« előző123következő »

státusz e46-316i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2007. augusztus 22. szerda, 18:05


Beszéltem a szervízzel, és kaptam is holnapra idõpontot, beépítik az átugrásgátlót....
Azért ez nagyon ciki szerintem!!!! Sokkal kisebb autógyárak visszahívási kampányban megoldják az ilyen elba...sokat a gyár költségére, míg a BMW az ügyféllel fizetteti ki a baki korrekciót, és még csak ki sem értesíti a jóhiszemû autótulajdonost (itthoni eladású kocsi) remélve hogy nem esik csorba a BMW NÉVEN !!! Ha mondjuk nincs ez a fórum és az ember nem szerez tudomást az ilyen dajokról mások tapasztalatából merítve akkor mi van, használjuk míg össze nem borul úgy 100ezer környékén !!?? Na ez a ciki sztem...
Remélem ezzel megoldódik a probléma, és utána nyugodtan tudom használni a kocsit, mert most nem sok bizalmam van benne. Egyébbként mennyi idõ kb míg ezt beépítik, mit bontanak hozzá, és mennyibe kerül, valaki mondja meg mire számíthatok, PLEASE :

státusz e46-316i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2007. augusztus 22. szerda, 15:28


Tib írta: Azt nézesd meg, hogy van-e beépítve láncvezetõ, vagy ha magyarországi, akkor kérdezd meg a szervízet, ott elvileg nyilván van tartva, mert ha nincs beépítve, akkor hajlamos átugrani, ezért a szervízek javasolják ennek a beépítését.

Köszönöm a tippet!! Az autó magyarországi (2003/2), úgy-hogy akkor elvileg motor és alv.szám alapján megtudják nekem mondani hogy van-e benne láncvezetõ? Azért egy ilyen márkánál elvárná az ember hogy ha ilyen gond lehet a kocsival akkor visszahívási kampányban kiértesítik az itthon vásárolt autók tulajait, és elvégzik térítésmentesen a korrekciót !
Eddig semmi jel nem utalt arra hogy rossz helyen állna a vezérlés, de most már egyre nyugtalanabb vagyok úgy-hogy mindenképpen telefonálok a szervízbe.....

státusz Tib

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2007. augusztus 22. szerda, 15:03


Azt nézesd meg, hogy van-e beépítve láncvezetõ, vagy ha magyarországi, akkor kérdezd meg a szervízet, ott elvileg nyilván van tartva, mert ha nincs beépítve, akkor hajlamos átugrani, ezért a szervízek javasolják ennek a beépítését.
Egyébként nem akarlak elkeseríteni, de az erõtlenség, az hogy összevissza jár a motor és az N40-es motorszám a behalós motor jellemzõi. Ezeket 2 év gar + 1 év szavatosságban méltányosságból kicserélik.
Egyébiránt az enyém is 316/2003/N40, de én már az új kicserélt 8000 km-t futott motorral vettem meg.

státusz e46-316i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2007. augusztus 22. szerda, 14:44


Tano írta: Lehet hogy behúzva mentek vele?

Hali !
Természetesen elõfordulhat, de az elõzõ gazdija aki ujjonnan vette esküdött hogy õ nem....., és akkor igazából a másik oldalnak is így kellett volna járnia, de az meg tökszép volt. Elszinezõdés nem látszik semmi, és szerencsére a pofa csere óta jól müxik, ennél nagyobb bajom ne legyen vele.....
Viszont ez a vezérmûlánc dolog igegesít amiket olvastam, pl. URIZOLI beszámolójában is..... Ez azért baromi ciki egy BMW-nél sztem !! Most akkor merjem "nyírni", vagy ne !!?? Azért ez gáz hogy ezen kell agyalni...

