Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. október 31. péntek, 19:08


Kasas írta: Sziasztok!

2001-es E46 320d Touring BMW-m főtengely törést szenvedett. Tudomásom szerint ez nem gyakori probléma ennél az autónál.
A kérdésem az lenne hogy mi érné meg nekem jobban?
1. Vegyek egy komplett bontott motort(aminek nem tudom mi az ára)?
2. Újítsam fel a régit?

A szerelő szerint egy főtengelyre, egy teljes görgősorra és egy kuplung tárcsára van szükség ami így összesen 150-től akár 400 ezer Ft is lehet. Ez nem tudom mennyire reális..

A segítséget előre is köszi.

Üdv

Kas


Ennyiért már komplett fűzött motorblokkot kapsz. A többit meg át tudjátok pakolni a mostani motorról. Szerintem érdemes ezt a verziót is megfontolni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Kasas

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2014. október 31. péntek, 17:07


Sziasztok!

2001-es E46 320d Touring BMW-m főtengely törést szenvedett. Tudomásom szerint ez nem gyakori probléma ennél az autónál.
A kérdésem az lenne hogy mi érné meg nekem jobban?
1. Vegyek egy komplett bontott motort(aminek nem tudom mi az ára)?
2. Újítsam fel a régit?

A szerelő szerint egy főtengelyre, egy teljes görgősorra és egy kuplung tárcsára van szükség ami így összesen 150-től akár 400 ezer Ft is lehet. Ez nem tudom mennyire reális..

A segítséget előre is köszi.

Üdv

Kas

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2014. október 29. szerda, 21:21


gyurigyuri írta:
Levimester írta:
toki24 írta:
bmw320d4 írta:
toki24 írta: Hali

Most lesz vizpumpa csere a kocsin, és szeretném kérdezni hogy a kis 20D-be milyen fagyálló való illetve hány liter?!

értem ezalatt,hogy nyilván nem tescos zöld lötyit akarok hütöfoyladéknak hanem honnan lehet beszerkálni az eredetit ami bele való illetve na értitek..

köszi!


Gyári, -38 fokosra keverve.


Köszi! akkor -38 fok zsir, már csak az a kérdésem honnan lehet beszerványolni gyárit?! bmw-be menjek be vagy ?! meg hány liter kell 5,5 körül? köszi!


320d-be 7 liter kell


Nyilván az Original BMW fagyálló az igazi. Ez nem kérdés, de ha nincs kéznél, a Glykosam Alu is teljesen jó lehet. EZt a szerelőm mondta és ahogy már korábban is említettem gondos, pöpec és tanult szaki! Ez már foszfát és nitrát mentes.
A gyárit a BASF Chemicals gyártja. Az adatlap szerint ugyan olyan összetevőkből áll mindkettő. Persze nem ktséges hogy az Original BMW az a minőségibb.
Ja! És keveni nem érdemes. Kell venni 4 liter fagyállót + 4 liter ioncserélt vizet és ez -36 ~ -38 fokos keveréket ad. Marad a légtelenítés miatti esetleges utántöltésre is...



Köszönöm a válaszokat!!

gyurigyuri
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz gyurigyuri

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 59

Elküldve: 2014. október 29. szerda, 20:29


Levimester írta:
toki24 írta:
bmw320d4 írta:
toki24 írta: Hali

Most lesz vizpumpa csere a kocsin, és szeretném kérdezni hogy a kis 20D-be milyen fagyálló való illetve hány liter?!

értem ezalatt,hogy nyilván nem tescos zöld lötyit akarok hütöfoyladéknak hanem honnan lehet beszerkálni az eredetit ami bele való illetve na értitek..

köszi!


Gyári, -38 fokosra keverve.


Köszi! akkor -38 fok zsir, már csak az a kérdésem honnan lehet beszerványolni gyárit?! bmw-be menjek be vagy ?! meg hány liter kell 5,5 körül? köszi!


