- autója adatai
- Széria: 5
- Típus: E60
- Kivitel: Sedan
- Modell: 530d
- Évjárat: 2005
Elküldve: 2009. február 26. csütörtök, 21:31
A BMW modellkínálata 2009 tavaszán kiemelkedõen üzemanyag-takarékos, alacsony károsanyag-kibocsátású modellek egész sorával bõvül. Ennek eredményeképpen a csupán 2009 szeptemberétõl hatályba lépõ EU 5 emissziós szabvány elõírásait teljesítõ BMW modellek száma immár nem kevesebb, mint 49-re növekedett. A BMW 330d az opcióként rendelhetõ BMW BluePerformance Technology rendszerével pedig már a 2014 elõtt nem várható EU6 határértékeinek is megfelel.
A különösen alacsony károsanyag-kibocsátású modellek sora a BMW 1-estõl egészen a 7-es sorozatáig terjed, s a BMW X-modelleket is magában foglalja.
Az új BMW 116d a különösen gazdaságos belépés lehetõségét kínálja a BMW 1-es sorozatába. A 2.0 literes, négyhengeres dízelmotor teljesítménye 85 kW/115 LE. A BMW 116d átlagos üzemanyag-fogyasztása az EU-tesztciklus során 100 kilométerenként mindössze 4,4 literre adódik, s kilométerenként 118 grammos széndioxid-kibocsátásával együtt jelenleg a BMW teljes modellkínálatának legtakarékosabb és legtisztább tagjaként jelenhet meg. Forgatónyomatéka 260 newtonméternél éri el maximumát, s háromajtós kivitele 100 kilométer/órás tempóig tartó 10,2 másodperces gyorsulásával a BMW 116d a márkára oly jellemzõ, határozottan sportos menettulajdonságokat is kínálja, különösen gazdaságos üzemmel kiegészítve. A BMW 3-as Cabrio kínálata szintén bõvült, mégpedig a BMW új, az EU5 elõírásait is kielégítõ, soros, hathengeres dízel erõforrásával.
BMW EfficientDynamics – Alapkivitelben minden új BMW modellben A kiemelkedõen gazdaságos üzemû, alacsony károsanyag-kibocsátású modellek folyamatosan bõvülõ választéka a BMW EfficientDynamics fejlesztési stratégiája következetes továbbvitelének eredménye. A cél természetesen minden új modellel egyre tovább mérsékelni az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás értékeit, miközben egyre magasabb szinten kínálják a vezetés márkára jellemzõ élményét.
A BMW EfficientDynamics technikáinak - a teljes modellportfolióban szériafelszerelésként történõ alkalmazásának - köszönhetõen a BMW napjainkban már havonta több autót értékesít a legfejlettebb üzemanyag-takarékossági és széndioxid-kibocsátást mérséklõ megoldásokkal, mint más gyártók egy év alatt.
Az új BMW Z4 2009. májusi bemutatójával e gazdaságossági technikák immár a roadsterek szegmensébe is elérkeznek. BMW Z4
A piacra 2009 márciusában érkezõ BMW 116d megjelenésével pedig már nem kevesebb, mint 20 BMW modell üzemel kilométerenként legfeljebb 140 gramm átlagos széndioxid-kibocsátással. A 2009 tavaszára szériakivitelében már az EU 5 szabvány elõírásait is teljesítõ összesen 49 modell között szerepel az új BMW Z4 is, mégpedig piaci bevezetésétõl kezdve három erõforrás kínálatával. BMW Z4