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2007. augusztus 22. szerda, 13:57


Lehet hogy behúzva mentek vele? Nincs elszinezõdve kívülrõl a féktárcsa belsõ peremes része, amiben benne van a kézifékpofa?

státusz e46-316i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2007. augusztus 22. szerda, 13:44


Oldboy írta: Üdv!
Nekem még a Wallis-ban mondta egy szerelõ, hogy a 105 lovast leváltó, elsõ 115 lovas szériával voltak gondok, amit aztán tovább fejlesztetek,
gyakorlatilag ennek az utódja van az E90-ben.
( Motor számot nem tudok mondani.
Ami az 1,6-ot illeti én nyolc hónapig bírtam a három éves autómat.
Szép volt, meg minden, de a mostani 11 éves a tuti. )
Remélem azért nem vettem el a kedvedet. Sokan kezdték 1,6-tal.
Oldboy!

Helló! Köszönöm a hozzászólást ! Nem vetted el a kedven, de remélem az autó sem fogja ! Majd meglátjuk meddig "bírjuk" egymással.... ha nem fog kellemetlen meglepetéseket okozni akkor azért adok idõt neki hogy megszerettesse magát velem csak ezeket a szelep, vezérlmûlánc stb.... hisztiket hagyja ki, és akkor jóban leszünk asszem...
Ha van másnak is tapasztalata, és ötlete, jó tanácsa azt továbbra is szívesen meghallagatnám, akár a már említett motorkódommal kapcsolatban is, akár csak álltalánosságban.
Ja, és még annyit hogy a kézifék pofákat már cserélnem kellett, az egyik oldalon nem volt fékhatás a kézifékre, szétszedés után csodálkozva néztem hogy 15000km után miért van szétrepedezve a ferodol !!??
Viszont pozitívum hogy gyorsan, egyszerûen cserélhetõ....

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2007. augusztus 22. szerda, 08:00


Üdv!
Nekem még a Wallis-ban mondta egy szerelõ, hogy a 105 lovast leváltó, elsõ 115 lovas szériával voltak gondok, amit aztán tovább fejlesztetek,
gyakorlatilag ennek az utódja van az E90-ben.
( Motor számot nem tudok mondani.
Ami az 1,6-ot illeti én nyolc hónapig bírtam a három éves autómat.
Szép volt, meg minden, de a mostani 11 éves a tuti. )
Remélem azért nem vettem el a kedvedet. Sokan kezdték 1,6-tal.
Oldboy!


státusz e46-316i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2007. augusztus 21. kedd, 21:09


Sziasztok !
Én kb két hete vagyok gazdija egy 2003-as 316i-nek. A fórumot immár negyedik napja olvasom, és egyre vegyesebb érzésekkel töltenek el a beszámolóitok,tapasztalataitok....
Ez az autó is a keletiblokknak szánt 1.6-os 85kw-os motorral szerelt verzió. A motor kódja N40B16AB. Több hozzászólásban is olvastam szelep, illetve vezérmûlánc hibáról. Ez minden 1.6-osra jellemzõ??? Mivel több féle motorkódu 1.6-os létezik, nem tudom mennyire parázzak tõle.
Nekem úgy tûnik ez a motor rendesen alultáplált üzemanyag bevitel terén, mert normál gázadáskor tétovázik inkább mint reagál, és reggel indítás után túl hamar éri el az üzemi hõfokot sztem. Arra gondolok hogy ez a benzin szegény keverék miatt lehet, ami pedig az EU4-es környezetvédelmi norma miatt van. Ez akár oka is lehet a szelepek idõ elõtti elhasználódásának (elégésének) is. Számomra elég idegesítõ a pótlevegõpumpa gyakori mûködése, és a hangja. Olyan hangot kölcsönöz a kocsinak, mintha kifújna valahol. Az autóban 15000km van garantáltan, és ez annyi is, mert ismerõstõl van aki ujjonan vette itthon.
Ha van olyan tippetek hogy mire vigyázzak vele, mire figyeljek oda azt megköszönném!! Fordulaton nem olyan gáz, de alul halott, nincs benne " M POWER " egy deka sem Az állandó magas tartományos üzemeltetés hosszabb távon nem nyírja ki túl korán, illetve nem ettõl lehetnek azok a vezérlés elugrásos bakik ? Amúgy nagyon raj az autó, kényelmes, gyönyörû, jól irányítható. Igazából a motor az egyetlen része amit eddig nem tudtam megszokni, megszeretni. Az ETK-t nézve erre a motorkódra nem hoz valvetronic-ot, másik1.6-osra meg igen, nincs az összes 4 hengeresben?? És a dupla vanoss-al mi a helyzet az van mindben vagy nincs?? Szóval röviden ennyi az elsõ benyomás róla. Akkor most mennyire megbízható az 1.6-os ( N40B16AB ) motor a tapasztalataitok, és egyébb infók alapján ??? Remélem nem löttem bakit vele....

