Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. augusztus 28. csütörtök, 16:42


Hali,

a realoem-en keresnék alkatrészt, de a motor típusának kiválasztásánál elgondolkodtam. Azt tudom, hogy 2000-es a verda, de a hónapra nem esküdnék meg. Oktober Novembert választva nem csak M47 motor van, hanem M47N is. Ez utóbbi mi? Miben különböznek, illetõleg mindegy-e, hogy melyik típushoz válogatok?

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. augusztus 28. csütörtök, 15:03


Hát ez már sokkal barátibb ár. Rákérdezek náluk, köszi.

UI: gondolom a nemesfémek miatt vásárolják fel.


Tano írta: Anno a Magnumtuningnál csináltattam a kipufft, és mivel ott derült ki hogy a katalizátorra is ráfér a csere, mivel volt nekik raktáron megcsináltattam ezt is. Így csak egyszer kellett szerelni a rendszert, nem kellett mégegyszer nekiesni. Maga a katalizátor 29k volt.
Én sem vizsgáltattam be, gondolom ezeket szabvány szerint csinálják.

Hm, ezt viszont nem tudtam, hogy a régit még el lehet adni valahol. :o Én otthagytam nekik, mert nem tudtam volna mit kezdeni vel. Tehát jól jártak velem


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 28. csütörtök, 14:12


Anno a Magnumtuningnál csináltattam a kipufft, és mivel ott derült ki hogy a katalizátorra is ráfér a csere, mivel volt nekik raktáron megcsináltattam ezt is. Így csak egyszer kellett szerelni a rendszert, nem kellett mégegyszer nekiesni. Maga a katalizátor 29k volt.
Én sem vizsgáltattam be, gondolom ezeket szabvány szerint csinálják.

Hm, ezt viszont nem tudtam, hogy a régit még el lehet adni valahol. :o Én otthagytam nekik, mert nem tudtam volna mit kezdeni vel. Tehát jól jártak velem

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. augusztus 28. csütörtök, 11:47


Nálam valószínûleg pont a merevítõlemeznek ütközhetett, mert pont ott tört el a csõ. Az meg lett heggesztve szépen. Most a katalizátorban a kerámia tört el, ezt sem tudom hogyan, de eltört, mert hallani.

Hallottam már ilyen sportkatalizátorról. És hol vettél ilyet? Mennyiért? És hol tudom bevizsgáltatni, hogy tényleg megfelel-e az elõrásoknak?

Gyári minõségûre kaptam már 65-130-ig árat szereléssel, szinte ingyen van. Máshol meg megveszik a régit is 10-15 körül. Sztem ezt sem sokan tudják.

Pzsi


Tano írta: Az én esetemben el volt repedve középtájékon a kipuffogócsõ (egy régebbi rezgéscsillapító törésbõl adódóan), kb ott ahol alatta található a két merevítõ lemez . Ki lett cserélve az a szakasz, és benézve lehetett látni hogy le vannak töredezve darabok a katalizátor belsejébõl. Valamint kis zörgõ hangot lehetett idõnként hallani, mintha apró kavicsok lettek volna a kipuffcsõben. Ez leginkább leállításnál amikor nagyobbatt rezonált a rendszer, de csak ritkán, meg nem volt nagyon hangos.


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 28. csütörtök, 10:53


Az én esetemben el volt repedve középtájékon a kipuffogócsõ (egy régebbi rezgéscsillapító törésbõl adódóan), kb ott ahol alatta található a két merevítõ lemez . Ki lett cserélve az a szakasz, és benézve lehetett látni hogy le vannak töredezve darabok a katalizátor belsejébõl. Valamint kis zörgõ hangot lehetett idõnként hallani, mintha apró kavicsok lettek volna a kipuffcsõben. Ez leginkább leállításnál amikor nagyobbatt rezonált a rendszer, de csak ritkán, meg nem volt nagyon hangos.

wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2008. augusztus 28. csütörtök, 10:05


Sziasztok!

hogy állapítottátok meg hogy katalizátort kell cserélni?

üdv

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 28. csütörtök, 07:28


A második katalizátor (ami gyakorlatilag a középdob) nekem is le lett cserélve amikor sport hátsódobot rakattam fel, mert már töredeztek le belõle drabok. Fel lett rakva helyette egy sportkatalizátor, ami olcsóbb is volt mint a gyári, és így is megfelel a zöldkártyának.
Fõleg hogy a gyárit csak csõszakasszal együtt lehet kapni, szóval többszöröse mintha nem gyárit raknál fel. Jó kipuffogósok gyönyörûen behegesztik.


státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. augusztus 28. csütörtök, 00:19


Hát Igen! Katlizátort kell cserélni Tud valaki valamilyen ötletet, hogy hol a legmegfelelõbb?

Pozsi



Tano írta:
Pozsika írta: Sziasztok!

Újabban az autó aljából, középtájon hangos, éles, csörömpölõ hangot hallok, de csak 800-900 fordulat között, alapjáraton csak néha, menetközben egyáltalán nem. Ez mi lehet?