A BMW 330d ezzel szemben már opcióként a BMW BluePerformance Technology rendszerrel, így akár EU6 emissziós besorolással is kapható. Az extrafelszerelésként rendelhetõ BMW BluePerformance Technology révén e különleges modellben az egyébként széria dízel részecskeszûrõ és oxidációs katalizátor NOX tárolókatalizátorral egészül ki. Ennek eredményeképpen az új, 180 kW/245 LE teljesítményû, hathengeres dízel a nitrogén-oxidok kibocsátása tekintetében is teljesíti a jelenlegi legszigorúbb követelményeket. BMW flotta
Az EU5 illetve EU6 emissziókat teljesítõ BMW modellek áttekintése 2009. tavasz:
Modell | Teljesítmény (kW/LE) | EU tesztcikluson mért átlagfogyasz-tás (l/100km) | EU tesztcikluson mért CO2 kibocsátás (g/km) | Emissziós besorolás |
BMW 7-es sorozat dízel | ||||
BMW 730d | 180/245 | 7.2 | 192 | EU5 |
BMW 730Ld | 180/245 | 7.3 | 194 | EU5 |
BMW 7-es sorozat benzines | ||||
BMW 750i | 300/407 | 11.4 | 266 | EU5 |
BMW 750Li | 300/407 | 11.4 | 266 | EU5 |
BMW 740i | 240/326 | 9.9 | 232 | EU5 |
BMW 740Li | 240/326 | 10.0 | 235 | EU5 |
BMW 5-ös sorozat dízel | ||||
BMW 520d | 130/177 | 5.1 | 136 | EU5 |
BMW 520d Touring | 130/177 | 5.3 | 140 | EU5 |
BMW 3-as sorozat dízel | ||||
BMW 330d | 180/245 | 5.7 | 152 | EU5 |
BMW 330d Touring | 180/245 | 5.9 | 155 | EU5 |
BMW 330d Coupé | 180/245 | 5.7 | 152 | EU5 |
BMW 330d Cabrio | 180/245 | 6.1 | 162 | EU5 |
BMW 330d BluePerformance |
180/245 | 5.7 | 152 | EU6 |
BMW 320d | 130/177 | 4.8 | 128 | EU5 |
BMW 320d Touring | 130/177 | 4.9 | 130 | EU5 |
BMW 320d Coupé | 130/177 | 4.8 | 128 | EU5 |
BMW 320d Cabrio | 130/177 | 5.3 | 140 | EU5 |
BMW 318d | 105/143 | 4.7 | 123 | EU5 |
BMW 318d Touring | 105/143 | 4.8 | 125 | EU5 |
BMW 3-as sorozat benzines | ||||
BMW 320i | 125/170 | 6.5 | 150 | EU5 |
BMW 320i Touring | 125/170 | 6.5 | 150 | EU5 |
BMW 320i Coupé | 125/170 | 6.7 | 154 | EU5 |
BMW 320i Cabrio | 125/170 | 6.9 | 159 | EU5 |
BMW 318i | 105/143 | 6.4 | 149 | EU5 |
BMW 318i Touring | 105/143 | 6.4 | 149 | EU5 |
BMW 1-es sorozat dízel | ||||
BMW 123d (ötajtós) | 150/204 | 5.2 | 138 | EU5 |
BMW 123d (háromajtós) | 150/204 | 5.2 | 138 | EU5 |
BMW 123d Coupé | 150/204 | 5.2 | 138 | EU5 |
BMW 123d Cabrio | 150/204 | 5.4 | 144 | EU5 |
BMW 120d (ötajtós) | 130/177 | 4.8 | 128 | EU5 |
BMW 120d (háromajtós) | 130/177 | 4.8 | 128 | EU5 |
BMW 120d Coupé | 130/177 | 4.8 | 128 | EU5 |
BMW 120d Cabrio | 130/177 | 5.1 | 134 | EU5 |
BMW 118d (ötajtós) | 105/143 | 4.5 | 119 | EU5 |
BMW 118d (háromajtós) | 105/143 | 4.5 | 119 | EU5 |
BMW 118d Cabrio | 105/143 | 4.9 | 129 | EU5 |
BMW 1-es sorozat benzines | ||||
BMW 120i (ötajtós) | 125/170 | 6.7 | 155 | EU5 |
BMW 120i (háromajtós) | 125/170 | 6.7 | 155 | EU5 |
BMW 120i Cabrio | 125/170 | 6.9 | 159 | EU5 |
BMW 118i (ötajtós) | 105/143 | 6.2 | 143 | EU5 |
BMW 118i (háromajtós) | 105/143 | 6.2 | 143 | EU5 |
BMW 118i Cabrio | 105/143 | 6.6 | 153 | EU5 |
BMW 116i (ötajtós) | 90/122 | 6.2 | 143 | EU5 |
BMW 116i (háromajtós) | 90/122 | 6.2 | 143 | EU5 |
BMW Z4 | ||||
BMW Z4 sDrive35i | 225/306 | 9.4 | 219 | EU5 |
BMW Z4 sDrive30i | 190/258 | 8.5 | 199 | EU5 |
BMW Z4 sDrive23i | 150/204 | 8.5 | 199 | EU5 |