320d-be 7 liter kell


Nyilván az Original BMW fagyálló az igazi. Ez nem kérdés, de ha nincs kéznél, a Glykosam Alu is teljesen jó lehet. EZt a szerelőm mondta és ahogy már korábban is említettem gondos, pöpec és tanult szaki! Ez már foszfát és nitrát mentes.
A gyárit a BASF Chemicals gyártja. Az adatlap szerint ugyan olyan összetevőkből áll mindkettő. Persze nem ktséges hogy az Original BMW az a minőségibb.
Ja! És keveni nem érdemes. Kell venni 4 liter fagyállót + 4 liter ioncserélt vizet és ez -36 ~ -38 fokos keveréket ad. Marad a légtelenítés miatti esetleges utántöltésre is...



Levimester
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Levimester

Újonc

Elismertség: 19% (4 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2014. október 29. szerda, 17:21


toki24 írta:
bmw320d4 írta:
toki24 írta: Hali

Most lesz vizpumpa csere a kocsin, és szeretném kérdezni hogy a kis 20D-be milyen fagyálló való illetve hány liter?!

értem ezalatt,hogy nyilván nem tescos zöld lötyit akarok hütöfoyladéknak hanem honnan lehet beszerkálni az eredetit ami bele való illetve na értitek..

köszi!


Gyári, -38 fokosra keverve.


Köszi! akkor -38 fok zsir, már csak az a kérdésem honnan lehet beszerványolni gyárit?! bmw-be menjek be vagy ?! meg hány liter kell 5,5 körül? köszi!


320d-be 7 liter kell


toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2014. október 29. szerda, 12:17


bmw320d4 írta:
toki24 írta: Hali

Most lesz vizpumpa csere a kocsin, és szeretném kérdezni hogy a kis 20D-be milyen fagyálló való illetve hány liter?!

értem ezalatt,hogy nyilván nem tescos zöld lötyit akarok hütöfoyladéknak hanem honnan lehet beszerkálni az eredetit ami bele való illetve na értitek..

köszi!


Gyári, -38 fokosra keverve.


Köszi! akkor -38 fok zsir, már csak az a kérdésem honnan lehet beszerványolni gyárit?! bmw-be menjek be vagy ?! meg hány liter kell 5,5 körül? köszi!

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. október 29. szerda, 12:00


toki24 írta: Hali

Most lesz vizpumpa csere a kocsin, és szeretném kérdezni hogy a kis 20D-be milyen fagyálló való illetve hány liter?!

értem ezalatt,hogy nyilván nem tescos zöld lötyit akarok hütöfoyladéknak hanem honnan lehet beszerkálni az eredetit ami bele való illetve na értitek..

köszi!


Gyári, -38 fokosra keverve.


toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2014. október 29. szerda, 11:31


Hali

Most lesz vizpumpa csere a kocsin, és szeretném kérdezni hogy a kis 20D-be milyen fagyálló való illetve hány liter?!

értem ezalatt,hogy nyilván nem tescos zöld lötyit akarok hütöfoyladéknak hanem honnan lehet beszerkálni az eredetit ami bele való illetve na értitek..

köszi!

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. október 27. hétfő, 08:58


leroyclub írta:

Csattog. Olyan mintha egy forgo ventilatorhoz erintenel valamit. De nem folyamatosan csinalja es inkabb csak hidegen. En otthon nem igazan tudom leszedni oket. Fogalmam sincs hogy kellene. A hang egyertelmuen onnan hallatszik ahol ezek a forgo alkatreszek vannak.


Akkor vidd el szervizbe, mert egy görgő megszorulás is komoly költségeket okozhat, a többiről nem is beszélve.

leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. október 26. vasárnap, 21:48


laci320d írta:
b_imi írta:
leroyclub írta:
b_imi írta:
leroyclub írta: Valami nagyon csörög a motornál, főleg ha hideg az autó. Olyan mintha valamelyik görgő lenne. Megtudnátok mondani hogy melyik micsoda, illetve hogy melyik szokott be*arni? Beszámoztam őket. Ami láthatóan is mozog egy picit az az 1-es számú. Alapjáraton eléggé rezonál az egész autó. Motortartó és váltótartó csere után sokkal jobb lett, de szerintem egyáltalán nem kéne hogy remegjen. Szerintem ezzel van összefüggésben.
A főtengely ékszíjtárcsát tervezem cserélni mert arra gondoltam első sorban, de mi van ha nem (csak) az?!


