státusz Little_Dave

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2006. szeptember 08. péntek, 20:54


Sejtettem, hogy nem megy simán. Hát akkor marad a hagyományos tuning. Ennyire nem szeretnék belemélyülni a barkácsolásba.
Egyébként utánanéztem és csalódva láttam, hogy se Ac-Schnitzer, se Hamann, se Hartge nem kínál motortuningot 318TD-hez, valószínû ez sem véletlen. De jó lenne tudni mi az oka... vagy csak nincs rá igény? ( ja, vettem volna egybõl 320d-t )

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. szeptember 08. péntek, 20:21


Little_Dave írta: Köszönöm a tippeket, de egyenlõre még gondolkodok.
Mi lenne ha egy régebbi 320d ( 136LE ) komplett elektronikáját vagy egy részét tennénk át a mostani helyére? Elvileg a két motor ugyanaz, a teljesítményt leszámítva. Ez járható út lehet? Õszintén szólva kicsit tartok a tuningtól, de a kisördög ott bújkál.


ezzel azért vigyázz...közel sem biztos, hogy simán fog menni. Van úgy, hogy két külsõre tök egyforma szenzor máshogy adja le az impulzusokat vagy ugyanannak az érzékelõnek a jeleit egy másik computer elérõen érzékeli, külünösen akkor ha van évjáratkülönbség.

A computerhez meg hozzá tartozó EWS-t és kulcsot is kell szerezned és cserélned mert máshogy nem mûködik ami azért nem két forint így együtt.

De a 320d-ben az adagoló is más nem? Az azért még fontos lehet....

státusz Little_Dave

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2006. szeptember 08. péntek, 19:17


Köszönöm a tippeket, de egyenlõre még gondolkodok.
Mi lenne ha egy régebbi 320d ( 136LE ) komplett elektronikáját vagy egy részét tennénk át a mostani helyére? Elvileg a két motor ugyanaz, a teljesítményt leszámítva. Ez járható út lehet? Õszintén szólva kicsit tartok a tuningtól, de a kisördög ott bújkál.

330d
autója adatai
Széria: 1
Típus: E88
Kivitel: Cabrio
Modell: 120d
Évjárat: 2008

státusz 330d

Törzsvendég

Elismertség: 3% (6 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2006. szeptember 08. péntek, 00:54


hali, nekem van egy nagyon profi, barátságos tuningolós haverom gyálon. minden kocsimat nála csináltam. 318d-m elég barátságos lett füstölés nélkül, és nem is kell parázni az élettartam miatt mert ha nem a maxot hozod ki belõle akkor igazság szerint inkább optimalizáltok... rengeteg tartalék van a motorokban, szemét gyárak visszatartják a teljesítményt és szép lassan csöpögtetik hogy valami innovációs újításra hivatkozva több bõrt húzhassanak le az emberekrõl.. példák, 318d 145 le, 330d-m 250 le 510 nm füst nélkül, passat 1.9 pdtdi 136 le bõl 210!!! padon mérve mondjuk a passat túlzás volt részemrõl ( füstölt, de 250 e km-nél tart hiba nélkül...) és a poén a fogyasztás is mindig csökkent és a zöldkártyát is megkapják mindig...

hivatkozzatok rám (tóth gábor) 06209819313 nagy rihárd gyál jókai út 60

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. szeptember 06. szerda, 14:24


Helló Little_Dave

Nekem nem 318d, hanem 320d-m van, de még a 136 lovas fajta, ami ha jól tudom a 318d motorjával majdnem egyezik, nem common rail.
Én nem chip átíratást csináltam, hanem tuning box van bekötve.

http://www.powertuning.hu

Azért favorizálam ez, mert ez kivehetõ, állítható, nem úgy mint az átprogramozás. Van még ezenkívül többféle box megoldás is, én emellet döntöttem, és eddig nem tapasztaltam problémát (2 hónap alatt). Gyorsulás jobb lett 80-120 között 1 másodperccel, érezhetõen rugalmassabb a bömbike.

státusz Little_Dave

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2006. szeptember 06. szerda, 07:36


Van esetleg valaki aki 318d motort tuningoltatott? Mi a tapasztalata?
Én is szeretném, de AC-Schnitzer nem csinál hozzá chipet sajnos.
Ötlet?