BMW X-modellek benzines | ||||
BMW X6 xDrive50i | 300/407 | 12.8 | 299 | EU5 |
BMW X6 xDrive35i | 225/306 | 11.1 | 262 | EU5 |
BMW X-modellek dízel | ||||
BMW X3 xDrive20d | 130/177 | 6.5 | 172 | EU5 |
Fokozott gazdaságosság, élvezetesebb vezetés: új BMW 116d belépõmodell; BMW 123d, BMW 120i és BMW 118i és BMW 116i EU 5 minõsítéssel A BMW 1-es sorozat motorpalettájának további bõvülésével még vonzóbbá válik a vezetés alsó-középkategóriában kínált színtiszta élvezete. A három- és ötajtós változatban egyaránt kapható BMW 116d 2009 tavaszától e szegmensben is még magasabbra emeli a mércét. BMW 118
E két új belépõmodell motorja a - például a 2008-as „Év Zöld Autója” (World Green Car of the Year 2008) díjjal kitüntetett - BMW 118d változatból ismert, 2,0 literes, négyhengeres konstrukció további változata. A BMW 116d most még a BMW 118d üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeinél is kedvezõbb adatokkal szolgál. Mint a BMW 1-es sorozat minden egyes tagja, a BMW új belépõ dízeljei is rendelkeznek a BMW EfficientDynamics fejlesztési stratégia keretében alkalmazott gazdaságossági megoldásokkal, köztük a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), az Automatikus Start-Stop Funkció (Auto Start Stop Function) és a Sebességváltást Segítõ Kijelzõ (Shift Point Indicator) technikáival.
Az új modellek számára kifejlesztett, common-rail befecskendezõ rendszerrel mûködõ, teljes egészében alumínium turbódízel erõforrás maximális teljesítménye 4.000-es percenkénti fordulatszámnál 85 kW/115 LE, forgatónyomatéka pedig az 1.750 és 2.500 percenkénti fordulat közötti tartományon éri el 260 newtonméteres csúcsát.
A már egészen alacsony fordulatszám-tartományoktól rendelkezésre álló bõséges vonóerõ eredményeképpen a BMW 116d kiemelkedõ gazdaságossága mellett a BMW 1-es sorozatára oly jellemzõ, rendkívül mozgékony irányíthatósági tulajdonságokat is kínálja. Álló helyzetbõl 10,3 (ötajtós), illetve 10,2 másodperc (háromajtós) alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, a csúcssebesség mindkét változat esetében 200 kilométer/óra.
Az EU-tesztciklus során felvett 100 kilométerenként mindössze 4,4 literes átlagfogyasztásával és kilométerenként 118 gramm széndioxid-kibocsátásával az új BMW 116d takarékossága és kipufogógáz-emissziós értékei tekintetében egyaránt a BMW teljes modellkínálatának élén jár.
A BMW 1-es sorozat három további változata – a BMW 123d, a BMW 120i és a BMW 118i – 2009 tavaszától már szintén kielégíti az EU5 követelményeit. Különösen a BMW 1-es sorozat 3- és 5-ajtós, illetve Coupé és Cabrio változataiban egyaránt rendelkezésre álló, Vezérelt Töltésû Ikerturbó (Variable Twin Turbo) technikával szerelt, 150 kW/204 LE teljesítményû, négyhengeres dízel tûnik ki gazdaságossága és tiszta üzeme tekintetében vetélytársai közül. E legerõsebb dízellel, illetve a háromféle négyhengeres benzines változattal a BMW már egyedül a BMW 1-es sorozatban nem kevesebb, mint 19 EU 5 minõsítésû modellt kínál.