Pozsi


Hali!
Szerintem nézd végig a kipuffogócsövet. Valószínûleg el van repedve, vagy a rezgéscsillapítód törött.


szigiimi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szigiimi

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 192

Elküldve: 2008. augusztus 27. szerda, 19:18


Sziasztok. Úgy néz ki, hogy megvan a füstölés oka. Megnézettem egy ismerõsömmel a gépet, azt mondja, hogy nem gyári a motorprogram, hanem egy kicsit beleírogattak. Visszaszeretném rakatni gyári értékre, de sajnos neki nincs meg. Az lenne a kérdésem, hogy a 151le motornál ugyanaz a szoftver van az automata váltós ill. a manuális váltóval szerelt modelleknél, vagy valamiben különbözik?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 23. szombat, 05:39


Pozsika írta: Sziasztok!

Újabban az autó aljából, középtájon hangos, éles, csörömpölõ hangot hallok, de csak 800-900 fordulat között, alapjáraton csak néha, menetközben egyáltalán nem. Ez mi lehet?

Pozsi


Hali!
Szerintem nézd végig a kipuffogócsövet. Valószínûleg el van repedve, vagy a rezgéscsillapítód törött.

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. augusztus 23. szombat, 01:41


Sziasztok!

Újabban az autó aljából, középtájon hangos, éles, csörömpölõ hangot hallok, de csak 800-900 fordulat között, alapjáraton csak néha, menetközben egyáltalán nem. Ez mi lehet?

Pozsi

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. augusztus 22. péntek, 23:18


szigiimi írta: Sziasztok. Ma du. rászántam magam, hogy megnézem milyen állapotban van a karterszûrõ a kocsiban. Szégyen szemre, nem találtam. Leszedtem a légszûrõ mellett lévõ egységet/ ahol tudtommal lenni kellenne/ de nem találtam semilyen szûrõbetétet. Jó helyen kerestem? 4csavar fogja, egy dupla egység amit én levettem.


Jó egységet szedtél le!
http://bmwfans.info/original/E...l-11_3312/ 11-es alkatrész
Az újabb verziókban már nem szivacsos szûrõbetét van, hanem áramlástörõs cseppleválasztó, abban tutira nem lelsz szûrõt. Ez jelentheti azt, hogy már volt cserélve. Elvileg ez az újabb fajta már sokkal nehezebben tud eldugulni, de még így is 60 000-ként cserére javasolják. Hogy miért, azt nem tudom. Viszont legutóbb valami 6000 környékén vettem, szóval nem egy mellbevágós tétel.

szigiimi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szigiimi

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 192

Elküldve: 2008. augusztus 22. péntek, 21:28


Sziasztok. Ma du. rászántam magam, hogy megnézem milyen állapotban van a karterszûrõ a kocsiban. Szégyen szemre, nem találtam. Leszedtem a légszûrõ mellett lévõ egységet/ ahol tudtommal lenni kellenne/ de nem találtam semilyen szûrõbetétet. Jó helyen kerestem? 4csavar fogja, egy dupla egység amit én levettem.

wagusty
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz wagusty

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 4% (17 pont) | Hozzászólások: 370

Elküldve: 2008. augusztus 21. csütörtök, 23:27


Hali!
Kicsit mesélek én is de a történet igaz!

Nekem eddig csak 2 füstféle fordult elõ

Amikor megvettem akkor fehéren füstölt : Karterszürõ
utána csak ha padlóztam akkor füstölt de akkor intenziven feketén : 4db porlasztó csúcs cseréjével megoldódott a dolog bár ha sokat araszolok a dugóban és utána nyomok egy padlót akkor nyom egy sport pamacsot de aztán mikor az kijött akkor nincs füst. (szerintem ez már normális egy 320d-töl amiben 288000km van)


Esetleg vidd el egy gyári computerrel rendelkezõ céghez nem feltétlen Wallis vagy ilyesmi már vannak kissebb cégek is akiknek van de az NT-nél jó fejek a srácok és megnézhetik az értékeket ,hogy mennyi üzemanyagot fecskendez be a négy csúcs közül melyik a rossz esetleg, de ha km-ben sok van már a kocsiban akkor úgyis az összes valamilyen szinten kopott és több gázolajat fecskendez be mint kellene így meg aztán jól megy a kocsi mert többet adagol hengerenként de kormol is.
Sajnos jó eredményt pedig csak akkor érhet el az ember ha mind a 4 csúcsot kicseréli mivel ha csak egyet cserél akkor a többi 3 csúcshoz képest az új befecskendezõ alul fog teljesíteni és a computer azt fogja rossznak gondolni és a modicban is azt fogja jelezni ,hogy rosszalkodik az új csúcs (sajnos tapasztalat) .


Ne haragudj nem akartalak lelombozni csakhát nekem ez a tapasztalatom.

szigiimi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szigiimi

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 192

Elküldve: 2008. augusztus 21. csütörtök, 20:01


Sziasztok. Lehúztam a légtömegmérõ csatl. és semmi változás. Amikor finoman gyorsítok akkor is füstöl, de csak picit. Viszont ha padlógázt adok akkor hatalmas tömény feketét köp. A hétvégén kiveszem a kartelszûrõt, és megnézem. Másra már nem tudok /merek/ gondolni.