Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. szeptember 03. hétfő, 00:36


Nem néztem még milyen a vezérlõm. Azt hiszem megvárom amíg meghcsináltatod a csippelést, és beszámolsz a tapasztalataidról

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2007. szeptember 02. vasárnap, 21:47

státusz e46-316i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2007. szeptember 02. vasárnap, 15:40


csiatt írta: A pár sorral feljebb feltett kérdésemre senki nem tudna részletesebb választ adni?

Én úgy tudom hogy az 1.6-os blokkokat csak a kelet európai országokba szállította a bmw, a német és egyébb 316-okban 1.8-as motor van.
Egyébbként a legegyszerûbben a BMW ETK-ban tudod beazonosítani a motorokat, és évjáratokat régiók szerint. Egyébbként van egy interaktívv bmw etk is, ott is betudod azonosítani õket. Itt a fórumban vhol meg találod a linket, most nem tudom hírtelen a címet, de ha gondolod megkeresem...

csiatt
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz csiatt

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 101

Elküldve: 2007. szeptember 02. vasárnap, 12:40


A pár sorral feljebb feltett kérdésemre senki nem tudna részletesebb választ adni?

státusz e46-316i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2007. szeptember 02. vasárnap, 09:03


Tiba írta: Enyém is 1.6 os 2002-es.
Kérdeztem egy csippes srácot és azt mondta, hogy a fogyasztás megnõ legalább 2 literrel, és a motor sem szereti annyira. Aztután megkérdeztem még egy srácot az meg pont az ellenkezõjét mondta. Kb 16 lóerõvel több lenne, és a fogyasztá is csökkene egy pár decivel, a motornak meg semmi baja nem lenne. Viszont érdekes, hogy neked a direktszûrõ ennyire bevált. eddig akiket megkérdeztem e témában az egyöntetû vélemény, hogy felejtsem el...
Fene sem tudja kinek lehet hinni

Én a saját tapasztalatom alapján csak ajánlani tudom a direktszûrõt
A légtömegmérõ külsõ átmérõje 70-es, oda közvetlen fellehet fogatni a szûrõt. Mi csináltunk hozzá egy frankó kis tartót, felesleges 48 ezerért megvenni a szettet hozzá....én vetem egy BMC szûrõt ( 70-es átmérõnél a legnagyobbat, ez elvileg 1.6 utánra való ) és késsz!
Nekem bevállt, a kipuffogón még alakítanom kell majd, mert hidegen és kis fordulaton nem szép a hang, de terhelésen egész jól szól
Valszeg a fémbetétes katalizátor, és a saválló rendszer miatt kicsit érces a hang, de a közép dob még bent van, lehet hogy azt is kicserélem vmi kissebb ellenállásúra....
A chippet én mindenképpen megakarom csinálni, csak még nem tudom milyen eszközzel lehet ( BDM, vmilyen Flasher, mert nem kiforrasztós a buli ) ha normális progi kerül bele akkor nem hogy ártani nem fog neki, de megfog könnyebbülni a motor, és végleg elmúlnak a kisgázos lyukak, vacillálások A tiédben milyen vezérlõ van, nézted már?

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2007. szeptember 02. vasárnap, 01:16


Enyém is 1.6 os 2002-es.
Kérdeztem egy csippes srácot és azt mondta, hogy a fogyasztás megnõ legalább 2 literrel, és a motor sem szereti annyira. Aztután megkérdeztem még egy srácot az meg pont az ellenkezõjét mondta. Kb 16 lóerõvel több lenne, és a fogyasztá is csökkene egy pár decivel, a motornak meg semmi baja nem lenne. Viszont érdekes, hogy neked a direktszûrõ ennyire bevált. eddig akiket megkérdeztem e témában az egyöntetû vélemény, hogy felejtsem el...
Fene sem tudja kinek lehet hinni

státusz Tib

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2007. szeptember 01. szombat, 19:22


Igazán nincsen mit, örülök, hogy segíthettem.


státusz e46-316i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2007. szeptember 01. szombat, 08:14


