Elküldve: 2011. február 18. péntek, 17:08
Srácok, köszönöm a segítséget, "lejött" a lényeg!
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/36_1_11.gif)
Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 22:00
hil írta:SAS írta: Hát, hil, úgy látom, nem ok nélkül rinyálok, nekem is volt manapság egy két olyan kanyarom, hogy csak úgy villogott az ASC lámpája, én meg nézelődtem és tekergettem a kormányt.
Szóval a legfontosabb javaslatod az, hogy "ÉSSZEL" - ezt értem, de mi az a határ, ahol ennek jegyében Te pl. már inkább el sem indulnál a Bömbivel?
Nincs határ nálam. Ha ki tudok menni a kertből, akkor már megyek tovább, mert mennem kell (sajnos). De ezek csupán az én tapasztalataim, lehet, mások jobb okosságokat írnak majd. Én nem félek vele elindulni még télen sem, kellemesen, nagyon kellemesen csalódtam a Bimmerben
Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 20:51
SAS írta: Hát, hil, úgy látom, nem ok nélkül rinyálok, nekem is volt manapság egy két olyan kanyarom, hogy csak úgy villogott az ASC lámpája, én meg nézelődtem és tekergettem a kormányt.
Szóval a legfontosabb javaslatod az, hogy "ÉSSZEL" - ezt értem, de mi az a határ, ahol ennek jegyében Te pl. már inkább el sem indulnál a Bömbivel?
Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 20:48
SAS írta: Hát, hil, úgy látom, nem ok nélkül rinyálok, nekem is volt manapság egy két olyan kanyarom, hogy csak úgy villogott az ASC lámpája, én meg nézelődtem és tekergettem a kormányt.
Szóval a legfontosabb javaslatod az, hogy "ÉSSZEL" - ezt értem, de mi az a határ, ahol ennek jegyében Te pl. már inkább el sem indulnál a Bömbivel?hil írta:SAS írta: Köszi, hil! Végre egy hasznos info!
Én is tartok tőle, és ma volt némi hó, de elolvadt, úgyhogy nem találtam a környéken olyan terepet, ahol gyakorolhatnék. De legalább a leírásod alapján tudom, nagyjából mire számíthatok!
És a csúszós úton emelkedőn, vagy lejtőn közlekedésről milyen tapasztalataid, tanácsaid vannak? Van olyan, hogy egy erősebb emelkedőn az első kerekes még felmegy, de a hátsós már nem? Illetve lefelé mi a helyzet?
Üdv!
A csúszós emelkedőn való felmenéssel soha nem volt gondom, nem is éreztem a hátsó kerekes hátrányát, pedig azt tartják, hogy az ilyen szempontból sokkal rosszabb. Lefelé viszont mindig is fostam, teszem azt most is, de viszont itt az első kerekes csúszik meg rosszabbul, amibe még a motorfék is csak rásegít. Hátsó kerekesnél szerintem (szerintem) kivédhető a megcsúszás még ha az a motorfék miatt következett is be, mert ennél a hátsó kerék csúszhat meg és a kormányzás attól még működik. De azért: ÉSSZEL!
Próbálgattam az ASC-t is, döbbenetes volt: gyorsult az autó rendesen, mintha sinen ment volna, villogott a sárga lámpa, gyorsítással nem is volt baj, de gondolni kell arra is, hogy meg is kell állni
Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 20:32
hil írta:SAS írta: Köszi, hil! Végre egy hasznos info!
Én is tartok tőle, és ma volt némi hó, de elolvadt, úgyhogy nem találtam a környéken olyan terepet, ahol gyakorolhatnék. De legalább a leírásod alapján tudom, nagyjából mire számíthatok!
És a csúszós úton emelkedőn, vagy lejtőn közlekedésről milyen tapasztalataid, tanácsaid vannak? Van olyan, hogy egy erősebb emelkedőn az első kerekes még felmegy, de a hátsós már nem? Illetve lefelé mi a helyzet?
Üdv!
A csúszós emelkedőn való felmenéssel soha nem volt gondom, nem is éreztem a hátsó kerekes hátrányát, pedig azt tartják, hogy az ilyen szempontból sokkal rosszabb. Lefelé viszont mindig is fostam, teszem azt most is, de viszont itt az első kerekes csúszik meg rosszabbul, amibe még a motorfék is csak rásegít. Hátsó kerekesnél szerintem (szerintem) kivédhető a megcsúszás még ha az a motorfék miatt következett is be, mert ennél a hátsó kerék csúszhat meg és a kormányzás attól még működik. De azért: ÉSSZEL!
Próbálgattam az ASC-t is, döbbenetes volt: gyorsult az autó rendesen, mintha sinen ment volna, villogott a sárga lámpa, gyorsítással nem is volt baj, de gondolni kell arra is, hogy meg is kell állni
Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 19:13
SAS írta: Köszi, hil! Végre egy hasznos info!
Én is tartok tőle, és ma volt némi hó, de elolvadt, úgyhogy nem találtam a környéken olyan terepet, ahol gyakorolhatnék. De legalább a leírásod alapján tudom, nagyjából mire számíthatok!
És a csúszós úton emelkedőn, vagy lejtőn közlekedésről milyen tapasztalataid, tanácsaid vannak? Van olyan, hogy egy erősebb emelkedőn az első kerekes még felmegy, de a hátsós már nem? Illetve lefelé mi a helyzet?
Üdv!
Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 19:02
anubisz írta:hil írta:SAS írta:![]()
Egy első kerék meghajtású autóból ültem át BMW-be. Gondolom, közületek is sokan voltak ezzel így, anno...
Hasznos tanácsokat szeretnék kérni tőletek a hátsó kerekes BMW-vezetéshez, ugyanis azt már megtapasztaltam, hogy síkos, hólatyakos úton nagyon másként viselkedik. Ráadásul vagy 3 mázsával nehezebb, mint az előző autóm.
Minden fortély érdekel, de különösen a havas hegyi utakon való vezetés.
Igaz, remélem, hamarosan vége a télnek, de a következőre szeretnék felkészülni.
Vagy télen, hegyvidéken inkább felejtsem el az autómat, és üljek át tömegközlekedésre?
Én is úgy voltam ezzel. Tartottam nagyon a téli csúszós utaktól. Amit én tapasztaltam: a hátsó kerekes hamarabb csúszik meg de azt jelzi előre, tehát van időd elvenni a gázt, vagy tenni mást ennek elkerülésére. Viszont, ha megcsúszik, akkor tudsz tenni ellene. Az első kerekes később csúszik meg, de azt alattomosan, minden előre jelzés nélkül teszi. Ott aztán gépészkedhetsz a kormánnyal, sokat nem tehetsz, csak a jó szerencsében bízhatsz. Ezek a saját tapasztalataim, én ezt vettem észre. Minden esetre, ha alkalmad van, akkor olyan helyen, ahol baj nem történhet, ésszel próbálgasd, tapasztald ki.
Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 19:00
hil írta:SAS írta:![]()
Egy első kerék meghajtású autóból ültem át BMW-be. Gondolom, közületek is sokan voltak ezzel így, anno...
Hasznos tanácsokat szeretnék kérni tőletek a hátsó kerekes BMW-vezetéshez, ugyanis azt már megtapasztaltam, hogy síkos, hólatyakos úton nagyon másként viselkedik. Ráadásul vagy 3 mázsával nehezebb, mint az előző autóm.
Minden fortély érdekel, de különösen a havas hegyi utakon való vezetés.
Igaz, remélem, hamarosan vége a télnek, de a következőre szeretnék felkészülni.
Vagy télen, hegyvidéken inkább felejtsem el az autómat, és üljek át tömegközlekedésre?
Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 18:56
hil írta:SAS írta:![]()
Egy első kerék meghajtású autóból ültem át BMW-be. Gondolom, közületek is sokan voltak ezzel így, anno...
Hasznos tanácsokat szeretnék kérni tőletek a hátsó kerekes BMW-vezetéshez, ugyanis azt már megtapasztaltam, hogy síkos, hólatyakos úton nagyon másként viselkedik. Ráadásul vagy 3 mázsával nehezebb, mint az előző autóm.
Minden fortély érdekel, de különösen a havas hegyi utakon való vezetés.
Igaz, remélem, hamarosan vége a télnek, de a következőre szeretnék felkészülni.
Vagy télen, hegyvidéken inkább felejtsem el az autómat, és üljek át tömegközlekedésre?
Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 18:13
SAS írta:![]()
Egy első kerék meghajtású autóból ültem át BMW-be. Gondolom, közületek is sokan voltak ezzel így, anno...
Hasznos tanácsokat szeretnék kérni tőletek a hátsó kerekes BMW-vezetéshez, ugyanis azt már megtapasztaltam, hogy síkos, hólatyakos úton nagyon másként viselkedik. Ráadásul vagy 3 mázsával nehezebb, mint az előző autóm.
Minden fortély érdekel, de különösen a havas hegyi utakon való vezetés.
Igaz, remélem, hamarosan vége a télnek, de a következőre szeretnék felkészülni.
Vagy télen, hegyvidéken inkább felejtsem el az autómat, és üljek át tömegközlekedésre?
Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 11:21
m_attila írta: Kapcsold ki a kipörgésgátlót , és kilincsel előre...SAS írta: Üdv Mindenkinek!
Egy első kerék meghajtású autóból ültem át BMW-be. Gondolom, közületek is sokan voltak ezzel így, anno...
Hasznos tanácsokat szeretnék kérni tőletek a hátsó kerekes BMW-vezetéshez, ugyanis azt már megtapasztaltam, hogy síkos, hólatyakos úton nagyon másként viselkedik. Ráadásul vagy 3 mázsával nehezebb, mint az előző autóm.
Minden fortély érdekel, de különösen a havas hegyi utakon való vezetés.
Igaz, remélem, hamarosan vége a télnek, de a következőre szeretnék felkészülni.
Vagy télen, hegyvidéken inkább felejtsem el az autómat, és üljek át tömegközlekedésre?
Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 11:10
SAS írta: Üdv Mindenkinek!
Egy első kerék meghajtású autóból ültem át BMW-be. Gondolom, közületek is sokan voltak ezzel így, anno...
Hasznos tanácsokat szeretnék kérni tőletek a hátsó kerekes BMW-vezetéshez, ugyanis azt már megtapasztaltam, hogy síkos, hólatyakos úton nagyon másként viselkedik. Ráadásul vagy 3 mázsával nehezebb, mint az előző autóm.
Minden fortély érdekel, de különösen a havas hegyi utakon való vezetés.
Igaz, remélem, hamarosan vége a télnek, de a következőre szeretnék felkészülni.
Vagy télen, hegyvidéken inkább felejtsem el az autómat, és üljek át tömegközlekedésre?
Elküldve: 2011. február 17. csütörtök, 11:09