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2006. július 12. szerda, 13:58


Hali!
Olaj ügyben lehet mazsolázni az "E39 klub" oldalon.
( Tippek Trükkök > Motorolajok )
Motorblokk tipusonként vannak az ajánlott olajok felsorolva.
( Ha "kibirsz pár napot" elõkotrom a gépkönyvemet és megnézhetem, hogy abba konkrétan mit irnak. )

státusz prlnd

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2006. július 12. szerda, 10:17


Üdv Mindenkinek,

Nemrég sikerült beszreznem egy 2001-es 316i-t, viszont sajna szervízkönyv és gépkönyv nélkül. Aktuális már az olaj és szûrõcsere és segítség kellene hogy gyárilag milyen fajta és milyen viszkozitású olajat írnak elõ könyvében. Hogy most milyen van benne azt nem tudom.

Esetleg valami cím ahol letölthetõ a gépkönyv??? :

elõre is kösz minden sgítséget

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2006. április 03. hétfő, 17:01


Köszi a tanácsot!
Gondolom a 4500-sa fordulattól fölfelé való "tartós" pörgetések miatt ajánlott.

státusz urizoli

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2006. április 03. hétfő, 14:33


Szia

nekem szereltek a motoromba lánc megugrás gátlót (kb 20e huf munkával), mindenképpen ajánlom (nekem is erõsen ajánlották).

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2006. április 02. vasárnap, 21:35


Hali!
Akkor végül is elmondhatjuk, lehet autókázni penge gumival is, csak benne van a "buliban", hogy ha a nagy "hajtásban" elnézi az ember az utat, eszébe juttatja a pénztárcáját a kátyú.( Vagyis ha sz.r az út nem kõ annyira nyomni wazze. )

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. április 01. szombat, 21:05


A gumikkal én is most játszottam egy sort, nem is volt olyan egyszerû. Van egy szett 17" /45-ös gumim és egy másik garnitúra ami 18" /35-ös. A 18-as elõször egy 39-esen volt fent, de az nagyon nem jött be, iszonyat volt belemenni egy kis gödörbe is. Aztán áttettem a 46-osra és ezen egészen máshogy vislekedik, én arra gondolok, hogy azért mert ugye sokkal könnyebb az egész autó. Szóval ezen teljesen elvislehetõ. Azt nem mondom, hogy nem rántom el néha a kormányt egy-egy kátyunál, de nincs olyan élményem mint az ötösben ugyenezeken a kerekeken ahol bizony sziszegtem rendesen, folyamatosan. Egyszóval a 46-oson a 18" szerintem elmegy.

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2006. április 01. szombat, 20:34


Üdvözlet a márkatársaknak!
316i-vel kapcsolatos üzemeltetési tapasztalatok érdekelnének azoktól,
akik hosszabb ideig "kergették" a típust. ( E46 )
Délután az autópályán próbálgattam a szerkezetet 180-185-ig ahogy "éppen lehetett". Konkrétan az érdekelne, a tapasztalat alapján, mi az a sebesség-fordulat amivel macerálni lehet a motort hosszabb távon. ( Széthajtom állapot elõtt "valamivel".) A gyakoribb olaj csere nem zavar, ha a motor egyébként tuti marad hosszú távon.
A másik kérdés, ha csicsáznám az autót, 17 col, peres gumi, futómûvileg mi a tapasztalat, meddig birja. ( Azt tudom, hogy ez erõsen a magyar utak függvénye. )
A választ elõre is köszi!!

« előző123következő »