1 - feszítő görgő 2080-as szíj
2 - szervó
3 - vezető görgő
4 - generátor
5 - klíma szivattyú
6 - klíma szíj feszítő
7 - főtengely szíjtárcsa
és még van a vízpumpa, amit nem fényképeztél le.



Köszönöm! És szerinted előfordulhat hogy a feszítő görgő csattog? Ha nem akkor vajon melyik? Hogy tudnám kiszűrni? Gondoltam arra is hogy leszedem a klímaszíjat. Ugysem kell nyárig és akkor legalább 2-t kitudok zárni?!


Mivel a főtengely szíjtárcsa gumi betétes, én nem venném le, mert így csak az egyik irányból kap terhelést.
Le kell venni mind a két szíjat és megnézni mi lóg.


Üdv ! Csattog vagy nyikorog? Mert szerintem a görgőd nem fog csattogni, honnan jön a hang próbáld pontosabban belőni. Illetve amit Imi szaktárs mond vedd le a szíjjakat


Csattog. Olyan mintha egy forgo ventilatorhoz erintenel valamit. De nem folyamatosan csinalja es inkabb csak hidegen. En otthon nem igazan tudom leszedni oket. Fogalmam sincs hogy kellene. A hang egyertelmuen onnan hallatszik ahol ezek a forgo alkatreszek vannak.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2014. október 26. vasárnap, 20:31


b_imi írta:
leroyclub írta:
b_imi írta:
leroyclub írta: Valami nagyon csörög a motornál, főleg ha hideg az autó. Olyan mintha valamelyik görgő lenne. Megtudnátok mondani hogy melyik micsoda, illetve hogy melyik szokott be*arni? Beszámoztam őket. Ami láthatóan is mozog egy picit az az 1-es számú. Alapjáraton eléggé rezonál az egész autó. Motortartó és váltótartó csere után sokkal jobb lett, de szerintem egyáltalán nem kéne hogy remegjen. Szerintem ezzel van összefüggésben.
A főtengely ékszíjtárcsát tervezem cserélni mert arra gondoltam első sorban, de mi van ha nem (csak) az?!


1 - feszítő görgő 2080-as szíj
2 - szervó
3 - vezető görgő
4 - generátor
5 - klíma szivattyú
6 - klíma szíj feszítő
7 - főtengely szíjtárcsa
és még van a vízpumpa, amit nem fényképeztél le.



Köszönöm! És szerinted előfordulhat hogy a feszítő görgő csattog? Ha nem akkor vajon melyik? Hogy tudnám kiszűrni? Gondoltam arra is hogy leszedem a klímaszíjat. Ugysem kell nyárig és akkor legalább 2-t kitudok zárni?!


Mivel a főtengely szíjtárcsa gumi betétes, én nem venném le, mert így csak az egyik irányból kap terhelést.
Le kell venni mind a két szíjat és megnézni mi lóg.


Üdv ! Csattog vagy nyikorog? Mert szerintem a görgőd nem fog csattogni, honnan jön a hang próbáld pontosabban belőni. Illetve amit Imi szaktárs mond vedd le a szíjjakat


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. október 26. vasárnap, 17:52


leroyclub írta:
b_imi írta:
leroyclub írta: Valami nagyon csörög a motornál, főleg ha hideg az autó. Olyan mintha valamelyik görgő lenne. Megtudnátok mondani hogy melyik micsoda, illetve hogy melyik szokott be*arni? Beszámoztam őket. Ami láthatóan is mozog egy picit az az 1-es számú. Alapjáraton eléggé rezonál az egész autó. Motortartó és váltótartó csere után sokkal jobb lett, de szerintem egyáltalán nem kéne hogy remegjen. Szerintem ezzel van összefüggésben.
A főtengely ékszíjtárcsát tervezem cserélni mert arra gondoltam első sorban, de mi van ha nem (csak) az?!