Sziasztok !
Olyan kérdésem lenne hogy próbálkozott-e valamelyikõtök chiptuningal 316-osnál? Az enyémen most van egy direktszûrõ, és egy sport dob, így valamivel javult az autózhatóság és a dinamika, de kívánna még a motor egy kis plusz üzemanyagot.... A direktszûrõ óta a pótlevegõpumpa szinte alig kapcsol be, és így az a zavaró hülye hang majdnem teljesen megszünt , és a városi közlekedésben tapasztalható torpanások, és lyukak is majdnem teljesen eltüntek
Az enyém egy 2003-as N40-es 1.6-os magyarországi, bosch dme 7-es vezérlõvel. Ha valaki már chippeltette, vagy van infója róla hogy milyen lehetõségek vannak ezzel kapcsolatban azt kérem ossza meg velem, mert sem BDM listában nincs a vezérlõ típus, sem egyéb OBDII remdszerû flasher-nél sem található ez a kocsi illetve vezérlõ

csiatt
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz csiatt

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 101

Elküldve: 2007. augusztus 27. hétfő, 14:11


Ja és akkor mi ez a keleti blokknak szánt N40B16AB-as blokk? ez nincs is a táblázatban.
Ezt nem értem

csiatt
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz csiatt

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 101

Elküldve: 2007. augusztus 27. hétfő, 14:07


Na pont ez a táblázat amit én is tudtam eddig. Na de akkor a neten mi az a rengeteg 2004-ben gyártott 316-os 1596ccm-el (ennyi user nem tévedhet)? Sõt a miénk is 2004-es és a forgalmiban most vettem észre, hogy csak 1596ccm van írva, holott biztosan 2004-es, 115Le-s a gép (szalon autó).

??

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2007. augusztus 27. hétfő, 08:37


csiatt írta: Lenne egy kérdésem. Olyan táblázat vagy link érdekelne, amiben benne van az e46-os 316-osok motorfajtája. Ugyanis a használtauto.hu most teljesen összekavart. Az érdekelne milyen 316-os blokkok voltak az e46-ban, és melyiket milyen piacra szánták. (dátum, ccm, Le, mely piacon)
köszi elõre is ha valaki tudna segíteni. Ja és ezek közül melyik a vezérlésproblémás, mert már abban is elbizonytalanodtam.

köszi elõre is
Nos, nem minden kérdésedre, de néhányra választ ad ez : http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_E46 .

csiatt
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz csiatt

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 101

Elküldve: 2007. augusztus 25. szombat, 14:39


Lenne egy kérdésem. Olyan táblázat vagy link érdekelne, amiben benne van az e46-os 316-osok motorfajtája. Ugyanis a használtauto.hu most teljesen összekavart. Az érdekelne milyen 316-os blokkok voltak az e46-ban, és melyiket milyen piacra szánták. (dátum, ccm, Le, mely piacon)
köszi elõre is ha valaki tudna segíteni. Ja és ezek közül melyik a vezérlésproblémás, mert már abban is elbizonytalanodtam.

köszi elõre is

státusz e46-316i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2007. augusztus 24. péntek, 08:19


Sziasztok! Tegnap voltam szervízben, és berakattam az "átugrásgátló"-t.
27000.-ft ba került a korrekció, és kb másfélóra alatt kész is volt. Azt mondták hogy most már nem kell aggódnom a motor miatt, innentõl nem lehet vele probléma. A szerelõ srác állítása szerint ezek a motorok egyébbként probléma mentesek, csak erre a "pluszra" volt szükség, és a szervizek betartására. Na-ja, majd kiderül mennyire
Mégegyszer köszönöm az értékes hozzászólásokat, remélem most már csupa probléma mentes hozzászólást fpgok csak írni .....

státusz e46-316i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2007. augusztus 22. szerda, 19:25


Tib írta: Alig kell bontani, és kb 15.000 HUF.

Értem, és nagyon köszönöm Tib a jótanácsot, sokat segítettél!!! Ha ezt beépíttetem akkor van még vmi amire figyelnem kell majd pluszban a kötelezõ dolgokon kívül, vagy innentõl megbízhatok már a kocsiban és használhatom nyugodtan aggodalmak nélkül, és használhatom a magasabb fordulatszámtartományban, ahol van ereje ?
Mégegyszer nagyon köszönöm az értékes infót !!

státusz Tib

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2007. augusztus 22. szerda, 19:00


Alig kell bontani, és kb 15.000 HUF.