? vagyis értetik biztos mire gondolok.. unom hogy beinditom aztán kapcsolni kell kifelé mert éppen nem kell meg amugyis.. Válaszotokat előre is köszönöm!


kettő lehetőség van.
vagy mielőtt leállítod az autód, kikapcsolod. persze ez csak akkor jó, ha a diaggal úgy lett beállítva, hogy mindig az utoljára hazsnált beállítással induljon.
vagy beállítod, beállíttatod diaggal, hogy leállíás előtti állapottól függetlenül ne induljon be.

YELLOW Elküldve: 2014-06-15 21:10 Motorolaj

Padre323i írta:
YELLOW írta:

akkó az enyém kivétel igaz nekem csak harmad akkora a moci
szerintem meg sok még ha alapból bele is megy vagy 7 liter olaj, azért oké a gyár aszondja sok márkánál, hogy 1000km/1L ok. hát bartososan mondva az "anyjuk picsáját". nem 30 éves ikarus buszok ezek...


Persze,a legjobb az lenne ha semmi sem fogyna,de hát tudjuk hogy az "újabb" motorok már sajnos ilyenek.Már az M54 is ilyen volt.



oké 10ezer/1L rendben. V8 amúgy is szereti az olajat, régebben is.
de pl az enyém, 12ezer alatt kb 1decit eszik meg. jó autópályán kb 1000km-t megy ez idő alatt azt is szabályoknak megfelelően, néha azért 200 környékére be van kergetve, de van város bőven.
M54 oké az valóban szereti az olajat.
nekem sosem lesz valószínű ekkora motorú autóm, de én aggódnék, ha ennyit megenne.

YELLOW Elküldve: 2014-06-15 21:02 Motorolaj

Padre323i írta:
Sword írta: Sziasztok! Van egy 645ci-m kb 1 éve 198e km-rel. Kétszer cseréltem motorolajt 10e km után. Mindkétszer Castrol Edge 5w-30 lett beleöntve. Castrol mintaboltból vettem az olajat.
A kocsi 10e km után kb 2.5-3 liter olajt eszik meg.
Ez még belefér? Vagy vitessem el megnézetni? Egyébként a kocsi hibátlanul működik, nem füstöl, nem csörög.....
Válaszotokat előre is köszönöm!


Mindegyik N-es motor szereti az olajat,ez a 2-3 l/10000km még nem vészes.Tartsd meg szokásod,10000-ként cseréld az olajat,amit leírtál,az tökéletes.



akkó az enyém kivétel igaz nekem csak harmad akkora a moci
szerintem meg sok még ha alapból bele is megy vagy 7 liter olaj, azért oké a gyár aszondja sok márkánál, hogy 1000km/1L ok. hát bartososan mondva az "anyjuk picsáját". nem 30 éves ikarus buszok ezek...

YELLOW Elküldve: 2014-06-15 19:55 Megvegyem? Vegyek ilyet?

ZoleeSRB írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
klins írta: Sziasztok!

Megint lenne pár hülye kérdésem ...

FL előttit vagy FL utáni típust ajánlanátok e46 318i csak is benzin !!!Mert azt olvastam, hogy a facelift utáni jóval "nyűgösebb" mint az elődje ... viszont a teljesítménye csábítóbb

Továbbá ebben nincs kettőstömegű lendkerék ugye ???

Előre is köszönöm a kielégítő válaszokat



Olyan hogy E46 FL utáni nem létezik...
Van FL meg FL előtti.
Nincs kettőstömegű.
Én FL 318i venném.



hát a realoem is kettőstömegűt ír. én úgy tudom az van benne. FL előttiben viszont nincs, ha jól tudom.


akkor bocs,azt hittem benzinesben egytömegű van!


sajnos én sem értem minek kellett bele, valószínű minél komfortosabbá akarták tenni a dolgot. de újabban, már szinte minden benzinesben az van, amiket 2-3 éve gyártanak. talán nagyon kis motorosban, és kisebb márkáknál nem használják a kettőst.

YELLOW Elküldve: 2014-06-15 19:52 Vezérműlánc

szotakdavid írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
gfeco írta: Sziasztok
Megtudná valaki mondani hogy egy 316i M43 motoban milyen időközönként kell vezermüláncot cserélni?290e van a kocsiban.
Köszönöm


amíg nincs hangja felesleges... de sokat elmegy. ismét havert tudom felhozni 20i motor, ~700ezer km és gyári lánc van benne.


m43 és m52 nem egyforma azért!


nyílván, de nem hiszem, hogy még cserélni kellene. te vagy a nagy mester mond hát meg, de én mindig azt hallom, hogy "örök élet" lánc van benne. tehét 400-500ezret elmennek. az, hogy van oylan újabb motor amiben, 20 ezer után elszakad egy dolog. ez megeshet bármivel, egy új szíjjal is. a szíjjas hajtásúak elmennek 100ezret, akkor a lánc csak jobb. a legjobban a csörgés jelez a végre. szerintem.


m43-ban elöbb szokott csörögni mint m52-be


ezért írtam, hogy amíg nincs hangja, addig nem nagyon kell vele foglalkozni...