Élvezetes vezetés magasabb nyomatékkal és alacsonyabb károsanyag-kibocsátással: a BMW 330d Cabrio új soros hathengeres dízelmotorja A BMW 3-as sorozata már hosszú ideje kínálja a korszerû dízelmotor-technikák számos elõnyét. Az erõ, a magas hatásfok és a rendkívül kulturált járás kombinációjával a dízelmotorok a BMW 3-as sorozatában is egyre növekvõ népszerûségnek örvendenek.
Öt esztendõvel az elsõ dízelmotoros, nyitott 3-as BMW bemutatkozását követõen, a BMW soros, hathengeres dízel erõforrásainak új generációja a kabriókban is megjelenik. Az új BMW 330d Cabrio orrában e 3,0 literes dízel aggregát 4.000-es percenkénti fordulatszámnál 180 kW/245 LE névleges teljesítményt produkál, 520 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1.750 és 3.000 percenkénti fordulat közötti tartományon folyamatosan rendelkezésre áll. E képességeivel kifejezetten vérpezsdítõ, s mindenekelõtt élvezetes autózásra csábít.
Az új dízel erõforrás még magasabb teljesítmény- és forgatónyomaték-szintet, még magasabb színvonalat képviselõen kulturált járást, egyben páratlanul takarékos és tiszta üzemet kínál. A BMW 330d Cabrio álló helyzetbõl 6,4 másodperc alatt gyorsít 100-as tempóra, s csúcssebességét csupán 250 kilométer/óránál határolja le az elektronika. Az EU-tesztciklus során 100 kilométerenként mindössze 6,1 literes átlagfogyasztást és kilométerenként 162 gramm széndioxid-kibocsátást produkált. Végül, de természetesen nem utolsósorban az új BMW 330d Cabrio a BMW 3-as sorozatának további 15 dízel és benzines tagjával együtt, már az EU5 kipufogógáz-emissziós szabvány követelményeit is kielégíti.
Bemutatkozik a BMW 730Ld: maximális kényelem hosszú távon és gazdaságosság Mindössze néhány hónappal világpremierjét követõen az új BMW 7-es sorozat 2009 tavaszán ismét emel a mércén: a világ leggazdaságosabb luxuslimuzinja, a BMW 730d, immár hosszú tengelytávú kivitelében is bemutatkozik, amelynek 14 centiméteres növekménye teljes egészében a hátsó lábtérben jelenik meg. Az új BMW 730Ld a hosszú távú utazások lehetõ legmagasabb fokú kényelmét és a luxuskategóriában is képviselt, kiemelkedõ gazdaságosság egyedi kombinációját kínálja. E nagyteljesítményû luxuslimuzin azonban mindemellett figyelemreméltó menetdinamikai adottságokkal is rendelkezik. Alumínium forgattyúházzal szerelt, turbófeltöltéssel, valamint piezo-injektoros common-rail közvetlen befecskendezéssel mûködõ, 3,0 literes, soros hathengeres dízelmotorja 4.000-es percenkénti fordulatszámnál 180 kW/245 LE maximális teljesítményt ad le, 540 newtonméteres forgatónyomatéki csúcsát pedig már 1.750-es percenkénti fordulatnál eléri.
E különleges képességû soros, hathengeres dízel óriási nyomatéka és vonóereje révén a BMW 730Ld mindössze 7,3 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órára, amit motorja rendkívül kulturált járása egészít ki. További jellemzõje egyedülálló gazdaságossága, ugyanis az EU-tesztcikluson 100 kilométerenként mindössze 7,3 literes átlagfogyasztást produkált, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 194 gramm. A BMW tehát a kiemelkedõ gazdaságosság tekintetében is újra magasabbra emelte a mércét a nagyteljesítményû luxuslimuzinok szegmensében.
