- autója adatai
- Széria: 5
- Típus: E60
- Kivitel: Sedan
- Modell: 530d
- Évjárat: 2005
Elküldve: 2009. március 28. szombat, 21:27
Mindezt az is bizonyítja, hogy a német-svájci alakulat felemás stratégiával küldi pályára versenyzõit a hétvégi szezonnyitón.
Míg az alacsonyabb és könnyebb Nick Heidfeld megkapja a hibrid rendszert (KERS), "langaléta" csapattársa, Robert Kubica anélkül vág neki a szezonnyitónak, mert az eszköz extra tömege (30-40kg) teljesen tönkreteszi az autó súlyeloszlását.
A résztvevõk többsége kemény diétán volt a téli felkészülési idõszak alatt, ugyanis már akkor egyértelmû volt, hogy a KERS bevezetésével hátrányba kerülnek a nehezebb versenyzõk, ugyanis nekik kevesebb mozgásterük marad a ballasztok terén.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen szerint elkerülhetetlen, hogy ne emeljék meg az autók minimum súlyhatárát, amin már évek óta nem változtattak, és jelenleg is 605 kg, pilótával együtt.
"Meg fogjuk emelni a súlyhatárt" – mondta. "Ez egy komoly probléma. Az, hogy az egyik autónkban helyet kapott a KERS, bizonyítja, hogy nem a rendszerrel van a baj."
"A KERS készen áll az éles bevetésre, és biztos vagyok abban, hogy a mi eszközünk még a könnyebbek közül való. A szabályok hibásak, amik büntetik a nagyobb pilótákat."
"Meg kell gyõzõdnünk arról, hogy minden pilóta a lehetõ legjobb csomaggal vágjon neki az adott futamnak, a pálya karakterisztikájától függõen, így versenyrõl versenyre döntünk majd arról, bevetjük-e az új eszközt. A jövõben mindenképpen támogatjuk minimum súlyhatár megemelését."
forrás: f1vilag.hu