YELLOW Elküldve: 2014-06-15 19:19 Vezérműlánc

szotakdavid írta:
YELLOW írta:
gfeco írta: Sziasztok
Megtudná valaki mondani hogy egy 316i M43 motoban milyen időközönként kell vezermüláncot cserélni?290e van a kocsiban.
Köszönöm


amíg nincs hangja felesleges... de sokat elmegy. ismét havert tudom felhozni 20i motor, ~700ezer km és gyári lánc van benne.


m43 és m52 nem egyforma azért!


nyílván, de nem hiszem, hogy még cserélni kellene. te vagy a nagy mester mond hát meg, de én mindig azt hallom, hogy "örök élet" lánc van benne. tehét 400-500ezret elmennek. az, hogy van oylan újabb motor amiben, 20 ezer után elszakad egy dolog. ez megeshet bármivel, egy új szíjjal is. a szíjjas hajtásúak elmennek 100ezret, akkor a lánc csak jobb. a legjobban a csörgés jelez a végre. szerintem.

YELLOW Elküldve: 2014-06-15 19:16 Megvegyem? Vegyek ilyet?

ZoleeSRB írta:
klins írta: Sziasztok!

Megint lenne pár hülye kérdésem ...

FL előttit vagy FL utáni típust ajánlanátok e46 318i csak is benzin !!!Mert azt olvastam, hogy a facelift utáni jóval "nyűgösebb" mint az elődje ... viszont a teljesítménye csábítóbb

Továbbá ebben nincs kettőstömegű lendkerék ugye ???

Előre is köszönöm a kielégítő válaszokat



Olyan hogy E46 FL utáni nem létezik...
Van FL meg FL előtti.
Nincs kettőstömegű.
Én FL 318i venném.



hát a realoem is kettőstömegűt ír. én úgy tudom az van benne. FL előttiben viszont nincs, ha jól tudom.

YELLOW Elküldve: 2014-06-15 19:15 Mi lehet a baj?

jgbobo írta: Halihó!

Ismét fordulnék hozzátok egy kis segítségért.
Főként az tudna nekem segíteni akinek benzines E46-os 316i-s bömbije van pl YELLOW.
A probléma amiért elkezdtem aggódni, hogy kollégám felhívta a figyelmem arra, hogy amikor megjárattuk kicsit a motorját 3-4 ezer környékén kb. akkor hallatszik kattogás a kipufogóból, olyan fémes hang ami kattan. Mint amikor a Ladáknak utánagyújtás van vagy amikor egy izomautónak láng és robbanás jön a kipufogóból. Na ugyan ez, csak nekem láng és füst nélkül. Decemberben vettem az autót ez azóta van ez a jelenség, én nem tulajdonítottam/tulajdonítok nagy jelentőséget, de nagyon szeretem a bömöst és ha ez baj lehet akkor kérdés, hogy mi lehet és mi a megoldás?
Holnap tudok feltölteni videót róla ha így esetleg nem egyértelmű, múltkor YELLOW-al ilyen módon kommunikáltunk. Most csak ilyet sikerült mert épp dolgozok. Hallani, hogy 19-23 között van a hang. Nyugtassatok meg, hogy ez normális.

Videó: Youtube

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv. Gabi



szerintem nem normális ez a hang. kipuff nincs kilyukadva valahol?
az első videón, elég puffogós az alapjérat is, amiből arra következtetek, hogy az egyik hengerben, mintha ki-ki maradna a robbanás. nincs hibajelzés a műszerfalon? diag?
de akár okozhatja rossz üzemanyag is. ha nincs sok az autóban, járatsd ki, aztán tankolj bele 100-ast OMV-n mondjuk. aztán nézd meg, egy 100km után mi lesz. közben ha úgy van meg is lehet járatni.
mivel oylan motorod van, amire a legjobban jelelmző a lánc ugrás, akár az is lehet, hogy ugrott egyet. viszont ehehz képest a második videó végén elég szép az alapjárat.

YELLOW Elküldve: 2014-06-15 19:06 Vezérműlánc

gfeco írta: Sziasztok
Megtudná valaki mondani hogy egy 316i M43 motoban milyen időközönként kell vezermüláncot cserélni?290e van a kocsiban.
Köszönöm


amíg nincs hangja felesleges... de sokat elmegy. ismét havert tudom felhozni 20i motor, ~700ezer km és gyári lánc van benne.

YELLOW Elküldve: 2014-06-15 05:08 Olajzabálás

m87z írta: Sziasztok!

Találkozott már valaki olyan problémával (E46 N46os motor) hogy kb. 600km megtétele után elfogyott a motorból az olaj? Fele autópályázás másik fele sokszor előzgetős visszakapcsolós pörgetős szakasz. Körülbelül 1 liter olajat kell utána tölteni.


ott valami nem kerek. havernak fel kellett újítani az egész hengerfejet. pontosan nem tudom mit csináltak rajta, mert a srác nem ért hozzá, csak nagyjából mondta el. pedig valós 80ezer km volt az autóban.
meg kell nézni szimeringeknél nyomja-e az olajat, vagy valahol máshol. de ilyen fogyasztásnál kékes kipufogó füstnek kellene lennie.