Az új BMW 730Ld piaci bevezetésével párhuzamosan a BMW 7-es sorozat tagjaihoz rendelhetõ felszerelések választéka is bõvült. Az újabb külsõ színárnyalatokon és belsõ kárpitvariációkon túl a BMW nagyteljesítményû luxuslimuzinja 2009 tavaszától a BMW Individual számos felszerelésével is rendelhetõ. Az egyedi kialakítások e kifejezetten exkluzív eszközeinek választéka a teljes „Merino” bõrkárpitozástól, a BMW Individual alcantara mennyezetkárpiton, a különösen kifinomult belsõ borításokon, a BMW Individual küszöbléceken és hátsó hûtõboxon át, egészen a BMW Individual 19- és 20-colos könnyûfém keréktárcsáiig terjed.
BMW X-modellek: bõvülõ képességek, optimális károsanyag-kibocsátás Tíz esztendõvel a BMW X5 piaci bevezetését követõen – amellyel a Sports Activity Vehicle (SAV) modellek speciális szegmense is megszületett – a BMW X-modellek még mindig a piac egyedi szereplõi.
Hajtásrendszerük és felfüggesztéseik kiemelkedõ tulajdonságainak köszönhetõen a BMW X-modelljei a vezetés egészen egyedi élményét kínálják, amit a márkára oly jellemzõ dinamikus menetteljesítmények és mindenkor hatékony vonóerõ-átadási tulajdonságok jellemeznek.
A BMW X6, a BMW X5 és a BMW X3 további nagy elõnye, hogy vonzó menettulajdonságaikat a gazdaságosság olyan színvonala mellett kínálják, ami egyetlen más gyártó velük összevethetõ modelljének sem sajátja. Kiváló példa erre a BMW X3 xDrive20d, amelynek négyhengeres dízel erõforrása 130 kW/177 LE teljesítménye mellett, erejéhez és menetteljesítményeihez képest a teljes körû gazdaságosság legmagasabb színvonalát nyújtja szegmensében.
Legkorszerûbb dízelhajtása a BMW márkára jellemzõ alapvetõ mozgékonyságot biztosítja számára, mégpedig az EU-tesztcikluson mért, 100 kilométerenként mindössze 6,5 literes átlagfogyasztás, illetve kilométerenként 172 gramm széndioxid-kibocsátás mellett. A BMW X3 xDrive20d 2009 tavaszától szintén teljesíti az EU 5 károsanyag-kibocsátási szabvány elõírásait.
Az ugyancsak 2009 tavasszal bemutatkozó Limited Sport Edition változat új, még magasabb színvonalat képviselõ felszereléseket kínál a BMW X3 egyedi kialakítására. E speciális modellváltozat legkülönlegesebb felszerelései a felfüggesztés sportos hangolása, a multifunkciós kormánykerék, a sportülések, az „M” aerodinamikai csomag, a 19-colos „M” könnyûfém keréktárcsák, a „Karbonfekete metál” külsõ szín, valamint az alcantara és a bõr fekete, lágy tapintású kombinációja.
A BMW X5 gazdaságossága tekintetében továbbra is mértékadónak számít szegmensében, különösen menetdinamikai képességeit és bõséges térkínálatát is figyelembe véve. Akár hét személy számára is kényelmes utazást kínálva, például a BMW X5 xDrive30d 173 kW/235 LE teljesítményû, soros, hathengeres dízel erõforrással készül, amely 520 newtonméter maximális forgatónyomatékát már 2.000-es percenkénti fordulatszámtól a vezetõ rendelkezésére bocsátja. Az álló helyzetbõl 100 kilométer/óráig tartó sprinthez a BMW X5 xDrive30d 8,1 másodpercet igényel, átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig az EU-tesztcikluson 100 kilométerenként mindössze 8,2 literre, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 217 grammra adódik.
A kiemelkedõen tiszta üzemû, csekély károsanyag-kibocsátású BMW X-modellek kínálatát a világ elsõ Sports Activity Coupé sorozatának két benzines változata teszi teljessé. A BMW X6 xDrive50i illetve a BMW X6 xDrive35i 2009 tavasztól szintén kielégíti az EU5 károsanyag-kibocsátási szabvány elõírásait. Végül, ám korántsem utolsósorban, a jövõben a BMW X6 minden változata már alapkivitelében kínálja a csomagtér-ajtó automatikus mozgatásának funkcióját.
Forrás: bmw.hu