1 - feszítő görgő 2080-as szíj
2 - szervó
3 - vezető görgő
4 - generátor
5 - klíma szivattyú
6 - klíma szíj feszítő
7 - főtengely szíjtárcsa
és még van a vízpumpa, amit nem fényképeztél le.



Köszönöm! És szerinted előfordulhat hogy a feszítő görgő csattog? Ha nem akkor vajon melyik? Hogy tudnám kiszűrni? Gondoltam arra is hogy leszedem a klímaszíjat. Ugysem kell nyárig és akkor legalább 2-t kitudok zárni?!


Mivel a főtengely szíjtárcsa gumi betétes, én nem venném le, mert így csak az egyik irányból kap terhelést.
Le kell venni mind a két szíjat és megnézni mi lóg.


leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. október 26. vasárnap, 17:44


b_imi írta:
leroyclub írta: Valami nagyon csörög a motornál, főleg ha hideg az autó. Olyan mintha valamelyik görgő lenne. Megtudnátok mondani hogy melyik micsoda, illetve hogy melyik szokott be*arni? Beszámoztam őket. Ami láthatóan is mozog egy picit az az 1-es számú. Alapjáraton eléggé rezonál az egész autó. Motortartó és váltótartó csere után sokkal jobb lett, de szerintem egyáltalán nem kéne hogy remegjen. Szerintem ezzel van összefüggésben.
A főtengely ékszíjtárcsát tervezem cserélni mert arra gondoltam első sorban, de mi van ha nem (csak) az?!


1 - feszítő görgő 2080-as szíj
2 - szervó
3 - vezető görgő
4 - generátor
5 - klíma szivattyú
6 - klíma szíj feszítő
7 - főtengely szíjtárcsa
és még van a vízpumpa, amit nem fényképeztél le.



Köszönöm! És szerinted előfordulhat hogy a feszítő görgő csattog? Ha nem akkor vajon melyik? Hogy tudnám kiszűrni? Gondoltam arra is hogy leszedem a klímaszíjat. Ugysem kell nyárig és akkor legalább 2-t kitudok zárni?!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. október 26. vasárnap, 17:45

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. október 26. vasárnap, 17:39


leroyclub írta: Valami nagyon csörög a motornál, főleg ha hideg az autó. Olyan mintha valamelyik görgő lenne. Megtudnátok mondani hogy melyik micsoda, illetve hogy melyik szokott be*arni? Beszámoztam őket. Ami láthatóan is mozog egy picit az az 1-es számú. Alapjáraton eléggé rezonál az egész autó. Motortartó és váltótartó csere után sokkal jobb lett, de szerintem egyáltalán nem kéne hogy remegjen. Szerintem ezzel van összefüggésben.
A főtengely ékszíjtárcsát tervezem cserélni mert arra gondoltam első sorban, de mi van ha nem (csak) az?!
Szemből álva jobb oldal:


Bal oldal:



1 - feszítő görgő 2080-as szíj
2 - szervó
3 - vezető görgő
4 - generátor
5 - klíma szivattyú
6 - klíma szíj feszítő
7 - főtengely szíjtárcsa
és még van a vízpumpa, amit nem fényképeztél le.



leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. október 26. vasárnap, 16:21


Valami nagyon csörög a motornál, főleg ha hideg az autó. Olyan mintha valamelyik görgő lenne. Megtudnátok mondani hogy melyik micsoda, illetve hogy melyik szokott be*arni? Beszámoztam őket. Ami láthatóan is mozog egy picit az az 1-es számú. Alapjáraton eléggé rezonál az egész autó. Motortartó és váltótartó csere után sokkal jobb lett, de szerintem egyáltalán nem kéne hogy remegjen. Szerintem ezzel van összefüggésben.
A főtengely ékszíjtárcsát tervezem cserélni mert arra gondoltam első sorban, de mi van ha nem (csak) az?!
Szemből álva jobb oldal:


Bal oldal:




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. október 26. vasárnap, 16:24