YELLOW Elküldve: 2014-06-14 21:39 Klíma automatika hiba

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Nincs ilyen hang, meg nem is mérek rajta soha semmit!
Ezért lennék kíváncsi, hogy az a két ér hova megy hogy visszakeressem...

Ammm... meg ha 12v-ról adok rá feszkót a csapra akkor az működteti majd vagy tönkre teszi?!
Valaki nem tudná megmérni neki mit ad ki rá?!
Azt nagyon megköszönném!


biztos egy relén keresztül kapcsol, legalábbis számomra úgy lenne értelme.
nézd meg a 28, 62, 63-as biztiket. ha valamelyik nem jó, akkor meg van a bibi.


Már végigmértem az összeset mindegyik jó!
Már csak arra tudok gondolni, hogy benne van e egyáltalán nem e úgy vettem, hogy nem is volt benne a bizti!
Ugye eddig nem nézegettem mert nem kellett a klíma!
Megnézem, hogy ezek a biztik benne vannak e!


annyit kellene még megnézni, ha meg van az összes bizti, hogy kiveszed ezt a 3-at amit fentebb írtam (megjegyezve melyik hol volt), aztán a fűtéscsapról leszeded a csatit rövidre zárod az érinkezőket, mármint a csatiban, ami a fűtéscsapra megy. aztán a 3 bizti helyén szakadásvizsgálatban mérj. ha valahol nem sípol ki, akkor szakadás van valahol. (ha van közben relé, akkor ott, azzal is lehet baj, de ezt nem tudom fejből). ja sokáig ne sípoltasd.
de akár rá is márhetsz a végén, de ezt már megtetted és nem mértél semmit. ha jók a biztik, akkor nem zárlat van, hanem szakadás. na most jó sokat pofáztam feleslegesen. na mind1.



Köszönöm szépen mindenki segítségét!
Jelentem meg van a hiba!! Részben az én balfaszságom meg a fasza olaszból hozott autó együttese!
Nem volt benne a bizti!! A 62-es hiányzott!
Hogy hogy siklottam át felette nem tudom...
De végre megvan! )
Most már fúj mindenütt minden állásba hideget!
Még egyszer köszönöm a segítségeket!


YELLOW Elküldve: 2014-06-14 21:26 Klíma automatika hiba

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Nincs ilyen hang, meg nem is mérek rajta soha semmit!
Ezért lennék kíváncsi, hogy az a két ér hova megy hogy visszakeressem...

Ammm... meg ha 12v-ról adok rá feszkót a csapra akkor az működteti majd vagy tönkre teszi?!
Valaki nem tudná megmérni neki mit ad ki rá?!
Azt nagyon megköszönném!


biztos egy relén keresztül kapcsol, legalábbis számomra úgy lenne értelme.
nézd meg a 28, 62, 63-as biztiket. ha valamelyik nem jó, akkor meg van a bibi.


Már végigmértem az összeset mindegyik jó!
Már csak arra tudok gondolni, hogy benne van e egyáltalán nem e úgy vettem, hogy nem is volt benne a bizti!
Ugye eddig nem nézegettem mert nem kellett a klíma!
Megnézem, hogy ezek a biztik benne vannak e!


annyit kellene még megnézni, ha meg van az összes bizti, hogy kiveszed ezt a 3-at amit fentebb írtam (megjegyezve melyik hol volt), aztán a fűtéscsapról leszeded a csatit rövidre zárod az érinkezőket, mármint a csatiban, ami a fűtéscsapra megy. aztán a 3 bizti helyén szakadásvizsgálatban mérj. ha valahol nem sípol ki, akkor szakadás van valahol. (ha van közben relé, akkor ott, azzal is lehet baj, de ezt nem tudom fejből). ja sokáig ne sípoltasd.
de akár rá is márhetsz a végén, de ezt már megtetted és nem mértél semmit. ha jók a biztik, akkor nem zárlat van, hanem szakadás. na most jó sokat pofáztam feleslegesen. na mind1.

YELLOW Elküldve: 2014-06-14 21:01 Klíma automatika hiba

Pitykoo írta:
Nincs ilyen hang, meg nem is mérek rajta soha semmit!
Ezért lennék kíváncsi, hogy az a két ér hova megy hogy visszakeressem...

Ammm... meg ha 12v-ról adok rá feszkót a csapra akkor az működteti majd vagy tönkre teszi?!
Valaki nem tudná megmérni neki mit ad ki rá?!
Azt nagyon megköszönném!


biztos egy relén keresztül kapcsol, legalábbis számomra úgy lenne értelme.
nézd meg a 28, 62, 63-as biztiket. ha valamelyik nem jó, akkor meg van a bibi.